Mies on ärtynyt kaikesta koko ajan eikä seksi kiinnosta
Syynä on työ, ollut jo pari vuotta. Jatkuvaa raivoa mitä pienimmistä asioista, ei jaksa suunnitella edes kauppalistaa ilman täyttä väsähtämistä tai raivoa.
Kesälomareissut pitäisi yhdessä suunnitella, mutta en ole vielä viitsinyt edes ehdottaa, kun raivo on taattu. Yhtäkkiä kesken ihan kivan oleiluun saattaa napsahtaa. Harmittaa että stressi on muuttanut hänestä tällaisen, olen pohtinut että onko mikään raha maailmassa tämän arvoista Seksiä hän ei jaksa harrastaa juuri lainkaan, yhteiset viikonloput ja reissut menevät nukkuessa koska hän on niin poikki koko ajan. Olen jo ehdottanut että alkaisi etsimään uutta työpaikkaa, koska on nykyisessä liian kiireinen joka ikinen päivä, joudun kuuntelemaan vuodesta toiseen samoja työongelmia joka päivä. Se taas stressaa minua. Onneksi meillä ei ole lapsia, eikä ole tulossakaan, ei tällaisella elämäntahdilla olisi mahdollisuuksiaan siihen.
Muita joilla samoja kokemuksia?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on masentunut?
Miehellä on toinen nainen? Se aiheuttaa tyypillisesti tuollaista myös.
Voi kuule, ihmisellä joka painaa töitä 12-14 tuntia päivässä on harvemmin aikaa sivusuhteille.
Voi kuule, aika usein paljastuu, että se 'työ', jota painetaan pitkään joka päivä, onkin toinen nainen.
Alhainen testo taso laskee stressin sietokykyä ja pilaa libidon.
Kuntosalille ja aurinkoon, uni säännölliseks, alkoholi pannaan ja rouskuvat vihannekset ruokapöytään ja ennen nukkumaan menoa D vitamiini, magnesium ja sinkki lisä.
Jos ei helpota kesän aikana puhelin käteen ja verikokeisiin lääkärin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on masentunut?
Miehellä on toinen nainen? Se aiheuttaa tyypillisesti tuollaista myös.
Voi kuule, ihmisellä joka painaa töitä 12-14 tuntia päivässä on harvemmin aikaa sivusuhteille.
Voi kuule, aika usein paljastuu, että se 'työ', jota painetaan pitkään joka päivä, onkin toinen nainen.
Niin niin, sanotaanko nyt näin että tiedän että tästä ei kuitenkaan ole kysymys. Täällä on usein tapana ehdotella että kaikki miesten ongelmat johtuvat joko naisesta itsestään tai toisesta naisesta. Naisista. Tässä tapauksessa kyse ei ole nyt tästä. Kiitos seuraava.
Vierailija kirjoitti:
Kuntosalille ja aurinkoon, uni säännölliseks, alkoholi pannaan ja rouskuvat vihannekset ruokapöytään ja ennen nukkumaan menoa D vitamiini, magnesium ja sinkki lisä.
Tässä joku kiteytti erittäin hienosti mitä jokaisen miehen on pakko tehdä 30+ jos huvittaa vielä elää ja nussia.
Ap herätys!
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä itse haluat? Ongelma on isompi kuin pelkkä seksinpuute.
Sivusta; joskus "pelkkä seksinpuute" voi olla koko parisuhteen kaatava asia.
Jos parisuhde ei voi muutenkaan kovin hyvin, läheisyyttä ja yhdessä tekemisen henkeä ei ole, voi parisuhteen ainoa toimiva tukijalka olla juuri hyvä ja molempia tyydyttävä seksielämä. Jos sekin loppuu, voi koko parisuhde romahtaa.
En oikein pidä siitä, että seksittömyyden merkitystä parisuhteen huonontajana aina vähätellään. OK, jos molemmat ovat aseksuaaleja / haluttomia / kyvyttömiä, se ei välttämättä vaikuta parisuhteeseen merkittävästi. Mutta 9/10 seksittömistä parisuhteista ei ole onnellisia, ja aniharva on niin hyvässä tilanteessa, jossa mahdollinen seksin puute ei hierrä parisuhdetta lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä syödään kotona vain kasvisruokaa yhteisestä päätöksestä :) Taannoin hankin tehokkaan vitamiinikuurin jota ollaan kumpikin käytetty. Verikokeisiin kehotin miestä menemään tovi sitten, kun hän toi itse asian esiin.
