Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni ostattaa lasten vaatteet isovanhemmilla?

Vierailija
13.10.2006 |

Meilläpäin tämä on aika yleistä, sillä monella ystävälläni (jotka ovat siis n. 30 v tai ylikin, työssäolevia) isovanhemmat ostavat mm. kalliit toppahaalarit muine asustuksineen joka vuosi...

Olen hiukan ymmälläni, että miten työssäkäyvät edes kehtaavat ottaa vastaan sellaisia, vaikka kyllä täytyy itse näin työttömänä ollessa tunnustaa, että kyllähän se mieltä lämmittäisi, jos joku tarjoutuisi osallistumaan sellaisiin kustannuksiin meidänkin kanssamme :)

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lapset ovat minun ja minun kuuluu heistä huolehtia. Vaatelahjoja saa antaa, mutta käyttövaatetta en tilaa enkä ostata.

Miksi hankkia lapsia, jos on itse vielä lapsen asemassa?

Vierailija
2/66 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihan yhtä iloinen kun rahakas mummi ostaa vauvalle vastaan tullutta käytännöllistä tavaraa vaikka meillä olisi ollut itselläkin varaa. Eiköhän aikuiset ihmiset itse osaa päättää mihin rahansa haluavat käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vanhempisen sponssaama talo, vanhemmat ostaa huonekalut, vauvatarvikkeet, vaatteet... Uskomatonta, että itse tavallisena duunarina tullaan silti paremmin toimeen kuin he!

Vierailija
4/66 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopii ja mikä ei ja ostavat ja sillä sipuli.

Hmm... ei me ns ostateta lastenvaatteita isovanhemmilla. Mutta tietävät, että ollaan miehen kanssa kiinnostuttu vaatteista ja se on meille tavallaan harrastus.

Mikseivät isovanhemmat saisi ostaa lapsenlapsilleen mitään? Onko se sinulta pois jos meidän lapset saavat isovanhemmilta vaatteita? Saapahan jollain konstilla ´huijattua´ tulevia perintörahoja :D

Vierailija
5/66 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pyydän kyllä lahjaksi joulu ja syntymäpäivänä! MIelummin vaatteita kuin rojua! Ostan lelut mielummin itse,niin tulee varmasti sellasi mistä lapset pitää!

Vierailija
6/66 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko nämä isovanhemmat sitten sellaisia joilla on vain vähän lastenlapsia? Mukavahan se olisi jos joku lapsillemme puvut ja kengät ostaisi mutta itse olemme ne tähän asti (ja tästä eteenkinpäin) hommanneet.

Vierailija
7/66 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimevuotinen menee vielä alkutalven.

Mieluummin vanhempani ostavat lapselle jotain tarpeellista kuin esim. leluja joita on jo paljon.

Vierailija
8/66 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on moraali-kysymys Stella-hyvä!

stella80:

sopii ja mikä ei ja ostavat ja sillä sipuli.

Hmm... ei me ns ostateta lastenvaatteita isovanhemmilla. Mutta tietävät, että ollaan miehen kanssa kiinnostuttu vaatteista ja se on meille tavallaan harrastus.

Mikseivät isovanhemmat saisi ostaa lapsenlapsilleen mitään? Onko se sinulta pois jos meidän lapset saavat isovanhemmilta vaatteita? Saapahan jollain konstilla ´huijattua´ tulevia perintörahoja :D

Vierailija
9/66 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mitään sen isompaa emme haluakaan isovanhempien lapsillemme ostavan. He ovat omat lapsensa jo vaatettaneet ja kasvattaneet eli nyt toivon että käyttäisivät rahansa ihan vain itseensä tai nuoremmille sisaruksilleni (vielä opiskelijoita).

Minun ajatusmaailma on jotenkin sellainen, että kun kerta olen aikuinen elätän itse itseni ja lapseni (siis toki miehen kanssa yhdessä). Minusta se jotenkin kuuluu aikuisuuteen ja vastuulliseen vanhemmuuteen. En ole kotoa poismuuton jälkeen halunnut/ottanut vastaan vanhemmiltani rahaa enkä halua heidän ostavan lapsellemmekaan mitään kallista.

Vierailija
10/66 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ostateta, mutta tosi paljon niitä vaatteita tulee isovanhemmilta. Ja kysymys ei ole siitä, etteikö lapsilla vaatteita olisi - ne isovanhempien ostamat on pikemminkin extraa.

