Ylppäritarjoilusuunnitelma, miltä kuulostaa?
Savulohimoussevoileipäkakku,
Kinkkuvoileipäkakku,
Itse leivotut karjalanpiirakat ja munavoi
Sitruunainen kuskus-kasvis-salaatti
Suklaakakku
Pikkuleivät
Hedelmälohkotarjotin
Tuoreita marjoja
Kahvia, teetä, mehua, kuohuviiniä, roseviiniä, kivennäisvettä
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Ap, sun suunnitelma kuulostaa oikein hyvältä. Meidän perhe on makean tarjottavan ystäviä, siksi teen yo-juhliin kakun lisäksi pari makeaa sorttiakin.
Meidän yo-tarjoilut:
- Lämminsavulohi
- Kirkas perunasalaatti
- Broileri-pastasalaatti
- Feta-parsapiirakka
- Mansikkakakku
- Kinderpiirakkapalat (yo:n toive)
- Porkkanapiirakkapalat (yo:n toive)
- Kahvikehrät
- Juomana: kahvi, tee, mehu, vesi, kuohuviini, puna-ja valkoviini
Tarkoitus on, että pitkänmatkalaiset saavat myös em. tarjoiluista kuitattua ruokailun. Listan viisi ensimmäistä tilasin pitopalvelusta ja loput leipomukset teen itse.
Sinuna lisäisin vielä ne karjalanpiirakat ja munavoin. Ihan niitä pitkän matkalaisia ajatellen, muuten voi jäädä aika kepoiseksi ruokailupuoli.
Vierailija kirjoitti:
Kuka syö voileipäkakkua lusikalla?
Kaikki, jotka itse tiedän ja kaikkialla, missä olen itse voileipäkakkua tarjolla nähnyt.
Se on niin pehmoista, ettei ole mitään ongelmaa syödä lusikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nuo tureet marjat ovat?
Mansikoita, mustikoita, vadelmia ajattelin
ApUlkolaiset tuoreet vadelmat lössähtää todella nopeasti. Ja siten vaan sotkee pöytäliinat ja vaatteet. Ehkä jättäisin ne pois.
Enkä tekisi juustokakkua suklaakakun rinnalle. Juustokakuissa ei ole mitään raikasta, passionista jää kiviä suuhun, mango sitä iänikuista pilttiä joka ei maistu miltään.
Ennemmin tekisin marjapiirkan/kääretortun/porkkanakakun.
Tottakai juustokakku on raikas, kun sen tekee raikkaaksi. Oma ehdoton suosikkini on puolukka, ihan paras juustokakku.
P.s. ne passioninkivet, samoin kuin marjojen kivet, voi siivilöidä pois ennen kakkuun laittoa.
Joku raikas makea olisi hyvä lisä. Esim. joku vadelmajuustokakku. Hyvältä kuulostaa noinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua, että on vaan yksi salaatti. Eli muutoin ns. kahvipöytä-tarjoilut ja sitten salaatti.
Mieluummin useita salaatteja ja suolaisia piirakoita. Tai sitten salaatti kokonaan pois ja voileipäkakut tilalle.
Itse tehdyt karjalanpiirakat on ihanat varmasti!Mä olen samaa mieltä tän kommentin kanssa.
Meillä ristiäisissä ei ollut voileipäkakkuja ja pappi totesi, että ihanaa kun välillä jotain muuta syötävää kun voileipäkakkua.
Meillä ainakin väki tykkää , kun on salaatteja ja suolaista ruokaisaa piirakkaa. Toki jokaisella suvulla voi olla omat suosikit mut meillä jäisi voileipäkakut syömättä
Viime vuoden juhlissa meillä oli mm. Meloni kotijuustosalaatti ja se meni ihan kokonaan
Pappi voi saadakin voileipäkakkuja kyllikseen, kun niin monissa juhlakahvipöydissä joutuu istumaan. Mutta muut vieraat sen sijaan olisivat varmasti enemmän kuin mielissään voileipäkakuista, se kun on yleensä aika harvinaista herkkua.
Meillä on vaan:
Karjalanpiirakat ja munavoi
Kasvisvoikeipäkakku
Savulohitahnalla täytetyt ruisnapit
Mansikkatäytekakku
Pari,lajia,keksejä
Pullaa
Tiikerikakku
Tosi hyvä. Omaan makuuni lisäisin vielä raikkaamman juustokakun sillä suklaakakku on turhan tuhtia. Lisäksi tykkään macaron-leivoksista jotka haluisin myös omaan juhlapöytääni, kaikilla toki oma makunsa eikä kaikki näistä tykkää. Tuollaisenaankin onnistuneet tarjoilut.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on vaan:
Kasvisvoikeipäkakku
Mansikkatäytekakku
Pari,lajia,keksejä
Pullaa
Tiikerikakku
Kasvisvoileipäkakku? Mitä siinä on siis täytteenä?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on vaan:
Kasvisvoikeipäkakku
Mansikkatäytekakku
Pari,lajia,keksejä
Pullaa
Tiikerikakku
Makeat tarjottavat kuulostaa hyvin peruskattaukselta.
Itse vaihtaisin ehdottomasti kasvisvoileipäkakun kasvispiirakkaan ja lohinapit lohivoileipäkakkuun. Olisi paljon parempi.
Meille on tulossa:
Kuohari/Lehtikuohu alkuun
Täytekakku (mansikka-kerma)
Juustokakku (hedelmäinen)
Toscapiirakka
Porkkanapiirakka
Kaurakeksit
Tiikerikakku
Appelsiinikakku
Juustoleipä ja lakkahillo
Macarons
Kahvi, tee, mehu, vichy
Ruoka tarjotaan erikseen pitkämatkaisille ennen koululle lähtöä.
Vierailija kirjoitti:
Meille on tulossa:
Toscapiirakka
Porkkanapiirakka
Kaurakeksit
Tiikerikakku
Appelsiinikakku
Macarons
Kahvi, tee, mehu, vichy
Öh, mitkä sokeriöverit tulossa... Ihan pahaa tekee jo ajatuskin pelkästä makeasta. Eikö mitään suolaista pientä voisi laittaa vastapainoksi? Edes pasteijoita tai cocktailpiirakoita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille on tulossa:
Toscapiirakka
Porkkanapiirakka
Kaurakeksit
Tiikerikakku
Appelsiinikakku
Macarons
Kahvi, tee, mehu, vichy
Öh, mitkä sokeriöverit tulossa... Ihan pahaa tekee jo ajatuskin pelkästä makeasta. Eikö mitään suolaista pientä voisi laittaa vastapainoksi? Edes pasteijoita tai cocktailpiirakoita?
Jep. Samaa mieltä siitä, että vaikka vieraat tulisivatkin Ihan läheltä, niin olisi hyvä olla edes jotain suolaista purtavaa. Pelkkä makea voi tehdä monelle huono olon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on vaan:
Kasvisvoikeipäkakku
Mansikkatäytekakku
Pari,lajia,keksejä
Pullaa
TiikerikakkuKasvisvoileipäkakku? Mitä siinä on siis täytteenä?
En tiedä tuosta, mutta syön usein sukulaisen juhlissa herkullista kasvisvoileipäkakkua. Siinä on täytteenä ainakin jotain tuorejuustoa, pieneksi silputtua paprikaa ja kurkkua, ja jotain pikkelsiä kerroksittain. En tiedä, onko se pikkelsi jokin itse tehty täyte vai kaupasta ostettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille on tulossa:
Toscapiirakka
Porkkanapiirakka
Kaurakeksit
Tiikerikakku
Appelsiinikakku
Macarons
Kahvi, tee, mehu, vichy
Suolaiset tarjottavat ovat yleensä paljon suositumpia kuin makeat. Tuosta jää ainakin tarjottavia jäljelle, sillä itse en ainakaan yhden kakkupalan jälkeen enää pystyisi syömään mitään muuta, kun on vain makeaa.
Muuten todella hyvä, mutta pitävätkö kaikki vieraat suklaakakusta? Olisiko syytä olla joku toinen kakku tai suklaakakun lisäksi toinen vaihtoehto (joku hieman "raikkaampi" marja- tai hedelmäleivos, -piirakka tai -kakku)...
Pikku viilauksella parempi.
Lisäisin toisen salaatin. Esim melonisalaatti juustolla.
Ne melonit sinne salaattiin ja hedelmävati ja marjat pois. Ei kukaan voi syödä siististi ja järkevästi jotain pensasmustikoita.
Juustokakku ja marjat siihen koristeeksi.
Perus täytekakku tai esim brita-kakku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nuo tureet marjat ovat?
Mansikoita, mustikoita, vadelmia ajattelin
Ap
En söisi ulkolaisia marjoja.
Anteeksi mutta saanko lasin ihan tavallista vettä kiitos. Olen raskaana ja en uskalla syödä mitään että ei synny noloja tilanteita
Onko ap miten paljon vieraita tulossa?
Meidän tarjoilut:
Lämminsavulohi
Poro-kinkkuvoileipäkakku
Kylmäsavulohimoussekakku
Porosalaatti
Juusto-hedelmäsalaatti
Vihersalaatti
Kasvispiirakka
Riisipiirakat ja munavoi
Patonki ja tuorejuusto
Lihapullat
Pestomozzarellapallot
Yo-kakku (tavallinen täytekakku sokerimassakuorutteella)
Sacherkakku
Sitruunahyydekakku
Kermakakku
Kuivakakku
Toscapiirakka
Pikkuleivät
Pullaa
Karkkibuffet
Kahvi, tee, kuohari, Vichy, cokis, mehu
Nuorille illaksi siideriä, olutta ja pizzaa
Mietin vielä tulisiko jotain lisätä?
Kuka syö voileipäkakkua lusikalla?