Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?

Vierailija
28.06.2022 |

Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.

Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.

Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.

Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.

Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.

Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.

Kommentit (12644)

Vierailija
2841/12644 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuurankukka kirjoitti:

Aivan uskomattoman röyhkeää kuvitella, että asuisit edelleen saman katon alla piikomassa kun eksä pitää rinnalla toista naista.... Tämä ylittää mielikuvituksen rajat. Loistava esimerkki siitä, että emme ole tekemisissä normaalin käytöksen kanssa.

Ap, kovasti voimia sinulle!

Tuli mieleeni, että onko nyt jotain miehen logiikkaa yrittää ratkaista tilanne kun aloittaja haluaisi olla lasten kanssa enemmän kuin nyt.

Jospa mies jotenkin ajattelee, että aloittaja saisi olla silloin yhdessä lasten kanssa kun asuu talossa?

Koska erossa nyt on pakko joko olla viikko ja viikko tai joku muu tapaamissysteemi. Kokoaikaisesti eiät voi lapset olla vain toisen vanhemman luona. Ilman, että ovat osittain myös toisen luona. Erossa muuttuu pakostakin ydinperhe muuksi.

Eihän aloittajakaan voisi pitää lapsia yksin niin, ettei mies heitä jossain muodossa tapaisi?

Aina on tehtävä jonkinlainen tapaamissopimus. Tai siis yleensä, harvoin on niin ettei jompikumpi tapaa lapsia lainkaan.

Olisiko siis mieheltä kömpelö ja outo yritys saada jonkinlainen rauhallisempi välitilanne niin lapsille kuin aloittajallekin siksi aikaa kun asiat saadaan selvitettyä.

Tuohon ei tietenkään pitäisi suostua jos talossa ei ole esimerkiksi erillistä omaa asuntoa ja omaa tilaa.

No on todella kömpelö yritys, sillä miehen ajatus on, että ap asuisi talossa ja pitäisi huolen arjen asioista koko ajan ja hän itse asuisi vuoroviikoin uuden naisensa ja tämän lasten kanssa uuden naisen kotona.

Kannattaisi oikeasti lukea näitä viestejä, vaikka varmaan on sinulla on tässä kömpelö yritys lohduttaa niin tämä tuntuu kornilta todellisen tilanteen tietäen.

Muutenkin tässä nyt pienin paha on mahdolliset käytännön asiat ja suurin ongelma se, että mies ei nimenomaan anna aplle rauhaa edes erottua, vaan haluaa edelleen manipuloida ja kontrolloida häntä lapsia siinä hyväksi käyttäen.

Olen kyllä lukenut. Mutta kun on niin sekavaa ja poukkoilevaa välillä, että en vaan ole kärryillä. Tuskin olen ainoa.

Onko mies sanonut, että pitäisi huolen arjen asioista juuri siivoamisen tms. muodossa. Usein on niin, että kun tunteet käy kuumana niin jokainen asia nähdään hiukan kärjistyneenä. Jos mies tarkoittaa arjen asioilla pääasiassa lasten elämästä huolehtimista.

No, kuuluuhan siihen tietenkin sitten myös ruuanlaittoa ja adtst pitää tiskata, toivottavasti on tuskin kuitenkin.

Ymmärrän edelleen miehen ajatusmaailman niin, että nyt olisivat vuorotellen talossa. Aloittaja saisi ole lasten kanssa. Oletan, että on miehelle sitä tuskaansa puhunut.

Mies olisi pois silloin ja aloittaja hoitaisi omalta osaltaan sen ajan lapsia ja muita kotitöitä.

Mies sitten omalla ajallaan taas vastaavasti.

Mutta eivät joutuisi olemaan paikalla yhtäaikaa.

En ymmärrä nyt oikein "piika" ajatusmaailmaa. Kyllähän silloin kun aloittaja olisi lasten kanssa talossa tietenkin olisi ne kotityöt hoidettava, ei niitä oman viikon peruskotitöitä voisi oikein miehelle siirtää.

Mitään suursiivousta, ikkunoiden pesua tai miehen pyykkien pesua yms. ylimääräiset tuskin onkaan tarkoitus tehdä sillon.

Tai ei ainakaan siihen kannattaisi ryhtyä. Itsehän se voisi päättää kun mies ei kerran ole edes paikalla.

Myös mies voi ajatella, että aloittaja silloin voisi hyödyntää talon käyttöä tasapuolisesti. Eihän mies muuttamaan pyydä, vaan aloittaja menisi väliaikoina omaan kotiinsa. Eihän siellä edes kolme aikuista voisi pyöriä.

