Mies on ärtynyt kaikesta koko ajan eikä seksi kiinnosta
Syynä on työ, ollut jo pari vuotta. Jatkuvaa raivoa mitä pienimmistä asioista, ei jaksa suunnitella edes kauppalistaa ilman täyttä väsähtämistä tai raivoa.
Kesälomareissut pitäisi yhdessä suunnitella, mutta en ole vielä viitsinyt edes ehdottaa, kun raivo on taattu. Yhtäkkiä kesken ihan kivan oleiluun saattaa napsahtaa. Harmittaa että stressi on muuttanut hänestä tällaisen, olen pohtinut että onko mikään raha maailmassa tämän arvoista Seksiä hän ei jaksa harrastaa juuri lainkaan, yhteiset viikonloput ja reissut menevät nukkuessa koska hän on niin poikki koko ajan. Olen jo ehdottanut että alkaisi etsimään uutta työpaikkaa, koska on nykyisessä liian kiireinen joka ikinen päivä, joudun kuuntelemaan vuodesta toiseen samoja työongelmia joka päivä. Se taas stressaa minua. Onneksi meillä ei ole lapsia, eikä ole tulossakaan, ei tällaisella elämäntahdilla olisi mahdollisuuksiaan siihen.
Muita joilla samoja kokemuksia?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alhainen testo taso laskee stressin sietokykyä ja pilaa libidon.
Kuntosalille ja aurinkoon, uni säännölliseks, alkoholi pannaan ja rouskuvat vihannekset ruokapöytään ja ennen nukkumaan menoa D vitamiini, magnesium ja sinkki lisä.
Jos ei helpota kesän aikana puhelin käteen ja verikokeisiin lääkärin kautta.Meillä syödään kotona vain kasvisruokaa yhteisestä päätöksestä :) Taannoin hankin tehokkaan vitamiinikuurin jota ollaan kumpikin käytetty. Verikokeisiin kehotin miestä menemään tovi sitten, kun hän toi itse asian esiin.
Alkoholi on ollut, no jos ei nyt ongelma, niin sanotaanko että mies ajattelee sen helpottavan stressiä. Itse en tätä allekirjoita, enkä juo itse oikeastaan ollenkaan - tänä vuonna olen juonut kaksi lasia viiniä. Tämä alkoholikysymys onkin sitten vaikeampi asia, en halua aiheuttaa miehelle enää lisää stressiä tuomalla sitä asiaa esiin, koska tiedän ettei stressin ja burn outin pyörteissä ole hedelmällistä keskustella oikein mistään kun yrittää vaan selvitä päivästä toiseen.
Nonni, kasvisruokaa ja multivitamiinia ja alkoholia, ei ihme et miehes on pullamössöä.
Lihasta saa muutakin kun proteiinia, proteiini synteesi mm vaatii kreatiinia.
Kipeä totuus, teidän molempien mutuilu on pilannu sun miehen terveyden.
Voi hyvä luoja mistä päättelit ettei mies saa proteiinia tai syö lihaa ollenkaan. Huoh. Vai että mutuilu. Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli samanlaista. Kävin töissä, jonka jälkeen piti hoitaa lasta, tehdä kotityöt ja viihdyttää vaimoa. Yhtään ei ollut omaa aikaa. Zero. Zip. Yksin sain olla vain kun paskalla kävin ja silloinkin piti keskustella ties mistä. Varsinkin kun olen introvertti, tarvitsen omaa aikaa. Pää meinasi hajota. Kun yritin kertoa, että nyt haluan olla rauhassa, oltiin heti nokka pystyssä. Ero tuli vaimon aloitteesta, ja erittäin hyvä niin. Nyt lapsen kanssa kotona on paljon helpompaa. Pääsen jopa iltaisin lenkille ja voin lukea kirjaa, kun ei tarvitse lähteä kuskaamaan toista shoppailemaan "kun tämä elämä on niin tylsää". Olemme kaikki onnellisempia, lapsi myös.
AP. Onko miehesi introvertti? Jos on, niin tämä voi olla teidänkin skenaario.
