Tiukka kysymys: voiko mies ja nainen olla koskaan pelkkiä ystäviä?
Kommentit (555)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei pysty olemaan vain kaveri eri sukupuolta olevan kanssa, niin ei kai silloin voi olla parisuhteessakaan. Nimittäin jos tuntee kaikkia eri sukupuolta olevia kohtaan seksuaalista vetoa, niin uskollisuus parisuhteessa on silloin aika lailla vaikeaa.
Ei kai. Kun sen piirteen ymmärtää ja hyväksyy itsessään, niin osaa pitää vastakkaiseen sukupuoleen sopivan etäisyyden. Kyllähän sitä pinnallisia moikkauskavereita, työtovereita yms voi olla. Ne lähimmät avautumisystävät on vaan omaa sukupuolta. Ei minulla ainakaan ihastus syty small talkista vaan syvemmistä keskusteluista yhdistettynä flirttiin.
Jos minulla olisi tuollainen piirre, niin en kyllä pitäisi itseäni parisuhteeseen soveltuvana ihmisenä. Uskollisuus olisi silloin liian hataralla pohjalla.
Se, että sinulla on syviä tunteita johonkin toiseen ihmiseen itsessään vaikuttaa enemmän vai vähemmän parisuhteeseesi, vaikket fyysisesti pettäisi. Toiminta on aina oman päätöksen tulos, mutta tunteitasi et pysty hallitsemaan.
Toki noin olisi. Mutta nyt kai oli puhe siitä, että jollakin on oikein sellainen piirre, että ihastuu herkästi ystäviinsä, kun on "avautumista" ja "syvempiä keskusteluja". Ei siitä, että kuka tahansa voi ehkä mahdollisesti joskus ihastua johonkin toiseen ihmiseen suhteensa aikana.
Niin. Eli joku tunnistaa tämän, ei harrasta läheisiä ystävyyssuhteita vastakkaisen sukupuolen kanssa eikä ihastu. Joku toinen ei omaa tai tunnista tätä piirrettä ja joskus sattuu kuitenkin ihastumaan, ja se onkin ihan ok??? En tajua.
Miksei voikin, mutta on se kuitenkin aina erilainen ystävyyssuhde, kuin kahden miehen tai kahden naisen välinen. Valitettavasti se vain on niin.
Ja siinä on aina se sukupuolten välinen jännite tai lataus, miksi nyt sanoisi, mukana. On siinä, vaikka muuta väittäisivät.
Itse en edes haluaisi olla kenenkään muun miehen, kuin oman puolisoni, ystävä. Siis sellainen ystävä, jota tapailisin ilman miestäni ja jonka kanssa viettäisin ystävien välistä iltaa ja jonka kanssa matkustelisin jne.
Ja näitä miesten naispuolisia "ystäviä" on kyllä elämän varrella nähty ja kuultu. Hohhoijjaa.
Vierailija kirjoitti:
360:lle: ei sitä sanotaan ääneen. Sekin on rajanvetoa, ettei kaikkea tuollaista sanota ääneen, jottei tule kuvaamaasi vaikutelmaa.
Juuri tämä. Ei kai kukaan nyt ylipäänsä selittele pinnallisille kavereille miksei kiinnosta tehdä ystävyydestä sen syvempää. Ihan ihme ajatuskulkuja näillä.
Mies voi olla ystävä naisen kanssa. Mutta jos nainen on kaunis, niin mies haluaa seksiä naisen kanssa. Ei välttämättä koskaan ehdota sitä, mutta fantasioi siitä päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Olen naisena yrittänyt joskus olla muutaman miehen pelkkä ystävä. Ennenpitkää he kuitenkin ovat yrittäneet enemmän. Miksi miesten pitää haluta kaikkia naisia ? En käsitä. Siis minun kokemuksella mies ei pysty olemaan pelkkä ystävä naiselle. Eikä nainenkaan ole naiselle lojaali ystävä, kun kateus haittaa.