Onko tuo ajatus "piika ja palvelija" nyt vain oman mielikuvituksen tuotetta ja mies ei ole sellaista sanonut vaativansa?

Minä ja me muutkaan emme voi tietää mitä ja kuka on milloinkin sanonut aloittajan ja miehen kesken.

Joten olemme kaikki täällä vain sen tiedon varassa mitä meille kerrotaan. Ja sekin voidaan lukea ja tulkita monella tavalla, kukin oman kokemansa ja elämäntilanteensa "värittämänä".

Siis suomennan, kun et osaa lukea: ex todella haluaa, että ap asuu talossa kuten ennenkin, hän ei halunnut edes erota. Ex halusi, että avioliitto jatkuu kuten ennenkin, ap asuu talossa kuten ennenkin, hän itse vain asuu puolet ajasta uuden naisen kanssa.

Koska tätä ei tapahtunut, hän manipuloi lapset luokseen asumaan ja itsensä lähivanhemmaksi kahdelle lapselle, yksi ei (vielä) ole suostunut manipuloitavaksi.

Tämän kaikki me tiedämme, koska olemme lukeneet, mitä on kirjoitettu. Sinä tässä värität tarinaa omilla tuulesta temmatuilla spekulaatioillasi.

Itse puhut omia luulojasi ja oletuksiasi.

Aloittaja itse nyt tarkensi että mies itse halusi erota. Ei halua, että avioliitto jatkuu kuten ennenkin.

Kuten sanoin, koko tarina on niin epäselvä ja muuttuu kaiken aikaa.

Toisessa kommentissa toista, toisessa toista.

Tosiaan Ap:n kertomukset ovat niin ristiriitaisia, että niissä on enemmän erossa syntynyttä katkeruutta kuin totuutta. Näin ollen ei mieskään todennäköisesti ole sellainen hirviö kuin täällä on oletettu. Jakamalla empatiaa ylläpidetään Ap:n piehtarointia katkeruudessaan.

M36 taas on täysin mielikuvituksen tuotetta. Jonkun haaveita olla varakas ja hyväsukuinen mies, joka pyörittää kahta naista, jotka molemmat haluavat epätoivoisesti häntä!

Tätä juuri tarkoitin: jatkuvat voivottelut ja miehen haukkumiset vain jatkavat aloittajan piehtarointia ja oikein luvan kassa. Se ei auta hänen ja varsinaan lasten asioita yhtään.

Kun yritetään jollain tavalla avata tilannetta ja esittää erilaisia vaihtoehtoja, että aloittaja pääsisi asioissaan eteenpäin nämä muutamat, ehkä samanhenkiset ihmiset toppuuttelevat ja mitätöivät kaiken ja yrittävät kampeta muut kuin itsensä pois ketjusta.

Mies ei ole välttämättä hirviö. Hänhän itse sanoi ettei enää rakasta ja myös haki eroa. Eikö se ole parempi kuin jatkaa liittoa valheellisilla tunteilla.

Kuten aloittajain sanoi, mies on yrittänyt esittää erilaisia versioita talon ja siinä asumisen suhteen.

Aloittajan kavereiden versio täällä on, että hakee piikaa itselleen.

Se on taas ihan eri asia mikä on oikea totuus tästä asiasta.

"Se on taas ihan eri asia mikä on oikea totuus tästä asiasta." Kun kerran tiedät oikean totuuden asiasta, niin lienet ap:n ex. Tässä ketjussa on muutaman kymmenen viimesivun aikaan joku sekoittanut keskustelua. Kuin suoraan narsistin pelikirjasta. No, nyt se kaikki on selvää.

Vierailija
2842/12644 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuurankukka kirjoitti:

Aivan uskomattoman röyhkeää kuvitella, että asuisit edelleen saman katon alla piikomassa kun eksä pitää rinnalla toista naista.... Tämä ylittää mielikuvituksen rajat. Loistava esimerkki siitä, että emme ole tekemisissä normaalin käytöksen kanssa.

Tuli mieleeni, että onko nyt jotain miehen logiikkaa yrittää ratkaista tilanne kun aloittaja haluaisi olla lasten kanssa enemmän kuin nyt.

Jospa mies jotenkin ajattelee, että aloittaja saisi olla silloin yhdessä lasten kanssa kun asuu talossa?

Koska erossa nyt on pakko joko olla viikko ja viikko tai joku muu tapaamissysteemi. Kokoaikaisesti eiät voi lapset olla vain toisen vanhemman luona. Ilman, että ovat osittain myös toisen luona. Erossa muuttuu pakostakin ydinperhe muuksi.

Eihän aloittajakaan voisi pitää lapsia yksin niin, ettei mies heitä jossain muodossa tapaisi?

Aina on tehtävä jonkinlainen tapaamissopimus. Tai siis yleensä, harvoin on niin ettei jompikumpi tapaa lapsia lainkaan.

Olisiko siis mieheltä kömpelö ja outo yritys saada jonkinlainen rauhallisempi välitilanne niin lapsille kuin aloittajallekin siksi aikaa kun asiat saadaan selvitettyä.

Tuohon ei tietenkään pitäisi suostua jos talossa ei ole esimerkiksi erillistä omaa asuntoa ja omaa tilaa.

No on todella kömpelö yritys, sillä miehen ajatus on, että ap asuisi talossa ja pitäisi huolen arjen asioista koko ajan ja hän itse asuisi vuoroviikoin uuden naisensa ja tämän lasten kanssa uuden naisen kotona.

Kannattaisi oikeasti lukea näitä viestejä, vaikka varmaan on sinulla on tässä kömpelö yritys lohduttaa niin tämä tuntuu kornilta todellisen tilanteen tietäen.

Muutenkin tässä nyt pienin paha on mahdolliset käytännön asiat ja suurin ongelma se, että mies ei nimenomaan anna aplle rauhaa edes erottua, vaan haluaa edelleen manipuloida ja kontrolloida häntä lapsia siinä hyväksi käyttäen.

Olen kyllä lukenut. Mutta kun on niin sekavaa ja poukkoilevaa välillä, että en vaan ole kärryillä. Tuskin olen ainoa.

Onko mies sanonut, että pitäisi huolen arjen asioista juuri siivoamisen tms. muodossa. Usein on niin, että kun tunteet käy kuumana niin jokainen asia nähdään hiukan kärjistyneenä. Jos mies tarkoittaa arjen asioilla pääasiassa lasten elämästä huolehtimista.

No, kuuluuhan siihen tietenkin sitten myös ruuanlaittoa ja adtst pitää tiskata, toivottavasti on tuskin kuitenkin.

Ymmärrän edelleen miehen ajatusmaailman niin, että nyt olisivat vuorotellen talossa. Aloittaja saisi ole lasten kanssa. Oletan, että on miehelle sitä tuskaansa puhunut.

Mies olisi pois silloin ja aloittaja hoitaisi omalta osaltaan sen ajan lapsia ja muita kotitöitä.

En ymmärrä nyt oikein "piika" ajatusmaailmaa. Kyllähän silloin kun aloittaja olisi lasten kanssa talossa tietenkin olisi ne kotityöt hoidettava, ei niitä oman viikon peruskotitöitä voisi oikein miehelle siirtää.

Mitään suursiivousta, ikkunoiden pesua tai miehen pyykkien pesua yms. ylimääräiset tuskin onkaan tarkoitus tehdä sillon.

Tai ei ainakaan siihen kannattaisi ryhtyä. Itsehän se voisi päättää kun mies ei kerran ole edes paikalla.

Myös mies voi ajatella, että aloittaja silloin voisi hyödyntää talon käyttöä tasapuolisesti. Eihän mies muuttamaan pyydä, vaan aloittaja menisi väliaikoina omaan kotiinsa. Eihän siellä edes kolme aikuista voisi pyöriä.

Onko tuo ajatus "piika ja palvelija" nyt vain oman mielikuvituksen tuotetta ja mies ei ole sellaista sanonut vaativansa?

Minä ja me muutkaan emme voi tietää mitä ja kuka on milloinkin sanonut aloittajan ja miehen kesken.

Joten olemme kaikki täällä vain sen tiedon varassa mitä meille kerrotaan. Ja sekin voidaan lukea ja tulkita monella tavalla, kukin oman kokemansa ja elämäntilanteensa "värittämänä".

Siis suomennan, kun et osaa lukea: ex todella haluaa, että ap asuu talossa kuten ennenkin, hän ei halunnut edes erota. Ex halusi, että avioliitto jatkuu kuten ennenkin, ap asuu talossa kuten ennenkin, hän itse vain asuu puolet ajasta uuden naisen kanssa.

Koska tätä ei tapahtunut, hän manipuloi lapset luokseen asumaan ja itsensä lähivanhemmaksi kahdelle lapselle, yksi ei (vielä) ole suostunut manipuloitavaksi.

Tämän kaikki me tiedämme, koska olemme lukeneet, mitä on kirjoitettu. Sinä tässä värität tarinaa omilla tuulesta temmatuilla spekulaatioillasi.

Aloittaja itse nyt tarkensi että mies itse halusi erota. Ei halua, että avioliitto jatkuu kuten ennenkin.

Tosiaan Ap:n kertomukset ovat niin ristiriitaisia, että niissä on enemmän erossa syntynyttä katkeruutta kuin totuutta. Näin ollen ei mieskään todennäköisesti ole sellainen hirviö kuin täällä on oletettu. Jakamalla empatiaa ylläpidetään Ap:n piehtarointia katkeruudessaan.

M36 taas on täysin mielikuvituksen tuotetta. Jonkun haaveita olla varakas ja hyväsukuinen mies, joka pyörittää kahta naista, jotka molemmat haluavat epätoivoisesti häntä!

Tätä juuri tarkoitin: jatkuvat voivottelut ja miehen haukkumiset vain jatkavat aloittajan piehtarointia ja oikein luvan kassa. Se ei auta hänen ja varsinaan lasten asioita yhtään.

Kun yritetään jollain tavalla avata tilannetta ja esittää erilaisia vaihtoehtoja, että aloittaja pääsisi asioissaan eteenpäin nämä muutamat, ehkä samanhenkiset ihmiset toppuuttelevat ja mitätöivät kaiken ja yrittävät kampeta muut kuin itsensä pois ketjusta.

Mies ei ole välttämättä hirviö. Hänhän itse sanoi ettei enää rakasta ja myös haki eroa. Eikö se ole parempi kuin jatkaa liittoa valheellisilla tunteilla.

Kuten aloittajain sanoi, mies on yrittänyt esittää erilaisia versioita talon ja siinä asumisen suhteen.

"Se on taas ihan eri asia mikä on oikea totuus tästä asiasta." Kun kerran tiedät oikean totuuden asiasta, niin lienet ap:n ex. Tässä ketjussa on muutaman kymmenen viimesivun aikaan joku sekoittanut keskustelua. Kuin suoraan narsistin pelikirjasta. No, nyt se kaikki on selvää.

Jaahas, ja taas sama virsi narsistista ja aloittajan exästä jatkuu, kuten ennenkin kun yrittää järkeistää keskustelua.

En ole aloittajan exä edelleenkään. Olen nainen. Narsistinenkaan en tunnusta olevani jos se olettama perustuu näihin kirjoittamiini asioihin.

Ja siihen kun en kyseenalaistamatta niele kaikkia juttuja täällä.

Kertokaas nyt kamut mikä motiivi teillä on pitää aloittaja samassa, surkeassa jamassa ja oikein ruokkia sitä tilannetta? Tukeeko se jotain omia traumojanne.

Miksi torppaatte jyrkästi hiukankaan erilaiset tai eri puolia valottavat mielipiteet?

Kuten sanoin, kaikki me täällä tiedämme ihan yhtä vähän. Ei ole olemassa yhtä ja oikeaa faktaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2843/12644 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sanoi menettäneensä lapset, vaikka yksi on hänen luonaan.

Vierailija
2844/12644 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo samainen jankkaaja tuli näemmä takaisin🙄

Eikö olisi saanut. Ilmeisesti haluatte jatkaa ketjua vain muutaman määrätyn ihmisen kesken. Ja nimenomaan niin, että ehdottomasti kaikki ovat samaa mieltä

Mitään ei saa kyseenalaistaa. Vaan taputella toinen toisiaan olalle. Vaikka se ei asiaa mitenkään edistäisikään. Eikä ristiriitaisuuksiin saa puuttua. Eikä epäloogisuuksiin.

Keskusteluahan kai sekin sitten on

Vierailija
2845/12644 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Hän sanoi itse niin, ihmettelin jo aikaa sitten. Luultavasti saa tavata myös muitakin.

Vierailija
2846/12644 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuurankukka kirjoitti:

Taidat olla itse narsisti kun suutut noin kovin erilaisesta mielipiteestä kuin omasi.

Olen jo monesti sanonut, että me emme kukaan ketjua lukevat tiedä oikeata totuutta. Voimme vain esittää niin halutessamme arvailuja ja spekulaatioita, kukin omasta näkökannastaan, elämänkokemuksestaan ja -tilanteestaan sekä myös luonteestaan riippuen.

