Kuinka moni ostattaa lasten vaatteet isovanhemmilla?
Meilläpäin tämä on aika yleistä, sillä monella ystävälläni (jotka ovat siis n. 30 v tai ylikin, työssäolevia) isovanhemmat ostavat mm. kalliit toppahaalarit muine asustuksineen joka vuosi...
Olen hiukan ymmälläni, että miten työssäkäyvät edes kehtaavat ottaa vastaan sellaisia, vaikka kyllä täytyy itse näin työttömänä ollessa tunnustaa, että kyllähän se mieltä lämmittäisi, jos joku tarjoutuisi osallistumaan sellaisiin kustannuksiin meidänkin kanssamme :)
Kommentit (66)
että anoppi ostaa kysymättä. Nytkin on välikausihaalari ja pipo anopilta. En todellakaan vihjaa sinne päinkään, että pitäis jotain ostaa. Aina ei maku käy yksiin, mutta vastaan olen otta ja kiittänyt päälle, vaikka joskus on tullut mieleen etten olisi itse tuollaista ostanut. Ehkä se sitten ulkopuolisen silmissä näyttää siltä, että isovanhemmilla ostatetaan. Mutta siis ei tosiaankaan pidä paikkaansa meillä!
Minä sanoin äidilleni, että minulla on varaa itse ostaa lasten vaatteet. tein vain sen verran lapsia, joihin minulla on varaa (lapsia 4). Hän käyttäkööt rahat itseensä ja nauttikoot elämästä.
Äitini myönsi olevansa helpottunut asenteestani, sillä hänen eläkkeensä ei ole kovin iso.
Se on törkeää, että OSTATETAAN (mikä kumma tässä sanassa nyt on ettei sitä voida tajuta) ja harva isovanhempi tulee tosiaan oikeankokoinen, näköinen ja värinen haalari, ja vieläpä reimatecci-sellainen kainalossa kylään....haloo, te ymmärrätte varmaan mitä tässä ajetaan takaa!
OSTAA LASTEMME TARVIKKEET. SE ON AIKA OMAHYVÄISTÄ.
Esim. Stockmannin Hullut päivät -esite tulee aina merkattuna postissa äidilleni, että hän tietää, mitä veljen lapsille pitää ostaa: marimekkoa ja muuta sellaista halpaa.
Olis sitten vissiin pitänyt käskeä äidin tunkea se haalari jonnekin missä aurinko ei paista???