Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**ttu että ärsyttää tinkaajat kun myy jotain

Vierailija
12.07.2022 |

Kerrot hinnan, sitten tulee jotain "oon maksanut puolet vähemmän samanlaisesta..." Liittyy minuun miten? Ota tai jätä, en ole tullut väittelemään varsinkaan jos tiedän että hinta on valmiiksi keskitasoa, ei korkea.

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaluja en enää myy kesäpaikkani osoitteesta. Ilmoitukset keräsivät niin epämääräistä porukkaa älyvapaine viesteineen että päätin viedä rojut kaupunkiin ja nouto lähellä olevan huoltoaseman pihalta.

Uudesta paineilmatyökalusta varusteineen, jota ei ole käytetty kertaakaan, olisi pitänyt antaa 20 alennusta. Pyysin kolmea kymppiä ja ovh on 80-90e.

Toinen laite veti taas tinkaajia ja kunnon vähättelijöitä jo viesteissä. "Jos toimii". Olisi pitänyt viedäkin naapurikaupunkiin. Hinta oli 20e ja ovh satasen verran..

Ei lueta ilmoitusta, kysellään turhia, vähätellään, sanotaan että tuo jos olet liikkeellä täälläpäin, tingitään aivan idioottimaisesti ja käyttäydytään kuin jotkut vtun vuohet.

En vastaa näillä pässeille enää mitään, se ostaa jolla on rahaa.

Vierailija
82/90 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaluja en enää myy kesäpaikkani osoitteesta. Ilmoitukset keräsivät niin epämääräistä porukkaa älyvapaine viesteineen että päätin viedä rojut kaupunkiin ja nouto lähellä olevan huoltoaseman pihalta.

Uudesta paineilmatyökalusta varusteineen, jota ei ole käytetty kertaakaan, olisi pitänyt antaa 20 alennusta. Pyysin kolmea kymppiä ja ovh on 80-90e.

Toinen laite veti taas tinkaajia ja kunnon vähättelijöitä jo viesteissä. "Jos toimii". Olisi pitänyt viedäkin naapurikaupunkiin. Hinta oli 20e ja ovh satasen verran..

Ei lueta ilmoitusta, kysellään turhia, vähätellään, sanotaan että tuo jos olet liikkeellä täälläpäin, tingitään aivan idioottimaisesti ja käyttäydytään kuin jotkut vtun vuohet.

Ne viestit tulee kaupunkilaisilta, jotka luulevat voivansa höynäyttää myyjää, eihän maalaiset ymmärrä, mitä joku työkalu oikeasti maksaa. Jos osoite on maalaispaikkakunnalle, tulee paljon enemmän viestejä "voisitko tuoda sinne ja tänne" kuin jos tuote on myynnissä kaupunkiosoitteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hinta on kohdallaan ei tarvitse tinkiä. Ostin pesukoneen 50 euroa. Joku pyysi käytetystä pesukoneesta 350 euroa. Satasen olisin voinut maksaa mutta ei kelvannut. Saa selittää mitä haluaa mutta satanen on yläraja minkä voin maksaa käytetystä pesukoneesta. 

Vierailija
84/90 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole mitään kaupantekoa jos ei saa tinkiä ja vääntää kauppaa!

Vieköön tinkimisensä muualle sitten niin minä myyn niille joilla on rahaa :) olen itsekin ostanut tinkaamatta silloin, kun olen todella halunnut jotain. Ap

"maksan aina enemmän kuin muut"  Kyllä yksityisten välisessä kaupassa varsinkin yli parinkympin tavaroista voi aina koittaa tingata. Ainoastaa silloin ei kannata, kun näet satasen tavaran pistetyn myyntiin kaksi minuuttia sitten ja oikeasti joko pystyt myymään tai tarvitset itse sen tavaran heti.

Vierailija
85/90 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne viestit tulee kaupunkilaisilta, jotka luulevat voivansa höynäy

"jos toimii" on kyllä hyvä vastuuvapauslauseke. Ihmiset kun pistävät myyntiin juuri rikki menneitä kamoja ja jos ei pysty testaamaan tai myyjä ei edes vakuuta laitteen toimivan, niin ei kannata kaupoille lähteä. Kaikki satasen ovh tavaratkaan kun eivät ole korjattavissa, vaikka ne kahdellakympillä saisikin.

Vierailija
86/90 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitukseen kannattaa laittaa selvästi kaikki ylös. Esimerkiksi että "En tingi hinnasta" ja "Maksu tilille jonka jälkeen toimitus postitse". Se on silloin selvät sävelet. Alennusta ei anneta ja tavaraa ei tuoda mihinkään. Mihinkään vekslaamiseen ei aleta hintojen tai toimitusten kanssa.

Vierailija
87/90 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oikea hintahan riippuu ihan siitä että kauanko tavara on myynnissä. Jos hinta on oikea, niin tavara kyllä menee kaupaksi varsin nopeasti. Se nimellisarvo ei välttämättä ole oikea hinta kun kysyntää sitten katsotaan. 5 gramman kultaiset korvakorut voit saada myytyä 120 eurolla, mutta saatko myytyä viiden kilon kultaharkon 120 000 eurolla, vaikka hintapyyntö voisi olla perusteltu? Silloin sen todellinen myyntiarvo kysynnän mukaan voi olla esim 50 000€, jolla sen joku suostuu ostamaan.

Vierailija
88/90 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse myyn jotain torissa laitan hinnan sellaiseksi että siinä on tinkivara koska sielä tingataan aina. Esim. Hinta 80e, mutta olen valmis myymään vaikkapa 60eurolla siis sillä summalla mikä riittäisikin. Näin on tinkaaja ja myyjä tyytyväinen.

Vierailija
89/90 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa myyminen on helppoa, jos muistaa muutaman perusjutun. Turhan kyselijöille, ulkomaalaisille ja puolta tarjoaville ei vastata mitään. Varaaminen onnistuu, jos kauppahinnasta 100 % maksetaan etukäteen.

Vierailija
90/90 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itse myyn jotain torissa laitan hinnan sellaiseksi että siinä on tinkivara koska sielä tingataan aina. Esim. Hinta 80e, mutta olen valmis myymään vaikkapa 60eurolla siis sillä summalla mikä riittäisikin. Näin on tinkaaja ja myyjä tyytyväinen.

Inhoan tinkijöitä enkä koskaan itse tingi. Jos näkisin ilmoituksesi niin ohittaisin sen heti jos tuote olisi mielestäni ylihintainen enkä näin ollen olisi valmis maksamaan 80e.