Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?

Vierailija
28.06.2022 |

Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.

Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.

Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.

Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.

Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.

Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.

Kommentit (12652)

Vierailija
5181/12652 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riidankylväjiä ja/tai eksien nyksiä.. joka tapauksessa vääntämisen ja vänkäämisen tavoite lienee se, että tätä ketjua ei jakseta enää päivittää asiallisesti eikä seurata ja että se sitä kautta hiipuu pois.

En kiinnitä näihin enää mitään huomiota, enkä varsinkaan kommentoi näille mitään.

yksvakkari

Vierailija
5182/12652 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n tarina on polkenut paikoillaan jo jonkin aikaa, siihen olisi syytä kehittää uusia käänteitä. Onneksi 28 v on kehitellyt niitä ansiokkaasti viime aikoina.

Pettäjäexän ja uuden naisen haukkuminen takaa suosion näköjään tässä ketjussa aina.

28 on taitava. Hän osaa sopivasti ripotella draamaa tarinaa saaden sen nousemaan taas uudelle tasolle. Exän pojan synttärioharit oli liian läpinäkyvää, mutta osui ja upposi monille. On aika epätodennäköistä, että kun ex on ravannut viime aikoina  entisessä kodissaan kuin lapsi leipäänsä niin nyt teki oharit tai olisi unohtanut. Sopiva lisä tarinaan, saa säälipisteitä ja exä miinuspisteitä. Ja tarina sisältöä. 

Toisaalta juttu voi olla niinkin, että exälle ei tosiaan ajankohta ei oikeasti sopinut, mutta sopivat sitten pojan kanssa

Ja siellä näköjään toinen Serlokki. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5183/12652 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Paula Mononen (s. 1979 Kuopio) on suomalainen käsikirjoittaja ja kirjailija. Hän on työskennellyt muun muassa televisiosarjoissa SorjonenMustat lesket ja Helppo elämä.

Mononen toimitti vuonna 2018 Schildts & Söderströms -kustantamon julkaiseman kirjan Aihe vapaa Vauva.fi-keskustelujen parhaat. Idea Vauva-lehden keskustelunpalstan Aihe vapaa -osion parhaista keskusteluketjuista koostetusta kirjasta kehittyi yhteistyössä Vauva-lehden kustantamon kanssa."

https://fi.wikipedia.org/wiki/Paula_Mononen

Se uusi sarja on Eroja ja sovintoja. 

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000009916513.html

Vierailija
5184/12652 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joskus tuntuu, että ihan keksimällä keksitään (ja usein pidetään ihan totena) ettei se uusi nainen voi missään nimessä olla kunnon ihminen ja exä nyt minun jälkeeni löi kätensä pas...kaan."

Tästä vielä ja erityisesti tässä tapauksessa: eiköhän se ole toisin päin, elikä usein ajatellaan, että eipä tiennyt uusi, millaiseen pskaan kätensä löi. Minä olen yksi heistä kenelle näin on käynyt. Eli menin ja uskoin kaikki miehen tarinat, justkin ajattelin, että kyse on vain eron jälkeisestä katkeruudesta, siitä, että ex ei osaa päästää irti ja mitä näitä on. Nyt ajattelen, että voi kun olisin edes kuunnellut ja puoletkin uskonut.

Jäin siitä suhteesta aikamoiseen taloudelliseen kuseen koska kyllä, menin ja takasin lainankin. Siinä erityisesti toivon, että olisin uskonut vaikka kyllä ne sydänsurutkin surtiin kun kaikki valheet paljastui.

Vierailija
5185/12652 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oudosti täällä palstalla viihtyy ja viipyy joku/jotkut, mollaavat ketjua, mielipiteitä, asioiden käänteitä, vänkää toisten kirjoituksia...

Eivät itse tuo mitään uutta, saati, että kertoisivat omaa tarinaansa.

