Kuinka paljon tarvitset omaa aikaa yksin? Päivässä, viikossa?
Itse en tarvitse varsinaisesti yhtään. Töissä oleminen on jo mun omaa aikaa, samoin kuntosalitreeni. Ehdin noissa olemaan ihan tarpeeksi omissa ajatuksissani. Mieluummin silti vietän aikaa jonkun kanssa kuin olen yksin.
Kommentit (43)
Viikossa ehkä semmoiset 6 ja 1/2 päivää. Eli ei parisuhdetta eikä perhettä mulle :D
Olen aina yksin sillä sos elämää ei ole. Äitiäni näen pari kertaa vuodessa, samoin veljeä. Iskää n. 2 kk välein.
Riippuu tietenkin päivästä ja viikosta. Jokus jaksaa olla enemmän sosiaalinen, joskus vähemmän. En ainkaan itse ole kone, jolla on joka päivä sama prosenttiosuus kaikelle toiminnalle.
Tarvin paljon nykyisin. Lapset on aikuiset ja seurustelen. Olen joskus päiviä tapaamatta ketään. Puhelimessa puhun. Työ on sosiaalista.
"En tarvitse yhtään omaa aikaa, mutta työaika ja kuntosalitreeni on minulle omaa aikaa"
Huomaatko ap, mikä tuossa lauseessa on pielessä? :D
Muutaman kerran viikossa on kiva olla kotona ihan itsekseen, ja toteutuu oikein hyvin kun teen vuorotöitä, nautin arkivapaista tai rauhallisista aamupäivistä ennen iltavuoroon menoa.
Lapsuuskodissani en ollut koskaan yksin. Nykyään olen koko ajan. Luulen että tarvitsemani aika on muutama tunti päivässä.
Vierailija kirjoitti:
"En tarvitse yhtään omaa aikaa, mutta työaika ja kuntosalitreeni on minulle omaa aikaa"
Nuo ajat olen pakosta yksin, mutta en tarvitsisi niitäkään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Jos et tarvitsisi niitä, et kävisi kuntosalilla ja olisit sosiaalisemmassa työssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Jos et tarvitsisi niitä, et kävisi kuntosalilla ja olisit sosiaalisemmassa työssä.
No kyllä minä kuntoilua tarvin, eikä haittaisi käydä salilla kaverin kanssa. Korona vei työkaverit etätöihin, nyt meillä on siellä hajallaan muutama tyyppi eri tiimeistä. Kaipaan sitä aikaa, kun meitä oli 4 naista samassa huoneeessa. Pystyn ihan hyvin olemaan yksin, mutta en tarvitse yksinoloa, ymmärrätkö?
Mä tarvitsen paljon aikaa yksin, mieluusti useamman tunnin joka ilta ja useita päiviä viikossa. Lapsiperheen äitinä se ei nyt oikein onnistu, mutta onneksi töissä on oma huone, ei ihan mahdottomasti palavereita ja iltaisin käyn lenkillä 30 min ja luen yksin sängyssä n. 1 h. Niillä mennään. Kerran vuodessa vietän viikon yksin mökillä enkä näe ketään tai käy missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
No kyllä minä kuntoilua tarvin, eikä haittaisi käydä salilla kaverin kanssa. Korona vei työkaverit etätöihin, nyt meillä on siellä hajallaan muutama tyyppi eri tiimeistä. Kaipaan sitä aikaa, kun meitä oli 4 naista samassa huoneeessa. Pystyn ihan hyvin olemaan yksin, mutta en tarvitse yksinoloa, ymmärrätkö?
Sä et vain ymmärrä, että tarvitset. Edelleen: Jos et tarvitse yksinoloa, hakeudut sosiaalisiin tilanteisiin jatkuvasti. Hankit kaverin sinne salille, vaihdat työpaikkaan, jossa ollaan toimistolla juoruamassa jne. jne. Toki oikeassa elämässä ei ole olemassa sellaista ihmistä, joka ei ikinä tarvitse sekuntiakaan omaa aikaa. Jokainen sitä välillä tarvitsee, se on ihan normaali osa ihmisyyttä.
En tiedä. Olen aina yksin (työkin yksintyöskentelyä) ja ainakaan näin paljoa omaa aikaa en todellakaan tarvitse.
Kaiken sen 148 h/vko mitä en ole töissä.
Tarvitsen paljon yksinoloa. Työ on erittäin sosiaalista, vapaa-ajalla en jaksa nähdä ketään kuin harvoin.
Oman ajan tarpeen tiedostaa kunnolla vasta sitten, kun se oma aika viedään pois etkä pysty valitsemaan oletko yksin vai et. Niin kauan kuin sosiaaliset tilanteet ovat itse valittuja ja niiden määrää voi rajata, sosiaalisuus on kivaa ja voi syntyä illuusio ettei tarvitse omaa aikaa. Sitten kun joutuu tilanteeseen, jossa pitää olla läsnä 24/7 halusi tai ei, onkin jo toinen ääni kellossa.
Helpompi vastata kuinka kauan kestän muiden ihmisten seuraa. Korkeintaan kahtena päivänä viikossa muutaman tunnin kerrallaan. Työpaikkaa en nyt laske tähän, siellä käyn fyysisesti kahtena päivänä viikossa.