Rikosoikeuden professorit: Huumeiden käytöstä ei pitäisi rangaista "Kriminalisointi puhdistaa ongelmaa yhtä vähän kuin kieltolaki"
Miksi sitten jatketaan tällä väärällä linjalla? En ymmärrä..
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/rikosoikeuden-professorit-huumeiden…
Kommentit (1054)
Pilviveikko on täällä selitellyt 34 sivua. Tyypillistä narkeille. Selitystä tulee toisen perään.
https://www.verkkouutiset.fi/nuorisojarjestot-kannabiksen-laillistaminen...
.
Nuorisojärjestöt: Kannabiksen dekriminalisointi vastuullista. Kannabiksen käytöstä tai hallussapidosta ei tule rangaista, vaativat viiden puolueen nuorisojärjestöt.
.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumehörhöt altistuvat tapaturmille ja se maksaa yhteiskunnalle.
Minä kutsun sitä viihdeväkivallaksi. Olen potkinut päähän paria narkkia niin että ovat menneet veltoksi. Narkit on helppoja uhreja kun ne ei osaa panna vastaan paitsi piripäät. En tiedä heidän kävi mutta ilmeisesti ei kovin hyvin :)
Monet huumeiden vastustajat ovat tosiaan hyvin väkivaltaisia. Lähtien ihan huumevalistajista, jotka lapsensa mielisairaaksi pahoinpideltyään ovat lopuksi syyttäneet huumeita kaikesta.
Narkkien pieksemisessä ei ole mitään pahaa. Ne on pohjasakkaa ja jos yhden saa hengiltä se säästää yhteiskunnan varoja.
Vierailija kirjoitti:
https://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?t=7794
Tuolta löytyy näköjään Irti Huumeista ry:n perustajan aloittama keskustelu kannabiksesta.
Irti Huumeista ry:n perustaja oli siis Jehovantodistaja. Suurin osa maamme näkyvimmistä huumevalistajista on aina ollut jonkun marginaalisen uskonlahkon edustajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kutsun sitä viihdeväkivallaksi. Olen potkinut päähän paria narkkia niin että ovat menneet veltoksi. Narkit on helppoja uhreja kun ne ei osaa panna vastaan paitsi piripäät. En tiedä heidän kävi mutta ilmeisesti ei kovin hyvin :)
Monet huumeiden vastustajat ovat tosiaan hyvin väkivaltaisia. Lähtien ihan huumevalistajista, jotka lapsensa mielisairaaksi pahoinpideltyään ovat lopuksi syyttäneet huumeita kaikesta.
Narkkien pieksemisessä ei ole mitään pahaa. Ne on pohjasakkaa ja jos yhden saa hengiltä se säästää yhteiskunnan varoja.
Onneksi sinulla on sentään vielä joku ihmisryhmä, jota saat väkivaltaisena narsistina uhkailla ja haukkua netissä mielin määrin. Mutta jos vaihdat "narkkien" tilalle jonkun muun marginaalisen ihmisryhmän, voitkin joutua syytteeseen vihapuheesta ja väkivaltaan yllyttämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Aiheesta tehty kahden vuoden THL:n tekemä seurantatutkimus vain ei tue tätä väitettä. Taisit kirjoittaa ihan mutulla?
Pähkinänkuoressa:
- Pahoinpitelyt 70% humalassa joissa yli 1,5 promillen humalassa 42%
- Joka kolmas pyöräturma humalassa, yli 90% tapauksista yli 1,2 promillea
- Joka kolmas lonkkamurtuman vuoksi sairaalaan joutunut vanhus oli nauttinut alkoholia
- Itseään vahingoittaneet miehet 72% alkoholin vaikutuksen alaisena
- Toistuvissa tapaturmakäynneissä puolet päihtyneitä alkoholista
https://docplayer.fi/3396308-Paihtyneet-tapaturmapotilaat-paivystyspoli…
https://yle.fi/uutiset/3-10382477
.
Tutkimus: Kannabiksen sisältämä kannabidioli voi toimia psykoosilääkkeenä.
.
Britannialaisen tutkimuksen mukaan kannabidiolin sivuvaikutukset ovat nykyisiä psykoosilääkkeitä vähäisemmät.
.
https://www.ts.fi/uutiset/815225
.
Kannabislääkkeellä lupaavia tuloksia skitsofrenian hoidossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaen huomioon, että sosiaalitoimi maksaa omankin pohjasakkaelämäsi, niin ei kauheasti kannata säästöistä selittää.
Vierailija kirjoitti:
tappamalla narkkeja säästää yhteiskunnan varoja.
Toimivampi päihdepolitiikkakin säästäisi yhteiskunnan varoja.
Vierailija kirjoitti:
Pilviveikko on täällä selitellyt 34 sivua. Tyypillistä narkeille. Selitystä tulee toisen perään.
Entäs jos on semmoinen kuten itse joka on täysin raitis eikä edes juo ja on sitä mieltä että minkään päihteeen käytön tekona itsessään ei pitäisi olla rangaistavaa ja että päihteiden käytön tulisi olla terveydenhoidollinen eikä rikosoikeudellinen asia?
