**ttu että ärsyttää tinkaajat kun myy jotain
Kerrot hinnan, sitten tulee jotain "oon maksanut puolet vähemmän samanlaisesta..." Liittyy minuun miten? Ota tai jätä, en ole tullut väittelemään varsinkaan jos tiedän että hinta on valmiiksi keskitasoa, ei korkea.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
No joa Torin tavaralla on hintana 60e ja joku tarjoaa 50e, niin on ihme, jos sillä, ei kauppaa tee. Kymppi sinne tai tänne. Ihan sama.
Tämä juuri kun on asiallisia tarjouksia suhteessa hintaan. Hyvin voi tarjota 40 euroa 60 euron tuotteesta ja todella usein olen saanut tarjoamalla useamman kympin halvemmalla ostettua tuotteen ja myyjä on ollut paikan päällä hyvällä mielellä kun pääsee eroon. Eri asia on nämä jotka tinkaa 10 euron tuotteista tai tarjoaa 20 euroa kun ilmoituksessa lukee 80 euroa ja olen paljon mm uusia työvaatteita yms myynyt noin puoleen hintaan uuden hinnasta. Meneppä kaupasta hakemaan tuolla hintaa niin ei saa kuin pipon
Mä yritin myydä kuolinpesän tavaroita rompepäivillä, ajattelin että laitan niin halvat hinnat että varmaan menee kaupaksi. Pyysin ihan näteistä lasilautasista kaksikymmentä senttiä kappaleelta, niin sekin oli olevinaan liikaa. Kysyttiin, saako ilmaiseksi.
Viitosta enempää en pyytänyt yhdestäkään tavarasta, niin lähes kaikista vielä tingattiin. Minusta se on jo pöyristyttävää.
Onko ihmiset niin tyhjätaskuja nykyään vai mistä kiikastaa? Miksi tulla minnekään kirpputorille tai rompetorille ollenkaan, jos mistään ei kuitenkaan tahdo maksaa mitään?
Ilmeisesti se, että pyysin niin vähän, aiheutti sen reaktion, että kyllä se antaa nämä vaikka ilmaiseksi.
Myyjä kuitenkin näkee ainakin jonkun verran vaivaa tuodessaan tavarat myyntiin. Voisi sen vaivan edes sillä palkita, että maksaisi sen vähäisen summan mankumatta vielä alennusta.
Yksikin mummo sanoi lapsenlapselleen, että pyydäpä tuota tätiä, että antaisi sinulle tuon soittorasian ilmaiseksi.
En mennyt siihen lankaan ja mummo maksoi naama rutussa sitten sen yhden euron minkä pyysin.
Ostakaa sitten vaan kaupasta kaupan hintaan.
Ei ole pakko lähteä mukaan siihen tilaamiseen. Ei tarvi vastata mitään, voi lopettaa keskustelun siihen. Hinta on mikä on, piste. En itsekään myisi edes ärsyttävälle jankkaajalle mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi tavaran ostaja sopi kaupat ja alkoi hakiessa tinkamaan vielä. Pyysin poistumaan. Aikansa jänkkäsi, että ei voi maksaa yms. Sitten oli valmis maksamaan kuitenkin hinnan. Tympäsi niin paljon, että en myynyt enää kyseiselle henkilölle.
Entä sitten. Itse annoin paikanpäällä50 euroa alennusta. Osasin kyllä lukea ettei kauppoja tule muuten. Kaikille tuotteille ei ole niin kovaa kysyntää.
Kyllä se hyviin tapoihin kuuluu, että hinta neuvoteltaisiin ensin, mutta eri asia tietty esim auto josta kunnon ja kokonaisuuden pystyy kunnolla hahmottamaan vasta paikan päällä. Tai muutenkin jos ostotilanteessa tulee ilmi jotain, mitä ei ollut ilmoituksessa kerrottu. Se on sitten taas myyjän vika jos oli puutteelliset tiedot. Ap
Myin autoa joka ei mennyt katsastuksesta läpi, hinta 500€. Korjattavissa oleva vika mutta itse en halunnut sitä korjauttaa. Kaikki viat lueteltu tarkasti ilmoituksessa. Ensimmäinen tuli katsomaan ja hinta oli sovittu viesteissä. Neiti tarjosi kättä ja sanoi 250€. Nauroin pois pihasta. Seuraava vänkääjä soitti, rekkarin perusteella selvitti numeron. Tarjosi 250€. Nauroin ja lopetin puhelun. Toistakymmentä samanlaista tarjousta tuli. Lopulta löytyi joku joka pyysi kohteliaasti pudottaisinko hintaa vähän. Tehtiin kaupat 370€:lla. Kauppatavoilla on merkitystä. Jos ensimmäisenä suututtaa myyjän, jää nuolemaan näppejään.