Miksi ihmeessä ovat täällä? Eikö helpompaa olis pysyä pois, ellei aihe kiinnosta. Niin minä tekisin...

yks vakkari, alusta asti

Aihehan kiinnostaa, miksi ei kiinnostaisi. Niin, ja siis eivät tuo mitään uutta? Salli mun nauraa. Ketju on alkanut jo 2022 ja vakkareiden mielestä mitään muuta ei saisi kommentoida edelleenkään kuin myötäillä ja olla samaa mieltä. Ja mieluummin tietysti pelkkien vakkareiden toimesta. Mitähän uutta se tyyli sitten toisi ketjuun. 

Siksihän täällä yritetään kirjoitella hiukan erilaisiakin näkökulmia ja kommentteja, että ketju ei junnaisi paikoillaan ja toistaisi itseään. 

Vierailija
5186/12652 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika erikoista pitää syndet 18 veelle ja kutsuu kummit sun muut. Meidän lapset lähtivät silloin kavereiden kanssa bilettämään ja eivät suin surmin halunneet enää mitään lapsuusajan juhlia. Isä toiselta paikkakunnalta hoiti osuutensa kaiketi soittamalla ja rahalla muistaen.

Tätäkäänhän 28 ei aikaisemmin kertonut, mutta nopsaan kehitti taas tällaisen sivujuonen. Toki kaikkee ei tarviikaan kertoa.

By the way, se käsikirjoittaja, joka on skrivannu sen tv-sarjan, jossa poika kertoo isän kämpästä, on sama, joka kirjoittanut kirjan vauvapalstasta.

Voi älytön sun kanssa. Jos Sinun lapsi on saanut vain yhdet juhlat niin se on minulle ihan sama. 

Onneksi pojalleni on isovanhemmat, kummit ja täti läheisiä.

Poika kyllä viettää vielä kaverisynttäritkin, syntymäpäivä kun nyt sattui olemaan sunnuntai niin poika viettää kaverisynttärinsä "ei oikeana" päivänä. 

Minä en ole vieläkään katsonut tuota tv-sarjaa, mutta kiinnostaa kyllä. Sillä omat kirjoitteluni on alkanut täällä ennen koko tv-sarjaa, onko sitten vain sattumaa yhteneväisyydet vai onko peräti täältä poimittua. En tiedä.

Minä kerron täällä mitä haluan, se on vaan hauska kun samassa lauseessa mainitset, että kehitin taas sivujuonen ja sitten mainitset, että kaikkee ei tarvitse kertoa ...... ööö, niinpä.

28 v yhdessä 

Olisiko tuo vänkääminen Sinulle jo pakkomielle ?

Vierailija
5187/12652 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika erikoista pitää syndet 18 veelle ja kutsuu kummit sun muut. Meidän lapset lähtivät silloin kavereiden kanssa bilettämään ja eivät suin surmin halunneet enää mitään lapsuusajan juhlia. Isä toiselta paikkakunnalta hoiti osuutensa kaiketi soittamalla ja rahalla muistaen.

Tätäkäänhän 28 ei aikaisemmin kertonut, mutta nopsaan kehitti taas tällaisen sivujuonen. Toki kaikkee ei tarviikaan kertoa.

By the way, se käsikirjoittaja, joka on skrivannu sen tv-sarjan, jossa poika kertoo isän kämpästä, on sama, joka kirjoittanut kirjan vauvapalstasta.

Kyllä nyt alkaa tuntua, että 28 on joku ammattikirjoittaja. Onkohan saanut jonkun tehtävän toimeksi vauvista varten. Niin näppärästi taas keksi tosiaan jatkopaljastuksen 18 synttäreille. Hänellä on taito ensin vihjaista ja jättää asia sopivasti auki uusille käänteille. Tätähän on jatkunut koko ajan. Sen jälkeen kun alkoi tehdä paljastuksia exästään ja eronsa motiiveista. Joko miettii jatkon jo etukäteen kun vihjaa tai sitten miettii vasta kun katsoo miten siihen reagoidaan, ehkä myös miten miettii uutta juonta silloin jatkaa. 

