Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?
Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.
Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.
Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.
Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.
Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.
Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.
Kommentit (12652)
Vierailija kirjoitti:
28 on aivan sama mitä uudesta suhteestaan tai elämästään siellä puhutaan. Mutta toisaalta itse kyllä vaivaa päätään paljonkin exän uudesta elämästä ja suhteesta. Miksi se sitten ei ole aivan sama? Eikö sen pitäisi silloin olla aivan sama molempiin suuntiin.
Mitä mä en nyt ymmärrä? Minulle on ihan sama mitä mieltä minusta siellä ollaan ja olen aidosti iloinen jos eksä on onnellinen.
Väännän nyt vielä rautalangasta: Minulla on kuitenkin oikeus olla vihainen --> roikottamisesta, pettämisestä, valehtelemisesta, hyväksi käyttämisestä, lasta kohtaan tehdyistä vääryyksistä jne. Olisin näistä samoista asioista vihainen, olisi sitten osapuolena lapseni tai ystäväni ts. joku ihminen jota on pitänyt läheisenä.
Vahingollinen ihminen pitää poistaa elämästä ja se olisi paljon helpompaa kun se toinen ihminen vähän nopeuttaisi näitä asioita. Itselläni alkaa kyllä olemaan suunnitelmia asioiden edistämiseen (onneksi).
28 v yhdessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
28 on aivan sama mitä uudesta suhteestaan tai elämästään siellä puhutaan. Mutta toisaalta itse kyllä vaivaa päätään paljonkin exän uudesta elämästä ja suhteesta. Miksi se sitten ei ole aivan sama? Eikö sen pitäisi silloin olla aivan sama molempiin suuntiin.
Mitä mä en nyt ymmärrä? Minulle on ihan sama mitä mieltä minusta siellä ollaan ja olen aidosti iloinen jos eksä on onnellinen.
Väännän nyt vielä rautalangasta: Minulla on kuitenkin oikeus olla vihainen --> roikottamisesta, pettämisestä, valehtelemisesta, hyväksi käyttämisestä, lasta kohtaan tehdyistä vääryyksistä jne. Olisin näistä samoista asioista vihainen, olisi sitten osapuolena lapseni tai ystäväni ts. joku ihminen jota on pitänyt läheisenä.
Vahingollinen ihminen pitää poistaa elämästä ja se olisi paljon helpompaa kun se toinen ihminen vähän nopeuttaisi näitä asioita
Puhut nyt taas tahallasi eri asiasta. Olla vihainen exälle hänen teoistaan on eri asia kuin hänen uuden elämäntilanteensa ja uuden naisensa suhteen tilan pohtiminen.
"Puhut nyt taas tahallasi eri asiasta. Olla vihainen exälle hänen teoistaan on eri asia kuin hänen uuden elämäntilanteensa ja uuden naisensa suhteen tilan pohtiminen."
Ja sinä vänkäät ihan vänkäämisen ilosta, kirjoituksissasi ei ole mitään rakentavaa, ei käytännön neuvoja.
Väittäisin, että pohdintaa uudesta naisesta on tullut enemmän muilta kirjoittajilta. Osa pohdinnastani johtuu siitä, kun olen yrittänyt saada totuuksia esiin. Tätä pohdintaa ei tarvitsisi tehdä jos eksä olisi ollut rehellinen. Kun luulet, että toinen on todellakin muuttanut asunnosta pois (kun niin väitti tehneensä), lainaat rahaa ihan eri syiden takia jne. Ja kun toinen ei puhu mitään. Sitä pohtii syitä sen takia, että pystyisi ymmärtämään parhaan keinon hoitaa omat asiat kuntoon. Ei minun tarvitsisi pohtia heidän asioita laisinkaan jos eksä hoitaisi oman tonttinsa niinkuin eroissa onneksi osa toimiikin.
Ja mites se sanonta menikään, että pidä ystävät lähellä ja vihamiehet vielä lähempänä (jotenkin sinne päin).
Mutta, en minä vänkää Sinun kanssa yhtään enempää. Kaikkea hyvää.
28 v yhdessä
Vierailija kirjoitti:
"Puhut nyt taas tahallasi eri asiasta. Olla vihainen exälle hänen teoistaan on eri asia kuin hänen uuden elämäntilanteensa ja uuden naisensa suhteen tilan pohtiminen."
Ja sinä vänkäät ihan vänkäämisen ilosta, kirjoituksissasi ei ole mitään rakentavaa, ei käytännön neuvoja.
Väittäisin, että pohdintaa uudesta naisesta on tullut enemmän muilta kirjoittajilta. Osa pohdinnastani johtuu siitä, kun olen yrittänyt saada totuuksia esiin. Tätä pohdintaa ei tarvitsisi tehdä jos eksä olisi ollut rehellinen. Kun luulet, että toinen on todellakin muuttanut asunnosta pois (kun niin väitti tehneensä), lainaat rahaa ihan eri syiden takia jne. Ja kun toinen ei puhu mitään. Sitä pohtii syitä sen takia, että pystyisi ymmärtämään parhaan keinon hoitaa omat asiat k
Jaahas, ja mitähän käytännön neuvoja on ollut niissä monissa viesteissä, missä ihan pelkästään arvostellaan uutta naista, hänen yh-statustaan tai pohditaan exän kihlausta tms? Onhan täällä spekuloitu monia asioita eestaas ilman sen kummempaa neuvon antamista. Ja eikös taas ole sitäkin arvosteltu, kun on annettu niitä käytännön neuvoja, ei siitäkään ole tykätty. Ainakaan kaikkien antamana.
Taitaa täällä joku varatun matkaan lähtenyt nyt vetää herneen nenään kaikkien heidän puolesta jotka yhtä väärin ja valheellisesti puolisoaan kohtaan toimivat.
Siinäpä vetää. 28 on paljon kypsempi ja fiksumpi kun tämä vastaan inttäjä.
Mahtaa hånellä olla oma syyllisyys taakkanaan.
Pettäjät on pettäjiä. Piste. Pettäjä on raukkamainen selkarangaton pelkuri joka ei ansaitse mitään hyvää. Myös he jotka lähtevät varatun matkaan ansaitsevat päälleen kaiken pahan karman.
Se, että 28:n exä on mennyt kihloihin tuon naisen kanssa, kielii tasan siitä, että heillä on ollut vuosikausien salasuhde. Se oli ollut jo tulilla vuosikausia kesällä 2022, jolloin mies alkoi pahemmin oireilemaan. Luultavasti siinä kohtaa nainen halusi miehen lopulta tekevän päätöksen, että aikooko erota 28:sta vai eikö. Naisen kanssa vehdattiin niin kauan, että varmistuttiin naisen olevan sopiva uusi elämänkumppani.
Nyt ainakin 28 on mestari näkemään pettämisen klassiset merkit eli miten mies käyttäytyy, kun hänellä on pitkä sivusuhde salaa.
Exän oman tontin hoitamisella ei ole mitään tekemistä siihen miksi exä ei ole esimerkiksi kertonut kihlauksestaan. Tai miksi ei ole kertonut sukulaisilleen vai onko kertonut ja kenelle on kertonut. Ja kuinka nopeasti ovat kihlautuneet. Juuri ihan siksikin, koska 28 on itse ollut suhteessa Mökkimieheen miltei siitä lähtien kun uusi suhde paljastui. Eihän exäkään, luultavasti, oleta että 28 kuuluisi informoida suhteensa tilaa tai Mökkimiehen taustoja tai elämää exälleen. Tai loukkaannu, kun 28 ei sitä exälleen tee.
Tarkennan, että olen tietenkin sitä mieltä, ettei 28 tarvitse mitenkään exäänsä informoidakaan. Ettei tule taas väärinymmärryksiä.
Vierailija kirjoitti:
Exän oman tontin hoitamisella ei ole mitään tekemistä siihen miksi exä ei ole esimerkiksi kertonut kihlauksestaan. Tai miksi ei ole kertonut sukulaisilleen vai onko kertonut ja kenelle on kertonut. Ja kuinka nopeasti ovat kihlautuneet. Juuri ihan siksikin, koska 28 on itse ollut suhteessa Mökkimieheen miltei siitä lähtien kun uusi suhde paljastui. Eihän exäkään, luultavasti, oleta että 28 kuuluisi informoida suhteensa tilaa tai Mökkimiehen taustoja tai elämää exälleen. Tai loukkaannu, kun 28 ei sitä exälleen tee.
