Mitä muistatte siitä päivästä, kun WTC-tornit räjäytettiin matalaksi?
Mä en muista muuta kuin sen, että olin aivan älyttömässä kännissä.
Kommentit (273)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olihan tuolla New Yorkissa silloin suomalaisiakin silminnäkijöitä ja törmäys (varsinkin toinen) ja luhistuminen kuvattiin joistakin kerrostalojen ikkunoista eikä pelkästään ollut televisiokuvaa. Muistan kyllä hyvin ja seurasin tarkkaan. Internetinkin oli silloin jo kyllä keksitty.
Olen yrittänyt löytää törmäyksestä sellaista videokuvaa jonka voisi pysäyttää kohtaan jossa koneen yksityiskohdat (kuten lentokoneen tunnukset) näkyvät. Tällaista en ole löytänyt. Silminnäkijät ovat nähneet kummankin törmäyksen livenä vain kerran. Heille on uskoteltu tapahtumien kulku tiedotusvälineiden kautta. Ainoa fakta mikä noista videoista ja silminnäkijälausunnoista selviää on että torneihin törmäsi kaksi suurta lentokonetta.
En pidä itseäni salaliittoteoreetikkona, ainoastaan neutraalina amatööritutkijana. Epäilin aikanaan kuulentojakin esitettyjen faktojen perusteella mutta vaihdoin kantaani saatuani kuviin järkevät selitykset.
Miten ne törmäykset olisi voinut nähdä useammin kuin kunkin vain kerran livenä?
Ei taida olla todellisuudessa mitään videoeditointinappia, mistä rämpätään uusintaa.
Käsitätkö oikeasti, kuinka paljon silminnäköijöitä tuolla tapauksella oli pelkästään Manhattanilla? Nuo tapahtumathan näkyi kilometrien päähän, myös Manhattanin ulkopuolelle. Miten ajattelit, että näille kymmenille- tai sadoilletuhansille silminnäkijöille sepitetään tapahtumien kulku?
Kannattaa muistaa, että vuonna 2001 videokuvan laatu ei ollut läheskään yhtä hyvä kuin nykyään. Eikä se 800 km/h korkealla liikkuvan objektin kuvaaminen muutenkaan kovin tarkasti yleensä onnistu, varsinkaan sitä ennalta suunnittelematta.
Aika vaikeaa, sitä tässä yritin jopa alleviivatakin. Kaikki esitetyt videokuvat tapahtumista on kuvattu vähintään kilometrin päästä. Yksityiskohtiin ei pysty zoomaamaan, liike on nopeaa ja hidastus/pysäytyskuvatkaan eivät anna itse koneista yksityiskohtia.
Jos pysytään faktoissa niin kaikkien noiden todistusarvo on se että kumpaankin torniin törmäsi suuri lentokone. Tästä ollaan kaikki varmaankin samaa mieltä. Tornit romahtivat, tämäkin on kiistaton tosiasia. Romahtamisen syy onkin huomattavasti kiistanalaisempi asia.
Voisiko kyseessä olla kaikkien aikojen illuusiotemppu? Psykologiaan, silmänkääntöön ja optisiin harhoihin perustuvia temppuja on tehty makrokoossa aikaisemminkin. Huikea uutinen se ainakin olisi sitten kun tutkimusasiakirjat aikanaan julkistetaan.
Mikä sitten selittää tornien romahdukset?
Koitapa leipoa kahden metrin korkuinen täytekakku ja lyö nyrkki läpi jostain kakun puolivälin tienoilta. Sen jälkeen sytytä kakkuun tulipalo siihen iskukohtaan. Odota. Ihmettele, kun kakku sortuu.
Entä miten selitetään lukuisat silminnäkijätodistukset ja videomateriaalillakin kuuluvat äänet, siitä, että tornit lähtee sortumaan?
Tornit räjäytettiin hallitudti etukäteen asennetuilla räjähteillä.