Alkoholi on ollut, no jos ei nyt ongelma, niin sanotaanko että mies ajattelee sen helpottavan stressiä. Itse en tätä allekirjoita, enkä juo itse oikeastaan ollenkaan - tänä vuonna olen juonut kaksi lasia viiniä. Tämä alkoholikysymys onkin sitten vaikeampi asia, en halua aiheuttaa miehelle enää lisää stressiä tuomalla sitä asiaa esiin, koska tiedän ettei stressin ja burn outin pyörteissä ole hedelmällistä keskustella oikein mistään kun yrittää vaan selvitä päivästä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllästynyt sinuun
Niinpä. Toinen jo kiikarissa, ei vaan saa sanotuksi ja siksi ärisee. Tai ei saa siltä toiselta vastakaikua.
Merkit ovat ilmassa, burnout tulossa. Vielä sen voisi estää, mutta urakehityshimo on kovempi kuin sairaudentunto. Romahdus tulee sitten yhtäkkiä ja on täydellinen ja palautuminen on kovan työn takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei helpota kesän aikana puhelin käteen ja verikokeisiin lääkärin kautta.Meillä syödään kotona vain kasvisruokaa yhteisestä päätöksestä :) Taannoin hankin tehokkaan vitamiinikuurin jota ollaan kumpikin käytetty. Verikokeisiin kehotin miestä menemään tovi sitten, kun hän toi itse asian esiin.
Alkoholi on ollut, no jos ei nyt ongelma, niin sanotaanko että mies ajattelee sen helpottavan stressiä. Itse en tätä allekirjoita, enkä juo itse oikeastaan ollenkaan - tänä vuonna olen juonut kaksi lasia viiniä. Tämä alkoholikysymys onkin sitten vaikeampi asia, en halua aiheuttaa miehelle enää lisää stressiä tuomalla sitä asiaa esiin, koska tiedän ettei stressin ja burn outin pyörteissä ole hedelmällistä keskustella oikein mistään kun yrittää vaan selvitä päivästä toiseen.
Nonni, kasvisruokaa ja multivitamiinia ja alkoholia, ei ihme et miehes on pullamössöä.
Lihasta saa muutakin kun proteiinia, proteiini synteesi mm vaatii kreatiinia.
Kipeä totuus, teidän molempien mutuilu on pilannu sun miehen terveyden.
No ensimmäiseksi lopetatte pelkän kasvisruuan syömisen. Siitä on tullut varmaan joku puutostila miehelle.
Tiedättekö ihmiset, myös ap:n puoliso kärsii varmasti tilanteesta - stressistä ja siitä, että ei jaksa eikä pysty enää seksiin puolisonsa kanssa.
Ja täällä kaikki ilkiöt heittelevät heti varmana tietona, että seksittömyys johtuu toisesta naisesta.
Olen itse ollut miehenä tuollaisessa tilanteessa. Olin työtilanteessa, jossa työstressi oli äärimmäisen kova, ja työ vielä sen lisäksi oli fyysisesti kuormittavaa. Paljon ylitöitä, vielä usein lähdettävä töihin lyhyellä varoitusajalla jne. Tätä kesti noin 3-4 kuukautta, kunnes oli pakko vaihtaa työpaikkaa. Käytännössä koko tuon ajan olin niin väsynyt, että en yksinkertaisesti kyennyt seksiin, lisäksi olin myös väsynyt, äreä ja verensokeritkin heittelivät, koska en ehtinyt syödä aina ajoissa.
Luuletteko, että tuollainen elämä on herkkua? Vapaahetket menevät levätessä, ja töihin lähtiessä oli aina huono omatunto, koska ei ollut ollut aikaa kotitöille, ei parisuhteelle, ei tilaisuutta seksille, ja olin vieläpä usein ollut äreä. Koko tuo periodi oli erittäin synkkä, ja ainut valopuoli siinä oli, että rahaa tuli ihan mukavasti. Mutta en voinut enää pidempään olla tuollaisessa tilanteessa, oma jaksaminen oli ihan lopussa.
Ja alkoholi lisää stressiä, miehes on alkoholisti jos kykebee huijaan itseään noin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli samanlaista. Kävin töissä, jonka jälkeen piti hoitaa lasta, tehdä kotityöt ja viihdyttää vaimoa. Yhtään ei ollut omaa aikaa. Zero. Zip. Yksin sain olla vain kun paskalla kävin ja silloinkin piti keskustella ties mistä. Varsinkin kun olen introvertti, tarvitsen omaa aikaa. Pää meinasi hajota. Kun yritin kertoa, että nyt haluan olla rauhassa, oltiin heti nokka pystyssä. Ero tuli vaimon aloitteesta, ja erittäin hyvä niin. Nyt lapsen kanssa kotona on paljon helpompaa. Pääsen jopa iltaisin lenkille ja voin lukea kirjaa, kun ei tarvitse lähteä kuskaamaan toista shoppailemaan "kun tämä elämä on niin tylsää". Olemme kaikki onnellisempia, lapsi myös.
AP. Onko miehesi introvertti? Jos on, niin tämä voi olla teidänkin skenaario.
Tämä! En silloin alkuhuumassa tajunnut että tuleva vaimoni tykkää olla kanssani niin paljon koska ei tykkää olla yksin. Muutettiin yhteen ja mentiin turhan äkkiä naimisiin.
Sitten minulle valkeni vasta että vaimoni ei halua olla hetkeäkään yksin. Koko ajan pitäisi olla kotona viihdyttämässä ja seurana vaikka ei tehdä muuta kuin katsota televisiota. Suuttui jos lähdin yksin kävelylle kun joutui yksin olemaan sohvalla. Erohan siitä tuli nopeasti. Exä iski sitten tietenkin heti uutta sohvaseuraa.
Juu ihan varmasti on työ. Tai sitten sillä on toinen nainen, ei pääse eroon sinusta ja se nainen vahtii miestäsi että onko tämä uskollinen. Hän on kahden naisen loukussa ja se tekee vihaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä itse haluat? Ongelma on isompi kuin pelkkä seksinpuute.
Sivusta; joskus "pelkkä seksinpuute" voi olla koko parisuhteen kaatava asia.
Jos parisuhde ei voi muutenkaan kovin hyvin, läheisyyttä ja yhdessä tekemisen henkeä ei ole, voi parisuhteen ainoa toimiva tukijalka olla juuri hyvä ja molempia tyydyttävä seksielämä. Jos sekin loppuu, voi koko parisuhde romahtaa.
En oikein pidä siitä, että seksittömyyden merkitystä parisuhteen huonontajana aina vähätellään. OK, jos molemmat ovat aseksuaaleja / haluttomia / kyvyttömiä, se ei välttämättä vaikuta parisuhteeseen merkittävästi. Mutta 9/10 seksittömistä parisuhteista ei ole onnellisia, ja aniharva on niin hyvässä tilanteessa, jossa mahdollinen seksin puute ei hierrä parisuhdetta lainkaan.
Korostin ehkä liikaa seksiä otsikossani. Elän nyt tilanteessa jossa seksiä harvemmin on kun itse haluaisin, koska mies ei jaksa tai torjuu. Joskus mies ehdottaa itse seksiä jolloin sitä harrastamme. Kerran hän kritisoi minua siitä että en ehdota seksiä niin usein kun hän haluaisi, hän itse ehdottaa sitä todella harvoin eikä minusta ole kovin houkuttelevaa lähestyä häntä seksi mielessä silloin kun hän tiuskii kaikesta tai on niin väsynyt ettei pääse ylös sohvalta. Harmistuin kun hän syytti minua seksin puutteesta muttei itse näe omaa käytöstään syynä siihen.
Olemme olleet kauan yhdessä ja ymmärrän että seksielämä muuttuu ajan saatossa, joskus se on todella hyvää, joskus sitä on harvemmin, joskus useammin. Tosiasiassa se tuntuu nyt sivuseikalta kun tuntuu että toinen uppoaa kohta niin syvälle uupumukseen että toipuminen kestää vuosia, seksin puute ei tunnu nyt sopivalta keskustelunaiheelta lainkaan, vaan lähinnä kuormittavalta. Harrastamme kuitenkin seksiä vähintään n. kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö ihmiset, myös ap:n puoliso kärsii varmasti tilanteesta - stressistä ja siitä, että ei jaksa eikä pysty enää seksiin puolisonsa kanssa.
Ja täällä kaikki ilkiöt heittelevät heti varmana tietona, että seksittömyys johtuu toisesta naisesta.
Olen itse ollut miehenä tuollaisessa tilanteessa. Olin työtilanteessa, jossa työstressi oli äärimmäisen kova, ja työ vielä sen lisäksi oli fyysisesti kuormittavaa. Paljon ylitöitä, vielä usein lähdettävä töihin lyhyellä varoitusajalla jne. Tätä kesti noin 3-4 kuukautta, kunnes oli pakko vaihtaa työpaikkaa. Käytännössä koko tuon ajan olin niin väsynyt, että en yksinkertaisesti kyennyt seksiin, lisäksi olin myös väsynyt, äreä ja verensokeritkin heittelivät, koska en ehtinyt syödä aina ajoissa.
Luuletteko, että tuollainen elämä on herkkua? Vapaahetket menevät levätessä, ja töihin lähtiessä oli aina huono omatunto, koska ei ollut ollut aikaa kotitöille, ei parisuhteelle, ei tilaisuutta seksille, ja olin vieläpä usein ollut äreä. Koko tuo periodi oli erittäin synkkä, ja ainut valopuoli siinä oli, että rahaa tuli ihan mukavasti. Mutta en voinut enää pidempään olla tuollaisessa tilanteessa, oma jaksaminen oli ihan lopussa.
Et sinäkään kahta vuotta jatkanut hommassasi ja raivonnut, että eiköhän ap:n miehen syy löydy ihan muualta kuin työstä. Jos syy olisi työ niin asialle olisi tehty jo jotain tai vähintään sairastunut burnoutiin.
Vierailija kirjoitti:
Juu ihan varmasti on työ. Tai sitten sillä on toinen nainen, ei pääse eroon sinusta ja se nainen vahtii miestäsi että onko tämä uskollinen. Hän on kahden naisen loukussa ja se tekee vihaiseksi.
Kuulostaa ihan jonkin reality sarjan juonikuviolta. Ei ollenkaan tältä planeetalta eikä meidän suhteelta eikä mieheltäni. Meillä on ihan avoimet keskusteluyhteydet emmekä ole naimisissa.
Miehelläsi on uupumus ja se johtaa pidempään masennukseen. Masentunut ihminen voi hyvinkin jaksaa töissä mutta sitten vapaa-aikana ei enää jaksatai huvita tehdä mitään kun kaikki energia menee työkyvyn ylläpitämiseen. Itse olin burn out lomalla vuoden. Selvisin osittain puolisoni tuella ja omalla päättäväisyydellä. Nyt puolisoni on samanlainen känkkäränkkä, ei kestä yhtään jos esim. pyydän että siivoaisi jälkensä niin alkaa huutamaan jne. Nukkuu huonosti ja seksiä ei ole laisinkaan kun ei ole siitä kiinnostunut. Parisuhteemme on huonossa jamassa koska pitää koko aika olla varpaillaan kun mies ärsyyntyy milloin mistäkin. Mies on sosiaalinen ja mukava kaikille muille paitsi minulle. Olen ehdottanut testosteronitason mittaamista mutta toistaiseksi ei ole saanut sitä aikaiseksi. Unenpuute ja stressi ym. vaikuttaa, sen tiedostan mutta ymmärrän hyvin Ap. sinun tilannetta. Toisaalta mies on vastuussa aikuisena omasta hyvinvoinnistaan mutta eihän parisuhteesta noin vain kävellä ulos jos toisella on vaikeuksia. Onko miehelläsi uniongelmia? Kuorsaako..? Uniapnea on voi olla yksi syy.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos sinulle. Mieheni kärsii tästä ja minä kärsin kun hän kärsii. Hän on ollut palkattomia jaksoja pois työstä ja tehnyt pieniä asioita työpaikalla jotta tilanne korjaantuisi. Minua ärsyttää etteivät ihmiset ymmärrä että tällaisessa tilanteessa pää on ihan sumussa eikä todellakaan ole ajatusta tai aikaa tai voimia millekkään heilastelulle kodin (tai työn) ulkopuolella.