Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sähköpyörässä järkeä, jos pyöräily on ennen kaikkea liikunta ja painonpudotusmuoto?

Vierailija
23.06.2022 |

Kipuillut sen kanssa, että hommaanko maantiepyörän sähköllä vai ilman. Minulle pyöräily on vain liikuntamuoto. Muuten liikkumiset tapahtuu autolla. Mahtaako olla mitää järkeä sähköpyörässä silloin?

Kommentit (1536)

Vierailija
781/1536 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköpyörää on raskaampi polkea kuin perinteistä, joten liikuntaan se on oikeastaan parempi.

Eipä se kovin raskaalta näytä kun mummot vetää helteellä ylämäessä ohi naama hymyssä ja vähän jalat pyörii kehää polkimilla.

Hyppää jo kaivoon, trolli. Louskutat tätä samaa tässä ketjussa, vaikka ketään ei kiinnosta sun aivopierut.

Vierailija
782/1536 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tietenkin järkeä. Vaikka pyöräily olisikin ennen kaikkea liikunta- ja painonpudotuskeino, ei se sulje pois sitä, että joskus on tarvis käyttää pyörää muuhunkin.

Jos esim. olet juuri pyöräillyt ilman sähköapua parinkymmenen kilometrin kuntolenkin ja sitten pitääkin yllättäen käydä hakemassa kaupasta kananmunat ja jauhelihat, siinä on manuaalisesti käyttämäsi pyörä sähkömoottoreineen valmiina palvelukseen.

Just näin.

Poljen avustuksella aamulla töihin niin etten hikoa ja kotimatkalla taas otan avustuksen pois ja hikoilen ja treenaan oikein kunnolla. Saan päivän treenit samalla nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/1536 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut pari vuotta sähköpyörä ja siinähän itse säädellään et käyttääkö sähköä ja kuinka paljon. Itse laitan yleens minimiavustuksen ja helposti tulee päivässä 100km pyöräiltyä. On niin kiva kun voi lähteä vaikka eri kaupunkeihin kun tietää et jos onki ihan loppu niin helpolla pääsee aina kotiin. Kyllä se on tehokasta liikuntaa jos niin haluaa. Välillä ei ole jalat kantanu seuraavana päivänä

Vierailija
784/1536 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole. Eikä kai kukaan sen vuoksi hirmuisen kallista sähköpyörää hankikaan, vaan auton korvikkeeksi, että pääsee siirtymään paikasta toiseen.

Tyypillisemmin bussin tai metron korvikkeeksi.

Vierailija
785/1536 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sähköpyörässä on ollut huoltokustannuksia esim. 10 000 km jälkeen? Itse suosin sähköpotkulautaa liikuntapaikkoihin siirtymiseen, koska ne ovat lähtökohtaisesti selvästi halvempia ja nyt 5000 km ajamisen jälkeen huoltokustannukset ovat edelleen 0 euroa.

Vierailija
786/1536 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköpyörä työmatka-ajoon auttaa pyöräilyn aloittamista, mutta eihän se kuntoiluvälineenä ole kuin itsensä huijaamista.

Eli toisin kuin tutkittu tieto kertoo, olet sitä mieltä, että matalasykkeinen liikunta ei laihduta?

Miksi et osaa polkea tavallista pyörää matalalla sykkeellä? Miksi tarvitset siihen sähköavusteisen laitteen?

Anna mä arvaan? Itse kuljet varmaan joka paikkaan autolla?

Vierailija
787/1536 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hankin sähköpyörän nimenomaan siirtymiseen paikasta toiseen bussin tai metron sijasta. Erittäin hyvä päätös. Mieluummin sähköpyörällä kuin tuolla ruuhkissa autolla. 

Vierailija
788/1536 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kirjoitatte tänne te jotka selvästikään ette ole koskaan ajaneet sähköavusteisella?

Kovasti tuntuu ahistavan muiden ajaminen.

Vierailija
789/1536 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kirjoitatte tänne te jotka selvästikään ette ole koskaan ajaneet sähköavusteisella?

Sinua ahdistaa,mutta tässäkin asiassa ihmisillä on vain erillaisia mielipiteitä ei sen kummempaa.

Vierailija
790/1536 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinua ahdistaa,mutta tässäkin asiassa ihmisillä on vain erillaisia mielipiteitä ei sen kummempaa.

