Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?

Vierailija
28.06.2022 |

Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.

Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.

Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.

Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.

Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.

Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.

Kommentit (12652)

Vierailija
5141/12652 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Exän oman tontin hoitamisella ei ole mitään tekemistä siihen miksi exä ei ole esimerkiksi kertonut kihlauksestaan. Tai miksi ei ole kertonut sukulaisilleen vai onko kertonut ja kenelle on kertonut. Ja kuinka nopeasti ovat kihlautuneet. Juuri ihan siksikin, koska 28 on itse ollut suhteessa Mökkimieheen miltei siitä lähtien kun uusi suhde paljastui. Eihän exäkään, luultavasti, oleta että 28 kuuluisi informoida suhteensa tilaa tai Mökkimiehen taustoja tai elämää exälleen. Tai loukkaannu, kun 28 ei sitä exälleen tee. 

Tarkennan, että olen tietenkin sitä mieltä, ettei 28 tarvitse mitenkään exäänsä informoidakaan. Ettei tule taas väärinymmärryksiä. 

Mä en tajua tätä vänkäystä.

Sivusta.

Mäkin tulin tänne viikon paussin jälkeen lukemaan, niin eiköhän täällä taas

Niin, mukavampaahan se on porukalla keskittyä exän uuden elämän pohtimiseen ja uuden suhteen huonojen puolien mainitsemiseen. Kerrassaan kelvottomia ihmisiksi, exä ja uusi. Ja kurja elämänsä. Masentavaa kun joku vie välillä tästä terävimmän  ilon ikävällä jankkauksella. 

Vierailija
5142/12652 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun exä se taas näyttää vanhaa karvaansa oikein urakalla. Tai eipä se mikään vanha ole, ihan samoissa karvoissa se on ollu kokoajan, uinu vaan jokusen vkon. Oikein kunnon hyökkäys menossa. Ties mimmosta uhkailua ja syyttelyä. Ja täysin ilman mitään totuuspohjaa tai todellista syytä. Ei vastausta mihinkään, senkun kiertää kaartaa ja syyttää.

Huhheijaa. Onneksi näiden läpi jo näkee varsin hyvin. Tikaria tulee mutta ei ne uppoa enää niin syvälle, kun hetken pysähdyn ja oikeasti mietin, näen sinne taakse. Ja tyhjäähän siellä hymisee.

Sairas mikä sairas. Olkoon ilkeästi sanottu, totuus se on. Ei kukaan päästään terve vanhempi toimi hänen tavallaan. Ei kukaan. Mulla ei ole tätä ihmistä kohtaan jäljellä pienintäkään arvostuksen ripettä. Ei hitustakaan. 

Tekisi mieli laittaa jos jonkunlaista vastausta viesteihinsä, vaan ei niistä olisi mitään apua. Ei yhtään mitään. Se tyyppi ei vaan tajua, hänen maailmansa on jotain niin meidän muiden maailmoista poikkeavaa. Ja pahinta on se, että hän todella uskoo tähän omaan ainoaan oikeaan tapaansa elää ja toimia. Ja se on jotain niin sairasta kun olla voi. Tekee niin suurta vahinkoa omille lapsilleen eikä tajua. Ei tajua ei niin yhtään mitään. 

En edes enempää avaa tähän sitä törkyä mitä sieltä tullut. Sanonpa vaan, että on taas tullut oikein kunnolla kakkaa niskaan.

Ja kuten 28 sanoi, tämä on myös minulle se paikka mihin sen oman reaktionsa oksentaa ulos. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5143/12652 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

28, et siis ollut naimisissa miehesi kanssa. Olitteko kihloissa?

Miltä tuntuu, että mies on mennyt näin nopeasti kihloihin asti jonkun muun kanssa?

Vierailija
5144/12652 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on myös kovan prässin läpi käynyt. Nyt ap:kin osaa tulevaisuudessa nähdä pettäjän merkit.