Tarkennan, että olen tietenkin sitä mieltä, ettei 28 tarvitse mitenkään exäänsä informoidakaan. Ettei tule taas väärinymmärryksiä.
Mä en tajua tätä vänkäystä.
Sivusta.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa täällä joku varatun matkaan lähtenyt nyt vetää herneen nenään kaikkien heidän puolesta jotka yhtä väärin ja valheellisesti puolisoaan kohtaan toimivat.
Siinäpä vetää. 28 on paljon kypsempi ja fiksumpi kun tämä vastaan inttäjä.
Mahtaa hånellä olla oma syyllisyys taakkanaan.
Pettäjät on pettäjiä. Piste. Pettäjä on raukkamainen selkarangaton pelkuri joka ei ansaitse mitään hyvää. Myös he jotka lähtevät varatun matkaan ansaitsevat päälleen kaiken pahan karman.
Minusta on hiukan raukkamaista myös puhua pahaa tuntemattomasta ihmisestä ja tehdä päätelmiä hänestä ja esimerkiksi mollata kun on yh tai hakee elättäjää. Kun on kuitenkin kyse työssäkäyvästäi hmisestä. Jos ollaan liki viiskymppisiä, niin lapsetkaan tuskin ihan pieniä ovat enää. Tiedän, sen uuden naisen huonoksi ihmiseksi kokeminen ja vielä toisten saman kokeneiden ihmisten siinä komppaaminen lievittää katkeruutta ja on osa eroprosessia. Ymmärrän, että usein näin juttu toimii. Mutta ei sekään mitään hyvä ihmisestä kerro, että toista alas painamalla ja yrittämällä löytää huonoja puolia voi nostaa itseään paremmaksi ihmiseksi tai saa osakseen sympatiaa.
En ole siis itse pettäjä, mutta minuun aina särähtää kun ilkeillään tai tuomitaan ilman, että edes tuntee toista. Se ei paljon eroa puhtaasta juoruilusta ja juoruilun ilosta. Toki siihen itsekin sorrun joskus, mutta kyllä silloin itse myös sen tiedostan, että niin toimin ja juoruilu ei ole koko totuus juorun kohteesta.
Vierailija kirjoitti:
Korjaan minä myös, että ei tule väärinkäsityksiä.
Minulla ja eksällä meni lopullisesti poikki huhtikuussa (toki 10 kk aikaisemmin kaikki alkoi ja erillämme olimme asuneet jo 5 kk silloin). Tapasin mökkimiehen myöhemmin huhtikuussa. Eksä vielä kesällä kertoi että on sinkku, minä en salannut mökkimiestä. Vasta syyskuussa selvisi, että eksän nykyinen on jo julkistanut suhteen uutena vuotena (ts. 4 kk ennen eroamme).
Me ihmiset olemme erilaisia. Eksälleni ei kuulu mökkimiehen ja minun asiat, mutta jos minä + mökkimies oltaisiin menty kihloihin niin olisin siitä kertonut tai jos en olisi kertonut niin en ainakaan olisi mennyt "kylään" poistaen sormusta sormesta. Sille ei olisi mitään syytä. Minusta se peitteleminen on kummallisinta, ei se kertomatta jättäminen.
Ehkä se on rikkaus, että ihmiset on erilaisia.
Mutta, niinkuin joku aiemmin kirjoitti niin pettäjät on pettäjiä.
Pettämistä ei tarvitse ymmärtää tai ihannoida. Erota voi suoraselkäisesti ja rehellisesti.
28v yhdessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta.
Et siis näe mitään ristiriitaa. Tai jos näet se ei jostain syystä haittaa.
Sinulle 5130 kirjoittaja, joka koet pahaa mieltä tuntemattoman puolesta. Kannattaa kuitenkin muistaa, että ko. Ihminen on tiennyt eksäni pitkästä parisuhteesta ja antanut itsellensä luvan aloittaa vehtaamisen varatun miehen kanssa. Jotain minusta kertoo myös se, että on 5 lasta kolmen eri miehen kanssa.
Pääsyyllinen on kuitenkin eksäni.
On kirjoitukset menneet välillä aika villiksi arvailuksi nykyisen osalta ja itse yhdessä välissä vähän yritin jarrutella.