Vierailija kirjoitti:
Mä yritin myydä kuolinpesän tavaroita rompepäivillä, ajattelin että laitan niin halvat hinnat että varmaan menee kaupaksi. Pyysin ihan näteistä lasilautasista kaksikymmentä senttiä kappaleelta, niin sekin oli olevinaan liikaa. Kysyttiin, saako ilmaiseksi.
Viitosta enempää en pyytänyt yhdestäkään tavarasta, niin lähes kaikista vielä tingattiin. Minusta se on jo pöyristyttävää.
Onko ihmiset niin tyhjätaskuja nykyään vai mistä kiikastaa? Miksi tulla minnekään kirpputorille tai rompetorille ollenkaan, jos mistään ei kuitenkaan tahdo maksaa mitään?
Ilmeisesti se, että pyysin niin vähän, aiheutti sen reaktion, että kyllä se antaa nämä vaikka ilmaiseksi.
Myyjä kuitenkin näkee ainakin jonkun verran vaivaa tuodessaan tavarat myyntiin. Voisi sen vaivan edes sillä palkita, että maksaisi sen vähäisen summan mankumatta vielä alennusta.
Yksikin mummo sanoi lapsenlapselleen, että pyydäpä tuota tätiä, että antaisi sinulle tuon soittorasian ilmaiseksi.
En mennyt siihen lankaan ja mummo maksoi naama rutussa sitten sen yhden euron minkä pyysin.
Ostakaa sitten vaan kaupasta kaupan hintaan.
Kyllä ihmisillä rahaa on, eivät vain halua maksaa. Jotkut kehtaa tingata jopa 0,10€.
Mä en enää myy Torissa, ja syy ei ole vain tinkaus jonka vielä asiallisesti kysyttynä ymmärrän, vaan muuten huonot käytöstavat. Ollaan ostamassa ja tulossa maksamaan, sitten ei kuulukaan mitään. Tai sitten ei uskota, että tuote meni jo vaan kysellään toista samanlaista niin kuin voisin sellaiseksi muuttua. Kysellään aiheeseen kuulumattomia. Tai jos on sovittu, että minä ostan jotain, niin myydäänkin toiselle. Sentään palautetaan rahat minulle kun olen ehtinyt jo maksaa. Ihan täynnä urpoja koko Tori. Never again. Heitän mieluummin tavarat roskiin kun väännän vajaaälyisten kanssa.
niin ja jotkut tietämättömät polkee hintoja, ei hyvä. Kun on näitäkin, joiden pitäis melken ilmaseks saada
Ärsyttävimpiä on tinkaajien lisäksi nää "voitko varata mulle?" -tyypit. Saat ana, se joka ekana tulee rahat kourassa hakemaan, saa tuotteen. Kellekään ei varata mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mä en enää myy Torissa, ja syy ei ole vain tinkaus jonka vielä asiallisesti kysyttynä ymmärrän, vaan muuten huonot käytöstavat. Ollaan ostamassa ja tulossa maksamaan, sitten ei kuulukaan mitään. Tai sitten ei uskota, että tuote meni jo vaan kysellään toista samanlaista niin kuin voisin sellaiseksi muuttua. Kysellään aiheeseen kuulumattomia. Tai jos on sovittu, että minä ostan jotain, niin myydäänkin toiselle. Sentään palautetaan rahat minulle kun olen ehtinyt jo maksaa. Ihan täynnä urpoja koko Tori. Never again. Heitän mieluummin tavarat roskiin kun väännän vajaaälyisten kanssa.
Kuuluu asiaan mutta monet kaupat olen kuitenkin tehnyt. Ehkä sulla ei hinta kohtaa tai huonoa tavaraa myynnissä.
Myin juuri kahvikoneen hintaan 650 euroa ja tabletin 180 euroa. Kalusteen 90 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuluu asiaan mutta monet kaupat olen kuitenkin tehnyt. Ehkä sulla ei hinta kohtaa tai huonoa tavaraa myynnissä.
Myin juuri kahvikoneen hintaan 650 euroa ja tabletin 180 euroa. Kalusteen 90 euroa.
Että hyvä että Tori on olemassa. Miehet on helppoja ostajia. Naiset ne oharit tekee ja varailee ja ym.
Tarjottiin mulle 350 euroa kahvikoneesta ja vastasin kiitos ei. Lieveilmiöt on vaan kestettävä.
Kannattaa opetella kaupankäyntiä. Se on vain bisnestä. Ei saa hermostua. Monessa maassa tämä osataan ilman koulujakin.