Vierailija
5188/12652 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakkareille tämä ketju on pakkomielle. Kesällä oli lapsellinen kommentti yhdeltä, että aiotko olla niin legendaarinen, että tuhoat tän ketjun. Siis oikein teinimeininkiä. Väännetään aina exän pahuutta melodramaattisesti, ett tikaria taas ym.

Mehiläiskuningatarta kumartaa hovi ja oottaa, mitämitä mökkimiehen kanssa. Monet naurut on saanu. Tää ketju ei ois kiinnittänyt mitään huomiota, jollei niitä kommenttien poistoja olis hiffattu. No tietty jatkuva jaanaaminen. Ja kesällä alkoi vakkareiden suora kehotus muiden poistua tästä ketjusta. Melko öykkäriä ja epäsosiaalista käytöstä.

Vierailija
5189/12652 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Joskus tuntuu, että ihan keksimällä keksitään (ja usein pidetään ihan totena) ettei se uusi nainen voi missään nimessä olla kunnon ihminen ja exä nyt minun jälkeeni löi kätensä pas...kaan."

Tästä vielä ja erityisesti tässä tapauksessa: eiköhän se ole toisin päin, elikä usein ajatellaan, että eipä tiennyt uusi, millaiseen pskaan kätensä löi. Minä olen yksi heistä kenelle näin on käynyt. Eli menin ja uskoin kaikki miehen tarinat, justkin ajattelin, että kyse on vain eron jälkeisestä katkeruudesta, siitä, että ex ei osaa päästää irti ja mitä näitä on. Nyt ajattelen, että voi kun olisin edes kuunnellut ja puoletkin uskonut.

Jäin siitä suhteesta aikamoiseen taloudelliseen kuseen koska kyllä, menin ja takasin lainankin. Siinä erityisesti toivon, että olisin uskonut vaikka kyllä ne sydänsurutkin surtiin kun kaikki valheet paljastui.

No melko impulsiivista ja tyhmää sulta. Täällähän sai haukut nainen, joka oli pitkässä liitossa antanut yhteistä omaisuutta yrittäjäpuolisonsa lainojen vakuudeksi ja menettänyt ne. 

Vierailija
5190/12652 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nyt alkaa tuntua, että 28 on joku ammattikirjoittaja. Onkohan saanut jonkun tehtävän toimeksi vauvista varten. Niin näppärästi taas keksi tosiaan jatkopaljastuksen 18 synttäreille. Hänellä on taito ensin vihjaista ja jättää asia sopivasti auki uusille käänteille. Tätähän on ja

Jos on ammattikirjoittaja, niin hyvin on roolittanut itsensä melko vauvapalstan sopivaksi tyhmäksi.

Vierailija
5191/12652 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ketjua pitkään seuranneista on fiksuja ja ei reagoi tämän "pahimman" vänkääjän viesteihin mitenkään (ja se on hyvä).

En tiedä mikä tämän vänkääjän perimmäinen tarkoitus on, mutta vaikka minua "ei nämä peukutukset" kiinnosta niin vänkääjä voisi katsoa useamman oman kirjoituksensa ja huomata, että oman yläpeukkunsa lisäksi on lähes pelkästään alapeukkuja. Tavallaan kyllä vänkäämisesi pitää ketjun aktiivisena, mutta kun tämä aihe ei sinua kiinnosta niin ihmettelen kyllä tarvettasi roikkua tässä. Jokainen ihminen toki saa ilon fiboja mitä kummallisimmista asioista.

Ja ylläolevalla tarkoitan yhtä tiettyä vänkääjää.

En koe vänkäämiseksi muita kirjoituksia, tässä siis joitakin viestejä sitten muutama pitempi viesti jossa kuitenkin selitetään, kerrotaan omat näkemykset miksi asioista ajatellaan niinkuin ajatellaan. En ole samaa mieltä, mutta kyllä minä ymmärrän myös, että toisinkin voi asiat nähdä.

28 v yhdessä 

Vierailija
5192/12652 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oudosti täällä palstalla viihtyy ja viipyy joku/jotkut, mollaavat ketjua, mielipiteitä, asioiden käänteitä, vänkää toisten kirjoituksia...