Minulle ei ole mielipiteitä asioista joita en tunne ja joihin en halua tutustua. Miksi keksiä sellainen ja alkaa keksiä faktoja?

Vierailija
791/1536 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika pitkälle saat polkea jos meinaat pyöräilyllä laihtua. Ei se kuluta kaloreita kävelyä enempää.

Minä pyöräilen 40, 60 ja jopa 100 km tavallisella,fillarilla. Aikaa kuluu, mutta,se ei haittaa. Keskinopeus. Noin 17 km/h. Ja kun katsoo kalorien kulutusta niin siinä,se on 2000->

Isot lihakset töitä tekee eikä ole nivelille niin raskasta.

Vierailija
792/1536 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avustin se on siinä missä muutkin. Jos olet hyvässä kunnossa, niin tuskin tarvitset.

Vierailija
793/1536 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läskit täällä puolustelee sähköpyöriään kun tavallisella pyörällä reidet huutaisi hoosiannaa ensimmäisessä ylämäessä.

Läskit ? 

Harrastan kilpaurheilua ja sähköpyöräilen  myös, olen siis  läski ? Paino on 56 kg 

Taidat olla semmoinen laihaläski,ei kukaan ainakaan tavoitteellisessa kestävyyslajissa millään sähköpyörällä aja ellet sitten kilpaile jossain vähemmän kuntoa vaativassa lajissa. kuten e urheilussa.

Ei ne maratoonaritkaan  isoja ole, kevyitä ja " kuivia"

Kyllä  kilpatanssija harjoittelee säännöllisesti ja syke nousee korkeallekin

Vierailija
794/1536 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköavusteinen fillari on erinomainen väline liikkumiseen. Työmatkat kuljen pääosin Kona el Kahunalla, hyvät säästöt tullut kun en autolla huristele. Fillari on työsuhde-etu ja tietysti käytän edukseni. Ei paljon hetkauta nuo ulisijat jotka ovat sähköfillareita vastaan.

Vierailija
795/1536 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hiki tulee sähkärilläkin jos polkee 😊 . Kiva on apuna esim. loiva mäki. Ja vanhemmalle ihmiselle mainio! Polje polje vaikka alepaan 🎶 😂😃

Vierailija
796/1536 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä hankin sähköpyörän nimenomaan siirtymiseen paikasta toiseen bussin tai metron sijasta. Erittäin hyvä päätös. Mieluummin sähköpyörällä kuin tuolla ruuhkissa autolla. 

On vaan niin paljon helpompaa ottaa auto ja ajaa kauppakeskuksen parkkihalliin kuin jaksaa alas pyöräkellariin, nostaa se telineestään ja avata lukko jolla kiinni seinässä. Ja sama lukitusrumba johonkin paikan päälläkin. Ja kotiin tullessa sama. Ja pitäisi välillä ladatakin.

Vierailija
797/1536 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei ole mielipiteitä asioista joita en tunne ja joihin en halua tutustua. Miksi keksiä sellainen ja alkaa keksiä faktoja?

No se fakta on se että tavallinen on parempi kuin sähköavusteinen kuntoiluun ja painonpudotukseen ja se ei ole mielipide kysymys vaan puhdas fakta.

Vierailija
798/1536 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se fakta on se että tavallinen on parempi kuin sähköavusteinen kuntoiluun ja painonpudotukseen ja se ei ole mielipide kysymys vaan puhdas fakta.

Riippuu tilanteesta. Joillain on niin huono kunto, että tavallinen pyöräily ei vaan onnistu. On parempi ajaa sähköpyörällä 50 km kun tavallisella 2. Pyöräfoorumeilla on paljon tällaisia ihmisiä, jotka ovat päässeet liikkumaan sähköpyörän avulla.

Vierailija
799/1536 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vaan niin paljon helpompaa ottaa auto ja ajaa kauppakeskuksen parkkihalliin kuin jaksaa alas pyöräkellariin, nostaa se telineestään ja avata lukko jolla kiinni seinässä. Ja sa

Ei yhtään sen enempää vaivaa, kuin laittaa auto talliin ja tankata /ladata se autokin pitää

Vierailija
800/1536 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulle, tavallisella pyörällä en ehtinyt enkä jaksanut polkea päivittäin töihin ja takaisin, vaan menin autolla. Kai sentään myönnät että sähköpyöräily on kunnon ja painonpudotuksen kannalta parempi kuin autolla ajo? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan