Ylppäritarjoilusuunnitelma, miltä kuulostaa?
Savulohimoussevoileipäkakku,
Kinkkuvoileipäkakku,
Itse leivotut karjalanpiirakat ja munavoi
Sitruunainen kuskus-kasvis-salaatti
Suklaakakku
Pikkuleivät
Hedelmälohkotarjotin
Tuoreita marjoja
Kahvia, teetä, mehua, kuohuviiniä, roseviiniä, kivennäisvettä
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nuo tureet marjat ovat?
Mansikoita, mustikoita, vadelmia ajattelin
Ap
Ulkolaiset tuoreet vadelmat lössähtää todella nopeasti. Ja siten vaan sotkee pöytäliinat ja vaatteet. Ehkä jättäisin ne pois.
Enkä tekisi juustokakkua suklaakakun rinnalle. Juustokakuissa ei ole mitään raikasta, passionista jää kiviä suuhun, mango sitä iänikuista pilttiä joka ei maistu miltään.
Ennemmin tekisin marjapiirkan/kääretortun/porkkanakakun.
Kuulostaa hyvältä, sopivassa suhteessa suolaista ja makeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku raikas kakku ja raikkaat voileivät voisi olla hyvä lisuke. Myös joku raikas pooli
Voileipäkakku ja raikkaat voileivät? Ei näin
Niitä sitten nyhrätään raikkaassa unikkotunikassa raikkaita mielipiteitä raikkaasti arvostellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApUlkolaiset tuoreet vadelmat lössähtää todella nopeasti. Ja siten vaan sotkee pöytäliinat ja vaatteet. Ehkä jättäisin ne pois.
Enkä tekisi juustokakkua suklaakakun rinnalle. Juustokakuissa ei ole mitään raikasta, passionista jää kiviä suuhun, mango sitä iänikuista pilttiä joka ei maistu miltään.
Joo meillä käytettiin paseerattua passionia niin ei kuule jäänyt kivet suuhun 🤭 muille maistui mut ethän sä meillä vieraana ollutkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApUlkolaiset tuoreet vadelmat lössähtää todella nopeasti. Ja siten vaan sotkee pöytäliinat ja vaatteet. Ehkä jättäisin ne pois.
Ne kyllä mitään lössähdä ...marjapiirakka ja torttu = niin last season
Ap, sun suunnitelma kuulostaa oikein hyvältä. Meidän perhe on makean tarjottavan ystäviä, siksi teen yo-juhliin kakun lisäksi pari makeaa sorttiakin.
Meidän yo-tarjoilut:
- Lämminsavulohi
- Kirkas perunasalaatti
- Broileri-pastasalaatti
- Feta-parsapiirakka
- Mansikkakakku
- Kinderpiirakkapalat (yo:n toive)
- Porkkanapiirakkapalat (yo:n toive)
- Kahvikehrät
- Juomana: kahvi, tee, mehu, vesi, kuohuviini, puna-ja valkoviini
Tarkoitus on, että pitkänmatkalaiset saavat myös em. tarjoiluista kuitattua ruokailun. Listan viisi ensimmäistä tilasin pitopalvelusta ja loput leipomukset teen itse.
Tarjottavat kuulostavat oikein hyvältä. Älä missään tapauksessa vaihda (niinkuin et varmasti aikonutkaan) voileipäkakkuja pois. Ne ovat aina juhlapöydän se paras osuus ja loppuvat ensimmäisenä. Niitä kannattaa varata paljon ylimääräistä. Söisin kakkuni mielelläni haarukalla, en pikkulusikalla. Muutenkin tarjottavat kuulostavat oikein herkullisilta. Meillä on ollut vähän samankaltaiset. Tuo nakki-lihapulla-kommentti oli varmaan vitsi, sillä ei tietenkään mitään valmiita eineksiä juhliin. Itse olen syönyt ulkomaisia tuoreita marjoja vuosikaudet, enkä ole koskaan sairastunut. Laita vaan tarjolle, ovat kauniitakin pöydässä.
Vierailija kirjoitti:
Ap, sun suunnitelma kuulostaa oikein hyvältä. Meidän perhe on makean tarjottavan ystäviä, siksi teen yo-juhliin kakun lisäksi pari makeaa sorttiakin.
Meidän yo-tarjoilut:
- Lämminsavulohi
- Kirkas perunasalaatti
- Broileri-pastasalaatti
- Feta-parsapiirakka
- Mansikkakakku
- Kinderpiirakkapalat (yo:n toive)
- Porkkanapiirakkapalat (yo:n toive)
- Kahvikehrät
- Juomana: kahvi, tee, mehu, vesi, kuohuviini, puna-ja valkoviini
Tarkoitus on, että pitkänmatkalaiset saavat myös em. tarjoiluista kuitattua ruokailun. Listan viisi ensimmäistä tilasin pitopalvelusta ja loput leipomukset teen itse.
Oi tämä kuulostaa ihan loistavalta. Tein muuten taannoin porkkanakakkua, jota tehtiin mini muffinivuokiin. Tuli aivan loistavia ! Vieraat tykkäsi, kun kuorrutetta oli ihanan paljon
Hyvältä kuulostaa, olettaen että kasvissyöjiä/vegaaneita ei ole tulossa ja kaikille vehnä on ok.
(Mutta jäi vähän huvittamaan tuo "savulohimousse", oletan että se on about vaan tuorejuustoon tjsp. sörssättyä savulohta, kuten varmaan kinkkuvoileipäkakussakin kinkulle on tehty, eli se mousse on välissä jotenkin suloinen ylennyssana😄)
Itse jättäisin kinkkukakun pois ja tekisin vegaanista piirasta tilalle, ja lisäisin vihersalaatin. Mutta tämä siis lähinnä oman lähipiirin ruokailutavat tietäen, varmasti on tosi hyvä setti ilmankin muutoksia!
Jotain suolakeksejä ja valkohomejuustoa siihen hedelmätarjottimen kylkeen ehkä voisi harkita lisäävänsä, iltaa ja viininlipittelyä ajatellen? 😊
Jos kysymyksessä on pikemminkin nuorten illanvietto, niin makeaksi riittää yksi kakku (pikkuleivät pois). Kuohu- ja roseeviinin rinnalle myös valko- ja punaviiniä.
Ihanat tarjoilut, kyllä söisin. Meilläpäin nuorisossa on niin paljon vegejä ja vegaaneja nykyisin, että tekisin toisen voileipäkakun kinkun sijaan kasvisversiona ja ostaisin pienen määrän myös karjalanpiirakoita ja makeita keksejä vegaanisena. Itse en niitä kummemmin kaipaa, mutta vieraat kyllä ja on ihan helppo hankkia lähikaupasta. Hyviä juhlia teille!
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tosi hyvältä, mutta tota salaattia mietin, että sen takia joudut kattamaan haarukan? Muut tarjottavat menisivät kahvilusikalla/käsin syöden.
Täytyyhän nytvoileipäkakullekin laittaa haarukat. Ja erillinen lautanen!
Mut yksi salaatti on outo.
Vierailija kirjoitti:
Jos kysymyksessä on pikemminkin nuorten illanvietto, niin makeaksi riittää yksi kakku (pikkuleivät pois). Kuohu- ja roseeviinin rinnalle myös valko- ja punaviiniä.
Siis kyseessä on ylppärit, jossa sankarin kavereita ja perheen ystäviä. Meillä on aina rennot juhlat, lähes samalla porukalla, jotka tunnen hyvin. Siis ei perinteiset kahvi"pönötys"kekkerit. Ap
Hassua, että on vaan yksi salaatti. Eli muutoin ns. kahvipöytä-tarjoilut ja sitten salaatti.
Mieluummin useita salaatteja ja suolaisia piirakoita. Tai sitten salaatti kokonaan pois ja voileipäkakut tilalle.
Itse tehdyt karjalanpiirakat on ihanat varmasti!
Vierailija kirjoitti:
Hassua, että on vaan yksi salaatti. Eli muutoin ns. kahvipöytä-tarjoilut ja sitten salaatti.
Mieluummin useita salaatteja ja suolaisia piirakoita. Tai sitten salaatti kokonaan pois ja voileipäkakut tilalle.
Itse tehdyt karjalanpiirakat on ihanat varmasti!
Mä olen samaa mieltä tän kommentin kanssa.
Meillä ristiäisissä ei ollut voileipäkakkuja ja pappi totesi, että ihanaa kun välillä jotain muuta syötävää kun voileipäkakkua.
Meillä ainakin väki tykkää , kun on salaatteja ja suolaista ruokaisaa piirakkaa. Toki jokaisella suvulla voi olla omat suosikit mut meillä jäisi voileipäkakut syömättä
Viime vuoden juhlissa meillä oli mm. Meloni kotijuustosalaatti ja se meni ihan kokonaan
Onko pikkuleivät ihan tätä päivää
Tuo salaatti pois, on mielestäni aivan turha eikä oikein sovi joukkoon. Marjat myös pois, ei sellaisia tähän aikaan vuodesta tarjolle. Makeaksi tarjottavaksi lisäisin jonkin raikkaan juustokakun tai raikas, ei liian makea, täytekakku. Suolaiset tarjottavat kuulostivat oikein hyviltä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuohon ainakaan punaviini sovi, ei ollenkaan. Ryyppäjäiset on sitten erikseen.
Voileipäkakku ja raikkaat voileivät? Ei näin