Minkä takia räjähteet asennettiin kyseisten kerrosten ulkoseiniin? Miksei räjähteitä laitettu pohjakerroksiin?
Ehkä räjähteet asetettiin kriittisiin paikkoihin talon sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herättää(kö) ajatuksia
Mitä siinä linkissä on?
Katso itse
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olihan tuolla New Yorkissa silloin suomalaisiakin silminnäkijöitä ja törmäys (varsinkin toinen) ja luhistuminen kuvattiin joistakin kerrostalojen ikkunoista eikä pelkästään ollut televisiokuvaa. Muistan kyllä hyvin ja seurasin tarkkaan. Internetinkin oli silloin jo kyllä keksitty.
Olen yrittänyt löytää törmäyksestä sellaista videokuvaa jonka voisi pysäyttää kohtaan jossa koneen yksityiskohdat (kuten lentokoneen tunnukset) näkyvät. Tällaista en ole löytänyt. Silminnäkijät ovat nähneet kummankin törmäyksen livenä vain kerran. Heille on uskoteltu tapahtumien kulku tiedotusvälineiden kautta. Ainoa fakta mikä noista videoista ja silminnäkijälausunnoista selviää on että torneihin törmäsi kaksi suurta lentokonetta.
En pidä itseäni salaliittoteoreetikkona, ainoastaan neutraalina amatööritutkijana. Epäilin aikanaan kuulentojakin esitettyjen faktojen perusteella mutta vaihdoin kantaani saatuani kuviin järkevät selitykset.
Ei taida olla todellisuudessa mitään videoeditointinappia, mistä rämpätään uusintaa.
Käsitätkö oikeasti, kuinka paljon silminnäköijöitä tuolla tapauksella oli pelkästään Manhattanilla? Nuo tapahtumathan näkyi kilometrien päähän, myös Manhattanin ulkopuolelle. Miten ajattelit, että näille kymmenille- tai sadoilletuhansille silminnäkijöille sepitetään tapahtumien kulku?
Kannattaa muistaa, että vuonna 2001 videokuvan laatu ei ollut läheskään yhtä hyvä kuin nykyään. Eikä se 800 km/h korkealla liikkuvan objektin kuvaaminen muutenkaan kovin tarkasti yleensä onnistu, varsinkaan sitä ennalta suunnittelematta.
Aika vaikeaa, sitä tässä yritin jopa alleviivatakin. Kaikki esitetyt videokuvat tapahtumista on kuvattu vähintään kilometrin päästä. Yksityiskohtiin ei pysty zoomaamaan, liike on nopeaa ja hidastus/pysäytyskuvatkaan eivät anna itse koneista yksityiskohtia.
Jos pysytään faktoissa niin kaikkien noiden todistusarvo on se että kumpaankin torniin törmäsi suuri lentokone. Tästä ollaan kaikki varmaankin samaa mieltä. Tornit romahtivat, tämäkin on kiistaton tosiasia. Romahtamisen syy onkin huomattavasti kiistanalaisempi asia.
Voisiko kyseessä olla kaikkien aikojen illuusiotemppu? Psykologiaan, silmänkääntöön ja optisiin harhoihin perustuvia temppuja on tehty makrokoossa aikaisemminkin. Huikea uutinen se ainakin olisi sitten kun tutkimusasiakirjat aikanaan julkistetaan.
Koitapa leipoa kahden metrin korkuinen täytekakku ja lyö nyrkki läpi jostain kakun puolivälin tienoilta. Sen jälkeen sytytä kakkuun tulipalo siihen iskukohtaan. Odota. Ihmettele, kun kakku sortuu.
Entä miten selitetään lukuisat silminnäkijätodistukset ja videomateriaalillakin kuuluvat äänet, siitä, että tornit lähtee sortumaan?
Minkä takia räjähteet asennettiin kyseisten kerrosten ulkoseiniin? Miksei räjähteitä laitettu pohjakerroksiin?
Ei se vastaa valokuvissa näkyviä vaurioita. Niistä näkyy, että paine one edennyt ulkoa sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herättää(kö) ajatuksia
Mitä siinä linkissä on?
Katso itse
Miksi toisti linkin, kun se on jo aiemmassasi viestissä? Kysyin mitä siinä on, mutta sinulle se ilmeisesti on kuvailukykysi ylittävää.
Vietin kolmattatoista autokortillista päivääni
Vierailija kirjoitti:
Mitä tässä linkissä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne kriittiset paikat olivat kahdessa tornissa eri paikassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herättää(kö) ajatuksia
Mitä siinä linkissä on?
Katso itse
Miksi toisti linkin, kun se on jo aiemmassasi viestissä? Kysyin mitä siinä on, mutta sinulle se ilmeisesti on kuvailukykysi ylittävää.
Ajattelin ettet osaa kopioda linkkiä selaimen osoitekenttään.
Vierailija kirjoitti:
Räjähdysteorioita jne.
Onko siinä useita teorioita? Vain yksi kuitenkin voi olla oikea. Mikä niistä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herättää(kö) ajatuksia
Mitä siinä linkissä on?
Katso itse
Ajattelin ettet osaa kopioda linkkiä selaimen osoitekenttään.
En rupea surffaamaan satunnaisen linkin perässä ilman mitään selitystä mistä on kyse.
Palstaheebot tuntuu peruskoulu- ja keskeytyneellä amispohjalla luulevan, että he tietää enemmän kuin lukuisat rakentamiseen liittyvät asiantuntijat.
Sitten heitellään ns. faktoina asiayhteydestä irroitettuja ja jostain netistä kopioituja yksityiskohtia, jotka yritetään sepittää vastaamaan omia uskomuksia. Edelleen mitään perusteita esittämättä. Mutta niinhän nuo salaliittoteoriat toimii, niillä ei ole mitään todisteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herättää(kö) ajatuksia
Mitä siinä linkissä on?
No mikä siinä on, ettet voi klikata sitä linkkiä minkä toinen antoi? Oletko pöljä? Pitääkö jonkun toisen lukea Sinulle uutisetkin ääneen kun itse et voi klikata sivua auki?
Taannoin joku tutkimus tuli tulokseen, että ihmisten älykkyysosamäärä on kääntynyt laskuun vuoden 1997 jälkeen. En ole perehtynyt, mikä tutkimus se oli, miten asiaa on mitattu, millaisia menetelmiä on käytetty ja kuka tai mikä instituutti on sen tehnyt, mutta lopputuleman uskon kyllä hyvin, kun esim. tälläkin palstalla (ja ehkä aivan eritoten tällä palstalla) on tuollaisia käettömiä stupidoja noin paljon: jatkuvasti joku inisee, ettei avaa linkkejä ja tivaa, mitä niiden takana on, vaikka yhdellä hiiren napsautuksella asia selviäisi normaalilla tavalla.
Minä klikkasin noita kaikkia yllä kirjoittaneen antamia linkkejä, mutta aivan fittuillakseni en kerro mitä näin.
Ja kuinka laajasti niiden sisältö Sinunlaisillesi pitäisi tähän palstalle kopioida? Ja pitäisikö käyttää tavuviivoja?
Njet njet.
Katso itse, avuton, tai pyydä jotakuta muuta klikkaamaan laitteellasi, jos se on älylliselle kapasiteetillesi ylivoimaisen vaikeaa.
Menin kihloihin ja sain elämäni parhaimman suihinoton.
Jätkäshenkilö 50 vuotta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herättää(kö) ajatuksia
Mitä siinä linkissä on?
No mikä siinä on, ettet voi klikata sitä linkkiä minkä toinen antoi? Oletko pöljä? Pitääkö jonkun toisen lukea Sinulle uutisetkin ääneen kun itse et voi klikata sivua auki?
Taannoin joku tutkimus tuli tulokseen, että ihmisten älykkyysosamäärä on kääntynyt laskuun vuoden 1997 jälkeen. En ole perehtynyt, mikä tutkimus se oli, miten asiaa on mitattu, millaisia menetelmiä on käytetty ja kuka tai mikä instituutti on sen tehnyt, mutta lopputuleman uskon kyllä hyvin, kun esim. tälläkin palstalla (ja ehkä aivan eritoten tällä palstalla) on tuollaisia käettömiä stupidoja noin paljon: jatkuvasti joku inisee, ettei avaa linkkejä ja tivaa, mitä niiden takana on, vaikka yhdellä hiiren napsautuksella asia selviäisi normaalilla tavalla.
Minä klikkasin noita kaikkia yllä kirjoittaneen antamia linkkejä, mutta aivan fittuillakseni en kerro mitä näin.
Ja kuinka laajasti niiden sisältö Sinunlaisillesi pitäisi tähän palstalle kopioida? Ja pitäisikö käyttää tavuviivoja?
Njet njet.
Katso itse, avuton, tai pyydä jotakuta muuta klikkaamaan laitteellasi, jos se on älylliselle kapasiteetillesi ylivoimaisen vaikeaa.
Olen eri, mutta en minäkään todellakaan klikkaisi noita epämääräisiä linkkejä. Tyhmemmät klikkaavat mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Jätkäshenkilö 50 vuotta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herättää(kö) ajatuksia
Mitä siinä linkissä on?
Njet njet.
Olen eri, mutta en minäkään todellakaan klikkaisi noita epämääräisiä linkkejä. Tyhmemmät klikkaavat mitä tahansa.
No minä olen klikkaillut kaikkea mahdollista mikä kiinnostaa niin kauan kuin minulla on oma nettiyhteys ollut, noin parikymmentä vuotta, ja tässä olen hengissä yhä edelleen. Mitä sieltä "epämääräisestä" linkistä sitten voi tulla teidän älykkäitten pelkääjien mukaan? Aids? Apinarutto? Ripuli?
Siis ihan vakavissani sekä tosissani kysyn, kun minä en yksinkertaisesti ymmärrä tuota linkkipelkoa.
Olettekos ihan varmat ettette ole katselleet liikaa amerikkalaisia dekkari- ja agenttisarjoja yöllä yksinänne?
Itsehän klikkaan aina auki ihan kaikki mahdolliset linkit, sekä netissä, sähköpostissa, että puhelimen viesteissä. Varsinkin haluan tietää, mitä on sivustolla nimeltä be.rich.just.klick.eooffssggza. Olen myös innokas avaamaan ne pankkien lähettämät tekstiviestit, missä sanotaan "tilisi on suljettu. avaa tama link jotta selvittaa ongelma." ja linkin osoitteena "op-fi-tukossa".
Olen myös aina valmis tarjoamaan apuani eteläisen Papumaan prinssille, joka haluaa antaa minulle miljoonansa, mutta hänen 4000 euroa maksava matkansa pitäisi ensin maksaa. Tietysti myös annan tähän tarkoitukseen kaikki pankkikorttitietoni, verkkopankkitunnukseni ja salasanani.
9/11 oli kuulas syyspaiva. Taivas syvansininen eika pilveakaan missaan.
Terroristi-iskun jalkeen kaikki lentokoneet ilmassa pakotettiin laskeutumaan lahimmalle kentalle ja loppupaiva oli aavemaisen hiljainen kun taivaalla ei liikkunut mitaan.
Olin 11v. ja tulin juuri kaverin luota kotiin, ja muistan kun katsoin kenkiä riisuessa televisiota joka oli eteistä vastapäätä, kun vanhemmat seurasivat uutisista, että mitä tapahtuu.
Mitä siinä linkissä on?