Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?
Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.
Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.
Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.
Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.
Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.
Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.
Kommentit (12652)
Edelleen yksi "inhottu vakkari" odottaa täällä edelleen vastausta peruskysymykseen että mitä mieltä olette yleisesti ottaen puolisosta, sukupuolista riippumatta, joka pettää, valehtelee, tekee ohareita niin lapsille kuin muillekin läheisilleen, välttelee , pakoilee elämäänsä ja kaikin tavoin perseilee. Täällä jankuttajat ja vänkärit ovat nyt keskittäneet huomionsa ap:n ja 28vy:n sanomisiin ja sanomisten mollaamiseen. Mutta edelleen olisin kiinnostunut mitä mieltä olette , jos samaa tapahtuisi itsellenne. Kääntäisittekö vaan sen toisenkin posken ja porskuttaisitte eteenpäin. Ja koska tekin vänkäätte, minäkin rupesin nyt vänkäämään ,että mielestäni ei olisi normaalia ihmiseloa, jos pitkän parisuhteen jälkeen, olkoon kumpi osapuoli vaan, ei tuntisi vihaa, surua, pettymystä, raivoa, epätoivoa ja ties mitä. Tunteiden mylläystä suuntaan jos toiseen. Kaiken sen kokeneena, oma mielipiteeni on, että vasta nuo läpikäytyään, voi oikeasti eheytyä. Ja ymmärtää. t. inhottu vakkari
Vierailija kirjoitti:
No mutta olisi kyllä ihan oikeasti mielenkiintoista kuulla vaikkapa yhden tällaisen vänkääjän rehellinen, ihan oma mielipiteensä ,esimerkiksi 28vy. exän käytöksestä. Onko Sinun mielestäsi ihan oikeasti Ok käyttäytymistä sekä 28vy:tä kohtaan plus exän nykyistä morsionta kohtaan tämä 28vy:n exän käytös? Olla hoitamatta asioitaan loppuun asti ja siten saada uusi alku uudelle elämälleen, piilotella ja salailla omaa uutta suhdettaan eli nykyistä kihlattuaan (noloa myös uudelle kumppanille ettei oma rakas kehtaa esitellä läheisilleen) , tehdä ohareita omalle lapselleen toistuvasti. jne.
Vastaat varmaankin tähän, että tämä on vain toisen osapuolen kertomaa. Voi ollakin, mutta entäpä jos ei olekaan. Mitä mieltä olet tällaisesta käytöksestä yleensä ottaen, jos unohdat nämä alkuperäiset aloittajat (ja oman inhokkisi eli 28vy).
Ihan aidosti kiinnostaisi.
&nb
Hyvin kirjoitettu, minuakin kiinnostaisi aidosti.
Lisäksi omassa elämässäni minuakin kiinnostaisi kuulla se toisen osapuolen kertoma ihan omin sanoin. Sellaista onnea minulle ei ole suotu.
Olen täällä tänään nolon paljon päivystellyt, mutta mulla on tylsää ja kaapitkin pitkälle siivottu. Hymyilyttää silti kun tuo vänkääjä päivystää minuakin aktiivisemmin.
28 v yhdessä
Ps. Nyt en leiki vänkääjän kanssa, vängätköön yksin.
Vierailija kirjoitti:
Sanasalladia. Toinen sanojen rakastaja. Mutta ei mitään merkitystä. Ei yhtään mitään.
T. viraton määkijä
Olipas harvinaisen osuva nimimerkki
Olen niin monta kertaa kertonut. Tunteita, huonojakin saa olla ja se kuuluu eroprosessiin, en ole käskenyt kääntämään toista poskea. Arsinin pettämisen jäleen en tiedä miten monta kertaa tm pitää sanoa, ettei taas käänetä nurin.
Mutta ne pitäisi käsitellä jotenkin muulla tapaa kuin exän uuden elämän pohtimiseen. Tottakai sekin on ihimillistä, että joskus sitäkin miettii. Mutta e ei auta omaa vointia, voi tuntua, että auttaa hetkeksi, mutta ei ole todellista helpotusta. Sitä enemmän juuttuu kiinni exään kuin sitkeään limaan mitä enemmän on kiinnostunut exän uudesta ja miten heillä menee, kuinka kauan suhde mahtaa kestää, mitä exä pimittää, miksi joku ottaa tuon pettäjäexän jne. Voi hetkittäin, muttei niillä ajatusilla pidä hekumoida.
Exälle sanotaan suoraan ja voi olla vihainen niistä asioista mitkä koskevat ex-pariskunnan henkilökohtaisia ja ex-suhteeseen kuuluvia asioita.ne pitääkin selvittää pois alta niin hyvin kuin mahdollista. Niin tunnepuolen kuin läytännön.
Sen minä vielä sanon, että kun eksän kanssa saadaan ensin nämä pienet asiat hoidettua ja sitten se isoin, eli asunto myytyä niin olen kyllä ansainnut lasin kuohuvaa ja täyden välirikon.
Nyt poika on aikuinen ja kaikkeen ei tarvitse isän suostumusta, asiat helpottuvat.
Uutta viikkoa kohti mennään ja nyt mä alan katsomaan jotain hömppää.
28 v yhdessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanasalladia. Toinen sanojen rakastaja. Mutta ei mitään merkitystä. Ei yhtään mitään.
T. viraton määkijä
Sarkasmia, Watson.
niin, ja mitä rakentavaa ideointia sinulle olisi tälle palstalle, Watson?
Vierailija kirjoitti:
Ap:n tarina on polkenut paikoillaan jo jonkin aikaa, siihen olisi syytä kehittää uusia käänteitä. Onneksi 28 v on kehitellyt niitä ansiokkaasti viime aikoina.
Pettäjäexän ja uuden naisen haukkuminen takaa suosion näköjään tässä ketjussa aina.
28 on taitava. Hän osaa sopivasti ripotella draamaa tarinaa saaden sen nousemaan taas uudelle tasolle. Exän pojan synttärioharit oli liian läpinäkyvää, mutta osui ja upposi monille. On aika epätodennäköistä, että kun ex on ravannut viime aikoina entisessä kodissaan kuin lapsi leipäänsä niin nyt teki oharit tai olisi unohtanut. Sopiva lisä tarinaan, saa säälipisteitä ja exä miinuspisteitä. Ja tarina sisältöä.
Toisaalta juttu voi olla niinkin, että exälle ei tosiaan ajankohta ei oikeasti sopinut, mutta sopivat sitten pojan kanssa uudesta ajasta milloin korvaa synttärijuhlan. Mutta sitähän taas ei täällä sovi mainita, kuten arvata sopii.
"Mutta ne pitäisi käsitellä jotenkin muulla tapaa kuin exän uuden elämän pohtimiseen. Tottakai sekin on ihimillistä, että joskus sitäkin miettii. Mutta e ei auta omaa vointia, voi tuntua, että auttaa hetkeksi, mutta ei ole todellista helpotusta. Sitä enemmän juuttuu kiinni exään kuin sitkeään limaan mitä enemmän on kiinnostunut exän uudesta ja miten heillä menee, kuinka kauan suhde mahtaa kestää, mitä exä pimittää, miksi joku ottaa tuon pettäjäexän jne. Voi hetkittäin, muttei niillä ajatusilla pidä hekumoida."
Toinen mitä nyt painotetaan, että nyt tunnistaa pettämisen merkit. Siinäpä oivaa näkökulmaa tulevaisuuden suhteita varten. Toisaalta kova itsepetos suhteessa ja suuttuminen, jos palstalla vieras toi julki epäilyn miehellä olevan toinen nainen. Mitä väliä, onko toisella uutta vai ei, jos toinen jo ilmaissut, että haluaa muuta. Olipa itse lähtijä tai se, joka ei halua erota, niin kannattaa keskittyä omaan elämäänsä ja tulevaisuuden toiveisiin.
Elämässä kun on muutakin kuin parisuhde. Ja exät ja exän nyxät. Mutta taitaa olla vauviksen suosituimpia aiheita tuo pettäminen. En itsekään hyväksy pettämistä sinänsä, mutta minusta on elämässä tapahtuu kaikenlaista ja ihmiset voivat pitkänkin liiton jälkeen kohdata jonkun toisen, johon haluaa tutustua. Ja jonka kanssa alkaa löytää itsestä uusia puolia ja haluaa elämäänsä muutoksia. Inhimillistä ja ei mitään uutta auringon alla.
Elämä on, mutta katsos kun tämä on keskustelupalsta, niin täällä keskustellaan ja pohditaan asioita eri näkökulmista. Ei kai keskustelupalstoja olisi olemassakaan, jos kaikkeen vain toteaisi että - elämä on.
Ja edelleen eivät vänkärit ole vastanneet siihen, että onko täällä keskustellun tapauksen exän käytös heidän mielestään ihan ok, eli kannatatteko yleensäkin ottaen mallia, että kun kumppani löytää uuden, niin sitä pitää salailla vielä palajastumisen jälkeenkin , asioistaan valehdellaan ummet ja lammet ja valehtelua jatketaan edelleen vaikka erokuviot ovat jo päivänselvyys. Ei hoida asioitaan, tekee ohareita omalle lapselleen, ei kehtaa kertoa uudesta rakkaastaan läheisilleen ym. lieronkieroilua. Minusta kyseinen toimintamalli on halveksuttava enkä suosittele kellekään, joka eroa suunnittelee. Eli suosittelen lukemaan ihan opin vuoksi ettei itse tulisi toimimaan yhtä sikamaisesti jos ja kun eroaikeet on mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n tarina on polkenut paikoillaan jo jonkin aikaa, siihen olisi syytä kehittää uusia käänteitä. Onneksi 28 v on kehitellyt niitä ansiokkaasti viime aikoina.
Pettäjäexän ja uuden naisen haukkuminen takaa suosion näköjään tässä ketjussa aina.
28 on taitava. Hän osaa sopivasti ripotella draamaa tarinaa saaden sen nousemaan taas uudelle tasolle. Exän pojan synttärioharit oli liian läpinäkyvää, mutta osui ja upposi monille. On aika epätodennäköistä, että kun ex on ravannut viime aikoina entisessä kodissaan kuin lapsi leipäänsä niin nyt teki oharit tai olisi unohtanut. Sopiva lisä tarinaan, saa säälipisteitä ja exä miinuspisteitä. Ja tarina sisältöä.
Toisaalta juttu voi olla niinkin, että exälle ei tosiaan ajankohta ei oikeasti sopinut, mutta sopivat sitten pojan kanssa uudesta ajasta milloin korvaa synttärijuhlan. Mutt
Aina nämä sherlokit, jotka kuvittelet kräkänneensä koodit, jaksavat huvittaa. Ex ramppasi kämpässä niin kauan, kun 28v ei tiennyt kihlauksesta. Mutta heti kun kertoi tietävänsä, katosi taas pahana hajuna saharaan.
Häntä ei nyt enää näy siellä eikä täällä eikä saa poikakaan isäänsä kiinno sopiakseen korvaavia juhlia. Minulla on ollut tälläinen mies myös ja muistan ikuisesti sen pienen pojan joka seisoi toppahaalarissa eteisessä isäänsä odottamassa. Luuletko esimerkiksi sinä oikeasti, että näitä pskiaisia ei maailmassa ole jotka ovat niin raukkoja että osaavat vain häipyä.
Hupsis
Kovasti kiivaana käy keskustelu, käyn välillä vilkasemassa🤔
Mukava, et 28:n poika on täysi-ikäinen, vielä kun saatte asunnon myytyä, alkaa sulla olla asiat kohdallaan. Outoa hyökkäystä sinua kohtaan täällä, miksiköhän?
Ap
Sulla taistelu jatkuu, lähetän täältä "etäaseapua" taistelutantereelle. Jaksa nainen, jaksa. Oot niin pitkällä jo.
Terkut vakkareille, ja no niin ... muillekin
Tuumis🌻
Oudosti täällä palstalla viihtyy ja viipyy joku/jotkut, mollaavat ketjua, mielipiteitä, asioiden käänteitä, vänkää toisten kirjoituksia...
Eivät itse tuo mitään uutta, saati, että kertoisivat omaa tarinaansa.
Miksi ihmeessä ovat täällä? Eikö helpompaa olis pysyä pois, ellei aihe kiinnosta. Niin minä tekisin...
yks vakkari, alusta asti
Sille joka oli sitä mieltä, että isän oharit oli lisä tarinaan niin tiedoksi vaan, että isä ei missään nimessä unohtanut juhlia eikä ollut niin, että aika ei sopinut. Tosiasiassa pojan juhlat suunniteltiin yhdessä aikataulua myöten ja isä kutsui paikalle omat vanhempansa yms. Ei sitten vaan uskaltanut tulla paikalle ja kohdata sukulaisia, ehkä varsinkin minun puolelta. Juhlat oli hyvin pienimuotoiset, eli pojan isovanhemmat, kummit ja täti perheineen.
Oli vaan jäätävä tunne kun silloin aikanaan teki oharit 50 min ennen minun 50 v juhlia ja nyt teki pojalle saman.
28 v yhdessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. viraton määkijä
Sarkasmia, Watson.
No shit, Sherlock
Aika erikoista pitää syndet 18 veelle ja kutsuu kummit sun muut. Meidän lapset lähtivät silloin kavereiden kanssa bilettämään ja eivät suin surmin halunneet enää mitään lapsuusajan juhlia. Isä toiselta paikkakunnalta hoiti osuutensa kaiketi soittamalla ja rahalla muistaen.
Tätäkäänhän 28 ei aikaisemmin kertonut, mutta nopsaan kehitti taas tällaisen sivujuonen. Toki kaikkee ei tarviikaan kertoa.
By the way, se käsikirjoittaja, joka on skrivannu sen tv-sarjan, jossa poika kertoo isän kämpästä, on sama, joka kirjoittanut kirjan vauvapalstasta.
Vierailija kirjoitti:
Aika erikoista pitää syndet 18 veelle ja kutsuu kummit sun muut. Meidän lapset lähtivät silloin kavereiden kanssa bilettämään ja eivät suin surmin halunneet enää mitään lapsuusajan juhlia. Isä toiselta paikkakunnalta hoiti osuutensa kaiketi soittamalla ja rahalla muistaen.
Tätäkäänhän 28 ei aikaisemmin kertonut, mutta nopsaan kehitti taas tällaisen sivujuonen. Toki kaikkee ei tarviikaan kertoa.
By the way, se käsikirjoittaja, joka on skrivannu sen tv-sarjan, jossa poika kertoo isän kämpästä, on sama, joka kirjoittanut kirjan vauvapalstasta.
Täh, saiko sun lapsi pitää vain yhdet syndet ja hänen oli päätettävä, kummat, sukulaisten tai kavereiden kanssa. Kyllä mun lapset ovat vieläkin, lähes kolmikymppisinä, niin kohteliaita, että kahvittavat synttäreillään myös meidät vanhemmat, isovanhemmista elossa olevat, tädin, enon ja kummit. Omat kaverisynttärinsä pitävät sitten missä ja miten tahtovat, mutta kyllä he huomioivat myös vanhemmat sukulaiset merkkipäivinä. Eivät odota vain käsi ojossa rahamuistamisia.
Ja täti on kerrottu. 28v on kertonut olevansa ex-miehen siskon kanssa hyvä kaveri edelleen. Tiedätkö, mikä tällainen on pojalle?
Vierailija kirjoitti:
Elämä on, mutta katsos kun tämä on keskustelupalsta, niin täällä keskustellaan ja pohditaan asioita eri näkökulmista. Ei kai keskustelupalstoja olisi olemassakaan, jos kaikkeen vain toteaisi että - elämä on.
Ja edelleen eivät vänkärit ole vastanneet siihen, että onko täällä keskustellun tapauksen exän käytös heidän mielestään ihan ok, eli kannatatteko yleensäkin ottaen mallia, että kun kumppani löytää uuden, niin sitä pitää salailla vielä palajastumisen jälkeenkin , asioistaan valehdellaan ummet ja lammet ja valehtelua jatketaan edelleen vaikka erokuviot ovat jo päivänselvyys. Ei hoida asioitaan, tekee ohareita omalle lapselleen, ei kehtaa kertoa uudesta rakkaastaan läheisilleen ym. lieronkieroilua. Minusta kyseinen toimintamalli on halveksuttava enkä suosittele kellekään, joka eroa suunnittelee. Eli suosittelen lukemaan ihan opin vuoksi ettei itse tulisi toimimaan yhtä sikamaisesti jos ja kun er
Olen eräs vänkäri ja joudun sanomaan taas - kuinka monenennen kerran - että ei ole oikein. Ei kannata ottaa mallia. Ei tarvitse salailla, kannattaa ottaa oppia tulevaisuuteen tunnistaakseen pettänmisen merkit, mitä kaikkea nyt sitten kysyttiinkään niin olen samaa mieltä. Kukaan vänkäri ei ole minun mielestäni näitä puolustanutkaan.
Mutta, nyt tulee se mutta. Näitä ko. asioita ei pidä sekoittaa päässään siihen, että silloin on oikeus tai hyödyllistä tai omaa hyvinvointiaan auttavaa tai pettämisen kaykeruutta lääkitsevää myös innokkaasti, jopa toisiaan komppaamalla ja jopa paisuttelemalla ja hekumoimalla muettiä ja kysellä sukulaisilta tai nyt 28 pojaltaankin exän uudesta naisesta, hänen taustastaan, tavoistaan, miten ja koska ovat taanneet ja milloin on suhde alkanut, onko exä nyt cviisa ki0untuolkaisen ohmisen kanssa on, kestääköhän ja kuinka kauan, ovatko pikeasti kihloissa, miksi piilottaa sitä sun tätä, miksi exä ylipäätään ei kerro sitä sun tätä uudesta elämästään.
Exän tekemiset ja niistä suuttuminen tai asioiden selvittäminen hänen kanssaan on asia sikseen. Näitä on minun mielestäni vänkääjät yrittäneet selittää. Tosin on ollut kärkkäitäkin kommentteja juuri siksi, koska monia jankkaajia ärsyttää tämä tyyli haukkua eron ja varsinkin pettämisen jälkeen niin exää kuin uutta suhdetta ja hyvinkin innokkaasti. Joskus tuntuu, että ihan keksimällä keksitään (ja usein pidetään ihan totena) ettei se uusi nainen voi missään nimessä olla kunnon ihminen ja exä nyt minun jälkeeni löi kätensä pas...kaan. Yleensä on niin, että ovat ihan tavallisia ihmisiä hekin, eivät srn juonompia tai parempia kuin muutkaan tai entinen kumppani.
Eroille on aina syynsä ja jos se toteutuu niin yleensä molemmat jossain vaiheessa solmivat uuden suhteen. Toiset nopeammin kuin toiset. Sen pohtimiseen ei kannattaisi jäädä liian pitkäksi aikaa. Kuten on sanottukin, se on inhimillistä ja sitä ehkä tekee joskus miltei kaikki. Mutta neutraalius niin paljon kuin mahdollista on parempi kuin ottaa kovin syvästi tai negatiivisesti kantaa exän uudesta suunnadta elämässään. Mitä mustemmin näkee exän ja uuden suhteen niin usein se mustaa myös oman mieen. Muistaa pitää myös se, että emme me voi hallita rxän eikä muidenkaan elämää. Kuten eme halua exän tai muiden ihmisten hallita omaamme.
Onhan 28 monessa kohtaa aiemmin sanonut napakasti, ettei hyväksy tai halua kuulla hänen ja Mökkimiehen suhteen täällä arvostelemista, mustamaalaamista tai nopeasta etenemisestä varoittelemista tms. Se ei kuulu muille ja hän tekee omat päätöksensä ja osaa aikuisena ihmisenä ymmärtää itse mitä tekee ha on tekemässä. Sallitaanko siloin tämä sama myös omille exille.
Vierailija kirjoitti:
Poikahan on lukiolainen ja asuu vielä kotona! Ei meillä kyllä lasten yhteys sukulaisiin ole katkennut sen vuoksi että täyttivät 18 v vaan kotona ihan normisti juhlittiin synttäreitä suvun kesken niin kauan kun kotona asuivat. Mitä ihmettä, eikö teillä lapset siis enää ole isovanhempiensa tai kummiensa kanssa tekemisissä?
Se, että 28 exä ei ole nyt hoitanut asioitaan 28 kanssa on pelkästään 28 ja exänsä välinen asia. Exän uusi elämä ei kuulu siihen eikä millainen nainen uusi on tai miksi on exän ottanut ja mitä uusi nainen tietää tai ei tiedä. Miksi siihen heidän kahdekeskeisten asioidensa selvittelyyn edes uusi nainen tai hänen taustansa tms. kuuluisikaan.
Edelleen ihmettelen miten nämä asiat sekoitetaan suloisesti keskenään. Se on oma asiansa, että exä on pettänyt ja hänellä on nyt uusi suhde. Mutta 28 ja exänsä hoitavat asiansa koskien pelkästään heidän asioitaan. Nainen on ulkopuoinen niissä. Jos häen olemassaolonsa tai kihlaus ärsyttää sekin on eri asia kuin 28 ja exän asioiden loppuun hoitaminen. Asiat on asioita, tunteet ovat tunteita.
Kuten 28 itse sanoi, jakamaton asunto ei kuulu uudelle naiselle millään lailla eikä naisen oemassaolo sekoita asunnon myymistä ja rahojen jakoa mitenkään. Jos nyt on tiheästi exän kanssa hoidettu jo erilaisia asioita pois alta niin eiköhän pikkuhiljaa asunnon myyminen ala olla viimeisiä hoitamattomia asioita. Poikakin on jo18 vuotta.