Olen huomannut sen, että jos tervehdin kohteliaisuuden vuoksi miespuolista naapuria tai työkaveria, he aika pian luulevat, että kyseessä on enemmänkin kiinnostusta minun puolelta ja pitävät pelkkää tervehtimistä 'lupauksena'.
Se on ärsyttävää, kun minua ei todellakaan kiinnosta sen enempää. Pitäkää miehet se mielikuvitus aisoissa!
Älä tervehdi ollenkaan seksuaalisesti epäviehättäviä miehiä. Katsot vain eri suuntaan ja kävelet ohi näiden miesten ohi. Sillä tavalla se ongelma ratkeaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan voi. Jompi kumpi auttamatta jossain kohtaa kokee asiat syvemmin.
Ei vaan voi.
Vaikka suhde alkaisi ystävyytenä, se ei sellaisena jatku koskaan.
Kokemusta on.
Kaikki miespuoliset kaverit on jossain kohti halunneet enemmän. Ei toimi ei. En suosittele edes yrittämään ellei toinen tykkää siitä omasta sukupuolestaan noin niinkun siinä mielessä..
Kyllä voi. Se että sinä et voi, ei tarkoita että kukaan ei voisi. Mulla on ollut lukuisia miehiä läheisinä ystävinä (läheinen mulle = nähdään usein, ihan viikottainkin, jaetaan syviä ajatuksia perjantai-iltana viinipullon ääressä, reissataan yhdessä, nukutaan samassa huoneessa, jaetaan ilot ja surut). Yksikään ei ole halunnut enemmän tai yrittänyt tehdä aloitetta romanttiseen suuntaan.
Pidän minäkin monia, oikeastaan kaikkia, ystäviäni viehättävinä, kauniina/komeina. Etenkin kun ovat sisältäkin viehättäviä, siksihän me ollaan ystäviä. Mutta ei se tarkoita että seksuaalinen halu/jännite olisi aina läsnä.
Tässä tuntuu olevan kahdenlaista porukkaa. Ne joilla seksi on aina mielessä/mahdollista ja ne jotka eivät ajattele kaikkea sen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Miksei voikin, mutta on se kuitenkin aina erilainen ystävyyssuhde, kuin kahden miehen tai kahden naisen välinen. Valitettavasti se vain on niin.
Ja siinä on aina se sukupuolten välinen jännite tai lataus, miksi nyt sanoisi, mukana. On siinä, vaikka muuta väittäisivät.
Itse en edes haluaisi olla kenenkään muun miehen, kuin oman puolisoni, ystävä. Siis sellainen ystävä, jota tapailisin ilman miestäni ja jonka kanssa viettäisin ystävien välistä iltaa ja jonka kanssa matkustelisin jne.
Ja näitä miesten naispuolisia "ystäviä" on kyllä elämän varrella nähty ja kuultu. Hohhoijjaa.
Joo, mäkin olen tällainen miespuolisten "ystävä", olen vain vuosikausien ajan ollut seurana, tukena, auttanut läpi kriisit, muutot ja kuolemat, juhlinut yhdessä menestyksiä ja onnistumisia, kuunnellut huolia ja pohtinut valintoja (ja sama toisinpäin). Kyllä meidät "ystävät" on niin nähty, olet oikeassa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, oltiin eksän kanssa oikein hyviä kämppiksiä.
M35
Öö, eikö se että on eksä kumoa juuri sen että voi olla vain ystävä?
Mun mielestä kaksi heteroa (mies ja nainen) voi olla täysin ystäviä vain jos ovat verisisaruksia keskenään ja joskus sekin on ollut joillekin vaikeaa joten en pidä erityisen todennäköisenä pelkkää ystävyyssuhdetta koska siinä on aina se potentiaali eli seksuaalinen vetovoima/biologia.
Mielenkiinnosta kysyn, miten esim. sinä voit olla yleensäkään vaikka työpaikalla, harrastuksessa jne missään tekemisissä ihmistne kanssa, kun eikö ihan sama potentiaali ja biologia niissäkin jyllää?
Olen eri, mutta minulle työpaikalla/harrastuksessa tekemisissä oleminen on hyvin kaukana siitä, että oltaisiin ystäviä. Minulle ystävyys tarkoittaa sitä, että jaetaan toisillemme huolet ja murheet. Tämä yleensä tarkoittaa ainakin minulle, että ollaan tarkoituksella tekemisissä kahdestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei pysty olemaan vain kaveri eri sukupuolta olevan kanssa, niin ei kai silloin voi olla parisuhteessakaan. Nimittäin jos tuntee kaikkia eri sukupuolta olevia kohtaan seksuaalista vetoa, niin uskollisuus parisuhteessa on silloin aika lailla vaikeaa.
Ei kai. Kun sen piirteen ymmärtää ja hyväksyy itsessään, niin osaa pitää vastakkaiseen sukupuoleen sopivan etäisyyden. Kyllähän sitä pinnallisia moikkauskavereita, työtovereita yms voi olla. Ne lähimmät avautumisystävät on vaan omaa sukupuolta. Ei minulla ainakaan ihastus syty small talkista vaan syvemmistä keskusteluista yhdistettynä flirttiin.
Jos minulla olisi tuollainen piirre, niin en kyllä pitäisi itseäni parisuhteeseen soveltuvana ihmisenä. Uskollisuus olisi silloin liian hataralla pohjalla.
Se, että sinulla on syviä tunteita johonkin toiseen ihmiseen itsessään vaikuttaa enemmän vai vähemmän parisuhteeseesi, vaikket fyysisesti pettäisi. Toiminta on aina oman päätöksen tulos, mutta tunteitasi et pysty hallitsemaan.
Toki noin olisi. Mutta nyt kai oli puhe siitä, että jollakin on oikein sellainen piirre, että ihastuu herkästi ystäviinsä, kun on "avautumista" ja "syvempiä keskusteluja". Ei siitä, että kuka tahansa voi ehkä mahdollisesti joskus ihastua johonkin toiseen ihmiseen suhteensa aikana.
Niin. Eli joku tunnistaa tämän, ei harrasta läheisiä ystävyyssuhteita vastakkaisen sukupuolen kanssa eikä ihastu. Joku toinen ei omaa tai tunnista tätä piirrettä ja joskus sattuu kuitenkin ihastumaan, ja se onkin ihan ok??? En tajua.
Voi kuka vain ihastua, vaikka ei olisikaan mitään ystävyyssuhdetta. Eri asia on, jos joku automaattisesti ihastuu kaikkiin, joiden kanssa ystävystyy. Sellaista ihmistä en pitäisi kovin hyvänä kumppanina.
Vierailija kirjoitti:
360:lle: ei sitä sanotaan ääneen. Sekin on rajanvetoa, ettei kaikkea tuollaista sanota ääneen, jottei tule kuvaamaasi vaikutelmaa.
Mitä sitten sanotaan, jos se henkilö kysyy syytä?
Minä en miehenä pysty olemaan naisille pelkästään ystävä, koska ihastun vähintäänkin jossain vaiheessa.
Ja kokemus pohjalta tiedän sanoa, että, kun nainen tekee selväksi, että ystävyyttä syvempää ei ole tarjolla, niin heistä ei yleensä sen jälkeen kuulu mitään.
Aika erikoista ystävyyttä mielestäni🤔
Voi tietenkin. Mutta usein ainakin itselläni näihin on liittynyt se että ennen ystävyyttä on ollut kiinnostusta miehen puolelta ja sitten ollaan yhdessä käyty se tilanne läpi että olen parisuhteessa ja miehelle se on ok ja sitten ollaan oltu ystäviä. Mielestäni nuo tilanteet pitää käydä vaan ihan reilusti läpi, muuten ystävyyssuhteisiin voi jäädä erikoinen pohjavire.