Kuka vain voi pyytää tai tarjota mitä vaan. Miettii vastauksen valmiiksi eri tilanteisiin.
Käy Kiinassa torilla, pyytävät tonnin, tarjoan 200. Lopulta päädytään jonnekin. Talokauppa on eri juttu tietty.
Ostajat haluavat ostaa polkuhintaan, koska "käytetty", sama vaikka olisi vielä tehtaan muoveissa ja vastaava maksaisi uutena 700€. sE On kÄyTetTy!!1
Myyjät haluavat myydä "omat pois" mentaliteetilla, vaikka kyse olisi jostain ikivanhasta lastulevy huonekalusta jonka alkuperäishinnasta ei ole mitään muistikuvaa.
En koskaan vaivaudu myymään mitään, ellei kyse ole tavarasta josta haluan vain eroon, sama vaikka menisi 5%:lla ostohinnasta. Kysyn aina ensimmäisenä lähipiiriltä jos joku tarvitsee.
Mä saan jatkuvasti nyyhkytarinoita.
Ei ole varaa - helppo ratkaisu, älä osta
Voisin antaa vaihdissa lasten saappaat.
Niinpä. Oon tinkaajille sanonut tästä on nut muutkin kiinnostuneita. Otan yhteyttä, jos haluan tiputtaa hintaa
Vierailija kirjoitti:
Se ei ärsytä niin paljon jos tekee vastatarjouksen tyyliin "miten olisi 170" kuin jos alkaa arvostella, että olisi hinnoiteltu väärin.
Näille "tinkijät vıttuun"-kauppialle kaikki muu kuin nöyrästi pyydetyn hinnan maksaminen on henkilökohtainen provokaatio johon kuuluu vastata itkupotkuraivarilla ja uuden ketjun avaamisella av:lle.
No, ilmoitukset poistuvat automaattisesti muutaman kuukauden kuluttua ja romut seisovat nurkissa pölyttymässä.
Yhden, vain yhden kerran, meni pinna. Oltiin venytetty kauppoja ja olin jo parille sanonut kauppoja hierotaan.
Summa selvä, maksu käteisellä, alkaa tinkimään ovella. Muistutin summa oli jo sovittu. Mutkun jne.
Ja yhden kerran olin Hietsussa, oltiin pakkaamassa autoa, kun joku sanoi voisin ostaa tän, mutta pitää käydä automaatilla. Auto pakattu, odotetaan, tulee takaisin, jäätelöä syöden ja sanoo voi maksaa vain xx euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ärsytä niin paljon jos tekee vastatarjouksen tyyliin "miten olisi 170" kuin jos alkaa arvostella, että olisi hinnoiteltu väärin.
Näille "tinkijät vıttuun"-kauppialle kaikki muu kuin nöyrästi pyydetyn hinnan maksaminen on henkilökohtainen provokaatio johon kuuluu vastata itkupotkuraivarilla ja uuden ketjun avaamisella av:lle.
No, ilmoitukset poistuvat automaattisesti muutaman kuukauden kuluttua ja romut seisovat nurkissa pölyttymässä.
Tinkiminen on taitolaji.
Olen muutaman kerran myynyt siksi, että on tarvetta rahalle. Muuten myyn siksi, kun tuote on tarpeeton.
Päänaukojille ei tarvi antaa mitään alea. Fiksusti käyttätyvälle voi vastata tästä en tinkaa. Ostaja tekee omat ratkaisut
Vierailija kirjoitti:
En koskaan vaivaudu myymään mitään, ellei kyse ole tavarasta josta haluan vain eroon, sama vaikka menisi 5%:lla ostohinnasta. Kysyn aina ensimmäisenä lähipiiriltä jos joku tarvitsee.
Suunnilleen 3/4 torissa kaupatusta tavarasta on sellaista romua joka vain halutaan nurkista pois tilaa viemästä koska sille ei ole käyttöä.
Niillä ei ole oikeasti mitään arvoa joten rahallisen korvauksen pitää lähinnä kattaa myynnin kulut ja vaivan mutta silti pyynnit on arvottu tyyliin 50% uuden vastaavan hinnasta.
Vanhat huonekalut ovat melkein järjestään sellaisia että minäkin käytännössä maksaisin kympin vaivanpalkkaa jos joku kävisi hakemassa tuon vanhan sängyn vaikka mökilleen. Sen hävittämisestä pitää täällä kaupungissa maksaa joten arvo on todellisuudessa negatiivinen.
Myyn itse taloani. Jos kehtaisin, lisäisin ilmoitukseen "ei renkaanpotkijoille"...