Onko sähköpyörässä järkeä, jos pyöräily on ennen kaikkea liikunta ja painonpudotusmuoto?
Kipuillut sen kanssa, että hommaanko maantiepyörän sähköllä vai ilman. Minulle pyöräily on vain liikuntamuoto. Muuten liikkumiset tapahtuu autolla. Mahtaako olla mitää järkeä sähköpyörässä silloin?
Kommentit (1536)
Vierailija kirjoitti:
Eikös uusin trendi ole sähkönsäästö, eikä näiden laitteiden lisääminen?
Uusin trendi ja suositus tosiaan onkin vähentää sähkönkulutusta. Ja myös bensankulutusta. Eli voit huviksesi kotiläksynä laskeskella kannattaako kokonaiskuvan kannalta mennä töihin autolla, bussilla, vai sähköpyörällä? Vai kävellen? Tässä suuressa kuvassa sähköpyörien määrä ei ole vielä kriittinen, mutta jokainen kotiin jäävä auto olisi positiivinen asia.
Toivottavasti sähkö- ja energiakriisissä päästään tulevan talven jälkeen jo selvemmille vesille, ettei tarvitsisi aivan jokaista sähkölaitetta miettiä erikseen...
M fillaristi, ei toistaiseksi sähköpyörää mutta ehkäpä ensi vuonna...
Ei se polkematta liiku sekään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on. Läheltä olen seurannut keski-ikäisen naishenkilön elämäntapamuutosta.
Pääasiallinen liikuntamuoto on kävely ja sähköpyöräily., sen jälkeen kun ylipäätään pystyi liikkumaan . Ei kuntosalia lainkaan.
Pääpaino toki ruokailutottumuksissa.Tähän asti on kahdessa vuodessa painoa lähtenyt 40 kg
Jos tämä naishenkilö olisi vain ja pelkästään lisännyt liikuntaa ja syönyt kuten ennen niin ei olisi laihtunut grammaakaan.
Kuntoilussahan on kyse rasituksen suuruudesta, kestosta ja toistuvuudesta, eli jos ajat samalla sykkeellä saman ajan yhtä usein, on itseasiassa sama, millaisella pyörällä sen teet.
Vierailija kirjoitti:
Ei se polkematta liiku sekään.
Eikä auto liiku jollei paina kaasupoljinta. Sama siis mennä autolla kun kävellen, molemmissa tarvii jalkoja.
On selvästikin hyödylinen kun pystyy tekemään podemän lenkin kuin perinteisellä pyörälä.👍
Vierailija kirjoitti:
On selvästikin hyödylinen kun pystyy tekemään podemän lenkin kuin perinteisellä pyörälä.👍
Jos lenkkiin käytetty aika on sama, ja syketaso on sama, on myös lenkin vaikutus sama. Lenkin pituudella ei ole väliä, vaan siihen käytrtyllä ajalla.
Läskin ei pidä laiskotella sähköpyörän kanssa, mutta on olemassa kovia urheilijoita, jotka ovat vuosia rasittaneet kehoaan niin paljon, että heille sähköpyörä sopii keventämään elämää terveyden ja hyvinvoinnin vuoksi.
Heti ollaan hankkimassa sähköavusteista fillaria kun ylämäessä tulee hiki. Onnetonta.
Suurin osa pyöräilevistä ihmisistä pukee ihan liian paljon vaatetta päälle, kyllä sen polkemisen saa tuntumaan rankalta kun iho ei hengitä kun se vuorataan tuulipuvulla. Tosin hyvä keksintö tuo avustettu pyörä sellaisille ketkä ei muuten polkisi, mutta kun ihan terveetkin ihmiset noita hankkivat.
En tajua, ei tuo nyt ihmeellistä liikuntaa ole että sitä tarvii avustaa sähköllä.
järkeä tai taei mulla on juoksumatto ja tavallinen fillari.
Kuten kaikissa liikuntavälineissä.
Olohuoneen permannolla voit treenata itsesi huippukuntoon. Vain fakiiri jaksaa.
Sinulle sopivan välineen avulla saat liikunnan muutettua vastenmielisestä pakkopullasta nautinnoksi.
Minä ajoin hikipyörällä 20 km vuodessa, sähkiksellä päivässä!
Jos hikipyörä on nautintosi, jatka sillä, jos ei, niin sähkis voi muuttaa elämäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lenkkiin käytetty aika on sama, ja syketaso on sama, on myös lenkin vaikutus sama. Lenkin pituudella ei ole väliä, vaan siihen käytrtyllä ajalla.
Sillä erotuksella että sähkiksellä se 40 kilometrin nautinto tulee suoritettua, 20 kilometrin hikilenkki jää vitutusharjoitukseksi sohvalla. ;-)
Maasto pyöräily ja hiihto myös ekoloogista kuntoilua. Ajetaan autolla kymmeniä jopa satoja kilometrejä kuntoilu kohteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Sinulle sopivan välineen avulla saat liikunnan muutettua vastenmielisestä pakkopullasta nautinnoksi.
Jos hikipyörä on nautintosi, jatka sillä, jos ei, niin sähkis voi muuttaa elämäsi.
Pitäis meikäläisen pitää verhot kiinni tiukasti jos syys kuntoilua sisällä harrastaisin. Aamulla auringon noustessa kiertäisin rinkiä reppu selässä ja haulikko olalla.
Onhan se hyvä työmatkojen tekoon, jos ei tarvii hikipäässä polkea.
Vierailija kirjoitti:
No liikunta itsessään on melko onneton laihdutusmuoto.
Sanoo ihminen joka ei pidä liikunnasta. Mutta se ei ole minun ongelmani. Samaa höpöjankkausta jokaisessa ketjussa.
Olin ennen ap:n kanssa samaa mieltä, mutta kokeilun jälkeen en. Sähköpyörä on kaikin tavoin järkevä.
Muistetaan että ainakin 75% liikunnasta pitäisi olla aerobista. Sähköpyöräilijällä palautuminen on hyvää. Sitten voi vetää ne 1-3 kovempaa treeniä viikossa paremmalla teholla.
Jos joudut pitkiä matkoja kulkemaan päivittäin niin sähköpyörä voi olla hyvä valinta. Itse käytän normaalia polkupyörää, kuljen vain n. 15 km päivässä eli en tekisi avustuksella mitään.
Vierailija kirjoitti:
Minkäs firman myyntimiehiä täällä on taas paikalla mainospuheita pitämässä? Itse ajoin hyvällä kapearenkaisella maantiepyörällä eilen lyhyehkön 60 km lenkin, ei ole matka eikä mikään eikä tarvitse miettiä riittääkö akussa virtaa mäkisessä maastossa. Muutama vanhus sähköpyörineen tuli ohitettua, mutta heille apuvälineet suotakoon, kun on iän mukanaan tuomia kremppoja.
On se pyöräily varmaan vaikeaa jos on huonokuntoinen läski.