Vierailija
5145/12652 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 28v:n eksä on menossa naimisiin yh:n kanssa, miten tämä vaikuttaa asunnon pikaisen myynnin tarpeeseen? Voiko syntyä jonkinlaista sekaannusta tai sotkua, jos eksällä on uusi vaimo ja virallinen avioliitto, mutta avoliiton aikainen omaisuus on vielä jakamatta? Mitä jos uusi vaimo alkaa sekaantua omaisuuden jakamiseen? Kertokaa viisaammat. Pessimistinä minulle tulee heti mieleen riitaisat perinnönjaot, joihin sotkeutuu ulkopuoliset..

Vierailija
5146/12652 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaahan nää  oksennukset ja ripulit on laittaa oikein julkisesti jakoon. Jankataan exää ja omaa hyvyyttä ja viksuutta. Mahottoman mielenkiintoista ja täyteläisen vivahteikasta kerrontaa. Sanasalaattia.

Vierailija
5147/12652 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko 28 muiten kommentoinut mitenkään Kuurankukan kommenttiin. 

Minultakin voi ihan suoraan kysyä, mutta en ole kommentoinut Kuurankukan viimeisempään viestiin. Olen toki sen lukenut.

Kuurankukan kommentti oli hyvin asiallinen niinkuin aina, ei suorasta puheesta ole mitään syytä loukkaantua jos se on asiallisesti kirjoitettu ja perusteltu. Kiitos siis kirjoituksesta.

Kirjoituksessa oli paljon asiaa, mutta toki myös asioita joita en osaa nähdä ihan samalla lailla.

Jos tänne ei pysty kirjoittamaan uusista käänteistä silloin kun ne tapahtuu varomatta sanojaan vain sen takia, että ne nähdään heti takapakkina, niin sekään ei ole kiva. Tässäkin tapauksessa vuorokautta myöhemmin jo pääkoppani käsitteli asiaa ihan toisin. Ja kyllä ne eksän käynnit on kaikki koskeneet paperiasioita, eksän tavaroita ja pojan asioita, jos en päästä eksää tänne niin ne asiat ei etene sitäkään vähää. Se mikä ärsyttää on se, että asioita voisi hoitaa enemmän kerralla, mutta kun tuntuu, että toinen tahallaan viivyttelee ja liukenee kuin saippua ovesta. 

Ei eksä minun sydäntäni enää ravistele, mutta kiukkunappuloita kyllä.

Ja tänään teki oharit pojan syntymäpäivänä, että hyvä isä on.

28 v yhdessä 

Vierailija
5148/12652 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos 28v:n eksä on menossa naimisiin yh:n kanssa, miten tämä vaikuttaa asunnon pikaisen myynnin tarpeeseen? Voiko syntyä jonkinlaista sekaannusta tai sotkua, jos eksällä on uusi vaimo ja virallinen avioliitto, mutta avoliiton aikainen omaisuus on vielä jakamatta? Mitä jos uusi vaimo alkaa sekaantua omaisuuden jakamiseen? Kertokaa viisaammat. Pessimistinä minulle tulee heti mieleen riitaisat perinnönjaot, joihin sotkeutuu ulkopuoliset..

Onneksi meillä ei ole mitään muuta jakamatonta kuin tämä asunto ja minun puolesta se voidaan laittaa vaikka heti myyntiin (isän vuoro miettiä sitten pojan asumiskuviot pojan kanssa, se on ainoa syy miksi olen suostunut tässä asumaan). Jos asunto olisi vielä myymättä kun/jos menevät naimisiin niin toivottavasti eksä olisi sitten edes niin fiksu, että sulkisi oman puolikkaansa avioehdolla pois. Mutta, tätä asiaa en ala miettimään, sillä onneksi omistan 50%. Myynnin este en siis todellakaan ole ollut missään vaiheessa.

28 v yhdessä 

Vierailija
5149/12652 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

28, et siis ollut naimisissa miehesi kanssa. Olitteko kihloissa?

Miltä tuntuu, että mies on mennyt näin nopeasti kihloihin asti jonkun muun kanssa?

Tässä ketjussa on tullut tosi monta kertaa esiin se, että olimme yhdessä noin 28 vuotta yhdessä ja reilusti yli 20 vuotta kihloissa. 