Eivät itse tuo mitään uutta, saati, että kertoisivat omaa tarinaansa.

Miksi ihmeessä ovat täällä? Eikö helpompaa olis pysyä pois, ellei aihe kiinnosta. Niin minä tekisin...

yks vakkari, alusta asti

Aihehan kiinnostaa, miksi ei kiinnostaisi. Niin, ja siis eivät tuo mitään uutta? Salli mun nauraa. Ketju on alkanut jo 2022 ja vakkareiden mielestä mitään muuta ei saisi kommentoida edelleenkään kuin myötäillä ja olla samaa mieltä. Ja mieluummin tietysti pelkkien vakkareiden toimesta. Mitähän uutta se tyyli sitten toisi ketjuun. 

Siksihän täällä yritetään kirjoitella hiukan erilaisiakin näkökulmia ja kommentteja, että ketju ei junnaisi paikoillaa

Onpa ollut vilkasta, mikä tietysti on tosi kivakin juttu. Pointti ei kyllä varmaan monellakaan (jos kenelläkään) vakkarilla ole kieltää uusien juttujen ja näkökulmien kirjoittelua, päinvastoin. Sen sijaan johonkin yksityiskohtaan takertuminen ja siitä yhä uudestaan selityksien, tarkennuksien jne vaatiminen ja sen jälkeen kun niitä saa, toteaminen, että ai keksit tähän nyt semmoisen jutun, ei kyllä mielestäni ole tyyli, joka tuo mitään kivaa ketjuun, vaan saa sen pahemmin jankkaamaan paikallaan.

Mitä tulee itse asioihin, en tiedä, onko kirjoittaja sama vai eri joka jo aikaisemmin kirjoitti, mutta edelleen ajatus pienestä pojasta toppapuvussa odottamassa isää saa kyllä lähes kyyneleet silmiin. Olen todella pahoillani teidän molempien (kaikkien?) puolesta.

Mitä tulee 28v kirjoittamiin asioihin: eihän se kai ketään yllätä, että ex taas hävisi, kun oikeasti olisi muuten ollut tilanteessa, jossa kihlaus nousee väistämättä esille. Alan siinä mielessä olla Kuurankukan kanssa samaa mieltä, että tuo on hänen luonteensa. Hän on välttelijä viimeistä päälle. Ja nythän tosiaan millään muulla ei ole väliä kuin asunnon myynnillä. On todella harmillista, että pojalla on vielä lukio kesken, mutta toisaalta, se on JO kesken, eli viimeistään armeijaan hän lähtee aika pian. Edelleen olen sitä mieltä, että koska välinne kuitenkin ovat hyvät, tulette kyllä toimeen pari vuotta pienemmässäkin asunnossa.

T: MaratonParkuja

Vierailija
5193/12652 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jankutijankuti, vänkytivänkyti.

Vierailija
5194/12652 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No melko

Näitä rahanlainausjuttuja ja vastaavia on ollut aina ja se ei taas kuulu tähän, että jotkut ovat liian kilttejä tai luottavaisia. Se on totta myös, että huijareita on ollut ja tulee olemasn. Sehän on tuttua nettihuijareistakin. Niin satoja kertoja on varoiteltu ja aina vaan löytyy naisia jotka heihin lankeavat. Systemaattiset huijarit ovat eri kuin esimerkiksi monet eronneet ja ovat löytänert uuden ennen eroaan. En nyt saa oikein kuitenkaan 28 exästä patologisen  huijarimiehen kuvaa kuitenkaan. 

Vierailija
5195/12652 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ihan tosissani suosittelisin tuolle vänkääjälle hoitoon hakeutumista. Olen aidosti huolissani mielenterveydestäsi. Nyt hyökkäät jo kaikkien muidenkin kimppuun.

28 v yhdessä

Nyt alan ymmärtämään mitä Ap käy läpi, tämä vänkääjän tyyli alkaa kovasti muistuttamaan Ap:n eksän tyyliä. 

