Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?

Vierailija
28.06.2022 |

Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.

Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.

Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.

Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.

Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.

Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.

Kommentit (12652)

Vierailija
5101/12652 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhheijaa. Nopeaa on 28 exän toiminta, kun joulukuussa ei edes seurustellut ja nyt jo kihloissa! 

Voithan sä huviksesi, jos haluat, kuunnella sen selitykset huomenna, jos saa suunsa auki. Tai sitten olla kuuntelematta, ihan mikä itsestä parhaalle tuntuu. 

Mä taas ymmärrän sen, että lapsia vaikkakin jo lähes täysi-ikäistä ei halua asiaan sotkea yhtään enempää mitä pakko. Tarkoitan tuota, että pyytäisi lasta valehtelemaan isälle. Lapsi, nuori aikuinen joutuu siinä kuitenkin ikävään välikäteen. 

Ap

Kiitos Ap tuosta kommentista lapsien sotkemisesta asioihin. Minusta olisi kohtuutonta pyytää lasta valehtelemaan, minä en ymmärrä miksi joidenkin mielestä valehteleminen on ok. Itselleni se on ihan "punainen vaate", minulle on niin paljon valehdeltu että ajatus siitä, että kannustaisin lastani sitä tekemään saa ihan raivoihini. 

28 v yhdessä 

Vierailija
5102/12652 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä minäkään, miksei 28 vy voi sanoa pojalleen, ettei poika kertoisi isälleen, ettei 28 ole kotona kun isä tulee käymään. En vaan ymmärrä, jos poika olisi tuon tiennyt eikä maininnut, ex olisi käynyt hoitamassa asiansa ja homma olisi selvä. 

Ehkä 28 kuitenkin haluaa nähdä exää edelleen, siksi ei sano pojalle? Koska jos oikeasti 28 haluaisi katkaista välinsä sluibailevaan exään ja jatkaa eteenpäin, se onnistuisi kyllä. Keinot löytyy aina, jos niitä haluaa käyttää. 28 vy ei halua. 

Tämä jopa huvittaa minua.

Sanon tähän yhden asian, en halua enkä opeta lastani isänsä kaltaiseksi eli, että valehteleminen on ok. Jos pojan isä sattumalta soitti pojalle ja sitten kysyi, että onhan äiti kotona niin poika ei osannut valehdella suoraan kysymykseen ja tästä olen ylpeä.

28 v yhdessä 

Minusta valehteleminen ei ole

No, jos tämä on ajatusmaailma, niin silloin pitää vain velloa edelleen niissä keskeneräisissä asioissa. Ja tavata exää edelleen ja antaa tulla toistuvasti kotiinsa. Tosin se on osin sen exänkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5103/12652 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitihän se arvata, että taas kun keskustelu alkoi niin 28 tiggeröityi (vaikka kyllä käänsi sen muihin) kun vastaukset eivät olleet mieleisiä. Ilmeisesti edelleen pitää vain myötäillä ja olla samaa mieltä. Mielestäni kommentit olivat ihan asiallisia. 

Vierailija
5104/12652 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No, jos tämä on ajatusmaailma, niin silloin pitää vain velloa edelleen niissä keskeneräisissä asioissa. Ja tavata exää edelleen ja antaa tulla toistuvasti kotiinsa. Tosin se on osin sen exänkin."

Että siis Sinun mielestäsi on normaalia pakottaa lapsi valehtelemaan isällensä. Huh, huh, huh, sanon minä. 

Vierailija
5105/12652 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitihän se arvata, että taas kun keskustelu alkoi niin 28 tiggeröityi (vaikka kyllä käänsi sen muihin) kun vastaukset eivät olleet mieleisiä. Ilmeisesti edelleen pitää vain myötäillä ja olla samaa mieltä. Mielestäni kommentit olivat ihan asiallisia. 

Tunnistan kyllä kirjoitustyylisi. Kommentit on ollut 98% asiallisia ja ei kaikki asiallisistakaan ole olleet samaa mieltä kanssani ja se on ihan ok. 

28 v yhdessä 

Vierailija
5106/12652 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista hyökkäystä 28:sia kohtaan taas. 

