Mies on ärtynyt kaikesta koko ajan eikä seksi kiinnosta
Syynä on työ, ollut jo pari vuotta. Jatkuvaa raivoa mitä pienimmistä asioista, ei jaksa suunnitella edes kauppalistaa ilman täyttä väsähtämistä tai raivoa.
Kesälomareissut pitäisi yhdessä suunnitella, mutta en ole vielä viitsinyt edes ehdottaa, kun raivo on taattu. Yhtäkkiä kesken ihan kivan oleiluun saattaa napsahtaa. Harmittaa että stressi on muuttanut hänestä tällaisen, olen pohtinut että onko mikään raha maailmassa tämän arvoista Seksiä hän ei jaksa harrastaa juuri lainkaan, yhteiset viikonloput ja reissut menevät nukkuessa koska hän on niin poikki koko ajan. Olen jo ehdottanut että alkaisi etsimään uutta työpaikkaa, koska on nykyisessä liian kiireinen joka ikinen päivä, joudun kuuntelemaan vuodesta toiseen samoja työongelmia joka päivä. Se taas stressaa minua. Onneksi meillä ei ole lapsia, eikä ole tulossakaan, ei tällaisella elämäntahdilla olisi mahdollisuuksiaan siihen.
Muita joilla samoja kokemuksia?
Kommentit (72)
Kuulostaa miesten vaihdevuosioireilta. Niistähän ei juuri puhuta, mutta miehilläkin vaihdevuodet on. Usein yhdistettynä työuupumukseen, masennukseen tms., joten aina ei lääkärikäynnilläkään osata hahmottaa kaikkia keski-ikäisen kiukuttelun taustasyitä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa miesten vaihdevuosioireilta. Niistähän ei juuri puhuta, mutta miehilläkin vaihdevuodet on. Usein yhdistettynä työuupumukseen, masennukseen tms., joten aina ei lääkärikäynnilläkään osata hahmottaa kaikkia keski-ikäisen kiukuttelun taustasyitä.
Saisipa miehen lääkäriin jotenkin, mies on vasta yli kolmekymppinen niin voi olla ettei vaihdevuosiasiat ole vielä ajankohtaisia, mutta kaikki olisi hyvä selvittää
Jos mies ei hae apua oloonsa, niin kyllä sinun ap pitää ryhtyä miettimään omaa jaksamistasi. Kamelinkin selkä katkeaa joskus ja toisen toistuvien päivittäisten raivonpuuskien kuuntelu käy henkisesti liian raskaaksi.
Sitten voisi miettiä eri kämppiä, jos mies ei tajua, että näin ei voi jatkua. Siinä alkaa olla oma mielenterveys ja jaksaminen vaarassa.
Meilläkin on puolison kanssa ollut ja on menossa raskaita aikoja, aikuinen jälkeläisemme on hankkiutunut lain kanssa vakaviin vaikeuksiin kännissä tehdyn tyhmyyden vuoksi. Kukaan ei ole kuollut eikä vammautunut, mutta kännissä voi tehdä todella typeriä asioita. Ei ole kiva kävellä vankilan portista sisään tapaamiseen ja miettiä että mitä helvettiä teen täällä ja mikä v--tu tässä meni pieleen, mutta ainakin helpottaa kun tietää että mies puhaltaa samaan hiileen eikä kaada omaa pahaa oloaan mun niskaani. Ja samaan aikaan yhdessä mietitään, että kun tästä on selvitty, toista kertaa ei tähän kaivosta nostamiseen ryhdytä, jälkeläisen laskunmaksuista ja luottotietojen ylläpidosta alkaen. Raja pitää johonkin vetää, loputtomiin ei voi auttaa, jos ihminen ei itse älyä mikä on vinossa - tässä tapauksessa jätä avaamatta Alkon ovi.
Sun ei ole pakko jaksaa, jos toinen ei halua tehdä itse mitään itsensä eteen, edes apua hakea vaikka työterveydestä. Jossain pitää sanoa EI, nyt mulle riittää. Vedä omat rajasi myös. Aina rakkaus ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisipa miehen lääkäriin jotenkin, mies on vasta yli kolmekymppinen niin voi olla ettei vaihdevuosiasiat ole vielä ajankohtaisia, mutta kaikki olisi hyvä selvittää
Ennenaikaiset vaihdevuodet voi olla miehillökin, samoin kuin naisilla. Mars mies urologille!
Ap, miehesi tatvitsee ulkopuolista apua. Hän voi mennä esim. työterveyshuoltoon tai yksityiselle. Uupumus vie syvemmälle, ja seuraukset voivat olla lopulliset. En odottelisi yhtään. Ota tilanne puheeksi ja vaadi miestä hakemaan apua!
Ap jos lukisit tekstisi ulkopuolisen kirjoittamana, niin mitä veikkaisit syyksi?
Mies ei ole kotona juuri ollenkaan, viettää päivät muualla, väittää televänsä ylitöitä. On vaimolle huonotuulinen nykyään. Ei halua enää seksiä vaimon kanssa.
Kyllä tässä on aika isot mahdollisuudet toiselle naiselle.
Yksikään nainen ei halua seksiä! Rahaa ne haluavat!
Vierailija kirjoitti:
Ap jos lukisit tekstisi ulkopuolisen kirjoittamana, niin mitä veikkaisit syyksi?
Mies ei ole kotona juuri ollenkaan, viettää päivät muualla, väittää televänsä ylitöitä. On vaimolle huonotuulinen nykyään. Ei halua enää seksiä vaimon kanssa.
Kyllä tässä on aika isot mahdollisuudet toiselle naiselle.
Se mihin tässä on isot mahdollisuudet on se että ihmisillä on jotkin reality tv-lasit päässä ja kuvittelevat että täysin uupunut ja stressaantunut mies juoksee tuolla muissa naisissa kun ei saa edes arkielämän asioita hoidettua. Väitteet ovat aivan naurettavia. Miehen mielenterveysongelmat ovat niin iso tabu että syyksi väitetään ainostaan omaa puolisoa tai toista naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä itse haluat? Ongelma on isompi kuin pelkkä seksinpuute.
Sivusta; joskus "pelkkä seksinpuute" voi olla koko parisuhteen kaatava asia.
Jos parisuhde ei voi muutenkaan kovin hyvin, läheisyyttä ja yhdessä tekemisen henkeä ei ole, voi parisuhteen ainoa toimiva tukijalka olla juuri hyvä ja molempia tyydyttävä seksielämä. Jos sekin loppuu, voi koko parisuhde romahtaa.
En oikein pidä siitä, että seksittömyyden merkitystä parisuhteen huonontajana aina vähätellään. OK, jos molemmat ovat aseksuaaleja / haluttomia / kyvyttömiä, se ei välttämättä vaikuta parisuhteeseen merkittävästi. Mutta 9/10 seksittömistä parisuhteista ei ole onnellisia, ja aniharva on niin hyvässä tilanteessa, jossa mahdollinen seksin puute ei hierrä parisuhdetta lainkaan.
Koskettaminen ja seksi vapauttaa hyvän olon ja rakastumisen hormoneja. Kaikki tietävät, miten helppoa on jäädä koukkuun väärään mieheen vain seksin voimalla. Kun seksi loppuu, loppuu huuma. Tästähän se kahden vuoden huumakin loppuu, sen jälkeen pitää olla oikeasti hyvää seksiä, että se tarjoaa sen liiman, millä pysytään yhdessä.
Masennus ja pitkäaikainen stressi ainakin tekee tuota. Googlaa vaikka masennuksen oireita.
Monella sen työn tai muun olosuhteen muuttaminen ei ole mahdollista tuosta vaan, ellei nyt työttömyys ja sen tuomat ongelmat houkuttele.