Ei se kihlaus toisen kanssa haittaa minua. Jos nyt totta puhutaan, niin eksä on kova menemään kihloihin. Oli yksi tyttöystävä ennen minua ja olivat kihloissa, sitten minä ja nyt sitten nykyinen. Jospa kolmas kerta toden sanoisi ja eksä sitten pääsisi naimisiin asti.

Ja lisään tähän, että vaikka mentiin kihloihin niin nimenomaan minulla ei ollut mitään tarvetta mennä naimisiin.

28 v yhdessä 

Vierailija
5150/12652 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En tiedä onko pari vänkääjää, vai yks ja                sama ihminen jolla liikaa vapaa-aikaa analysoida ja halkoa joka kirjotuksen. Varsinkin 28 on hällä hampaankolossa. Pilaa hyvän ketjun."

Todennäköisesti minulla on kaksi erityistä fania, jotka näkevät punaista ihan kaikessa mitä kirjoitan. Riittää, että perässä lukee nimimerkkini niin sauhu nousee. Ja erimieltähän minun kanssa saa olla ja moni onkin, mutta vänkääjän/vänkääjien tarkoitus ei ole tehdä kuin kiusaa. Kirjoitustyyli on tuttu (koulukiusaajan tyyli).

Minä kestän kyllä vänkääjien kirjoitukset, okei myönnän, että välillä lämpenen, mutta ei ne minua "satuta", huvinsa kullakin. 

Vänkääjien ansiosta täältä on moni vakituinen kirjoittaja poistunut ja lisäksi siitä on todella pitkä aika kun kukaan uusi on uskaltanut täällä avautua --> Tämä on todellinen harmi.

28 v yhdessä 

Vierailija
5151/12652 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan syntymäpäivien oharit on kyllä sydäntäraastava pohjanoteeraus. Miten mies kykenee katsomaan poikaa silmiin tämän jälkeen? Miehellä on poikaankin liittyen jo niin monta keltaista ja punaista korttia plakkarissa, että ei olisi uskonut häneltä enää irtoavan mitään näin tunteetonta. Huhhuh.

Vierailija
5152/12652 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sairas mikä sairas. Olkoon ilkeästi sanottu, totuus se on. Ei kukaan päästään terve vanhempi toimi hänen tavallaan. Ei kukaan. Mulla ei ole tätä ihmistä kohtaan jäljellä pienintäkään arvostuksen ripettä. Ei hitustakaan. 

Tekisi mieli laittaa jos jonkunlaista vastausta viesteihinsä, vaan ei niistä olisi mitään apua. Ei yhtään mitään. Se tyyppi ei vaan tajua, hänen maailmansa on jotain niin meidän muiden maailmoista poikkeavaa. Ja pahinta on se, että hän todella uskoo tähän omaan ainoaan oikeaan tapaansa elää ja toimia. Ja se on jotain niin sairasta kun olla voi. Tekee niin suurta vahinkoa omille lapsilleen eikä tajua. Ei tajua ei niin yhtään mitään."

Sanasalladia. Toinen sanojen rakastaja. Mutta ei mitään merkitystä. Ei yhtään mitään.

T. viraton määkijä

Vierailija
5153/12652 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä 28v kanssa, harmi kun ja jos joku on täältä kadonnut noiden vänkäreiden takia. itseäni ne lähinnä nykyään  huvittaa kun mahtaa vaatia oikein ajatustyötä  että pystyy 28v erittäin kypsistä  ja viisaista pohdinnoista aina keksimään jotain vänkäyksen aihetta. Tulee lähinnä mieleen entinen, oikeasti narsistinen puolisoni, joka keksi aina  vänkäyksen aihetta, ihan mistä aiheesta vaan mitä maan päälle mahtuu. Kun en itse ole  ollut enää kuvioissa vuosikausiin (Luojan kiitos) , niin käy vänkäämässä erilaisilla palstoilla, ei toki täällä, mutta kun meillä on edelleen yhteisiä harrastustaustoja, niin siellä näkyy edelleen jaksavan kirjoitella aina provosoivia kirjoituksia, edelleen aiheesta kuin aiheesta. Hänellä on välit sukuunsa ja omiin lapsiinsakin menneet  jo ajat sitten, koska kukaan ei  todellakaan jaksa enää hänen kanssaan vääntää. Mutta narsistihan lakkaa olemasta, jos ei sitä huomiota millään saa, ja jollei muuten niin kirjoittelee vaikka lehtiin yleisöpalstoille. 

Mutta kiitos ap ja 28v teidän pohdinnoistanne ja kokemusten jakamisesta, olen itse selvinnyt monenlaisista elämän myllerryksistä, ja usein ajatellut että voi kun siihen aikaan, kun nuorena ja elämään vielä  sinisilmäisesti suhtautuvana, jouduin hämmentäviin elämäntilanteisiin, olisikin ollut jotain tällaista vertaistukea. Nämä olivat siis aikoina ennen somea, ja kun oli itse kasvanut ns. normaaleissa ja turvallisissa olosuhteissa ja ehjässä perheessä, niin ei voinut ymmärtää kuinka paljon hulluutta mahtuu maailmaan. Nyt 62v  olen oppinut ihan kantapään kautta nämä asiat . Ja siksikin tätä palstaa seurannut ihan alusta asti. On ollut koskettavaa luettavaa. t. varmaankin "vakkari" minäkin.

Vierailija
5154/12652 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sairas mikä sairas. Olkoon ilkeästi sanottu, totuus se on. Ei kukaan päästään terve vanhempi toimi hänen tavallaan. Ei kukaan. Mulla ei ole tätä ihmistä kohtaan jäljellä pienintäkään arvostuksen ripettä. Ei hitustakaan. 

Tekisi mieli laittaa jos jonkunlaista vastausta viesteihinsä, vaan ei niistä olisi mitään apua. Ei yhtään mitään. Se tyyppi ei vaan tajua, hänen maailmansa on jotain niin meidän muiden maailmoista poikkeavaa. Ja pahinta on se, että hän todella uskoo tähän omaan ainoaan oikeaan tapaansa elää ja toimia. Ja se on jotain niin sairasta kun olla voi. Tekee niin suurta vahinkoa omille lapsilleen eikä tajua. Ei tajua ei niin yhtään mitään."

Sanasalladia. Toinen sanojen rakastaja. Mutta ei mitään merkitystä. Ei yhtään mitään.

T. viraton määkijä

Nyt mä repesin, nauran niin, että vedet valuu silmistä ja masuu sattuu. Ja Ap en naura Sinun alkuperäiselle tekstille. Onhan tässä viraton määkijä nähnyt kovasti vaivaa.

Vierailija
5155/12652 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä 28v kanssa, harmi kun ja jos joku on täältä kadonnut noiden vänkäreiden takia. itseäni ne lähinnä nykyään  huvittaa kun mahtaa vaatia oikein ajatustyötä  että pystyy 28v erittäin kypsistä  ja viisaista pohdinnoista aina keksimään jotain vänkäyksen aihetta. Tulee lähinnä mieleen entinen, oikeasti narsistinen puolisoni, joka keksi aina  vänkäyksen aihetta, ihan mistä aiheesta vaan mitä maan päälle mahtuu. Kun en itse ole  ollut enää kuvioissa vuosikausiin (Luojan kiitos) , niin käy vänkäämässä erilaisilla palstoilla, ei toki täällä, mutta kun meillä on edelleen yhteisiä harrastustaustoja, niin siellä näkyy edelleen jaksavan kirjoitella aina provosoivia kirjoituksia, edelleen aiheesta kuin aiheesta. Hänellä on välit sukuunsa ja omiin lapsiinsakin menneet  jo ajat sitten, koska kukaan ei  todellakaan jaksa enää hänen kanssaan vääntää. Mutta narsistihan lakkaa olemasta, jos ei sitä huomi

Kiitos Sinulle kauniista sanoistasi. Minä en osaa laisinkaan kirjoittaa, mutta olen kova pohdiskelemaan ja sellainen tunnehörhö. En osaa ajatella asioita musta-valkoisesti ja siitähän se minun liiallinen kiltteyskin / lehmän hermot juontaa. Kyllä minun pitäisi itseäni kovettaa, mutta perusluonne on mitä on. Tänään on kiukkunappuloita paineltu, että eksä kyllä kuuli mielipiteeni poikansa synttäreiden ohareista ja saattoipa kuulla naapuritkin.

