Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aviomies odottaa minun huolehtivan syömisistään, onko tämä normaalia? Mitä tehdä?

Vierailija
11.07.2022 |

Väsyttää tämä tilanne, kun ei vaan saada tätä toimimaan kunnolla. Minulla on omakin syöminen usein epäsäännöllistä, koska on mielenterveyden ja arjenhallinnan kanssa ongelmia. Kun pitäisi kahden aikuisen ruokailuista huolehtia, niin en vain pärjää. Ja siis syömisistä huolehtimisella tarkoitan tosiaan, että mies odottaa minun huolehtivan alusta loppuun kaikesta: minun pitäisi suunnitella molempien kaikki ateriat, ostaa ainekset kaupasta, ajoittaa ruoanlaitto ja valmistaa ateriat. Mies pahoittaa joka kerta mielensä, jos jääkaapissa ei ole ruokaa hänelle, mutta ei ihan oikeasti tee yhtään mitään sen eteen, että olisi. Ei edes sen verran, että suunnittelisi omia aterioitaan ja kertoisi minulle, mitä ruokaa haluaisi kaupasta.

Ihan mielelläni siis kyllä käyn meillä kaupassa ja teen joskus ruokaakin molemmille. Ei silti tunnu reilulta, että aikuinen, jonka pitäisi osata itsekin huolehtia omasta syömisestään, sälyttää vastuun siitä täysin minulle. Olen jotenkin kai tottunut siihen, että miehet ovat hiukan itsenäisempiä. Tosin miehen kaveriporukassa vaimot ehkä huolehtivat miestensä syömisistä, koska hän tuntuu pitävän sitä jonkinlaisena normina. Olisi kiva kuulla ulkopuolisten näkemyksiä tähän ja ehkä myös, millaisia järjestelyjä muissa avioliitoissa on syömisten kanssa.

Kommentit (457)

Vierailija
441/457 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on vaimon tehtävä, jos on terve ja normaali nainen. Eri asia jos naisella on jaksamisen kautta ongelmia, sitten hänen pitäisi saada apua ruuanlaittoon.

Ja vielä jos mies on kokki, sekin on eri tilanne se. Monet miehet eivät vaan osaa tehdä keittiössä mitään.

Jotkut on hemmoteltu, toiset ovat huonoja keittotaidoissa vaikka kuinka harjoittelisivat. Ei mielestäni haittaa jos he ovat sitten hyviä miesten hommissa.

Tasanhan tuo tietysti kerrostaloasukeilla silloin meneekin, eikö totta? Vaimo siis kokkaa, siivoaa ja pyykkää ihan joka ikinen päivä elämän tappiin asti. Miesten perinteisiä hommia siellä kerrostalossa ei ole mitään, eli miehen ei tarvitse osallistua mitenkään. Just joo.

Ei tuollaisten "miesten työt" -miesten kanssa kannata edes alkaa suhteeseen, ellei lähde emännöimään maalle. Kerrostalossa ne rapsuttelevat kassejaan sohvalla ja odottavat palvelua, kunhan nainen kaikilta kotitöiltään ehtii. Ehei, pitää valita sellainen, joka osaa lyhentää sitä loputonta hommien määrää myös sieltä "naisten töiden" puolelta ja vieläpä ihan oma-aloitteisesti, niin ei tarvitse päivittää laiskuria parempaan sitten kun hermo menee.

Hermo tosiaan menee pidemmän päälle. Kuppi menee nurin ennemmin tai myöhemmin. Pikkulapset oli isänsä kanssa päivän iltaan saakka keskenään, kunnes tulin kotiin 9 jälkeen. Lapset oli nälissään, roskapussi pursuili reunojen yli. Tää oli viimenen tikki. Ei osallistunut mihinkään kotihommiin. Kyllä tuota menoa kestikin aika kauan. Mies istuskeli sohvalla telkkua katsellen, kuten tavallisesti, jolloin sanoin hänelle, että nyt sun on etsittävä itselles asunto.

Ei se ole kivaa ryhtyä reissusta tullessa ekana ruokaa laittamaan iltamyöhällä ja roskia viemään, kun puoliso oli ollut jouten kokopäivän.

"Kunnes tulin kotiin 9 jälkeen."

Tässä se perisyy ongelmiin onkin. Nainen jätti kodin ja lähti töihin kodin ulkopuolelle. Sitten ei kyllä jaksakaan kotia hoitaa, joka oli se alkuperäinen vaimon tehtävä.

Suurin osa naisista olisi onnellisempia kotona. Tiedän yhden joka oli kotiäitinä paljon äidillisempi ja heti kun aloitti työt, hänestä tuli kylmempi ja miehekkäämpi ihminen.

Vierailija
442/457 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mulle selvis miksi miehet ei saa seksiä suhteessa.

Ei kukaan nainen halua miestä jota tarvii passata kuin vammaista 3 vuotiasta. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/457 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se on vaimo, joka ei viitsi ruokaa laittaa.

Vierailija
444/457 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan nainen halua miestä jota tarvii passata kuin vammaista 3 vuotiasta. :D

Eli nainen tavallaan maksullinen, kun seksiä vastaan pitää tehdä tai antaa jotakin.

Vierailija
445/457 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli nainen tavallaan maksullinen, kun seksiä vastaan pitää tehdä tai antaa jotakin.

Eli mies kuvittelee olevansa vauva, joka voi odottaa saavansa kaiken ilman että itse antaa mitään. Mies ei tajua, että vauvat ovat naisista epäeroottisinta ikinä.

Vierailija
446/457 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka nainen edes haluaa harrastaa seksiä miesvauvan kanssa? Siinä intohimo on kaukana.

Vierailija
447/457 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on vaimon tehtävä, jos on terve ja normaali nainen. Eri asia jos naisella on jaksamisen kautta ongelmia, sitten hänen pitäisi saada apua ruuanlaittoon.

Ja vielä jos mies on kokki, sekin on eri tilanne se. Monet miehet eivät vaan osaa tehdä keittiössä mitään.

Jotkut on hemmoteltu, toiset ovat huonoja keittotaidoissa vaikka kuinka harjoittelisivat. Ei mielestäni haittaa jos he ovat sitten hyviä miesten hommissa.

Tasanhan tuo tietysti kerrostaloasukeilla silloin meneekin, eikö totta? Vaimo siis kokkaa, siivoaa ja pyykkää ihan joka ikinen päivä elämän tappiin asti. Miesten perinteisiä hommia siellä kerrostalossa ei ole mitään, eli miehen ei tarvitse osallistua mitenkään. Just joo.

Ei tuollaisten "miesten työt" -miesten kanssa kannata edes alkaa suhteeseen, ellei lähde emännöimään maalle. Kerrostalossa ne rapsuttelevat kassejaan sohvalla ja odottavat palvelua, kunhan nainen kaikilta kotitöiltään ehtii. Ehei, pitää valita sellainen, joka osaa lyhentää sitä loputonta hommien määrää myös sieltä "naisten töiden" puolelta ja vieläpä ihan oma-aloitteisesti, niin ei tarvitse päivittää laiskuria parempaan sitten kun hermo menee.

Hermo tosiaan menee pidemmän päälle. Kuppi menee nurin ennemmin tai myöhemmin. Pikkulapset oli isänsä kanssa päivän iltaan saakka keskenään, kunnes tulin kotiin 9 jälkeen. Lapset oli nälissään, roskapussi pursuili reunojen yli. Tää oli viimenen tikki. Ei osallistunut mihinkään kotihommiin. Kyllä tuota menoa kestikin aika kauan. Mies istuskeli sohvalla telkkua katsellen, kuten tavallisesti, jolloin sanoin hänelle, että nyt sun on etsittävä itselles asunto.

Ei se ole kivaa ryhtyä reissusta tullessa ekana ruokaa laittamaan iltamyöhällä ja roskia viemään, kun puoliso oli ollut jouten kokopäivän.

Tässä se perisyy ongelmiin onkin. Nainen jätti kodin ja lähti töihin kodin ulkopuolelle. Sitten ei kyllä jaksakaan kotia hoitaa, joka oli se alkuperäinen vaimon tehtävä.

Suurin osa naisista olisi onnellisempia kotona. Tiedän yhden joka oli kotiäitinä paljon äidillisempi ja heti kun aloitti työt, hänestä tuli kylmempi ja miehekkäämpi ihminen.

Ongelma on köyhät ja pihit miehet, niitä rikkaita ja hyväsydämisiä miehiä on niin harvassa.

Vierailija
448/457 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli viimeinen naula arkkuun oman miehen ruokailun suhteen, nyt muutama kuukausi sitten. Meidän nuorin lapsi sairastui vakavasti ja vietettiin pitkä osastojakso sairaalassa jossa taisteltiin elämästä ja kuolemasta. Välissä päästiin kotiin, ja tein aina aika reippaasti ruokaa jääkaappiin. Kerran mies alkoi sitten nurista, kun olin osastojaksolla lapsen kanssa, että hänet on nyt tyystin unohdettu, kun palvelu ei kotona enää pelaa. Hänelle ei kukaan ollut lämmittänyt ruokaa, ja ruoka ei maistu yhtä hyvältä kun se pitää kaapia sieltä tupperista lautaselle ja mikrottaa itse. 