Vierailija
2847/12644 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän on nyt loppu viimeksi , jälleen kerran ja kuten aina , kysymys rahasta. Exä(mies) ei halua olla yksin vastuussa talon kustannuksista. On mokannut ja olisi varmaan pitänyt ajatella päällään , eikä alapäällään, että onko varaa pitää perhettä/taloa yksin. Ilmeisesti ei ole (aika harvalla meistä olisi), mutta ei nyt ilmeisesti ylpeyttään/tunnekuohuista johtuen sitä pysty myöntämään.  Ap taas on tehnyt oman ratkaisunsa, ja varsin ymmärrettävästi , tunnekuohuissa , ei halua (eikä pidäkään) sitä hyväksyä. Miehet usein ajattelevat, paitsi alapäällään, myös talouspuolta ehkä naisia enemmän, ja nyt kun ei pystykään kustantamaan lokoisaa elämää 5 vieraalle lapselle, saatikka omilleen, kiukuttelee ja tekee elämää hankalaksi  paitsi itselleen, niin kiukuttelee myös niille kaikkein läheisimmilleen.  Tämä näin ulkopuolisen näkemyksenä yhteenvetona. ps. avioero tulee aina kalliiksi, niin tunne kuin talouspuolella. Muistakaa te eroa harkitsevat tämä.

Vierailija
2848/12644 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ystävän tukeminen surussa ja vaikeudessa ole sitä että korjataan ongelma heidän puolesta tai keksitään ratkaisu, vaan sitä että kuunnellaan ja ollaan läsnä kun hän tarvii ihmistä joka välittää hänestä. Ap itse joutuu käymään kaiken läpi, märehtimisvaiheet ja eteenpäin pyrkimiset, ja sama uudestaan, tälläinen tilanne niin kerkeää moneen kertaan rämpiä suosta ylös ja tippua sinne takaisin. Minä ainakin haluan olla ap.lle tukena osottamalla myötätuntoa, onhan tuo tilanne ihan kamala kelle vaan, mutta kukaan ei voi käydä sitä läpi kenenkään puolesta tai kertoa millon on oikea aika käydä tuskaa läpi ja millon keskittyä toimintaan. Ap tietää tasan tarkkaan itse oikeat hetket kaikelle, ja toivottavasti kokee vastasuudessakin mukavaksi purkaa niitä heikkojakin hetkiä tänne, kun siitä voi jonkinlaista lohtua saada. Muista kritisoija että kuten mikä tahansa elämän kriisi, tämä on prosessi, ei voi hypätä jonkin osion läpi ennen kun on valmis siihen, muuten ne painolastit seuraa tulevaan. Ap ei käytännön mahdottomuuden takia voi olla vaiheesssa jossa hän ei etene ja vaan velloo, se voisi tapahtua esimerkiksi sillon jos tästä avioero+lapset sotkun loppuratkaisusta olisi jo 5v aikaa ja hän silti velloisi niissä nykyiseen tapaan. Mutta nyt onkin tilanne päällä ja tullut vaan uutta pommia, siinä joutuu aina sulatella aikansa ennen kun asiat järjestyy päässä ja voi taas edetä. Vuodatus ja lohdun saaminen usein auttavat tässä, saa purkaa mieltä ja keventää oloa.

Vierailija
2849/12644 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tuo jankkaaja ja olen aika vakuuttunut kaiken lukemani perusteella että ap:n ex on narsisti. Mutta, olen jankkaajan kanssa samaa mieltä siitä, että voivottelu ja selkään taputtelu ei auta ap:tä vaan nimenomaan uudet näkökulmat ja ehdotukset miten päästä tilanteesta eteenpäin. Olen ehdottanut aiemmin mm että ap:n pitäisi itse aktiivisesti alkaa myydä taloa ja olla yhteydessä välittäjiin eikä jäädä odottelemaan että ex tekee asialle jotain (kun ei näytä tekevän), mutta nämäkin neuvot on teilattu.

Vierailija
2850/12644 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuurankukka kirjoitti:

Sun kommenttisi kertoo vaan siitä, että et ole törmännyt sellaiseen hulluun kuin ap:n ex. Niissä aivoituksissa ei ole päätä eikä häntää, ja mieli voi muuttua hujauksessa jos siitä on jotain hyötyä hänelle. Ja hyöty on yleensä oman vallan vahvistaminen.

Mun siskon mies vaati itselleen siskon rakkaan kissan, vaikka oikeasti vihasi koko elukkaa. Mutta valtaansa sillä vaan halusi näyttää ja tuoda esille. Ei noiden touhuissa ole mitään järkeä yhdenkään normaalin ihmisen mielestä.

Vierailija
2851/12644 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin kaikki lapset ap olisi halunnut lähelleen.

Ap kokee emotionaalista menettämistä, häneltä on ulkopuolinen poistanut äidin oikeudet ja vastuut.

Ystävä kulkee rinnalla.

Ystävä ei tee hokkuspokkus juttuja jolla poistaa kaiken pahan vaan kulkee rinnalla, kuuntelee ja on läsnä.

Vaikeudet on kuljettava itse läpi. Ja se ottaa oman aikansa. Käsiteltävä asiat omassa päässään, omassa ajassa ja omalla tavalla.

Vierailija
2852/12644 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä Tuumis kuuluu tähän ketjuun. Vaikea ymmärtää tuollaista arvostelua ja ahdistusta Tuumiksen kirjoittelusta. Kirjoita jatkossakin😊

Vierailija
2853/12644 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ystävän tukeminen surussa ja vaikeudessa ole sitä että korjataan ongelma heidän puolesta tai keksitään ratkaisu, vaan sitä että kuunnellaan ja ollaan läsnä kun hän tarvii ihmistä joka välittää hänestä. Ap itse joutuu käymään kaiken läpi, märehtimisvaiheet ja eteenpäin pyrkimiset, ja sama uudestaan, tälläinen tilanne niin kerkeää moneen kertaan rämpiä suosta ylös ja tippua sinne takaisin. Minä ainakin haluan olla ap.lle tukena osottamalla myötätuntoa, onhan tuo tilanne ihan kamala kelle vaan, mutta kukaan ei voi käydä sitä läpi kenenkään puolesta tai kertoa millon on oikea aika käydä tuskaa läpi ja millon keskittyä toimintaan. Ap tietää tasan tarkkaan itse oikeat hetket kaikelle, ja toivottavasti kokee vastasuudessakin mukavaksi purkaa niitä heikkojakin hetkiä tänne, kun siitä voi jonkinlaista lohtua saada. Muista kritisoija että kuten mikä tahansa elämän kriisi, tämä on prosessi, ei voi hypätä jonkin osion läpi ennen kun on valmis siihen, muuten ne painolastit seuraa tulevaan. Ap ei käytännön mahdottomuuden takia voi olla vaiheesssa jossa hän ei etene ja vaan velloo, se voisi tapahtua esimerkiksi sillon jos tästä avioero+lapset sotkun loppuratkaisusta olisi jo 5v aikaa ja hän silti velloisi niissä nykyiseen tapaan. Mutta nyt onkin tilanne päällä ja tullut vaan uutta pommia, siinä joutuu aina sulatella aikansa ennen kun asiat järjestyy päässä ja voi taas edetä. Vuodatus ja lohdun saaminen usein auttavat tässä, saa purkaa mieltä ja keventää oloa.

Kiitos tästä!

Vinkit ja neuvotkin ovat toki hyviä. Mutta tämmöinen vartavasten eri näkökulmien vääntäminen, varsinkin kun tuntuu että kaikkia tekstejä ei ole joko luettu tai sitten ei olla ymmärretty, suoraan sanottuna ärsyttää. Se asenne, että tiedetään paremmin.

Ja kyllä, jos ei halua olla ketjun hengen mukainen, voi pysyä pois.

Tämä on nyt, edelleen, akuutti kriisi. Ei vellomista. Kokoajan menen eteenpäin ja edistän asioita. Jatkuvasti putoilevat uuden pommit vain saavat aina aikaan romahduksen. "Minäkin olen vain ihminen."

Javlasten "menettämis" asiankin olen täällä useampaan kertaan avannut. Tuo hiustenhalkominen asiassa ei auta yhtään mitään.

No, he tietävät jotka tietävät. Muiden pätemiset koitan jättää omaan arvoonsa. Enkä ollenkaan ymmärrä sitä kirjoittajaa jota tuumis niin kovin ärsyttää? Miksi hyökätä niin inhottavasti?

Ap

Vierailija
2854/12644 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin kaikki lapset ap olisi halunnut lähelleen.

Ap kokee emotionaalista menettämistä, häneltä on ulkopuolinen poistanut äidin oikeudet ja vastuut.

Ystävä kulkee rinnalla.

Ystävä ei tee hokkuspokkus juttuja jolla poistaa kaiken pahan vaan kulkee rinnalla, kuuntelee ja on läsnä.

Vaikeudet on kuljettava itse läpi. Ja se ottaa oman aikansa. Käsiteltävä asiat omassa päässään, omassa ajassa ja omalla tavalla.