Toki helpompaa on nimitellä ja haukkua ihmisiä jotka eivät ole samaa mieltä. Se vain ei ole keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sinulla on sentään vielä joku ihmisryhmä, jota saat väkivaltaisena narsistina uhkailla ja haukkua netissä mielin määrin. Mutta jos vaihdat "narkkien" tilalle jonkun muun marginaalisen ihmisryhmän, voitkin joutua syytteeseen vihapuheesta ja väkivaltaan yllyttämisestä.
Työttömiä saa haukkua suunnilleen yhtä railakkaasti. Huvittaa jo kun yksi ei ymmärrä ettei kannabiksen käyttäjät ole narkkeja. Varmaan oikeasti tietää kunhan tahallaan jankuttaa narkkia.
Se on jo nähty ettei nykyinen laki toimi niin poliitikkojen pitäisi kuunnella professoreiden puheita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumeet itsessään rankaisee käyttäjäänsä vielä huomattavasti kovemmin.
Usein ennenaikaisella kuolemalla tai mielenterveyden menettämisellä.
Kumpi parempi?Riippuu paljon käytetystä huumeesta. Niitä on paljon erilaisia. Sama juttu on kyllä alkoholilla, että se rankaisee käyttäjäänsä voimakkaalla riippuvuudella, ennenaikaisella kuolemalla tai psykooseilla ja mielenterveyden menettämisellä. Mikään muu maailman huume tai päihde ei tuhoa aivoja yhtä pahasti kuin alkoholi solumyrkkynä tekee.
Alkoholipsykooseja on Suomessa vuosittain yli 4000. Yleisin hoidettava psykoosi. Johtuu aivojen hajoamisesta alkoholiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi parempi?Riippuu paljon käytetystä huumeesta. Niitä on paljon erilaisia. Sama juttu on kyllä alkoholilla, että se rankaisee käyttäjäänsä voimakkaalla riippuvuudella, ennenaikaisella kuolemalla tai psykooseilla ja mielenterveyden menettämisellä. Mikään muu maailman huume tai päihde ei tuhoa aivoja yhtä pahasti kuin alkoholi solumyrkkynä tekee.
Alkoholipsykooseja on Suomessa vuosittain yli 4000. Yleisin hoidettava psykoosi. Johtuu aivojen hajoamisesta alkoholiin.
https://www.is.fi/terveys/art-2000007700851.html
Alkoholi on hermomyrkky, joka tuhoaa aina aivosoluja.
.
https://www.voice.fi/terveys-ja-hyvinvointi/a-156725
Alkoholi linkittyy vahvemmin syöpään kuin tiesimmekään - uusi tutkimus paljastaa.
Vierailija kirjoitti:
https://www.verkkouutiset.fi/nuorisojarjestot-kannabiksen-laillistaminen...
.
Nuorisojärjestöt: Kannabiksen dekriminalisointi vastuullista. Kannabiksen käytöstä tai hallussapidosta ei tule rangaista, vaativat viiden puolueen nuorisojärjestöt.
.
Eduskuntaan pitää saada enemmän nuorempia. Olisin luullut että kolme-nelikymppisillä olisi jo järkeä kannabiksen laillistamiseen tai sallimiseen. Kansanedustajilla on väärä käsitys. Vastustamalla laillistamista käytännössä tukevat diilereitä. Kyllä ne myy vaikka laki kieltää.
M.51
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos on semmoinen kuten itse joka on täysin raitis eikä edes juo ja on sitä mieltä että minkään päihteeen käytön tekona itsessään ei pitäisi olla rangaistavaa ja että päihteiden käytön tulisi olla terveydenhoidollinen eikä rikosoikeudellinen asia?
Toki helpompaa on nimitellä ja haukkua ihmisiä jotka eivät ole samaa mieltä. Se vain ei ole keskustelua.
Näin se on että vain todellisista häiriöistä ja rikoksista on syytä puuttua. Pelkkä käyttö ilman että on häiriöksi ei ole mikään rikos. Tuon pitäisi olla itsestäänselvyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että sellaiset oli voimafantasiat sossupummilla tällä kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kutsun sitä viihdeväkivallaksi. Olen potkinut päähän paria narkkia niin että ovat menneet veltoksi. Narkit on helppoja uhreja kun ne ei osaa panna vastaan paitsi piripäät.
Eli kykenet harjoittamaan väkivaltaa vain sellaisia ihmisiä kohtaan, jotka eivät kykene puolustautumaan? Ihan samanlaista touhua siis mitä huumevalistajakin harjoitti lapselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä nuorten mielenterveys-ja opiskeluongelmat? Kaikki on masentavaa, raskasta, samalla polttelu on yleistynyt ja muu huumeiden käyttö. Epäilen vahvaa syy-yhteyttä. Jotain tapahtuu hermostossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se on että vain todellisista häiriöistä ja rikoksista on syytä puuttua. Pelkkä käyttö ilman että on häiriöksi ei ole mikään rikos. Tuon pitäisi olla itsestäänselvyys.
Haitta se on.