Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aviomies odottaa minun huolehtivan syömisistään, onko tämä normaalia? Mitä tehdä?

Vierailija
11.07.2022 |

Väsyttää tämä tilanne, kun ei vaan saada tätä toimimaan kunnolla. Minulla on omakin syöminen usein epäsäännöllistä, koska on mielenterveyden ja arjenhallinnan kanssa ongelmia. Kun pitäisi kahden aikuisen ruokailuista huolehtia, niin en vain pärjää. Ja siis syömisistä huolehtimisella tarkoitan tosiaan, että mies odottaa minun huolehtivan alusta loppuun kaikesta: minun pitäisi suunnitella molempien kaikki ateriat, ostaa ainekset kaupasta, ajoittaa ruoanlaitto ja valmistaa ateriat. Mies pahoittaa joka kerta mielensä, jos jääkaapissa ei ole ruokaa hänelle, mutta ei ihan oikeasti tee yhtään mitään sen eteen, että olisi. Ei edes sen verran, että suunnittelisi omia aterioitaan ja kertoisi minulle, mitä ruokaa haluaisi kaupasta.

Ihan mielelläni siis kyllä käyn meillä kaupassa ja teen joskus ruokaakin molemmille. Ei silti tunnu reilulta, että aikuinen, jonka pitäisi osata itsekin huolehtia omasta syömisestään, sälyttää vastuun siitä täysin minulle. Olen jotenkin kai tottunut siihen, että miehet ovat hiukan itsenäisempiä. Tosin miehen kaveriporukassa vaimot ehkä huolehtivat miestensä syömisistä, koska hän tuntuu pitävän sitä jonkinlaisena normina. Olisi kiva kuulla ulkopuolisten näkemyksiä tähän ja ehkä myös, millaisia järjestelyjä muissa avioliitoissa on syömisten kanssa.

Kommentit (457)

Vierailija
121/457 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun (naisen) ruuanlaitto on että pistän valmisaterian mikroon 2 minuuttia. Voin samassa laittaa toisellekin. EI se nyt liikaa olisi. Mies saisi kantaa ne kaupasta tosin : )

Vierailija
122/457 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli se luulee et se on lapsi ja sä oot sen äiti. Vai kenties luulee olevansa jotenkin muutoin avuttomassa asemassa, fyysisiltä tai henkisistä kyvyiltään kehittymätön tai vammautunut? Eroa. Kuolkoon nälkään tai kasvakoon aikuiseksi. Ruoan hankkimisen, tekemisen ja syömisen taito ovat ihan elämän perusedellytyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/457 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis olet jo naimisiin asti kerennyt tuon kultakimpaleen kanssa?

Kyllä ihmisen pitää pystyä huolehtimaan itsestään eikä vastuuttaa sitä toiselle.

Mutta tuohon on lopulta ihan yksinkertainen ratkaisu. Lopetat passaaminen ja mies alkaa itse hoitamaan ruokansa.

Ei muuten kannata hankkia lapsia tuon miehen kanssa. Siinä sitten hoidat yksin sekä lapsia että miestä.

Näin miehenä, ei tuo ap:kaan vaikuta kultakimpaleelle. Itselläni oli aikoinaan myös masentunut vaimo, joka oli kotona, eikä tehnyt mitään. Itse olin töissä kaiket päivät ja vaimolle oli kovin tärkeää jakaa kotityöt tasan. Hyvyyttäni sallin tuon liian pitkään. Nyt kun vaimo on taas töissä, tajuaa hän myös noiden sen aikaisten vaatimusten epäreiluuden.

Mitä epäreilua on olettaa kumppanin tekevän osansa kotitöistä? Epäreilua on olettaa sairaan ihmisen huolehtivan kotona kaikesta.

Kaikesta vs. jostain?

Onhan se kamalasti vaadittu että kotona oleva tekisi oman ruokansa lisäksi MYÖS toiselle ruokaa. Sorry vaan mutta minusta on uskomatonta k*sipäisyyttä, maata kotona, tehdä ainoastaan itselle ruokaa ja kitistä kohtuullisesta toiveesta täällä.

Ehkä ap:n kannattaa jättää tuo sika. Onpahan sialla mukavampi tulevaisuus.

Läheskään kaikki ihmiset eivät " tee kotona ruokaa". Syön muroja, viiliä ,hedelmiä ja joskus leipää joskus kuppinuudeleita tai salaattia. Ihan hyvin toimii.

Vierailija
124/457 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli se luulee et se on lapsi ja sä oot sen äiti. Vai kenties luulee olevansa jotenkin muutoin avuttomassa asemassa, fyysisiltä tai henkisistä kyvyiltään kehittymätön tai vammautunut? Eroa. Kuolkoon nälkään tai kasvakoon aikuiseksi. Ruoan hankkimisen, tekemisen ja syömisen taito ovat ihan elämän perusedellytyksiä.

Juuri näin. Jos kotona makaavalta loppuu rahat niin se on myös kyseisen yksilön ongelma. Kuvitteleeko sohvaperuna olevansa kodin hengetär ja feministi yhtä aikaa, ottaen kummastakin vain ne, mitkä hänelle ovat vaivattomampia.

Vierailija
125/457 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihmisen pitää pystyä huolehtimaan itsestään eikä vastuuttaa sitä toiselle.

Mutta tuohon on lopulta ihan yksinkertainen ratkaisu. Lopetat passaaminen ja mies alkaa itse hoitamaan ruokansa.

Ei muuten kannata hankkia lapsia tuon miehen kanssa. Siinä sitten hoidat yksin sekä lapsia että miestä.

Näin miehenä, ei tuo ap:kaan vaikuta kultakimpaleelle. Itselläni oli aikoinaan myös masentunut vaimo, joka oli kotona, eikä tehnyt mitään. Itse olin töissä kaiket päivät ja vaimolle oli kovin tärkeää jakaa kotityöt tasan. Hyvyyttäni sallin tuon liian pitkään. Nyt kun vaimo on taas töissä, tajuaa hän myös noiden sen aikaisten vaatimusten epäreiluuden.

Mitä epäreilua on olettaa kumppanin tekevän osansa kotitöistä? Epäreilua on olettaa sairaan ihmisen huolehtivan kotona kaikesta.

Kaikesta vs. jostain?

Onhan se kamalasti vaadittu että kotona oleva tekisi oman ruokansa lisäksi MYÖS toiselle ruokaa. Sorry vaan mutta minusta on uskomatonta k*sipäisyyttä, maata kotona, tehdä ainoastaan itselle ruokaa ja kitistä kohtuullisesta toiveesta täällä.

Läheskään kaikki ihmiset eivät " tee kotona ruokaa". Syön muroja, viiliä ,hedelmiä ja joskus leipää joskus kuppinuudeleita tai salaattia. Ihan hyvin toimii.

Salaatti ja kuppinuudelit ovat ruokaa, jota voidaan syödä yhdessä. Jos elää pelkästään viilillä ja leivällä, kannattaa se ruuan laittaminen jo oman terveydenkin kannalta. Ehkä jaksaminen ja hyvinvointi rupeaa paranemaan.

Vierailija
126/457 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta synttärilahjaksi miehelle paistinpannu ja kokkauskirja.

Tai menkää yhdesää kansalaisopiston ruuanlaittokurssille. Ehkä hänkin innostuu kun oppii maukkaita ruokia. ja alkaa itsekin tekemään jotain.

Vierailija
127/457 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Jos kotona makaavalta loppuu rahat niin se on myös kyseisen yksilön ongelma. Kuvitteleeko sohvaperuna olevansa kodin hengetär ja feministi yhtä aikaa, ottaen kummastakin vain ne, mitkä hänelle ovat vaivattomampia.

Kun ihminen on sairautensa takia kotona niin hän kuvittelee olevansa sairautensa takia kotona eikä kenenkään kotiorja.

Vierailija
128/457 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin,perinteinen,mies käy töissä maksaa kaiken,lomamatkat ja naisen shoppailut,mutta kotityöt pitää jaksaa tasan.