Juuri näin! Kiitos tästä!

Ap

Vierailija
2855/12644 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin tuntuu, että täällä jotkut ovat käsittäneet ketjun tarkoituksen väärin tai sitten ketjun tarkoitus ärsyttää heitä jostakin omasta emotionaalisesta syystä. Nimittäin KYLLÄ, ketjun tarkoitus on, että saa velloa, saa lillua tunteissa ja KYLLÄ, toiset tsemppaavat, voi voittelevat ja taputtelevat olalle, kun tätä tehdään. Hymistelläänkin, joskin myös kerrotaan omia näkökulmia sen perusteella, mitä velloja tilanteestaan itse kertoo.

Ja tuo viimeinen on tärkeä kohta. Nimittäin kieltämättä itseänikin on ärsyttänyt, että tullaan esittämään "erilaisia näkökohtia" asioista, jotka minä nyt vain itse asiat eläneenä tiedän paremmin. Olen niitä toki aikoinaan itsekin miettinyt ja todennut, että ei, tämä ei ole nyt näin ja ongelma ei ole tässä. Ihan ok kerran nekin esittää, mutta kun todetaan, että nyt tuo näkökohta ei ole tähän paikkaan passeli, ei tarvitsisi jäädä jankkaamaan, miten kukaan ei tiedä totuutta niin sen vuoksi kyllä tämäkin pitää ottaa huomioon.

Kyllä joku tietää kuitenkin lähemmäs totuuden ja se on velloja itse. Vähän totuudesta tiedämme myös me, jotka olemme ketjua lähes päivittäin joka rivin lukeneet ja tunnetiloissa mukana eläneet. Meille ne rivien välitkin avautuvat aivan toisella tavalla kuin sieltä täältä harppoen jotakin lueskelleille.

Ilman Tuumista tuskin ketjua edes olisi, sillä hän oli todellakin ensimmäisiä kantavia voimia tuomassa jaksamista ja vireyttä ketjuun, nimenomaan positiivisella asenteellaan. Joten totta kai on erinomaisen kiva, että hän ilmoittautuu mukana olevaksi vieläkin!

T: MaratonParkuja, Velloja extreme

Vierailija
2856/12644 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen asian niin, että ketjun tarkoituksena on sekä antaa emotionaalista tukea kriisin keskellä eläville että myös tarjota erilaisia näkökulmia, myös vaihtoehtoisia, ajatuksenruokaa. En kuitenkaan pidä siitä, miten näistä asioista jäädään jankkaamaan. Ketä palvelee joku loputon debatti toisen elämäntilanteesta. Kuten MaratonParkuja totesi paras asiantuntija omaan elämäntilanteeseensa on toki ihminen itse.

Minä toivon, että kaikenlaiset näkökulmat keskusteluun ovat edelleen tervetulleita. Sen sijaan toivon, että ei jäädä jankkaamaan asioista. Hieman voisi myös olla hienotunteinen, sillä ihmiset kriisissä ovat jo muutenkin tuskissaan.

Aplle edelleen voimia. Voit ajatella niin, että tänne kirjoittavat kaikenlaiset ihmiset ja sinä itse voit valita millaisille kirjoituksille annat painoarvoa ja mistä ehkä saat itsellesi hyötyä, tukea tai uusia näkökulmia, todella vaikeaan tilanteeseen. Sama koskee kaikkia muitakin, jotka täältä tukea hakevat.

Vierailija
2857/12644 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille jotka haluavat, että jatkan ketjussa. Annetaan ilkeiden kommenttien jäädä arvoonsa, joillain on paha olla, ja suoltavat sitä täällä ulos.

Ap. Etenkin sinä olet ansainnut kaiken tuen, myös ne monet jotka kirjoittavat nimimerkeillä. Nuo "vierailijan" kirjoitukset alkavat olla aikamoista sekasotkua, vaikea erottaa toisistaan...

Monet "kliseet", joita täällä kirjoitan pitävät myös paikkansa. Aika todellakin parantaa haavat, Pimeintä on juuri ennen aamunkoittoa, Tummimmallakin pilvellä on hopeareuna...

Ap, etähalaus. Ja jaksamista. Pidä itsestäsi huolta. Muista ruoka, uni ja raitis ilma, luonto...

Tuumis🌻

Vierailija
2858/12644 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässähän on nyt loppu viimeksi , jälleen kerran ja kuten aina , kysymys rahasta. Exä(mies) ei halua olla yksin vastuussa talon kustannuksista. On mokannut ja olisi varmaan pitänyt ajatella päällään , eikä alapäällään, että onko varaa pitää perhettä/taloa yksin. Ilmeisesti ei ole (aika harvalla meistä olisi), mutta ei nyt ilmeisesti ylpeyttään/tunnekuohuista johtuen sitä pysty myöntämään.  Ap taas on tehnyt oman ratkaisunsa, ja varsin ymmärrettävästi , tunnekuohuissa , ei halua (eikä pidäkään) sitä hyväksyä. Miehet usein ajattelevat, paitsi alapäällään, myös talouspuolta ehkä naisia enemmän, ja nyt kun ei pystykään kustantamaan lokoisaa elämää 5 vieraalle lapselle, saatikka omilleen, kiukuttelee ja tekee elämää hankalaksi  paitsi itselleen, niin kiukuttelee myös niille kaikkein läheisimmilleen.  Tämä näin ulkopuolisen näkemyksenä yhteenvetona. ps. avioero tulee aina kalliiksi, niin tunne kuin talouspuolella. Muistakaa te eroa harkitsevat tämä.

Eikö AP:n exän nyxä voisi lunastaa talosta sitä Ap:n puolikasta?

Vierailija
2859/12644 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 v yhdessä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

28

Onneks on mökkimies. Ja poika. Ja ystäviä. Ja ulkomaanreissu!

Unoha hetkeks tää kurja, ja nauti! Lämmöstä! Kaikenlaisesta... paitsi olut ja viini viileänä🥂

Tuumis🌻

Onneksi on mökkimies ja poika + muutama tärkeä ystävä.

Nyt keskityn Heihin.

Ja vain 1,5 työpäivää ja sitten alkaa kesäloman viimeinen viikko. Ei montaa yötä kun näen mökkimiehen ja lennämme yhdessä lomalle. Saan 6 päivää käpertyä kainaloon, kävellä käsi kädessä, pussailla, tutustua itselleni vieraaseen maahan. Auts, kyllä odotan.

IHANAA.

Täällä me uteliaisuudesta kihisten odotamme lomauutisia palattuasi😉

Tuumis🌻

Vierailija
2860/12644 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuurankukka kirjoitti:

Näen asian niin, että ketjun tarkoituksena on sekä antaa emotionaalista tukea kriisin keskellä eläville että myös tarjota erilaisia näkökulmia, myös vaihtoehtoisia, ajatuksenruokaa. En kuitenkaan pidä siitä, miten näistä asioista jäädään jankkaamaan. Ketä palvelee joku loputon debatti toisen elämäntilanteesta. Kuten MaratonParkuja totesi paras asiantuntija omaan elämäntilanteeseensa on toki ihminen itse.

Minä toivon, että kaikenlaiset näkökulmat keskusteluun ovat edelleen tervetulleita. Sen sijaan toivon, että ei jäädä jankkaamaan asioista. Hieman voisi myös olla hienotunteinen, sillä ihmiset kriisissä ovat jo muutenkin tuskissaan.

Aplle edelleen voimia. Voit ajatella niin, että tänne kirjoittavat kaikenlaiset ihmiset ja sinä itse voit valita millaisille kirjoituksille annat painoarvoa ja mistä ehkä saat itsellesi hyötyä, tukea tai uusia näkökulmia, todella vaikeaan tilanteeseen. Sama koskee kaikkia muitakin, jotka täältä tukea hakevat.

Ja kyllä täällä on tullut selväksi että AP:lla on kyllä ammattilaiset auttamassa ( asianajaja, lastenvalvoja) siellä käytännössä, jos vähänkään on ymmärtänyt lukemaansa.

Täällä saa oksentaa niitä fiiliksiä ja sen hetken tuntemuksia. Nehän menee aaltoillen ja usein olo paranee jo sillä että saa sen kirjoitettua ulos ja silloin se ulosanti ei aina ole parasta tai parhaiten muotoiltua.

Aina ei tarvita neuvoa ja tapoja miten pitäisi toimia, vaan se pelkkä vierellä eläminen auttaa.

Ja uskokaa että tällaiselle ratkaisukeskeiselle ihmiselle meni vuosia se tajuta ja myös ymmärtää että  aina ei tarvita ratkaisua vaan sitä olkapäätä ja varsinkaan eron aikana se ei vaan riitä, että tietää miten pitäisi toimia ja miten olisi helpoin toimia, kun siinä on se ex joka ei ehkä halua ollenkaan toimia järkevästi tai ripeästi