Ihan totta, heräsin siihen että oon tehny aikamoisen karhunpalveluksen kun oon hoitanut tuollaisen aikuisen mieslapsen muonitusta niin pitkään ja säntillisesti, ja sit vielä KEHTAA marista siihen päälle. Tää oli sinänsä ihan hyvä herätys itsellekin. Nyt loppui tämä paapominen. Ruoanlaitto on risonnut jo pidemmän aikaa, joten nyt lopetan sen hyysäämisen ihan hyvillä mielin.

Älkää suostuko siihen että hoidatte miestenne ruokahuollon, kaupassa käynnit ja ruokalistojen suunnittelut. Miehet ovat aikuisia ihmisiä, jos niillä on työpaikat niin ne tod näk osaa lukea ohjeita myös netistä ja seurata yksinkertaisempia reseptejä. Kyllä se hellan käyttö luonnistuu sit kun siihen on pakko sortua. Laiskuuttaan ne sysää sen vastuun naiselle "koska naisethan sen aina hoitaa ja äitikin aina teki ruokaa kotona". Tähän pitää tulla muutos. Ja opettakaa pojillenne myös keittotaitoja.

Vierailija
449/457 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli viimeinen naula arkkuun oman miehen ruokailun suhteen, nyt muutama kuukausi sitten. Meidän nuorin lapsi sairastui vakavasti ja vietettiin pitkä osastojakso sairaalassa jossa taisteltiin elämästä ja kuolemasta. Välissä päästiin kotiin, ja tein aina aika reippaasti ruokaa jääkaappiin. Kerran mies alkoi sitten nurista, kun olin osastojaksolla lapsen kanssa, että hänet on nyt tyystin unohdettu, kun palvelu ei kotona enää pelaa. Hänelle ei kukaan ollut lämmittänyt ruokaa, ja ruoka ei maistu yhtä hyvältä kun se pitää kaapia sieltä tupperista lautaselle ja mikrottaa itse. 

Ihan totta, heräsin siihen että oon tehny aikamoisen karhunpalveluksen kun oon hoitanut tuollaisen aikuisen mieslapsen muonitusta niin pitkään ja säntillisesti, ja sit vielä KEHTAA marista siihen päälle. Tää oli sinänsä ihan hyvä herätys itsellekin. Nyt loppui tämä paapominen. Ruoanlaitto on risonnut jo pidemmän aikaa, joten nyt lopetan sen hyysäämisen ihan hyvillä mielin.

Älkää suostuko siihen että hoidatte miestenne ruokahuollon, kaupassa käynnit ja ruokalistojen suunnittelut. Miehet ovat aikuisia ihmisiä, jos niillä on työpaikat niin ne tod näk osaa lukea ohjeita myös netistä ja seurata yksinkertaisempia reseptejä. Kyllä se hellan käyttö luonnistuu sit kun siihen on pakko sortua. Laiskuuttaan ne sysää sen vastuun naiselle "koska naisethan sen aina hoitaa ja äitikin aina teki ruokaa kotona". Tähän pitää tulla muutos. Ja opettakaa pojillenne myös keittotaitoja.

Täyttä asiaa tekstisi.

Joskus kun en jaksa valmistaa alusta asti ruokaa, olen jakanut säilykelihapullat lautasille, ja siihen vaikka valmis perunalaatikko lisäksi. Lämmitys mikrossa. Mies on nähnyt, miten tämä tehdään.

Yhtenä päivänä sitten mies pyynnöstäni lämmitti meille tölkkilihapullat. Olin toisessa huoneessa tekemässä muuta.

Kun tulin katsomaan aikaansaannosta, niin hän oli tyhjentänyt tölkin kattilaan, ja lisännyt puoli litraa vettä sekaan. Tölkissä oli 400 g kastiketta. Siinä hän vatkasi vehnäjauhoja tämän litkun sekaan. Sanoin, että näyttää oksennukselta, ja etkö ole koskaan nähnyt, että valmiskastike pannaan suoraan lautaselle, ja lämmitetään mikrossa.

Alkoi inttämään, että tölkissä lukee ohjeena:lisää puoli litraa vettä.

Minä siihen, että näytä missä kohtaa niin lukee. Kyljessä luki lisää 0.5 dl vettä.

Tämä on jo melkoisen naurettava yritys lämmittää valmisruokaa. Aamen.

Vierailija
450/457 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihan hullua mutta minä ajattelen niin että jos toinen on kotona esim työttömänä, ja on ihan terveenä ja kunnossa, niin hän huolehtii pääasiassa ruoat ja suuren osan kotitöistäkin. Olemme myös puolisoni kanssa toimineet näin koko yhteiselomme ajan, ja se on toiminut. Välillä toinen on ollut kotona jostain syystä ja välillä toinen, ja se kotona olija on tehnyt about 90 prossaa kotitöistä, ainakin.