Ei ole exän perään haikailua, eikä asiassa vellomista jos ei vaadi lastaan valehtelemaan. Etenkin kun lapsen isä ei ole viime aikoina muuta tehnytkään kun jäänyt kiinni valheesta valheen perään.

Varmasti on muitakin tapoja hoitaa asia. Paljon parempia.

Ap

Vierailija
5107/12652 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No, jos tämä on ajatusmaailma, niin silloin pitää vain velloa edelleen niissä keskeneräisissä asioissa. Ja tavata exää edelleen ja antaa tulla toistuvasti kotiinsa. Tosin se on osin sen exänkin."

Että siis Sinun mielestäsi on normaalia pakottaa lapsi valehtelemaan isällensä. Huh, huh, huh, sanon 

Riippuen asioista. Ei elämässä voi elää niin, ettei koskaan joutuisi valehtelemaan. Hieno ajatus, mutta vaikea toteuttaa. On siis utopistinen tilanne. Lapselle (18 v) voisi myös opettaa tämänkin tosiasian. Vaikeaa on jos työpaikallakin puhuu aina 100 % totta ja laukoo totuuksia palaverissa tai työtilanteidsa. Myös muissakin ihmissuhteissa joutuu joskus kaunistelemaan ja kertomaan valkoisisia valheita. Kuinkahan moni on täälläkin joskus sanonut etten nyt ehdi, on muuta ohjelmaa, taitaa olla flunssa tulossa tms. kun ei halua lähteä johonkin tilaisuuteen, muttei halua sanoa sitä suoraan tai loukata toista. Joskushan ihminen olisi ihan umpitollo kun paukuttaisi tulemaan suustaan suoraan kaikki asiat yhtään seulomatta. 

Vierailija
5108/12652 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aseenkantaja Sancho Panza on mukana. 

Vierailija
5109/12652 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallista hyökkäystä 28:sia kohtaan taas. 

Ei ole exän perään haikailua, eikä asiassa vellomista jos ei vaadi lastaan valehtelemaan. Etenkin kun lapsen isä ei ole viime aikoina muuta tehnytkään kun jäänyt kiinni valheesta valheen perään.

Varmasti on muitakin tapoja hoitaa asia. Paljon parempia.

Ap

Eipä vaan tunnu olevan. 

Vierailija
5110/12652 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten monen pettäjän kohdalla, 28v:n eksä luottaa loputtomasti 28v:n hyväsydämisyyteen ja siihen, ettei 28:lla pala pinna ja herää apinanraivo. Mies on ottanut valehtelussaan valtavan riskin ja vaikuttaa luottavan, ettei 28v ota yhteyttä nyksään tai nyksä 28v:hen. Jos naiset päätyvät vertailemaan tapahtumien aikajärjestyksiä ja miehen valeita, astuu mies huolella kokoamaansa miinaan.

Ovat naiset sitten joskus puheyhteydessä tai ei, totuus tulee lopulta ilmi. Tässä on sellainen keissi, ettei totuuden ilmitulo ole mitenkään estettävissä. Mies vaikuttaa unissakävelevän kohti tuhoaan. 

Minua hämmästyttää ihan mahdottomasti, miten sitä nyksää ei mietitytä tärkeät seikat, kuten täysi-ikäistyvän pojan pitäminen pimennossa. Luulisi lapsirakasta naista (hah) kiinnostavan kultimurun jälkikasvu. 

Vierailija
5111/12652 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ollut saamaton nahjus koko ikänsä, vanha puoliso on alkanut tuntua ukosta  tylsältä ja elämä harmaalta, ja työpaikalla pirtsakka topakka naisihminen on iskenyt silmänsä nahjukseen, tuollaista nahjusta on  nimittäin aika helppo vedättää kun vetelee sopivista naruista tai narusta (hah). Nyksällä on jo melkoisen paljon kokemusta alalta (5 lasta) ja ajatellut vissiin että lapsilla pitää olla elättäjä. Nahjus on ilmeisesti sillä lailla  kunnon mies ettei ole juoppo eikä väkivaltainen, ja nykyinen on todennut että tuostapa otan itselleni kunnon isukin.

No, mutta 28 yv:llä on käynyt tuuri, pääsit nahjuksesta ja perässävedettävästä painolastista eroon ja uusi elämä on alkanut . Onnittelut siitä ihan aikuisten oikeasti. Been there , done that.

Vierailija
5112/12652 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoiset ennakkoasenteet, edelleen, uutta naista kohtaan. 491

Vierailija
5113/12652 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten monen pettäjän kohdalla, 28v:n eksä luottaa loputtomasti 28v:n hyväsydämisyyteen ja siihen, ettei 28:lla pala pinna ja herää apinanraivo. Mies on ottanut valehtelussaan valtavan riskin ja vaikuttaa luottavan, ettei 28v ota yhteyttä nyksään tai nyksä 28v:hen. Jos naiset päätyvät vertailemaan tapahtumien aikajärjestyksiä ja miehen valeita, astuu mies huolella kokoamaansa miinaan.

Ovat naiset sitten joskus puheyhteydessä tai ei, totuus tulee lopulta ilmi. Tässä on sellainen keissi, ettei totuuden ilmitulo ole mitenkään estettävissä. Mies vaikuttaa unissakävelevän kohti tuhoaan. 

Minua hämmästyttää ihan mahdottomasti, miten sitä nyksää ei mietitytä tärkeät seikat, kuten täysi-ikäistyvän pojan pitäminen pimennossa. Luulisi lapsirakasta naista (hah) kiinnostavan kultimurun jälkikasvu. 

Kyllä minulla se apinanraivokin on noussut, mutta siinä on se, että eksä kävelee saman tien ovesta ulos. Aina on ollut niin, silloin suhteen alussakin kun meillä oli yksi iso kriisi niin pahinta oli se kun toinen poistui ovesta ulos välittömästi ja jätti kiehumaan yksin. Tavallaan on pakko olla tiukka, tomera ja silti rauhallinen ja kyllä se on vaikeata. 

Ei minulla ole tarvetta olla tuohon toiseen naiseen ikinä yhteydessä, mutta kyllä oikeasti mietin, että miten eksä selittelee sen, että poikaa ei näy missään kuvioissa. Kun eksä on sulahtanut nykyisen perheen arkeen ja elämään, kihlannut heidän äitinsä niin kyllä minä naisena ihmettelisin miksi en saa olla mitenkään osa miehen lapsen elämää. Edes tavata niin, että minut esitellään ja saisin mahdollisuuden tutustua. Minä ymmärrän kyllä miksi se ei ole mahdollista sillä lapseltahan saattaisi lipsahtaa joku totuus. Jos lapsi tutustuisi esim. naisen julkiseen facebookkiin niin sieltä näkisi heti muutaman ison valeen, kun isä peruutti poikansa kanssa sovitut asiat mm. töihin tai kipeäksi tulon takia ja onkin sitten ollut uuden pesueen kanssa mökillä, joka on lapselleni rakas paikka, mutta isä ei ole kerennyt käymään siellä pojan kanssa kertaakaan tämän 1v 7 kk aikana. Joskus tuo korttitalo romahtaa, minun ei ole tarvis sitä ravistella, mutta kyllä siinä väkisten niin käy.

En minä jaksa huomenna eksän "sydämen päällä olevia asioita" kuunnella. 99% todennäköisyydellä siitä ei edes kuuluisi mitään ja toisaalta Pupu menisi pöksyyn ja ne pöksyt ei olisi kuitenkaan mallia "puhehousut". 

Kylmästi sanottuna olisi kyllä kiva hetken katsoa sitä kiemurtelua ........ mutta, ei ole sen arvoista se.

28 v yhdessä 

Vierailija
5114/12652 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nyt sitten vain odotellaan, kieltääkö eksä olevansa kihloissa. Miten hän olisi voinut päätyä kihloihin puolituntemattoman naisen kanssa, jonka kanssa ei ole ollut mitään meneillään."

:D

Vierailija
5115/12652 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

28, mitenköhän sanat asettelisin, etten loukkaisi sinua tässä tilanteessa.