Et sitten ole koskaan oivaltanut miettiä, miltä vaimostasi tuntui? Sinä olit aina pois ja kotonakin olisi pitänyt saada levätä ylhäisessä yksinäisyydessäsi. Vaimosi ei siis saanut KOSKAAN olla yksi, eikä levätä.
Teille ailuisille on hyvä, kun erositte, nyt kumpikin saa vapaata silloin, kun lapset ovat toisella. Toivottavasti on vuoroviikot 50/50, tai sinulla on lähes pelkkää vapaata ja vaimollasi hyvin harvoin. Lapset saattoivat kärsiä erosta, mutta mitä pienistä. Sinä saat rentoutua ihan yksin nyt.
Kuulostat todella itsekeskeiseltä.
Terveisin introverttinainen
En ole tuo jolle vastasit, mutta ihme, että tätäkin on yläpeukutettu. Mutta mieshän on aina väärässä. Viestissä ei sanota mitään, että mies olisi ollut aina pois - vaan töiden jälkeen hoitaa lapset, kotityöt ja viihdyttää vaimoa.
Jos mies väsyy, kun ei ole hetkeäkään omaa aikaa, se on itsekäs. Tämä toki on myös oma tarinani. Vaimo halusi lapset, mutta täytti sitten elämänsä työllä ja opiskelulla. Piileskeli aina illat lasten ollessa hereillä makuuhuoneessa ja kun olin saanut lapset nukkumaan, olisi pitänyt alkaa viihdyttää häntä.
10 minuuttia omaa aika joskus, mutta joo, itsekästähän se sellainen on. Mitäpä tuosta, että vaimolla sitä oli useampi tunti joka ilta.
Vierailija kirjoitti:
No ensimmäiseksi lopetatte pelkän kasvisruuan syömisen. Siitä on tullut varmaan joku puutostila miehelle.
Juuh, kiitos kaikille kommentoineille. Tämänkaltaiset masentavat viestit ovat niitä mitä en juuri nyt kaipaa.
Kotona syödään kasvisruokaa ja mies syö esimerkiksi töissä liharuokaa lounaaksi joskus teemme myös kotona esimerkiksi kanaa tai kalaa, mutta harvemmin. Mistään minun aiheuttamasta proteiininpuuttesta ei ole nyt kysymys. Jos täällä joku sali-make vetää joka aterialla lihaa niin se on kiva juttu hänelle, normaali aikuinen ihminen ei kuitenkaan mitään eläinperäistä kaipaa joka aterialla ja tästä olemme miehen kanssa samaa mieltä. Suomessa on ihan valtavat terveysongelmat juuri sen takia että lihaa syödään liikaa. Piste. Tästä asiasta en vänkää palstalla enää ainuttakaan riviä, se on fakta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ensimmäiseksi lopetatte pelkän kasvisruuan syömisen. Siitä on tullut varmaan joku puutostila miehelle.
Juuh, kiitos kaikille kommentoineille. Tämänkaltaiset masentavat viestit ovat niitä mitä en juuri nyt kaipaa.
Kotona syödään kasvisruokaa ja mies syö esimerkiksi töissä liharuokaa lounaaksi joskus teemme myös kotona esimerkiksi kanaa tai kalaa, mutta harvemmin. Mistään minun aiheuttamasta proteiininpuuttesta ei ole nyt kysymys. Jos täällä joku sali-make vetää joka aterialla lihaa niin se on kiva juttu hänelle, normaali aikuinen ihminen ei kuitenkaan mitään eläinperäistä kaipaa joka aterialla ja tästä olemme miehen kanssa samaa mieltä. Suomessa on ihan valtavat terveysongelmat juuri sen takia että lihaa syödään liikaa. Piste. Tästä asiasta en vänkää palstalla enää ainuttakaan riviä, se on fakta.
Jos nyt kuitenkin mittauttaisitte ne testo ja b-vitamiinitasot kun ne aika oleellisesti vaikuttaa miehen olotilaan ja kasvisperäinen ravinto on nyt oikeasti aikalailla myrkkyä miehen testotasoille. Varsinkin jos vielä ruokavaliossanne on soijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt kuitenkin mittauttaisitte ne testo ja b-vitamiinitasot kun ne aika oleellisesti vaikuttaa miehen olotilaan ja kasvisperäinen ravinto on nyt oikeasti aikalailla myrkkyä miehen testotasoille. Varsinkin jos vielä ruokavaliossanne on soijaa.