Vierailija
451/457 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ihan hullua mutta minä ajattelen niin että jos toinen on kotona esim työttömänä, ja on ihan terveenä ja kunnossa, niin hän huolehtii pääasiassa ruoat ja suuren osan kotitöistäkin. Olemme myös puolisoni kanssa toimineet näin koko yhteiselomme ajan, ja se on toiminut. Välillä toinen on ollut kotona jostain syystä ja välillä toinen, ja se kotona olija on tehnyt about 90 prossaa kotitöistä, ainakin.

Aloittaja on väsynyt huolehtimaan aikuisen miehen syötöistä.

Oletan, että tätsikänen osaa laittaa sapuskaa, eikä hänen syöttöajoistaan tartte huolehtia.

Vierailija
452/457 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

*täysi-ikäinen

Vierailija
453/457 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ihan hullua mutta minä ajattelen niin että jos toinen on kotona esim työttömänä, ja on ihan terveenä ja kunnossa, niin hän huolehtii pääasiassa ruoat ja suuren osan kotitöistäkin.

Aapeen tapauksessa näin ei ollut.

Vierailija
454/457 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan teillä ap jäänyt jotain oleellista käsittämättä parisuhteesta?  Jos te olette aikuisia (vaikutatte teineiltä), niin sopikaa, miten kotihommat hoidetaan. Mitä jos vaihtaisitte rooleja? Mies huolehtii ruuasta ja muista kotihommista ja sinä huollat autoa ja hoidat pihaa? Ja jos muu ei auta, niin hakekaa edullinen lounasravintola ja alkakaa käydä siellä syömässä. Ei tarvits kummankaan huolehtia pottujen ja soosin hämmentämisestä. 

Taas on mielikuvituksellisten olettamusten mukaan menty kommentoimaan, mutta mitäpä tuosta. Ei kerrostaloasunnossa ole mitään pihaa hoidettavana eikä meillä ole yhteistä autoa. Mulla ei ole edes ajokorttia.

ap

Vierailija
455/457 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No menkää töihin ja tehkää sitten kaikille naisille heti alusta pitäen selväksi, että haette kotirouvaa, jolle annatte palkastanne tietyn määrän vaihdossa näistä kotitöistä. Aivan varmasti löydätte jonkun, jota järjestely miellyttää. Älkää ottako työssäkäyvää tai opiskelevaa naista ja sitten valittako, kun ei jää työltä ja/tai opinnoilta aikaa tehdä kaikkia kotitöitä yksin. Toki se nainen ei sitten tienaa rahaa, mutta kaikkea ei voi saada.

ap

Vierailija
456/457 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se normaalia ole, että aikuinen mies ei vaivaa päätänsä ruokailun järjestämiseen milloinkaan, vaan odottaa valmista pöytään.

Lasten isä ei koskaan käynyt kaupassa, eikä tehnyt ruokaa. Todella kädetön ihminen.

Sitten on siunaantunut sukuun näitä uuvatteja miehiä, jotka tulee aina tyhjin käsin kyläilemään äitinsä kotiin säännöllisesti. Ne odottaa myös säännöllisiä ruoka-aikoja. Odottavat valmista pöytään. Ovat viikonlopun täysihoidossa. Jos sen äiti mahdollistaa näille pojille ja poikien pojille, niin siinähän palvelee.

Olen käynyt harvakseltaan äidin luona, ja vienyt ruokatarvikkeita mukanani reilusti. Miten sattuukin aina joku näistä uuvateista paikalle. Ottaa ensimmäisenä grillistä pihvin ja syö kysymättä edes saako ottaa.

Syödään minun eväät kysymättä. Aivan käsittämätöntä touhua ollut vuosikymmenet. Olen tehnyt pesäeron vajakkeihin, enkä salli heidän, enkä heidän poikien vierailuja kotiini. Enkä tule tarjoamaan koskaan mitään heille. Ovat syöneet kuormastani luvatta jo ihan tarpeeksi.

Vierailija
457/457 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon tässä miettinyt mahdollista yhteenmuuttoa miesystävän kanssa, mutta tämä ruoka-asia on yksi mikä mietityttää. Olen kokki, joten ilmeisesti saisin hoitaa ruokapuolen yksin. Mies ei ole erityisen siisti tai käsityksemme siisteydestä on eri. Harrastan lakanoiden vaihtamista, ikkunoiden pesua, mattojen pesua ja sellaista välillä, mies ei välitä. Olisiko näin ollen kohtuullista, jos saisin asua miehen asunnossa ilmaiseksi tai edes edullisin kustannuksin, jos teen kaikki kotihommat?

Älä muuta sen kanssa yhteen! Sun aikasi, voimavarasi ja mielenterveys on paljon arvokkaampaa, vaikka mies maksaisi kaikki elämisen kulut!

T: kotirouvana raatanut jolla jäi lopulta vaan pskaa käteen

"mies ei ole erityisen siisti"..

Älä hyvä ihminen muuta yhteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi