Voiko yli 50 -vuotias nainen olla nuorekkaan näköinen?
Itseäni on usein luultu noin 10-15 vuotta nuoremmaksi. Treenaan jonkin verran ja olen kasvissyöjä, mutta nyt olen huomannut, että treeniä pitäisi lisätä huomattavasti.
Kommentit (100)
Kyllä, kunhan tissit ovat yhä kohdallaan ja suostuu pitämään polvisaappaita- edes lauantaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvissyöjät ja vegaanit ovat usein ikinuoria.
No nyt puhut pölöjä. He ovat pääsääntöisesti hyvin "kuluneen" näköisiä jo nuorena. Iho on ryppyinen ja hiukset hapsukkaat.
Mun tuntemat kaikki pitkän ajan kasvissyöjät on kyllä tosi nuoren näköisiä ikäisekseen. Eikä ole kyllä ryppyisiä eikä hiukset huonot. Ehkä jotkut pakkomielteiset liian laihat terveysintoilijat voi olla tuollaisia liian kuivakkaita ja vanhan oloisia, mutta suurin osa kasvissyöjistä ei ole sellaisia.
Johan paskaa jauhat sillä syöminen ei vaikuta ulkonäköön vaan pääasiassa perintötekijät ja itse voi vähän vaikuttaa välttämällä auringossa oleilua.
Vierailija kirjoitti:
Miksi treenaat muuta varten kuin että haetko vielä miestä, niin sen takiakko.
Miksi ikä ei saa näkyä ja ihan luonnotonta olisi jos ei ikä näy.
Terve ja nuorekas ulkonäkö on paras etu elämässä. Hyvä yleiskunto ja ehkä se nätti ulkonäkö lisäksi.
Ap
Varsin monet 50 vuotiaat miehet ja naiset ovat uransa huipulla, sillä juuri tuossa, se kaikki on saavutettu.
Yleensä vasta 50 vuotiaana päästään suuryritysten johtoon ja kaikkein ylimmille paikoille.
Silloin on takana pitkä uraputki ja näytöt taidoista ja osaamisesta.
Korkeilla paikoilla olevilla on rahaa hoitaa myös ulkonäköään parhailla mahdollisilla tuotteilla ja vaatteilla ja hoidoilla ja rentoutumisella, sekä mitä erilaisemmalla kuntonsa hoidoilla.
Ei noissa korkena tason hommissa jaksa eikä pärjää, ellei myös fyysinen kunto olla kohdillaan.
Ja heidän tuleekin olla ns. katseen kestäviä, koska ovat asemansa takia paljon julkisuudessa.
Liike-elämässä ulkonäöllä ja ulkoisella olemuksella on merkitystä.
Ryppyjä eikä harmaata hiuksia ei karsasteta, kun on muutoin on terveen, hoidetun ja hyvinvoivan näköinen.
Minusta se on kohteliaisuus, kun oikeasti ajattelee, näytät vanhalta, mutta et kuitenkaan vielä ysikymppiseltä.
Ja se nuorekkuus on katsojan silmissä.
Itse olen viisikymppinen ja minun 92v ukkini aina sanoo, kuinka nuori vielä olen ja elämä edessä, eikä vielä ikäpaina.
Tyttäreni on 21v ja joku päivä hän ilmoitti "äiti, sinä olet jo hirveän vanha" kun en kuullut korkeita ääniä, kun laite piti ääntä, enkä kuullut sitä, toisin kuin tyttäreni.
Minua luullaan poikkeuksetta n. 5 vuotta nuoremmaksi. Olen 51v. nainen.
Yritysjohtajat ja poliitikot ovat asia erikseen. Ei niihin hommiin ulkonäöllä pääse. Jotain täytyy olla siellä taskunpohjallakin :D
Ei voi olla. Näytän bulldogilta jo nyt 25 vuotiaana :D
Olen 48v ja tunnen poikkeuksetta jo seitsemänkymppiseksi. Iho veltostuu, en enää jaksa juhlia aamuun asti, tarvitsen pitkät yöunet, olen laiskistunut työpäivän jälkeen, olet tullut itsekkääksi ja tuijottelen omaan napaani, olen mukavuudenhaluinen, toisin kuin vielä 20v sitten, oli todella tehopakkaus. Nyt viihdyn paremmin pieruverkkareissa.
Tässäkin asiassa naisia kohdellaan epätasa-arvoisesti ja on ikäsyrjintää.
Olen 25v ja kukaan ei vielä ole sanonut minua 10-15v nuoremman näköiseksi? Miksiköhän?
Eikä luullut peruskoululaiseksi tai alaikäiseksi harrastamaan seksiä. Olen varmaan jo vanhan näköinen.
