Mitä tekisit yksinäisenä ihmisenä kesälomalla?
Jolla ei ole vielä omaa perhettä, eikä poikaystävää. Ystäviä on, heitäkin näen, mutta mitään suurempia reissuja ei tehdä.
Joten minulla on taas edessä yksinäinen kesäloma, niinkuin yleensä. Jostain syystä joka ikinen vuosi käy niin, että huomaan, että "voi ei, kesäloma on kohta, enkä tiedä, mitä edes teen". Välillä kesälomilla on ollut suorastaan tylsää ja olen lamaantunut siitä, että tunnen itseni vähän yksinäiseksi.
Mitä tekisit, jos olisit yksinäinen sinkkuihminen, tekisit kaikkea kesälomallasi? Voitte antaa ihan konkreettisia vaikka vinkkejä, otan neuvosta vaarin.
Kommentit (582)
Enkä ole mitenkään erikoisen väsynyt töistäni. Yksinäisenä ihmisenä on myös se etu, että voin palautua töistä täysillä, joten en mitenkään rättiväsyneenä jää lomalle.
Yksinäisyytenä huonona puolena onkin lomat, kun ei tiedä mitä tehdä.
Ulkoilisin mahdollisimman paljon. Ajaisin vaikka autolla uudelle paikalle iha vaa käveleen ja nauttiin maailmasta
@1 missä päin matkustelet? Suomessa vai ulkomailla?
Johan tuo jo sanottiin. Matkustele ja kohtaa ihmisiä.
mies54v
Jos tykkäät luonnosta, niin lähde vaeltamaan. Jos tykkäät makailla rannalla, niin ulkomaille.
Matkustaminen yksin on kivaa, kun siihen tottuu. Saat itse päättää kaikesta ja tapaat erilaisia ihmisiä.
Lähtisin kahdeksi viikoksi Kreikkaan nauttimaan hyvästä ruuasta, lämmöstä ja upeista maisemista.
Pelaisin The Sims 4-peliä paljon ja ulkoilisin.
Minäkin matkustaisinniin kotimaassa kuin ulkomailla. lisäksi järjestäisi kutsuja ystäville. Nautiskelisin pitkistä aamiaista ja saataisiin hyvään ruokaan ja kulttuuriin
Olen joskus lomilla käynyt ihan itsekseni vieraassa kaupungissa ja viettänyt siellä päivän. Se on ollut ihan ok, mutta kaipaan itseluottamusta, että osaisin nauttia siitä. Suurimman osan tunsin olevani täysin hukassa ja jännitykseltäni meni puolet vähän niinkuin suorittamiseen. Eli varmaan on jotain sos tilanteiden jännittämistä, liiallista turvallisuuteen tuudittautumista. Koitan niin tänäkin kesänä tehdä, tykkäsin tai en.
Matkustele, käy tapahtumissa/paikoissa missä on paljon ihmisiä. Yövy hostellissa jos uskallat. Kokeile jotain harrastusta mitä tehdään ryhmissä tms.
Kerro ikä, sukupuoli, asuinseutu ja onko autoa niin on helpompi ideoida.
Rahaa ollessa enemmän matkustelisin ulkomailla. Uuden passin saatuani käyn ainakin kerran päiväristeilyllä Tallinnassa tutkimassa mun iskän puolen mummon Suomessa edesmenneen äidin perhetaustaa Viron kansallisarkistossa ens kuussa joku viikonloppu, sillä arkena oon kesätöissä.
-8
Lukisin, vaeltaisin ja tunkisin johonkin ohjattuihin ryhmäaktiviteetteihin kuten kunnan järjestämiin rikkaruohotalkoisiin, koska olen toivottoman sosiaalinen.
Osallistuisin minua kiinnostavan yhdistyksen toimintaan, lukisin paljon, tutustuisin kansalaisopiston tms. kesäkurssitarjontaan, kiertäisin edes yhden opastetun näyttelyn.
Vierailija kirjoitti:
@1 missä päin matkustelet? Suomessa vai ulkomailla?
Ulkomailla. Pitää vaihtaa ympäristöä, että kokee olevansa kunnolla irti arjesta.
Koronna toki esti tai hidasti monia suunnitelmia. Nyt en anna sen enää estää.
Matkustelin 21 v. lähtien yksin. Ryhmämatkoja oli ainakin ennen ja siellä tutustui moniin ihmisiin. Leskeksi jäin 48 v. ja sen jälkeen myös matkustelin yksin, enimmäkseen kiertomatkoja pitkin Eurooppaa ja välillä ihan yksin omalla autolla minnepäin mieli teki. Aurinkolomat hotellien uima-altailla eivät ole kiinnostaneet koskaan vaan mielenkiintoisia nähtävyyksiä ja historiallisia paikkoja olen enimmäkseen katsellut lomillani. Nykyisin eläkkeellä ja kiinnostaa korkeintaan kylpylä josta voi tietenkin tehdä myös päivän retkiä ympäristöön.
Vierailija kirjoitti:
Lukisin, vaeltaisin ja tunkisin johonkin ohjattuihin ryhmäaktiviteetteihin kuten kunnan järjestämiin rikkaruohotalkoisiin, koska olen toivottoman sosiaalinen.
Apua, tajusin just miten mielenkiintoinen ihminen olen! 🤣 Rikkaruohotalkoot.
Matkustelen.