Minä kyllä aidosti ihmettelen, että nykyisellä ei mitkään hälytyskellot soi.
Toivon, että molemmat ovat onnellisia, pahemmalta se tuntuisi jos eksä olisi "aivan turhaan rikkonut kaiken".
28 v yhdessä
Ei pettämistä tarvitse ihannoida. Mutta jos ei mene mukaan uuden suhteen rääpimiseen se ei ole pettämisen ihannointia.
Vierailija kirjoitti:
Ei pettämistä tarvitse ihannoida. Mutta jos ei mene mukaan uuden suhteen rääpimiseen se ei ole pettämisen ihannointia.
Ihanne elämässähän se petetty vaan kääntää aina toisenkin posken. Onhan niiden pettäjien elämä niin kurjaa, kyllähän petetyn pitää se ymmärtää.
-eri
"Taitaa täällä joku varatun matkaan lähtenyt nyt vetää herneen nenään kaikkien heidän puolesta jotka yhtä väärin ja valheellisesti puolisoaan kohtaan toimivat."
Justhan se on niiin väärin. Tässähän on kuitenkin esimerkkicasessa mies itse lähtenyt kotoaan muualle. Liekö puoliso ollut niin jyrä, että on laveasti kertoillut. On tarinan mukaan kuitenkin mies apua hakenut.
Voi pyhä perhe sentään näitä vänkäämisiä. Nyksät on ehkä itse olleet ei niin kauheen kiinnostuneita juuri varatusta, mutta varattu sitkeesti edenny ja tehnyt eroa. Itsellä lähellä sellainen kuvio menossa, jossa varattu kauan ja aktiivisesti toiminut. Vedonnut vaikka mihin ja sinkkuystäväni pyrkinyt erilleen. On niin monenlaisia tarinoita, mutta tässä ketjussa on stereotypiat kunniassa.
Vierailija kirjoitti:
Sinulle 5130 kirjoittaja, joka koet pahaa mieltä tuntemattoman puolesta. Kannattaa kuitenkin muistaa, että ko. Ihminen on tiennyt eksäni pitkästä parisuhteesta ja antanut itsellensä luvan aloittaa vehtaamisen varatun miehen kanssa. Jotain minusta kertoo myös se, että on 5 lasta kolmen eri miehen kanssa.
Pääsyyllinen on kuitenkin eksäni.
On kirjoitukset menneet välillä aika villiksi arvailuksi nykyisen osalta ja itse yhdessä välissä vähän yritin jarrutella.
Minä kyllä aidosti ihmettelen, että nykyisellä ei mitkään hälytyskellot soi.
Toivon, että molemmat ovat onnellisia, pahemmalta se tuntuisi jos eksä olisi "aivan turhaan rikkonut kaiken".
28 v yhdessä
Mä en ihmettele yhtään, miksi naisella ei mitkään hälytyskellot soi. Kuten itse totesit, kertoo aika paljon ihmisestä, joka on tehnyt viisi lasta kolmen eri miehen kanssa ja kaikista miehistä eronnut. Tuon jälkeen ryhtyy salasuhteeseen 28 vuotta parisuhteessa olleen perheenisän kanssa. Naisen valinnat elämässä kertoo jo ihan tasan kaiken, mitkä ovat hänen arvonsa ja moraali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta.
Mäkin tulin tänne viikon paussin jälkeen lukemaan, niin eiköhän täällä taas ole väittely meneillään.
En tiedä onko pari vänkääjää, vai yks ja sama ihminen jolla liikaa vapaa-aikaa analysoida ja halkoa joka kirjotuksen. Varsinkin 28 on hällä hampaankolossa.
Pilaa hyvän ketjun.
Onko 28 muiten kommentoinut mitenkään Kuurankukan kommenttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanne elämässähän se petetty vaan kääntää aina toisenkin posken. Onhan niiden pettäjien elämä niin kurjaa, kyllähän petetyn pitää se ymmärtää.
-eri
Petetyillä ei siis ole olemassa mitään niinkuin välimuotoa. Joko/tai. Vai?
Täällä ketjussa tulee mieleen se vanha laulu: ellet ole puolellamme olet meitä vastaan.