Mitä vanhemmaksi tulee sen hitaammin elimistö käy. Sille ei vaan voi mitään.
Nuorekkaalta näyttäminen riippuu ihan siitä keneltä kysyy. 14 vuotiaan mielestä olet taatusti jo toinen jalka haudassa ja elät vanhainkodissa, mutta 80 vuotias sanoisi sinua vielä lapsoseksi.
Olen 60 vuotias ja ns näytän nuoremmalta. Se ei ole itseisarvo, sillä joka tapauksessa vanhenen ja se, että minua luullaan noin 40 vuotiaaksi ei todellakaan imartele. 40 vuotias voi näyttää jo tosi rupsahtaneelta, niin miksi vertailla?
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin . Kuihtuvat kuin kasvit syksyllä ! Aneemisen näköisiä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta se on kohteliaisuus, kun oikeasti ajattelee, näytät vanhalta, mutta et kuitenkaan vielä ysikymppiseltä.
Ja se nuorekkuus on katsojan silmissä.
Itse olen viisikymppinen ja minun 92v ukkini aina sanoo, kuinka nuori vielä olen ja elämä edessä, eikä vielä ikäpaina.Tyttäreni on 21v ja joku päivä hän ilmoitti "äiti, sinä olet jo hirveän vanha" kun en kuullut korkeita ääniä, kun laite piti ääntä, enkä kuullut sitä, toisin kuin tyttäreni.
No, nykynuoret viihtyvät siinä määrin korvanappiensa kanssa, ettei huonokuuloisuus enää kohta liity mitenkään ikään.
Elämäntavat ja asenne vaikuttaa. Mummoutua ja pappautua voi jo nuorempanakin😊
Vierailija kirjoitti:
Et kai itsekkään usko höpinääsi!
Meillä on suvussa "nuoret" geenit. Valitettavasti ne eivät auttaneet kun äiti ja hänen kaksi sisarustaan menehtyivät ennen aikojaan, kaikille tuli syöpä, jokaiselle eri. Tätini menehtyi kolmekymppisenä, äiti ja veli kuusikymppisinä. Isovanhempani elivät 85-90 vuotiaiksi ja koko perheellä oli terveelliset elämäntavat jo 50-luvulla eikä ollut kuritusta tai alkoholismia. Joten ei se rypyttömyys pitkää ikää takaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt puhut pölöjä. He ovat pääsääntöisesti hyvin "kuluneen" näköisiä jo nuorena. Iho on ryppyinen ja hiukset hapsukkaat.
Aivan oikein! Tapasin taannoin kaverin,joka oli vegaani/kasvis! Hänen ikänsä oli silloin 35v. Mutta hän näytti aivan 60v:lta ryppyineen! Silmätkin olivat kuin jossain syvässä kuopassa hänen päässään! Tyhjä katse ja ajatus harhaili suuntaan jos toiseen!
Kyllä yli 50-vuotias voi olla nuorekas, katselin viime viikolla työkaveriani, joka on käsittääkseni n. 53-54-vuotias. Hän on pitkä ja hoikka, harrastaa paljon liikuntaa. Vartalo on parempi kuin monella kolmikymppisellä, kasvoissa toki on uurteita. Meikkaa hyvin vähän, mutta jotenkin sellainen terveys ja energia huokuu hänestä. Vaatteet ihan perusvaatteita, farkkuja ja paitapuseroita tms. Minusta semmoinen on oikeaa nuorekkuutta. Itse ole reilusti nuorempi, mutta jos saisi valita, niin noin toivoisin vanhenevani. Toinen samanikäinen työkaverini on pyöreä, hiukset harmaantuneet ja olemus suorastaan mummomainen ja vähän homssuinen, vaatteina isoja tunikoita ja villatakkeja. Ikäeroa taitaa olla 1-2 vuotta enkä itse asiassa muista kummin päin, mutta voisi kuvitella, että tuo harmaantunut olisi 10-15 vuotta vanhempi.
Nuorekkuus ei minusta ole sitä, että tukassa on reipas väri, kasvoissa näkyvästi meikkiä ja päällä nuorisovaatteita. Siitä tulee helposti sellainen irvokas vaikutelma.
Minusta nuorelta näyttäminen ei siis ole mikään itseisarvo, mutta jotenkin minun on vaikeaa ajatella, että jossain vaiheessa antaisin aivan periksi eikä minua kiinnostaisi pätkääkään, miltä näytän.
Yksi kohta 80-vuotias tätini näyttää alle 60-vuotiaalta. Todella outoa, hoikka ja rypytön.