Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuukausirahaa lapselle, kuinka paljon ja mitä vaatimuksia sen saamiseksi?

Vierailija
04.09.2024 |

Jos annatte lapsillenne kuukausi- tai viikkorahaa, kertokaa kokemuksia! Minkä verran maksatte ja mitä lasten pitää tehdä sen eteen vai saavatko sen joka tapauksessa? Onko jotain mistä vähennätte tai maksatte ekstraa? 

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen ikä? 

Vierailija
2/46 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

12-v saa 40e ja 15-v 50e. Sen vastineeksi pitää siivota oma huone viikottain, osallistua muun kodin viikkosiivoukseen, huolehtia omat pyykit pyykkikoriin ja kuivaustelineeltä pois, osallistua ruuanlaittoon ja pihatöihin. Tästä rahasta kustannetaan omat "ylimääräiset" kulut, vaatteet yms. menee vanhempien pussista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitöistä ei makseta. Ei kannata opettaa tähän.

Vierailija
4/46 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annetaanko rahaa sitten tyhjästä vai ei anneta ollenkaan? 

Vierailija
5/46 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vaatimuksia? Mulla likka 15 vuotias ja ei kyllä  mitään kuukautisrahaa saa, mutta oon joka perjantai antanut hälle 50€ ja hän on aina sanonut " kiitti iskä" ja hymyillyt.

Mitä hänen muuta pitäis tehdä? Kärrynpyöriä ja kävellä käsillään?

Miksi? 

Vierailija
6/46 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vaatimuksia? Mulla likka 15 vuotias ja ei kyllä  mitään kuukautisrahaa saa, mutta oon joka perjantai antanut hälle 50€ ja hän on aina sanonut " kiitti iskä" ja hymyillyt.

Miksi? 

No ehkä ajatus on opettaa lapsille rahanarvoa ja rahankäyttöä. Tietysti jos tyttäresi tulevaisuudessa on tähtäimessä vaan hokea "kiitti iskä", niin olet oikealla tiellä. 

Vierailija
7/46 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhjästä??

Ihan kuule lapsen omiin menoihin tietysti.

Niin vastuunsa kantavana isänä olen aina tehnyt. Miten se lapsi oppii rahaa käyttämään jos hänellä ei sitä ole? Pari hunttia kuukaudessa oon likalle antanut ja hyvin tuo on sen kanssa pärjännyt. Tungetko sinä ne lapsen saamat lapsilisät omiin taskuihisi? Melko sika olet jos niin toimit. Ne rahat on tarkoitettu LAPSEN kuluihin. EI sinun. Kanna vastuusi äläkä vie lapsen rahoja! Stanan sika!

Vierailija
8/46 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma että minä osaan tehdä kotitöitä vaikka niistä maksettiin. Ja kaikki jotka sai kotitöistä maksun tekevät niitä omassakin kotona, aikuisena, taas ne jotka eivät saaneet eivät niitä tehneet eivätkä juurikaan aikuisenakaan tee 

Vierailija
9/46 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? 

No ehkä ajatus on opettaa lapsille rahanarvoa ja rahankäyttöä. Tietysti jos tyttäresi tulevaisuudessa on tähtäimessä vaan hokea "kiitti iskä", niin olet oikealla tiellä. 

Kyllä ihan tulevaisuudessakin ajattelin iskän prinsessan tukena olla. Niinhän se on ollut aina ennenkin kaikkien tyttöjen kohdalla. Ihan yleisestikin.

Vierailija
10/46 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhjästä??

Niin vastuunsa kantavana isänä olen aina tehnyt. Miten se lapsi oppii rahaa käyttämään jos hänellä ei sitä ole? Pari hunttia kuukaudessa oon likalle antanut ja hyvin tuo on sen kanssa pärjännyt. Tungetko sinä ne lapsen saamat lapsilisät omiin taskuihisi? Melko sika olet jos niin toimit. Ne rahat on tarkoitettu LAPSEN kuluihin. EI sinun. Kanna vastuusi äläkä vie lapsen rahoja! Stanan sika!

Monella ne lapsilisät menee lapsen ruokaan ja vaatteisiin yms pakollisiin menoihin. Ei kaikki todellakaan pysty antamaan huvittelurahaa kahta hunttia kuussa.

Vierailija
11/46 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhjästä??

Vaikka lapsilisät on lapsen kuluihin, niin eikö sinusta ole hyvä opettaa lapselle että rahan eteen pitää jotain tehdäkin? Sitä kun ei aikuisenakaan tule jos ei mitään tee, jos pappa ei betalar 

Vierailija
12/46 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintsessam iskän pointti on tullut selväksi. Olisiko muita mielipiteitä? 

Vierailija
13/46 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? 

Kyllä ihan tulevaisuudessakin ajattelin iskän prinsessan tukena olla. Niinhän se on ollut aina ennenkin kaikkien tyttöjen kohdalla. Ihan yleisestikin.

Tytöt pääsee aina helpommalla kuin pojat. Se on kyllä ihan totta. Ei niiltä vaadita lähellekkään niin paljoa kuin pojilta.

Vierailija
14/46 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumma että minä osaan tehdä kotitöitä vaikka niistä maksettiin. Ja kaikki jotka sai kotitöistä maksun tekevät niitä omassakin kotona, aikuisena, taas ne jotka eivät saaneet eivät niitä tehneet eivätkä juurikaan aikuisenakaan tee 

Joopa joo viimeksikin poltit joulupiparit ja kinkustakin jäi sinappihuntu pois. Enkä nyt  viitsi edes mainita, että hernekeitonkin teet ihan purkista 😂

Vierailija
15/46 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhjästä??

Monella ne lapsilisät menee lapsen ruokaan ja vaatteisiin yms pakollisiin menoihin. Ei kaikki todellakaan pysty antamaan huvittelurahaa kahta hunttia kuussa.

Selitä nyt vielä,että oli yllätys miten paljon lapsen elättäminen ja kasvattaminen maksaa niin on taas nekin seliselit kuultu.

Teet jumankekka lapsen vaikka tiedät ettei sinulla ole siihen varaa?? Oletko jossain savannilla syntynyt tai muuten vaan vantaalainen??

Vierailija
16/46 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhjästä??

Vaikka lapsilisät on lapsen kuluihin, niin eikö sinusta ole hyvä opettaa lapselle että rahan eteen pitää jotain tehdäkin? Sitä kun ei aikuisenakaan tule jo

Koulunkäynti ja opiskelu on lapsen työtä. Onko käynyt edes mielessä? Sinun opetus metodeihin kuuluu tietysti vielä sekin, että ilman tuloja oleva varaton lapsi ottaa opintolainaakin? Hyvinpä opetat lapsiraukan velkaantumaan. Ei kristus sentään. Ensin viet lapsen kaikki fyrkat mitä valtiolta saa ja pakotat velkavangiksi opintolainan kanssa? Ei tuollaisten kuuluisi lapsia saada ollenkaan. Ahne pikku paskiainen, itserakas tollo.

Vierailija
17/46 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin huomaa kuinka paljon eroa on vastuullisilla vanhemmilla ja kelan rahoilla elävillä wannabee vanhemmilla. Kunnon vanhemmat antavat lapsilleen viikkorahaa ja sitten nämä muut "vanhemmat" taas vievät lastensakin rahat saadakseen itselleen kaikkea kivaa lasten kustannuksella. Mitäköhän se lapsi miettii kun tajuaa, että se äipän uusi puhelin onkin sen lapsen rahoilla ostettu.

Vierailija
18/46 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhjästä??

Monella ne lapsilisät menee lapsen ruokaan ja vaatteisiin yms pakollisiin menoihin. Ei kaikki todellakaan pyst

Selitä nyt vielä,että oli yllätys miten paljon lapsen elättäminen ja kasvattaminen maksaa niin on taas nekin seliselit kuultu.

Teet jumankekka lapsen vaikka tiedät ettei sinulla ole siihen varaa?? Oletko jossain savannilla syntynyt tai muuten vaan vantaalainen??

Lapsilisän ansiosta monella on varaa elättää lapsi.

Vierailija
19/46 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisät menee lasten omille tileille jotka saavat haltuunsa täyttäessään 18  ja 50€ viikko saa viikkorahaa jos koulu on hoidettu hyvin. Omat huoneensa pitävät siisteinä pyytämättäkin ja laittavat itse likaiset astiansa koneeseen sekä kantavat pyykkinsä kodinhoitohuoneeseen pyykkikoriin. 

Vierailija
20/46 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 euroa saa jos pitää huoneensa likimain siistinä ja osallistuu kotitöihin edes vähän. 50 euroa lisää saa lukio-opiskelusta, 50 euroa lisää pitkästä matikasta ja vielä 50 euroa pitkästä fysiikasta.