Mistä etätöitä?
Muutin pienelle paikkakunnalle siinä uskossa, että jossain vaiheessa kyllä löydän töitä, mut ei niitä tunnu saavan. Minulla ei myöskään ole autoa. Olen koulutukseltani laborantti ja tehnyt töitä aiemmin mm. sosiaalialalla.
Mietin mitä kaikkea etätyötä on olemassa, johon ei varsinaisesti tarvitse koulutusta, vaan voisi tehdä esim. puhelimitse tai tietokonetta käyttäen. Tai onko mitään verkkokoulutusta, josta saisi ammatin. Olen käynyt aloittaville yrittäjille suunnatun koulutuksen, koska sekin vaihtoehto kävi mielessä, että perustaisin oman yrityksen. Minulla on lyhyt pätkä töitä tiedossa, mutta etsin sellaista hommaa, mitä voisin tehdä vaikka lopun elämääni.
Kiitos etukäteen, jos osaatte ehdottaa jotain!
Kommentit (10)
Yritä vaan ratkaista itse tämä ongelma - aivan liian vaikea palstalaisten pienille päille.
Jos sinulla ei ole mitään koulutusta niin vähiin jää sellaiset etätyöt jota voit tehdä. Joku asiakaspalvelu tai puhelinmyynti voi onnistua kun osaat sentään suomea.
Sinuna kyllä muuttaisin takaisin sinne, missä niitä laborantin töitä on.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla ei ole mitään koulutusta niin vähiin jää sellaiset etätyöt jota voit tehdä. Joku asiakaspalvelu tai puhelinmyynti voi onnistua kun osaat sentään suomea.
Mitä sellaista kannattaisi opiskella, mitä voi tehdä etänä?
Vierailija kirjoitti:
Eikö asiakaspalveluakin ole monenlaista? Tuttu tekee ihan ilman koulutusta yrityksille tarjouslaskelmia remonteista. Varmasti voisin oppia tuon tyyppisia töitä ilman koulutustakin. Kaipaisin vaan eri vaihtoehtoja mitä ei välttämättä itselle tule mieleen. -ap
Perusta oma yritys. Mieti kuinka voit hyödyntää laborantin osaamistasi siellä missä olet.
Etätöitä jotka ei vaadi ollenkaan läsnäoloa on kyllä aika vähän. Helpoin ala taustasi huomioiden on asiakaspalvelu tai myynti, mutta on kyllä vaikea löytää entry level työtä joka tapahtuisi vain etänä.
Suurin osa niistä jotka tekee etänä on oman alansa ammattilaisia ja joilla on työuraa takana ja referenssejä siitä että homma hoituu itsenäisesti. Tällöin etätyöhön on ihan erilaiset lähtökohdat kuin tapauksessa jossa kaikki työnohjaus, opettelu ja firman tavoille oppiminen tapahtuisi etänä. Työpaikkoihin on kyllä tulijoita joten on paljon helpompaa palkata niitäkin jotka pääsee myös toimistoon aina välillä. Etenkin alussa kun opettelee.
Huomioi myös että moni muukin haluaisi tuollaisen 100% joustavan etätyön joka ei vaadi aiempaa osaamista.
Olisikin etätyö jota voisi tehdä just kun sattuu olemaan aikaa eikä olisi mitään määrättyä tuntimäärää per viikko. Yökyöpelinä voisin tehdä yölläkin. Mielikuvitus on hyvä eikä omatunto kolkuta eli joku seksichattikin olis hyvä. Yrittäjänä ei kiinnosta olla.
https://asiakas-palvelut.com/ref/FI73447
Tässä etätyö jota voi tehdä silloin kun itselle sopii parhaiten. Et tarvitse aiempaa kokemusta.
Töitä voit siis tehdä missä haluat ja milloin haluat.
Mitä kieliä osaat natiivitasoisesti?