Minun ei enää tarvinne kertoa mitä mieltä olen eksästäsi ihmisenä. Sen vain totean, että uutinen kihlauksesta ei yllätä minua. On nimittäin päivänselvää, että suhde toiseen naiseen on jatkunut selkäsi takana pitkään. Todennäköisesti vuosia.

Sen sijaan kiinnitän huomiotasi nyt siihen, missä tilanteessa itse olet. Kuulosti nimittäin siltä, että olit jo menossa parempaan suuntaan. Vetämässä vihdoin rajoja eksälle kun lainan kohde selvisi sinulle etkä saanut rahojasi takaisin heti.

Mutta nyt on minusta menty takapakkia. Ja valitettavasti näen niin, että olet siihen myös itse osallinen.

Nimittäin kuulostaa siltä, että eksäsi pyörii nyt taas kotonasi jatkuvasti milloin milläkin asialla. Ja lisäksi hän on nyt luikerrellut taas mieleesi. Kuulostat katkeralta kun mietit eksän touhuja ja motiiveja taas yhä uudestaan.

Miten tässä näin pääsi käymään? Miksi päästit hänet taas rikkomaan rajojasi? Miksi teet niin yhä uudelleen ja uudelleen?

Minusta sinulla olisi nyt itsetutkiskelun paikka. Mikä saa sinut antamaan eksälle edelleen niin paljon valtaa ja lupaa tunkeutua reviirillesi, kotiisi ja mieleesi, jatkuvasti?

Olen sitä mieltä, että sinun ei kannata sotkea poikaa yhtään teidän välisiin tai eroon liittyviin asioihin. Ne eivät kuulu lapselle. On myös isänsä oma asia kertoa uudesta suhteestaan lapselleen, ei sinun. Riittää kun teet pojalle selväksi, että isään ei kannata luottaa raha-asioissa, ettei hän vaan itse tee sitä virhettä, että alkaa lainailla isälleen rahaa tai muuta kamalaa, josta voi tulla hänelle harmia.

Sanani ovat suoria kuten aina, mutta ota ne niin, että näkisin sinut mielellään omassa tulevaisuudessasi kuin eksäsi kanssa menneessä jumissa kuin jalkasi olisivat takertuneet liisteriin etkä pääsisi eteenpäin.

Kuurankukka

Vierailija
5116/12652 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittelemättömät tunteet puskee pintaan. Tunteet jotka hautautuneet uuden onnen alle. Ei 28 vuoden suhteen loppumista hetkessä käsitellä, kunnolla.

Eikä siinä uudessa suhteessa ole todellakaan ollu mitään väärää. Eikä ole. Siis mökkimiehen kans. Mutta, omat tunteet on vaan jossai  vaiheessa käytävä läpi. 

Väittäisi  siitä johtuvan nyt tämän ns. "Taantumisen" parantumisen polulla johtuvan. 

Nyt vaan antaa niille tunteille ja ajatuksille tilaa ja käy ne läpi. Niin johan taas asia etenee. Ja elämä eheytyy.

Ennakkoasenteet exän nyksää kohtaan on ihan aiheesta melkoset. Kukaan joka lähtee tietosesti varatun mukaan ei ansaitse mitään hybää.

Vierailija
5117/12652 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätettyjen kitinä jatkuu. Haukutaan exien uusiakin. Alkaa olla jo epätoivoista. Tsemppiä ja girlpoweria!

Vierailija
5118/12652 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisikö 28 ja muut jos heidän elämäänsä ja uutta suhdetta arvostellaan ja spekuloitaisiin motiiveita ja suhteen tilaa jne. exän luona? 

Täällä ollaan hyvin herkkiä ja ollaan heti karvat pystyssä kun hiukankaan sanoo jotain myötäilystä poikkeavaa tai arvelee joitain asioita koskien ketjun henkilöitä. Sitten kuitenkin ketjussa  tehdään mitä ihmeellisempia versioita ja ollaan hyvinkin kärkkäitä ja tietäväisiä exän ja uuden suhteen elämästä. Jopa suorastaan pihuta totuutena. Siihen ei puututa tai toppuutella, päinvastoin. Ristiriitaista.

Sitten pyöritellään toisaalta silmiään, että hyi olkoon, miten nyt voisi tuollaista asiaa valehdella, tai keksiä verukkeita, minun elämääni ei sellainen kuulu. Pitää puhua totta eikä vääristellä. Kyse oli hyvin pienestä asiasta mikä ei vahingoita ketään eikä tarkoitus ole ilkeämielistä. Tässä tilanteesta jopa suositeltavaa olla kohtaamatta exää turhaan jos jotkut asiat hoituvat häntä kohtaamattakin. Mutta sehän nyt ei ole taas tähän hetkeen ollutkaan mikään ongelma eikä haittaa. 

Onko muuten jo tullut selvyyttä onko exä tehnyt ihan oikeasti  muuttoilmoituksen vai ei? 

Kuurankukalla oli erittäin hyviä havaintoja, pitkälti samaa mietin. Mutten olisi tohtinut sanoa, koska olisin ollut ilkeä ihminen. Ne varmaan otetaankin suopeasti vastaan. Kun ne esitettiin anteeksipyyntöjen ja esipuheiden kera ja kuuluu kamuihin. 

Vierailija
5119/12652 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips kaikille.

Huomaan itse, että tänne tulee purettua aina ensimmäisenä uusi käänne tai asia. Usein siis niin, että asia on vielä itselle tuore / yllätyksellinen. Tällöin teksti tulee kyllä ulos suodattamatta ja hieman oksennusmaisesti. Siitä helposti saa kuvan, että asia on itselleni vielä isompi kuin onkaan. Toisaalta, jos alan kauheasti miettimään sitä mitä kirjoitan niin siitä häviää tietyllä lailla aitous.

Nyt tästä kihlaus tiedosta on reilu vuorokausi eikä se hetkauta enää, olin ja olen enemmän yllättynyt siitä, että se kihlasormus on pitänyt ottaa pois täällä käydessä eli ihan tarkoituksella salata. Ei olisi tarvinnut. Kuulin eilen eksän siskolta, että se suku joka käyttää Facebookin tietää kihlauksesta, mutta eksä ei ole kertonut siitä edes vanhemmilleen eikä puhunut sisaruksille. Ihmetyttää toki, mutta ei kuulu minulle.

Kiitos 5116 kirjoittajalle. Kyllä pitkä parisuhde jälkiä ihmiseen jättää, paljon hyviä, mutta todella ruman eron jälkeen niin paljon myös haavoja. Vaikka niitä käsittelee ja siirtyy eteenpäin niin aina uuden valehtelun jälkeen ne vanhatkin nousee pintaan. Onneksi mökkimiehen kanssa pystytään puhumaan, yleensä toki ihan muut asiat mielessä kuin eksät kun yhdessä olemme. Viikon päästä nähdään ja onneksi siinä ollaan lähes pari viikkoa yhdessä.

Kaikki hyvin täällä, eteenpäin mennään ihan reippailla askelilla asioissa joissa pystyn yksin etenemään.

Nyt mun vauva / lapsi on täysi-ikäinen aikuinen ja haikealta tuntuu. On se minun lapsi silti aina, mutta nyt aikuinen mies. Miten nämä vuodet tällälailla vierähti.

28 v yhdessä 

Vierailija
5120/12652 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tykkäisikö 28 ja muut jos heidän elämäänsä ja uutta suhdetta arvostellaan ja spekuloitaisiin motiiveita ja suhteen tilaa jne. exän luona?"

Voin vastata vain omasta puolestani. Minua ei haittaisi laisinkaan ja näin voi olla että tapahtuukin. Toisaalta eksäni ei omista niitä puhehousuja, kuvittelisin että Heillä mielenkiintoisempaa puuhaa kuin puhua minusta (toivottavasti). Ja aikamonta eksää/lapsen isää on toisella osapuolella, että voihan Heillä olla eksistä puhumisen maratooni iltoja.

Oikeesti, minulle on aivan sama mitä uudesta suhteestani tai elämästäni siellä puhutaan.

28 v yhdessä 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän