Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ylppäritarjoilusuunnitelma, miltä kuulostaa?

Vierailija
27.05.2022 |

Savulohimoussevoileipäkakku,
Kinkkuvoileipäkakku,
Itse leivotut karjalanpiirakat ja munavoi
Sitruunainen kuskus-kasvis-salaatti
Suklaakakku
Pikkuleivät
Hedelmälohkotarjotin
Tuoreita marjoja

Kahvia, teetä, mehua, kuohuviiniä, roseviiniä, kivennäisvettä

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lisäisin kyllä suklaakakun rinnalle toisen kakun. Joko täytekakun ja juustokakun (tämä, jos siklaakakku on täytekakku).

On täytekakku se suklaa. Juustokakku voi mennä kaveriks, kiitti.

Ap

Vierailija
22/101 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisen onnistunut kokonaisuus. Salaatin voisi jättää poiskin ja silti toimii hyvin, mutta on kyllä kiva lisä ja tuo runsautta tarjoiluun. Marjoista on turha kitistä, ne tarjoillaan erikseen omilta vadeiltaan. Niitä voi halutessaan ottaa tai jättää ottamatta ja sama koskee muitakin tarjolla olevia ruokia. Tulisin mielellään nauttimaan tuosta buffetista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tykkäisi. Voileipäkakut ei maistu. Suklaakaan ei sovi. Parempi olla joku raikas täytekakku. Onko tuo suklaakakku täytekakku vai joku kahvikakku.

Itse en miellä salaatteja tai marjoja juhlakahvipöytään.

Tää tarttee vaan kuohuvaa ja konjakkia

Ei tartte. Tykkään makeasta. Pettymys on juhlakahvit ilman montaa makeaa, juhlavaa sorttia. Itse kaipaan kunnon kermakakkua, murokakkua, juhlavia pikkuleipiä ym perinteistä.

Vierailija
24/101 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta kuulostaa hyvältä

Vierailija
25/101 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä, mutta laita myös tarjolle cockail-paloja tai siis tikkuja.

Osta iso juusto ja tee juustokuutioita, samoin nakkeja, lihapullia, viinirypäleitä, suolakurkkuja.. yhditele niitä esim. Suolakurkku, juusto ja lihapulla.

Ovat varmasti juhlapöydän herkku ja kaikki syödään nopeasti

Vierailija
26/101 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa tosi maistuvalta. Ehkä perinteinen täytekakku? Minä nimittäin ainakin itse pidän niistä eniten

Vierailija
27/101 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista kaikille. Ap

Vierailija
28/101 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä. Itse en mitään lisäkakkua kaipaisi, tossa on jo tarpeeksi makeaa.

Vierailija
29/101 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi hyvältä kuulostaa. Mäkään en oikein uskalla syödä ulkomaisia marjoja, mutta varmaan osalle maistuu nekin. Mut just melonisiivut, omenasiivut yms hedelmät menis hyvin. Kivasti löytyy myös jotain niin lihan kuin kasvissyöjälle. Hyviä juhlia!

Ulkomaiset hedelmät menee sitten vain? Melonit kastellaan niinsanotuilla harmailla vesillä. Marjat ei.

Hedelmät kuoritaan ennen syöntiä.

Mitä se kuoriminen auttaa jos se hedelmä on kasvatettu jätevedellä?

Vierailija
30/101 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosi hyvältä. Salaatin jättäisin kokonaan pois, se ei kuulu kahvipöytään.

Vierailija
31/101 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan ok. Kyllä tota nyt söisi, mutta itsestäni tuo on vähän vanhanaikainen. Varsinkin voileipäkakut. En tarjoaisi salaattia voileipäkakun kanssa, koska usein tämä kakku syödään lusikalla. Jos tarjoan salaattia niin tekisin esim savulohipiirakan kylkeen.

Meillä sukulaiset ovat innoissaan, kun ollaan vaihdettu voileipäkakut suolaisiin piirakoihin ja ihanaan lisukesalaattiin

Kesän juhlaan tekisin ehkä raikkaan passionjuustokakun tai sitrusjuustokakun. Meillä oli viime vuonna juhlissa vadelmasuklaakakku&passionjuustokakun. Kaikki meni

Vierailija
32/101 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tosi hyvältä. Salaatin jättäisin kokonaan pois, se ei kuulu kahvipöytään.

En ajattele tätä kahvipöytänä, oikeestaan kahvi aika sivuisassa. Itse tykkään ett salaatti ja suolaiset joiden kanssa viiniä ja jälkkäriks kahvit kakun kanssa. Nää ylppärit on enemmän illanvietto nuorten ja omien ystävien kesken kuin kahvikekkerit.

Ap

Vierailija
33/101 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholia korkeintaan tervetuliaismaljan verran.

Vierailija
34/101 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Messevät tarjoilut. Kuulostaa kyllä hyvältä.

Vierailija
35/101 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa oikein hyvältä, tarjoilisin itse hyvin pitkälti samat.

Ylioppilasjuhlissa ei ole tarkoitus notkua pitkään, tämä on juuri sopiva määrä tarjoilua, josta 98 % vieraista löytää jotain suolaista ja jotain makeaa syötävää. 

Minusta yksi kakku on riittävä, tarjoilu on paljon helpompaa, kun on useampi samaa lajia. Jos suklaa ei maisto, voi syödä muuta makeaa tarjottavaa. 

Vierailija
36/101 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholia korkeintaan tervetuliaismaljan verran.

Miksi? Meillä on tarkoitus istua iltaa rennosti, kyllä aikuiset ihmiset saa viiniä litkiä.

Ap

Vierailija
37/101 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voileipäkakkua varten on oltava haarukka ja kakulle lusikka/kakkuhaarukka. Hedelmätkin on siistimpi syödä haarukalla. 

Ymmärrän hyvin salaatin lisänä, se on vegaaninen, hedelmät ja marjat lisäksi, niin on vegaaneillekin tarjolla syötävää. Ja ainakin tämä sekasyöjä tykkäisi myös!

Vierailija
38/101 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaatti, marjat ja piirakat pois. Tilalle tuulihatut (suolaiset) ja ylioppilaat. Yksi voileipäkakku riittäisi (kasvis, sopisi kaikille). Näin on helppo syödä seistenkin tai ns. lautanen sylissä.

Vierailija
39/101 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salaatti, marjat ja piirakat pois. Tilalle tuulihatut (suolaiset) ja ylioppilaat. Yksi voileipäkakku riittäisi (kasvis, sopisi kaikille). Näin on helppo syödä seistenkin tai ns. lautanen sylissä.

Istumapaikka löytyy kaikille

Vierailija
40/101 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku raikas kakku ja raikkaat voileivät voisi olla hyvä lisuke. Myös joku raikas pooli