Testosteronitasojen ja soijan yhteys toisiinsa on kumottu jo aikoja sitten, voit halutessasi tutkia asiaa tieteellisistä lähteistä esimerkiksi internetistä. Verikokeisiin mies on menossa, heti kun joskus saa työstänsä aikaa ja itselleen jaksamista mennä sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Testosteronitasojen ja soijan yhteys toisiinsa on kumottu jo aikoja sitten, voit halutessasi tutkia asiaa tieteellisistä lähteistä esimerkiksi internetistä. Verikokeisiin mies on menossa, heti kun joskus saa työstänsä aikaa ja itselleen jaksamista mennä sinne.
Hauskaa että soijasta ollaan aina niin huolissaan muttei ollenkaan lääkejäämistä lihassa jotka aiheuttavat ihan tieteellisesti todistettuna nykyihmiselle monenlaista haittaa.
Miksi sinä kyselet täällä kun tunnut tietävän asiat eikä kenenkään vastaukset miellytä?
Kyllä sillä työnarkomaanilla voi olla silti toinen nainen. Usko pois! Vaikea kai sitä on itselleen myöntää, mutta kuviot tuntuu just siltä.
Vierailija kirjoitti:
Miehelläsi on uupumus ja se johtaa pidempään masennukseen. Masentunut ihminen voi hyvinkin jaksaa töissä mutta sitten vapaa-aikana ei enää jaksatai huvita tehdä mitään kun kaikki energia menee työkyvyn ylläpitämiseen. Itse olin burn out lomalla vuoden. Selvisin osittain puolisoni tuella ja omalla päättäväisyydellä. Nyt puolisoni on samanlainen känkkäränkkä, ei kestä yhtään jos esim. pyydän että siivoaisi jälkensä niin alkaa huutamaan jne. Nukkuu huonosti ja seksiä ei ole laisinkaan kun ei ole siitä kiinnostunut. Parisuhteemme on huonossa jamassa koska pitää koko aika olla varpaillaan kun mies ärsyyntyy milloin mistäkin. Mies on sosiaalinen ja mukava kaikille muille paitsi minulle. Olen ehdottanut testosteronitason mittaamista mutta toistaiseksi ei ole saanut sitä aikaiseksi. Unenpuute ja stressi ym. vaikuttaa, sen tiedostan mutta ymmärrän hyvin Ap. sinun tilannetta. Toisaalta mies on vastuussa aikuisena omasta hyvinvoinnistaan mutta eihän parisuhteesta noin vain kävellä ulos jos toisella on vaikeuksia. Onko miehelläsi uniongelmia? Kuorsaako..? Uniapnea on voi olla yksi syy.
Voih tiedän tuon tunteen kun joskus tuntuu että kirjaimellisesti saa olla varpaillaan. Välillä harmittaa kun itsellä on ollut kiva päivä ja on hyvä fiilis ja toinen tulee jälleen kerran vihaisena töistä kotiin ja kertoo ne samat työkuviot ja ongelmat uudelleen ja uudelleen. Ja uudelleen.
Silloin oma olemassaolo ja hyvä olo tuntuu ihan mitättömältä kun toisen ongelmat vievät kaiken energian. Mutta parisuhteessa elämä on välillä tätäkin, enkä itsekään ollut helppoa seuraa kun olin uupunut.
Alkuun yritin ehdottaa ratkaisuja, mutta nykyään vain kuuntelen ja koitan viedä keskustelua mukavampiin aiheisiin, koska muuten saman aiheen äärellä pyöritään koko ilta nukkumaan menoon asti. Yritän katkaista kierrettä myös kannustamalla miestä urheilemaan josta hänelle tulee parempi olo ja kannan tällä hetkellä enemmän vastuuta kodista, koska teen vähemmän töitä.
Kiitos viestistäsi, lohduttaa kuulla että meitä on muitakin, välillä tuntuu että on ihan yksin ja suurin osa ihmisistä kääntää asiat aina niin että vika on naisessa jos miehellä on ongelmia tai vika on suhteen ulkopuolella. Täältä suhteen sisältäkäsin kyseinen kommentointi tuntuu väsyneeltä ja ala-arvoiselta.
Miesten tunteet ja niiden käsittely ovat pyhä lehmä josta ei juuri puhuta. Harvemmin julkisuudessa on burn outin läpikäyneitä miehiä kertomassa kokemuksistaan. Aihe on vaikea ja kipeä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä kyselet täällä kun tunnut tietävän asiat eikä kenenkään vastaukset miellytä?
Kyllä sillä työnarkomaanilla voi olla silti toinen nainen. Usko pois! Vaikea kai sitä on itselleen myöntää, mutta kuviot tuntuu just siltä.
Ei kenenkään? Siis niiden jotka ehdottavat ongelmien johtuvan joko ruuasta jota laitan miehelleni, toisesta naisesta tai muutoin minusta tilanteessa jossa yritän keksiä keinoja pelastaa miehen aivan lopulliselta romahdukselta.
Suomalainen työelämä on kuraa. Ei taida enää olla alaa, jossa olisi hyvä olla. Kaikkea on kurjistettu: kiire, tavoitteet, säästöt. Paskaa. Laadusta voidaan puhua, mutta ei joku työhyvinvointipäivä sitä fiilistä kyllä nosta. Ei edes palkankorotus, jos itse työtehtävät ja -ympäristö sakkaavat.
Sitten kirjoitellaan ihan Hesarissa, miten korkeakoulutetut ihmiset muka alisuoriutuvat, kun hakeutuvat lipunmyyjiksi. Ehkä se on tämä stressifaktori, joka on kaikkialla, mikä siihenkin hakeutumiseen vaikuttaa. Ihminen alkaa miettiä, onko järkeä menettää yöunensa ja terveytensä työn vuoksi.
Citius altius fortius ja kuole. Näin täällä ajatellaan.
Ope kirjoitti:
Suomalainen työelämä on kuraa. Ei taida enää olla alaa, jossa olisi hyvä olla. Kaikkea on kurjistettu: kiire, tavoitteet, säästöt. Paskaa. Laadusta voidaan puhua, mutta ei joku työhyvinvointipäivä sitä fiilistä kyllä nosta. Ei edes palkankorotus, jos itse työtehtävät ja -ympäristö sakkaavat.
Sitten kirjoitellaan ihan Hesarissa, miten korkeakoulutetut ihmiset muka alisuoriutuvat, kun hakeutuvat lipunmyyjiksi. Ehkä se on tämä stressifaktori, joka on kaikkialla, mikä siihenkin hakeutumiseen vaikuttaa. Ihminen alkaa miettiä, onko järkeä menettää yöunensa ja terveytensä työn vuoksi.
Citius altius fortius ja kuole. Näin täällä ajatellaan.
Tämä. Ap täällä, vedin itseni aivan täydelliseen piippuun kolmessa vuodessa koulutustani vastaavassa työssä. Nykyään teen kaupassa aivan täysin suorittavaa työtä ja olen onnellinen. Aivan saman tekevää mitä sukulaiset tai yhteiskunta minusta ajattelevat, yhdenkään työn takia en enää mielenterveyttäni uhraa.
Oma alani on mennyt sellaiseksi, ettei ole olemassa työpaikkaa missä ei tehtäisi ympäripyöreitä päiviä ja osa työntekijöistä on koko ajan sairaslomalla burn outin takia.
Masennus oli mun miehellä samoilla oireilla. Työpaikan vaihto auttoi.
Tod.näk teston puutetta, ärtyisyys ja lerppa.
Sama kuin yhdellä kirjoittajalla, sai painaa töitö urakalla tulen kotiin laita itselle ruokaa ei ollu vaimo laittanu ja välillä lapsetki ooti isää kotia et laitto ruoan, siivosin ,pese pyykkiä tee kaikki vaikka vaimo enemmän kotona työ yli 10h päiviä viikonloppusinkin sitten sai kuulla kun on muka väsyny tai miksi oot kärttynen no akka miksi mieti ?? ei auttanu onnex vaimo lähti ja nyt on mukavampaa lasten kanssa ja työn teon vähensin sillä annan lapsille nyt aikaa olla isin kanssa ja homma toimii. Siis miksi naiset aina pistää kaikki miesten viaksi??Tosiaan ei tollaisessa runbassa enää seksi ees käyny mielessä ainoastaan kun sais olla hetken ja levätä.