Tyttäreltä löytyykin n. 40 trikoopaitaa + neuleet ja housuja n. 20. Talvitakkeja on nyt 3 + haalarit jne. Pojalla taitaa olla vielä enemmän... Siis on liikaakin vaatteita molemmilla. Mutta minkäs tuolle teet. Tykkäävät ja haluavat ostaa, niin onhan se kivaa :)

Vierailija
11/66 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että äiti valittaa omalle äidilleen, että haalarikin maksaisi, mutta ei ole rahaa ja seuraavalla kerralla mummu tuo. Nämä eivät ole työssäkäyviä, vaan perheitä, joissa toinen on kotona.

Itse ei tulisi mieleenkään tehdä näin! Synttäreiksi ja jouluksi saatan kysyttäessä sanoa, että mielummin vaatteita kuin leluja ja mainita esimerkkinä yöpuvun tai collegepuvun tms.

Vierailija
12/66 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko, että monikaan isovanhempi tulla tupsahtaa kylään Reima-haalari kainalossa tuoden pikku tuliaista.

Vierailija:

Ei ostateta, mutta tosi paljon niitä vaatteita tulee isovanhemmilta. Ja kysymys ei ole siitä, etteikö lapsilla vaatteita olisi - ne isovanhempien ostamat on pikemminkin extraa.

Tyttäreltä löytyykin n. 40 trikoopaitaa + neuleet ja housuja n. 20. Talvitakkeja on nyt 3 + haalarit jne. Pojalla taitaa olla vielä enemmän... Siis on liikaakin vaatteita molemmilla. Mutta minkäs tuolle teet. Tykkäävät ja haluavat ostaa, niin onhan se kivaa :)

Vierailija
13/66 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sanoa että osta mitä haluat? Vai kieltää kokonaan ostamasta lapselle yhtään mitään? Jos en anna mitään ohjeita siitä mitä ostaa, meillä on kohta taas kaapissa 36 bodya, joita ei kaikkia kerkeä edes käyttää... Jolloin mammat pääsevät sitten moralisoimaan aiheesta lahjaksi saadut käyttämättä jääneet vaatteet huuto. netissä...

Vierailija
14/66 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs pahaa siinä on jos vanhemmat haluaa jeesata nuorta perhettä?

Ihmettelen teitä jotka tuomitsette tällaisen jotenkin vääränä!

Kyllä meillä olisi varaa itsekin ostaa, mutta isovanhempien avulla sen rahan voi käyttää johonkin muuhun.

Vierailija
15/66 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin se haalari on täksi talveksi liian iso ja ensi talvena varmaan liian pieni lapselle. Ja nuorempi lapsi taas on poika joten vaaleanpunainen ei ehkä sovi sillekään ensi talvena...

Vierailija:

Enpä usko, että monikaan isovanhempi tulla tupsahtaa kylään Reima-haalari kainalossa tuoden pikku tuliaista.

:)

Vierailija
16/66 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että käyttää ne rahat sitten jonnekin muualle...ohhoh, jo on aikoihin eletty!

Vierailija:

Mitäs pahaa siinä on jos vanhemmat haluaa jeesata nuorta perhettä?

Ihmettelen teitä jotka tuomitsette tällaisen jotenkin vääränä!

Kyllä meillä olisi varaa itsekin ostaa, mutta isovanhempien avulla sen rahan voi käyttää johonkin muuhun.

Vierailija
17/66 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kysyikin minulta, josko hän ostaisi meidänkin lapsillemme Reimatecit, kun sisaren lapsetkin saivat, mutta kieltäydyin sanoen, että haalarit on jo ostettu :)

Vierailija
18/66 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni synttärien lähestyessä äitini ja anoppini kyselevät mitä lapsi tarvitsee. Ja minä kerron. Se voi olla toppahaalari, tai jotain muuta käytännöllistä. Kysymys ei ole siitä etteikö meillä olisi VARAA itse ostaa sellaisia, vaan siitä, että lahja tulee hyödylliseen käyttöön. Leluja sun muita vitkuttimia meillä on aivan tarpeeksi ja lapsi on vielä niin pieni (1 v) ettei osaa kaivata itse mitään erikoista.

Olen minäkin ostanut vanhemmilleni lahjaksi huiveja, solmioita, villapaitoja, hajuvesiä tms vaikka heillä olisi itsekin varaa ostaa näitä :)

Vierailija
19/66 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Minni

Vierailija
20/66 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Oma äitini just toi lapsille talvikengät, olishan meillä ollut niihin varaa, mutta äiti käski mieluummin tehdä sillä säästöön jääneellä sataviiskymppisellä jotain kivaa:) Ei todellakaan tulis mieleen pyytää muita ostamaan, mutta jos joku tuo jotakin omasta halustaan niin en kyllä kehtaisi sanoa et kiitti vaan mut ei me huolita kun ollaan niiiiiin omavaraisia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän