Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies on ärtynyt kaikesta koko ajan eikä seksi kiinnosta

Vierailija
31.05.2022 |

Syynä on työ, ollut jo pari vuotta. Jatkuvaa raivoa mitä pienimmistä asioista, ei jaksa suunnitella edes kauppalistaa ilman täyttä väsähtämistä tai raivoa.

Kesälomareissut pitäisi yhdessä suunnitella, mutta en ole vielä viitsinyt edes ehdottaa, kun raivo on taattu. Yhtäkkiä kesken ihan kivan oleiluun saattaa napsahtaa. Harmittaa että stressi on muuttanut hänestä tällaisen, olen pohtinut että onko mikään raha maailmassa tämän arvoista Seksiä hän ei jaksa harrastaa juuri lainkaan, yhteiset viikonloput ja reissut menevät nukkuessa koska hän on niin poikki koko ajan. Olen jo ehdottanut että alkaisi etsimään uutta työpaikkaa, koska on nykyisessä liian kiireinen joka ikinen päivä, joudun kuuntelemaan vuodesta toiseen samoja työongelmia joka päivä. Se taas stressaa minua. Onneksi meillä ei ole lapsia, eikä ole tulossakaan, ei tällaisella elämäntahdilla olisi mahdollisuuksiaan siihen.

Muita joilla samoja kokemuksia?

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllästynyt sinuun

Niin tietenkin, ainahan miesten ongelmat johtuvat naisista, tottakai. Next!

Vierailija
2/72 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä itse haluat? Ongelma on isompi kuin pelkkä seksinpuute.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin vain että mies voi paremmin, alkaa itseltä konstit loppua. Voin olla parisuhteessa ilman seksiä kunnes hän voi paremmin, koska rakastan miestäni. Olen ehdottanut työterveydessä käymistä, asioista puhumista työpaikalla ja kokonaan työpaikan vaihtamista - näihin olen rohkaissut. Olen ehdottanut myös alanvaihtoa kokonaan kun mies siitä usein puhuu.

Tuntuu vain että tilanne on aivan pysähtynyt ja meidän yhteinen kotielämä ja parisuhde kantaa tässä suurimman taakan, keinot loppuvat kesken.

Vierailija
4/72 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli haluat että mies muuttuu?

Vierailija
5/72 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin vain että mies voi paremmin, alkaa itseltä konstit loppua. Voin olla parisuhteessa ilman seksiä kunnes hän voi paremmin, koska rakastan miestäni. Olen ehdottanut työterveydessä käymistä, asioista puhumista työpaikalla ja kokonaan työpaikan vaihtamista - näihin olen rohkaissut. Olen ehdottanut myös alanvaihtoa kokonaan kun mies siitä usein puhuu.

Tuntuu vain että tilanne on aivan pysähtynyt ja meidän yhteinen kotielämä ja parisuhde kantaa tässä suurimman taakan, keinot loppuvat kesken.

Laitat miehen tekemään päätöksen. Sinä tai se saatanan työ.

Vierailija
6/72 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama. Ennen osallistuva ja energinen mies nukkuu käytännössä kaiken vapaa-aikansa ja ei pysty osallistumaan mihinkään kotihommiin. En jaksa tätä enää itsekään pitkään. Luulin alkuun että tämä väsymys olisi vain väliaikaista.

Vierailija
7/72 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli samanlaista. Kävin töissä, jonka jälkeen piti hoitaa lasta, tehdä kotityöt ja viihdyttää vaimoa. Yhtään ei ollut omaa aikaa. Zero. Zip. Yksin sain olla vain kun paskalla kävin ja silloinkin piti keskustella ties mistä. Varsinkin kun olen introvertti, tarvitsen omaa aikaa. Pää meinasi hajota. Kun yritin kertoa, että nyt haluan olla rauhassa, oltiin heti nokka pystyssä. Ero tuli vaimon aloitteesta, ja erittäin hyvä niin. Nyt lapsen kanssa kotona on paljon helpompaa. Pääsen jopa iltaisin lenkille ja voin lukea kirjaa, kun ei tarvitse lähteä kuskaamaan toista shoppailemaan "kun tämä elämä on niin tylsää". Olemme kaikki onnellisempia, lapsi myös.

AP. Onko miehesi introvertti? Jos on, niin tämä voi olla teidänkin skenaario.

Vierailija
8/72 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testosteroni tasot laskeneet?

Vierailija
9/72 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista ei voi muuttaa. Ikävä sanoa mutta jos mies ei itse hakeudu lääkäriin ap voi vain miettiä ettå jaksaako jatkaa liittoa tällaisenaan vai ei.

Vierailija
10/72 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et kyllä selvästi ole ollut parisuhteessa koskaan.

Vierailija
11/72 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et kyllä selvästi ole ollut parisuhteessa koskaan.

Täällä on näitä katkeroituneita ikisinkkunaisia, jotka antavat "neuvoja".

Vierailija
12/72 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, nyt pöydän ääreen vakavaan keskusteluun! Kerrot rauhallisesti mikä huolestuttaa ja kuuntelet mitä mies vastaa. Kannustat miestä hakemaan apua, keskustelemaan töissä pomon kanssa työnkuvan muutoksesta, vaihtamaan työpaikkaa tai alaa tms. mikä ratkaisu sitten olisi hyvä.

Pitkään jatkunut stressi voi johtaa sellaiseen umpikujaan, että sieltä ei enää nousta.

Huolehtikaa liikunnasta, ruoasta, unesta ym. vaikka stressi painaa.

Puhun kokemuksesta. Irtisanouduin työstäni, muuta vaihtoehtoa ei enää ollut. Nyt kouluttaudun uuteen ammattiin.

Tsemppiä ja rohkeutta!

Vierailija
13/72 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli samanlaista. Kävin töissä, jonka jälkeen piti hoitaa lasta, tehdä kotityöt ja viihdyttää vaimoa. Yhtään ei ollut omaa aikaa. Zero. Zip. Yksin sain olla vain kun paskalla kävin ja silloinkin piti keskustella ties mistä. Varsinkin kun olen introvertti, tarvitsen omaa aikaa. Pää meinasi hajota. Kun yritin kertoa, että nyt haluan olla rauhassa, oltiin heti nokka pystyssä. Ero tuli vaimon aloitteesta, ja erittäin hyvä niin. Nyt lapsen kanssa kotona on paljon helpompaa. Pääsen jopa iltaisin lenkille ja voin lukea kirjaa, kun ei tarvitse lähteä kuskaamaan toista shoppailemaan "kun tämä elämä on niin tylsää". Olemme kaikki onnellisempia, lapsi myös.

Ei, mieheni ei ole introvertti enkä vaadi mitään ostosreissua koska satun inhoamaan sellaista. En myöskään pidä turhaan asioista vänkäämisestä tai draamasta. Olen vain huolissani tästä tilanteesta johon asiat ovat menneet. Ei ole normaalia että ihminen hermostuu ylettömän paljon esimerkiksi sateesta ulkona tai siitä jos kysyn mitä ruokaa hän haluaisi syödä illalliseksi.

Itse jouduin lähtemään omasta työstäni noin 1,5 vuotta sitten burn outin takia joten tiedän klassiset oireet, nykyään olen eri työssä joka ei stressaa minua niin paljon. Silloin yhteinen elämä vasta vaikeaa oli kun meitä oli kaksi tällä repimässä hermot joka asiasta.

Vierailija
14/72 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on vastuussa omasta käytöksestään. Jos mies ei halua muuttaa omia olosuhteitaan niin sitten apn pitää miettiä mitä elämältään haluaa ja miten sen saavuttaa.

Vierailija
15/72 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten ole koskaan oivaltanut miettiä, miltä vaimostasi tuntui? Sinä olit aina pois ja kotonakin olisi pitänyt saada levätä ylhäisessä yksinäisyydessäsi. Vaimosi ei siis saanut KOSKAAN olla yksi, eikä levätä.

Teille ailuisille on hyvä, kun erositte, nyt kumpikin saa vapaata silloin, kun lapset ovat toisella. Toivottavasti on vuoroviikot 50/50, tai sinulla on lähes pelkkää vapaata ja vaimollasi hyvin harvoin. Lapset saattoivat kärsiä erosta, mutta mitä pienistä. Sinä saat rentoutua ihan yksin nyt.

Kuulostat todella itsekeskeiseltä.

Terveisin introverttinainen

Vierailija
16/72 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen  laihduttaisi niin voisi ruveta kiinnostamaan,ei ne watsamakkarat ainakaan paranna tilannetta.

Mistä näitä tyhmiä änkeää joka ketjuun? Eikö todellakaan ole luetunymmärtämisen kykyä? Empatiakykyä?

Vierailija
17/72 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse ihan samanlainen kiukkupussi puoli vuotta ennen kuin hajosin burnoutiin. Onneksi mieheni kesti sen kiukuttelun ja on edelleen rinnallani.

Vierailija
18/72 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on masentunut?

Miehellä on toinen nainen? Se aiheuttaa tyypillisesti tuollaista myös.

Vierailija
19/72 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, nyt pöydän ääreen vakavaan keskusteluun! Kerrot rauhallisesti mikä huolestuttaa ja kuuntelet mitä mies vastaa. Kannustat miestä hakemaan apua, keskustelemaan töissä pomon kanssa työnkuvan muutoksesta, vaihtamaan työpaikkaa tai alaa tms. mikä ratkaisu sitten olisi hyvä.

Pitkään jatkunut stressi voi johtaa sellaiseen umpikujaan, että sieltä ei enää nousta.

Huolehtikaa liikunnasta, ruoasta, unesta ym. vaikka stressi painaa.

Puhun kokemuksesta. Irtisanouduin työstäni, muuta vaihtoehtoa ei enää ollut. Nyt kouluttaudun uuteen ammattiin.

Tsemppiä ja rohkeutta!

Kiitos paljon asiallisesta vastauksesta!

Kävin läpi saman kuin sinä, mies oli jonkin verran tukena, mutta lähinnä ärsyyntynyt kun halusin jutella omasta voinnistani ja jaksamisestani. Lopulta kerroin oltuani sairaslomalla puoli vuotta aikomuksistani irtisanoutua työstä. Hän tuki minua. Ymmärsin tuolloin että olemme samassa veneessä, nyt yritän nostaa häntä samasta suosta ylös missä itse olin aika syvällä jo monta vuotta.

.On ikävää katsoa kun toinen on vain varjo entisestä, yritän löytää sopivaa hetkeä puhua asiasta vielä painokkaammin. Sain hänet rohkaistua vuosi sitten löytämään itselleen harrastuksen josta hän pitää ja se on auttanut vapaa-ajalla selvästi. Ikävä kyllä kun sunnuntai koittaa alkaa jo ahdistus hiipiä hänelle, puolet viikonlopusta on jo pilalla työn takia

Vierailija
20/72 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin tuollainen, kun minulla oli paha burn out.

Se johtui sekä työn määrästä ja laadusta että taitamattomasta johtamisesta.

Niihin ei keskustelemalla saanut muutosta, joten lähdin pois.