Vierailija kirjoitti:
Sama kuin yhdellä kirjoittajalla, sai painaa töitö urakalla tulen kotiin laita itselle ruokaa ei ollu vaimo laittanu ja välillä lapsetki ooti isää kotia et laitto ruoan, siivosin ,pese pyykkiä tee kaikki vaikka vaimo enemmän kotona työ yli 10h päiviä viikonloppusinkin sitten sai kuulla kun on muka väsyny tai miksi oot kärttynen no akka miksi mieti ?? ei auttanu onnex vaimo lähti ja nyt on mukavampaa lasten kanssa ja työn teon vähensin sillä annan lapsille nyt aikaa olla isin kanssa ja homma toimii. Siis miksi naiset aina pistää kaikki miesten viaksi??Tosiaan ei tollaisessa runbassa enää seksi ees käyny mielessä ainoastaan kun sais olla hetken ja levätä.
Olen aiemmin keskustelussa jo kertonut hoitavani kotiasiat eikä meillä ole lapsia. Ruokaakin laitan, mutta palstan mukaan vääränlaista. Ikävää että sinulla on ollut tilanne tuollainen, meillä se ei kuitenkaan ole tuo.
Kyllähän se työ voi stressata niin, että kaikki sen päälle tuleva lisäkuormitus alkaa ärsyttämään. Omalla työpaikalla on mahdoton tiettyjä tehtäviä delegoida mihinkään, kun ei ole ihmistä, joka pystyisi jelppimään tai tuuraamaan. Pysyvä olotila tuollainen ei saisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se työ voi stressata niin, että kaikki sen päälle tuleva lisäkuormitus alkaa ärsyttämään. Omalla työpaikalla on mahdoton tiettyjä tehtäviä delegoida mihinkään, kun ei ole ihmistä, joka pystyisi jelppimään tai tuuraamaan. Pysyvä olotila tuollainen ei saisi olla.
Niimpä, ikävä kyllä miehen työpaikalla tilanne jatkuu jatkumistaan ja on jatkuvaa tulipalojen sammuttelua. Viikosta, kuukaudesta, vuodesta toiseen. Kenellekään ei voi enää delegoida koska kaikilla on liikaa töitä, esimiehet eivät kuuntele ja työtaakka jakautuu eri tiimeissä epätasaisesti.
Ollaan yhdessä keskusteltu siitä, että hän tekisi työtä vähän rennommalla otteella, jos työtä on liikaa eikä se tule loppumaan vaikka tekisi kuinka paljon ylitöitä koko ajan, loputon joustaminen on karhunpalvelus itselle. Mutta se onkin helpommin sanottu kuin tehty.
Monesti siinä liiallisessa suorittamisessa ja työnteossa onkin taustalla psyykkiset ongelmat. Paetaan jotain asiaa työhön ja on riittämättömyyttä. Joillakin on taustalla pällivikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä kuviot? Nekö joissa mies on niin väsynyt kaiken vapaa-ajan ettei jaksa elettäkään tehdä? Vaiko ne joissa ahdistuksissaan tiuskii kotona ja työpaikalla muille? Vaiko kenties ne kuviot joissa tulevan kesäloman mökin varaaminen aiheuttaa hermoromahduksen? Ei kuulosta viriilin terveen miehen kuvioilta mutta on kai sitten joillekin ihan normaalia käytöstä koko ajan.
Ap sai seikkaperäiset ohjeet tilanteen hoitoon, sä tiedät mikä ongelma on, nyt sä vaan yrität kalastella vaihtoehtoa joka ois helppo.
Sitä ei nyt ole luvassa, miehes terveys on tosi surkeassa jamassa jos edes puolet tästä pitää paikkaansa, sivulla 2 osuttiin aivan täysin naulan kantaan moneen moneen kertaan.