Nainen uupuu sohvalla makaamisesta ja somessa chättäilystä liikaa niin ei jaksa tehdä kotihommia aina.

Tuo on sitä miehen uran mahdollistamista .

Taas joku katsonut liikaa leffoja. Suomalainen mies ei maksa shoppailuja eikä lomamatkoja.

Vierailija
129/457 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

osta synttärilahjaksi miehelle paistinpannu ja kokkauskirja.

Tai menkää yhdesää kansalaisopiston ruuanlaittokurssille. Ehkä hänkin innostuu kun oppii maukkaita ruokia. ja alkaa itsekin tekemään jotain.

Ehkä masentuneelle pitäisi yrittää saada jotain rutiineja elämään ja sellaisia töitä mitä hän kykenee tekemään. Oman kokemuksen mukaan suurin virhe on tehdä masentuneen elämä niin helpoksi että hänen ei tarvitse tehdä mitään ponnisteluita.

Vierailija
130/457 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin,perinteinen,mies käy töissä maksaa kaiken,lomamatkat ja naisen shoppailut,mutta kotityöt pitää jaksaa tasan.

Nainen uupuu sohvalla makaamisesta ja somessa chättäilystä liikaa niin ei jaksa tehdä kotihommia aina.

Taas joku katsonut liikaa leffoja. Suomalainen mies ei maksa shoppailuja eikä lomamatkoja.

Tälläkin palstalla on ollut useampia ketjuja siitä kuinka rahat jaetaan parisuhteissa. Useissa parisuhteissa rahat pistetään yhteiseen pottiin, vaikka toisen tulot olisivat merkittävästi suuremmat.

Vierailija
131/457 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksoin lukea sivulle 2 saakka, kun vitutuksen kohottama verenpaine alkoi käydä liian ärsyttäväksi. Mä en voi ymmärtää, minkä takia aikuiset naiset passaavat ja hoivaavat tuollaisia itsekkäitä maailmannapoja. Kai se on jokin läheisriippuvuuden muoto. 

Sanoisin kuitenkin tähän, että minulla on mies jonka kanssa olemme aidosti 100% tasavertaisia kaiken suhteen ja rakastamme toisia usean vuoden jälkeen palavasti juuri tästä syystä. Mikään ei tapa rakkautta niin helposti kuin se, kun toinen koittaa HYÖTYÄ SINUN KUSTANNUKSELLASI. 

Vierailija
132/457 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta vs. jostain?

Salaatti ja kuppinuudelit ovat ruokaa, jota voidaan syödä yhdessä. Jos elää pelkästään viilillä ja leivällä, kannattaa se ruuan laittaminen jo oman terveydenkin kannalta. Ehkä jaksaminen ja hyvinvointi rupeaa paranemaan.

Mieskin voi ihan itse sen veden keittää ja kaataa kuppiinsa ja ostaa salaattinsa kaupasta. Suurimman osan masilmanväestöstä pitää tulla ihan pelkällä leivällä toimeen eikä ole edes viiliä ja hedelmiä.

Vierailija
133/457 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ihminen on sairautensa takia kotona niin hän kuvittelee olevansa sairautensa takia kotona eikä kenenkään kotiorja.

Tämä taitaakin olla syy miksi naiset ovat nykyään niin masentuneita. Kaikki ahdistaa, ei voi, eikä kykene ja miesten pitää passata, vaikka lähtökohtaisesti he ovatkin riistäjiä.

Vierailija
134/457 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta vs. jostain?

Mieskin voi ihan itse sen veden keittää ja kaataa kuppiinsa ja ostaa salaattinsa kaupasta. Suurimman osan masilmanväestöstä pitää tulla ihan pelkällä leivällä toimeen eikä ole edes viiliä ja hedelmiä.

Missä nämä suuret väestömäärät ovat jotka elävät pääsääntöisesti leivällä?

Vierailija
135/457 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä aloitus pistää jälleen kerran miettimään mitä iloa naisesta ylipäätänsä on. Perinteisesti nainen on hankittu 1) pillun takia, 2) pitämään huolta ruokahuollosta, 3) hoitamaan panemisesta väistämättä syntyvistä lapsista.

Nyt kun tussun antaminen loppuu hääkakkuun tai viimeistään lasten syntymiseen eikä ruokahuoltokaan pelaa niin minkä ihmeen takia mies enää raahaisi naista perässään? Ja älkää tulko kertomaan mistään ihmissuhteista, miesten kaverit on miehelle sata kertaa parempia ihmissuhteita. Jos taas joku kommentoi ettei tuollainen mies edes saisi naista ja blaa blaa niin en ehkä saisi ostaa lehmääkään (eläimenpitosäännöt tms) mutta se ei ole minulle ongelma koska en toden totta halua hankkia mitään nautaa.

Hyvät päivän jatkot.

Haha, et vaan osaa :D Mun mies saa sekä tussua että ruokaa edelleen aina halutessaan, ja meillä on matkaa takana jo sen verran, että lapsetkin on jo maailmalla. Mutta on kyllä hyvä mieskin, sellaista on ilo pitää hyvänä kun saa.saman takaisin.

Vierailija
136/457 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut sitä, että et vaan tee miehelle ruokaa? Niin se meni meilläkin. Kumpikin töissä, laskut puoliksi, mutta mies ei ottanut vastuusta edes omista syömisistään (esim ei tajunnut syödä välipalaa jos oli nälkä, vaan vinkui että milloin syödään päivällistä). Lopetin hänen passaamisensa ja tein hänelle samalla palveluksen. Nyt mies osaa ottaa vastuun itsestään.

Vierailija
137/457 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"minun pitäisi suunnitella molempien kaikki ateriat, ostaa ainekset kaupasta, ajoittaa ruoanlaitto ja valmistaa ateriat."

Mitä tuossa on suunnittelemista? Teet ison kattilan tavallista helppoa arkiruokaa jääkaappiin sinulle sopivana ajankohtana. Keitot, risotot ja monet muut valmistuvat äkkiä ja yhdestä ateriasta syö 2 päivää.

Vierailija
138/457 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksoin lukea sivulle 2 saakka, kun vitutuksen kohottama verenpaine alkoi käydä liian ärsyttäväksi. Mä en voi ymmärtää, minkä takia aikuiset naiset passaavat ja hoivaavat tuollaisia itsekkäitä maailmannapoja. Kai se on jokin läheisriippuvuuden muoto. 

Sanoisin kuitenkin tähän, että minulla on mies jonka kanssa olemme aidosti 100% tasavertaisia kaiken suhteen ja rakastamme toisia usean vuoden jälkeen palavasti juuri tästä syystä. Mikään ei tapa rakkautta niin helposti kuin se, kun toinen koittaa HYÖTYÄ SINUN KUSTANNUKSELLASI. 

Öö... kannattaa lukea ketju ajatuksella. Nainen on tässä se hyötyvä osapuoli, mies on ollut törkeä, joka on pyytänyt naista tekemään edes jotain 

Vierailija
139/457 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Suomessa miehet ja naiset käy tasavertaisesti töissä. Tilastojen mukaan kuitenkin naisten harteille kaatuu useimmiten myös kotityöt ja lastenhoito. On myös tutkittu että miehet usein mieltävät itsensä perheensä elättäjäksi, vaikka he käyttävät palkastaan enemmän omiin huvituksiinsa, kun taas naiset käyttää palkkansa useimmin perheen yhteisiin tarpeisiin ja lapsiin.

Vierailija
140/457 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"minun pitäisi suunnitella molempien kaikki ateriat, ostaa ainekset kaupasta, ajoittaa ruoanlaitto ja valmistaa ateriat."

Mitä tuossa on suunnittelemista? Teet ison kattilan tavallista helppoa arkiruokaa jääkaappiin sinulle sopivana ajankohtana. Keitot, risotot ja monet muut valmistuvat äkkiä ja yhdestä ateriasta syö 2 päivää.

Pointti on se, että mies joka odottaa naisen tekevän tuon, on sysipaska.