Toki sormus vasemmassa nimettömässä helpottaa asiaa nykyään mutta ennen sitä ystävyys miehen kanssa ei juuri koskaan alkanut vain kaveripohjalta.
Vierailija kirjoitti:
Minä en miehenä pysty olemaan naisille pelkästään ystävä, koska ihastun vähintäänkin jossain vaiheessa.
Ja kokemus pohjalta tiedän sanoa, että, kun nainen tekee selväksi, että ystävyyttä syvempää ei ole tarjolla, niin heistä ei yleensä sen jälkeen kuulu mitään.
Johtuu siitä että olet tehnyt ihastuminen selväksi joten nainen ei halua lisätä tuskaasi olemalla läsnä kun et naista kuitenkaan parisuhteeseen tule saamaan.
Sinun olisi pitänyt itse tehdä selväksi että ystävyytenne oli tärkeämpää kuin parisuhde ja olisit halunnut pitää ystävyydestänne kiinni.
Nainen ei ole voinut ruokkia kuvitelmaasi syvemmästä. Pallo on ollut sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi. Se että sinä et voi, ei tarkoita että kukaan ei voisi. Mulla on ollut lukuisia miehiä läheisinä ystävinä (läheinen mulle = nähdään usein, ihan viikottainkin, jaetaan syviä ajatuksia perjantai-iltana viinipullon ääressä, reissataan yhdessä, nukutaan samassa huoneessa, jaetaan ilot ja surut). Yksikään ei ole halunnut enemmän tai yrittänyt tehdä aloitetta romanttiseen suuntaan.
Pidän minäkin monia, oikeastaan kaikkia, ystäviäni viehättävinä, kauniina/komeina. Etenkin kun ovat sisältäkin viehättäviä, siksihän me ollaan ystäviä. Mutta ei se tarkoita että seksuaalinen halu/jännite olisi aina läsnä.
Tässä tuntuu olevan kahdenlaista porukkaa. Ne joilla seksi on aina mielessä/mahdollista ja ne jotka eivät ajattele kaikkea sen kautta.
On helppoa olla yrittämättä tehdä aloitetta, jollei usko mahdollisuuksiinsa, tai on kerrottu, ettei ystävyyttä enempää tule. Silloin et voi tietää haluaisiko toinen enemmän, ja voi olla parempikin molempien kannalta ettet tiedä.
Olen useasti ystävystynyt toista sukupuolta olevan varatun kanssa, enkä todellakaan ole kertonut omista toiveista syventää ystävyyttä. Kohtaamisista olisi tullut tosi vaivaannuttavia molemmille.
voi ja voihan ystävyksetkin paneskella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuu siitä että olet tehnyt ihastuminen selväksi joten nainen ei halua lisätä tuskaasi olemalla läsnä kun et naista kuitenkaan parisuhteeseen tule saamaan.
Sinun olisi pitänyt itse tehdä selväksi että ystävyytenne oli tärkeämpää kuin parisuhde ja olisit halunnut pitää ystävyydestänne kiinni.
Nainen ei ole voinut ruokkia kuvitelmaasi syvemmästä. Pallo on ollut sinulla.
Ajan haaskausta jäädä ihastuneena roikkumaan.
En ole koskaan nähnyt heteronaisen ja -miehen välillä pelkkää aitoa ystävyyttä ilman himoja. Kyllä jompikumpi, yleensä mies, on salaa himoinnut kaveriansa. Ja miehen kaveriporukassa oli yksi nainen, joka aina suuttui, kun joku näistä miehistä löysi kumppanin, vaikka hän muka olikin vain kaveri.
Nainen voi pitää miestä pelkkänä ystävänä, mies ei. Paitsi jos on homo ja nainen on vanha ja ruma.
Varmaan voi. Ystävyys voi kuitenkin muodostua ongelmaksi tavalla tai toisella jos etsii parisuhdetta.