Vierailija
5196/12652 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nyt alkaa tuntua, että 28 on joku ammattikirjoittaja. Onkohan saanut jonkun tehtävän toimeksi vauvista varten. Niin näppärästi taas keksi tosiaan jatkopaljastuksen 18 synttäreille. Hänellä on taito ensin vihjaista ja jättää asia s

No tietenkin on roolittanut, sehän on jutun juju. Hänen pitää osata roolittaa itsensä vauvapalstan moodiin ja vedota oikeaan kohderyhmään.

Vierailija
5197/12652 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakkareille tämä ketju on pakkomielle. Kesällä oli lapsellinen kommentti yhdeltä, että aiotko olla niin legendaarinen, että tuhoat tän ketjun. Siis oikein teinimeininkiä. Väännetään aina exän pahuutta melodramaattisesti, ett tikaria taas ym.

Mehiläiskuningatarta kumartaa hovi ja oottaa, mitämitä mökkimiehen kanssa. Monet naurut on saanu. Tää ketju ei ois kiinnittänyt mitään huomiota, jollei niitä kommenttien poistoja olis hiffattu. No tietty jatkuva jaanaaminen. Ja kesällä alkoi vakkareiden suora kehotus muiden poistua tästä ketjusta. Melko öykkäriä ja epäsosiaalista käytöstä.

Ai kauhee tota sun katkeruutta. Jos olisit vähän vähemmän vihainen, niin ehkä sustakin pidettäis. 

Vierailija
5198/12652 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin sitä lukis AP ja 28v kommentteja miten menee. Älkää välittäkö vänkääjistä. Jättäkää heidät omaan rauhaan. Älkää kommentoiko vaan mennään eteenpäin välittämättä heistä. Vähän kuin AP:een exsälle tehdään. Täydellinen huomioita jättäminen toimii parhaiten. Nimimerkkien takaa on niin helppo purkaa pahaa oloaan ilman että joutuu vastuuseen.

Koukussa edelleen.

Vierailija
5199/12652 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ketjua pitkään seuranneista on fiksuja ja ei reagoi tämän "pahimman" vänkääjän viesteihin mitenkään (ja se on hyvä).

En tiedä mikä tämän vänkääjän perimmäinen tarkoitus on, mutta vaikka minua "ei nämä peukutukset" kiinnosta niin vänkääjä voisi katsoa useamman oman kirjoituksensa ja huomata, että oman yläpeukkunsa lisäksi on lähes pelkästään alapeukkuja. Tavallaan kyllä vänkäämisesi pitää ketjun aktiivisena, mutta kun tämä aihe ei sinua kiinnosta niin ihmettelen kyllä tarvettasi roikkua tässä. Jokainen ihminen toki saa ilon fiboja mitä kummallisimmista asioista.

Ja ylläolevalla tarkoitan yhtä tiettyä vänkääjää.

En koe vänkäämiseksi muita kirjoituksia, tässä siis joitakin viestejä sitten muutama pitempi viesti jossa kuitenkin selitetään, kerrotaan omat näkemykset miksi asioista ajatellaan niinkuin ajatellaan. En ole samaa mieltä, mutta kyllä minä ymmärrän myös, että toisinkin

Voi kunpa jonakin päivänä osaisin olla yhtä fiksusti kuin sinä. Mietin vaan koko ajan mikä tuossa kiukkupussissa on vikana kun hyökkää aivan valtavasti sinua kohtaan. Mutta uskallan sanoa, että minun lisäkseni täällä on monta muuta, joista sinun kirjoituksiasi on niin kiva seurata ettei malta poiskaan pysyä. :) Kiitos kun olet. <3

Vierailija
5200/12652 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kauhee tota sun katkeruutta. Jos olisit vähän vähemmän vihainen, niin ehkä sustakin pidettäis. 

Nää on ammattilaisen huomioita. Jos sää koet katkeruutta, nii älä kuvittele, ett muutkin kokisi. Olen todella hauska ihminen ja naisten suosiossa.