Mutta luulen, että poika alkaa tuntemaan isänsä aika hyvin pikkuhiljaa. Eksä ei uskaltanut kohdata ihmisiä tuoreen kihlauksen takia. Olisi voinut sen sanoa etukäteen, eikä tehdä vain ohareita.

28 v yhdessä 

Vierailija
5156/12652 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tarina on polkenut paikoillaan jo jonkin aikaa, siihen olisi syytä kehittää uusia käänteitä. Onneksi 28 v on kehitellyt niitä ansiokkaasti viime aikoina.

Pettäjäexän ja uuden naisen haukkuminen takaa suosion näköjään tässä ketjussa aina.

Vierailija
5157/12652 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n tarina on polkenut paikoillaan jo jonkin aikaa, siihen olisi syytä kehittää uusia käänteitä. Onneksi 28 v on kehitellyt niitä ansiokkaasti viime aikoina.

Pettäjäexän ja uuden naisen haukkuminen takaa suosion näköjään tässä ketjussa aina.

Minä kyllä kovasti ihmettelen mikä pitää Sinua tässä ketjussa. Kertoisitko vaikka oman "pitäisi päästää irti" elämäsi tarinan. Oletko esimerkiksi se uusi nainen, joka huomasi liian myöhään mihin tuli kätensä upotettua? Vai oletko yksinkertaisesti niin täydellinen, että Sinun elämääsi ei ole mahtunut ihmissuhteita ja siksi et pysty ymmärtämään, että elämässä voi tapahtua vaikka mitä. Jostain syystä Sinulla on paha olla ja suosittelisin siihen ammattiapua. Toki, jos kirjoittaminen tässä ketjussa toimii ensiapuna niin anna mennä vaan. Kyllä minä luen jokaisen kirjoituksesi ja yritän ymmärtää, jokaisella meillä on omat haasteet elämässä.

28 v yhdessä

Ps. Tänään on niitä kiukkunappuloita paineltu ja tekstini ehkä hiukan tylyä, pahoitteluni asiallisille lukijoille siitä.

Vierailija
5158/12652 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta olisi kyllä ihan oikeasti mielenkiintoista kuulla vaikkapa yhden tällaisen vänkääjän rehellinen, ihan oma mielipiteensä ,esimerkiksi 28vy. exän käytöksestä. Onko Sinun mielestäsi ihan oikeasti Ok käyttäytymistä  sekä 28vy:tä  kohtaan plus  exän nykyistä morsionta kohtaan tämä 28vy:n  exän käytös?  Olla hoitamatta asioitaan loppuun asti ja siten saada uusi alku uudelle elämälleen,  piilotella ja salailla omaa  uutta suhdettaan eli nykyistä kihlattuaan  (noloa myös uudelle kumppanille ettei oma rakas kehtaa esitellä läheisilleen) , tehdä ohareita omalle lapselleen toistuvasti. jne. 

Vastaat varmaankin tähän, että tämä on vain toisen osapuolen kertomaa. Voi ollakin, mutta entäpä  jos ei olekaan. Mitä mieltä olet tällaisesta käytöksestä yleensä ottaen, jos unohdat nämä alkuperäiset aloittajat (ja oman inhokkisi eli 28vy).

Ihan aidosti kiinnostaisi.

Vierailija
5159/12652 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

5158 viesti oli siis vänkäreille, ei ap:lle eikä 28;vy:lle. 

Vierailija
5160/12652 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi luullut, että jopa 28 lankeaa latteuksiin ja tähän iänikuiseen uusi nainen-teesiin. Ammattiapua kyllä moni petetty tosiaan tarvitsisi, siitä ei kahta sanaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi