Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko yli 50 -vuotias nainen olla nuorekkaan näköinen?

Vierailija
19.05.2022 |

Itseäni on usein luultu noin 10-15 vuotta nuoremmaksi. Treenaan jonkin verran ja olen kasvissyöjä, mutta nyt olen huomannut, että treeniä pitäisi lisätä huomattavasti.

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko kuitenkin sanoa, että kannattaa miettiä miksi pitäisi olla "nuorekkaan" näköinen? Mitä vikaa olla ikäisensä näköinen?

Ongelma on se, että nykyisin moni ei enää ymmärrä, miltä 'ikäisensä näköinen' näyttää. Tällä palstalla kun arvioidaan esim. 50-60-vuotiasta, niin yhdenyhtäkään ryppyä ei saisi olla, koska se ei mukamas kuulu vielä siihen ikään. 

Vierailija
42/100 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 42-vuotias ja kuulemma nuoren näköinen. Olen kuitenkin todella ruma. Parikymppisenä näytin rumalta teiniltä, kolmekymppisenä rumalta kaksikymppiseltä ja niin edelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa näyttää tai muistavan sinut nuorena, pitäisi kuolla jo 30-35v.

Eletty elämä näkyy silmissä ja kropassa, halusimme sitä tai emme.

Nuorelta näyttäminen ja nuorekkuus on yliarvostettua, sillä ihminen voi silti olla kaunis, oli hän minkä ikäinen tahansa. Enkä tällä tarkoita missikauneutta, vaan persoonallisuutta.

Silmät paljastavat paljon, eikä turhaan ole sanottu niiden olevan sielun peili. Sieltä näkyy ihmisen onnellisuus, hyvyys, armollisuus, joka tekee meistä kaikista kauniita.

Valokuvaan paljon ja juuri vanhuksista olen saanut ne parhaimmat kuvat kun kasvot lepäävät ja silmissä loistaa elämän onnellisuus ja rauha, jota harvoin on ikänsä kanssa kipuilevilla.

Vierailija
44/100 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorelta näyttäminen ja nuorekkuus on yliarvostettua, sillä ihminen voi silti olla kaunis, oli hän minkä ikäinen tahansa. Enkä tällä tarkoita missikauneutta, vaan persoonallisuutta.

Silmät paljastavat paljon, eikä turhaan ole sanottu niiden olevan sielun peili. Sieltä näkyy ihmisen onnellisuus, hyvyys, armollisuus, joka tekee meistä kaikista kauniita.

Valokuvaan paljon ja juuri vanhuksista olen saanut ne parhaimmat kuvat kun kasvot lepäävät ja silmissä loistaa elämän onnellisuus ja rauha, jota harvoin on ikänsä kanssa kipuilevilla.

Hah. Hoidan työkseni vanhuksia, ja useimmat hoidettavista eivät todellakaan ole mitään elämänsä kanssa sinut olevia herranterttuja. Monet ovat sekavia ja kivuista kärsiviä, osa myös katkeria ja ilkeitä. Joillakin ilkeys johtuu muistisairaudesta mutta ei kaikilla. Joitakin ei kukaan käy koskaan katsomassa - toisinaan mietin, miksi? Syy ei välttämättä olekaan omaisissa.

Vanhuus ei ole kaunista. Se on alentavaa.

Pidän kyllä työstäni mutta usein on melko neuvoton olo. Elämän loppumiseen liittyvien kysymysten pohtiminen ei tee työstä yhtään helpompaa.

Vierailija
45/100 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnellisuuden näkyminen silmistä ei kuitenkaan ole sama asia kuin nuorekkaalta näyttäminen. 

Vierailija
46/100 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla, ainakin täällä Etelä-Euroopassa usein ovatkin. Pitkähiuksisia, kroppa hyvässä kunnossa ja tyylikkäästi pukeutuneita. Toista lajia kuin perus suomiemakot.

Vierailija
47/100 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorekkuus on eri asia kuin nuorelta näyttäminen.

Missä tahansa iässä voi olla nuorekas, mutta nuorelta ei kyllä näytä kukaan enää keski-ikäisenä, vaikka mitä tekisi.

Vierailija
48/100 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voihan satavuotiaskin olla nuorekkaan näköinen, jos menee ysikymppisestä.

Tapasin viikko sitten ennestään tuntemattoman tasan sata vuotiaan "tytön". Ei ollut näöltään nuorekas mutta yleis kunnoltaan ja mieleltään virkeämpi varmasti kun usea täällä roikkuva.

No sitä nyt voi nuorekkaaksi sanoa jo varmaan ihan niillä meriiteillä että on hengissä ja täysissä järjissään. Moni ikätoveri on kuollut, sängynpohjalla tai dementikko. Ei siis mitenkään väheksyen, nuorekas on varmasti tässä tapauksessa ihan oikea sana.

Vierailija
49/100 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

50v ei voi olla nuorekas, eli max 35-vuotiaan näköinen. Ikä näkyy väkisin jossain ja ainakin omaan silmään näyttää aika nololta joku joka yrittää peittää sitä mitä todellisuudessa on.

Olen itse 48v mies eikä minua haittaa vaikka takaraivoni kiiltää. En ole enää teini, miksi käyttäytyisin tai edes haluaisin olla sellainen.

Vierailija
50/100 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tavoite on näyttää tyylikkäältä, ei eri ikäiseltä kuin olen!

Vierailija
51/100 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah. Hoidan työkseni vanhuksia, ja useimmat hoidettavista eivät todellakaan ole mitään elämänsä kanssa sinut olevia herranterttuja. Monet ovat sekavia ja kivuista kärsiviä, osa myös katkeria ja ilkeitä. Joillakin ilkeys johtuu muistisairaudesta mutta ei kaikilla. Joitakin ei kukaan käy koskaan katsomassa - toisinaan mietin, miksi? Syy ei välttämättä olekaan omaisissa.

Pidän kyllä työstäni mutta usein on melko neuvoton olo. Elämän loppumiseen liittyvien kysymysten pohtiminen ei tee työstä yhtään helpompaa.

Ensimmäinen kertoi valokuvanneensa vanhuksia, seuraava kertoo hoitavansa vanhuksia. Näissä kahdessa kommentissa näkyy hyvin se, mistä nykyään niin paljon puhutaan "kuplana". Vanhuksia hoitava ajattelee, että vanhukset ovat suurimmaksi osaksi kivuista kärsiviä, mutta hän ei ehkä tapaa niitä vanhuksia, jotka elävät hyvää elämäänsä ja menevät valokuvaajan luo. Hyvinvoivat vanhukset eivät tule hoidettaviksi, mutta se ei tarkoita, ettei heitä olisi olemassa.

Ei hoitaja voi mitätöidä valokuvaajan kokemusta, joka on ihan yhtä todellinen.

Se on vain eri.

Vierailija
52/100 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Vanha akka mikä vanha akka. Kaulaheltta paljastaa iän. Yöks.

Vierailija
53/100 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista on jotenkin tämä nykyajan nuoruudenpalvonta. Perustuuko se sitten fertiili-ikään, mene ja tiedä. Toki fertiili-ikäinen houkuttaa etenkin miehiä, mutta samapa tuo, onko sitä jossain akkaporukassa niin tolkuttoman nuorekas. Pitäisin tärkeämpänä toimintakykyä ja sen ylläpitoa. Pitää olla sellaisessa kunnossa, että jaksaa huolehtia itsestään. Nousta ylös, mennä duuniin, huolehtia jälkeläisistä. Kaikki muu on bonusta. Kun lisää hyvään toimintakykyyn rennon ja elämäniloisen asenteen, tulee sisäistä säteilyäkin samalla. 

Nuoruutta ei takaisin saa, ainakaan keinotekoisesti. Se pitää hyväksyä, että ukot eivät kuolaa enää perään. Siinä on samalla jotain ihanan vapauttavaakin. Uskon, että parinhakumielessä se oikea mies löytyy iästä huolimatta.

Nuoruuden perässä juoksijat joutavat mennäkin. 

Vierailija
54/100 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi treenaat muuta varten kuin että haetko vielä miestä, niin sen takiakko. 

Miksi ikä ei saa näkyä ja ihan luonnotonta olisi jos ei ikä näy. 

Terveiset maaseudulle!

Vierailija
55/100 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi. Varsinkin jos pukeutuu kokovalkoisiin. Kultapuuma.

Vierailija
56/100 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhuus voi todella olla kaunista, ainakin minä näen siinä paljon kauneutta.

Julkisuuden henkilöistä esim. Eeva Ahtisaari säkenöi oikein kauneutta, ystävällisyyttä ja hyvää ihmisyyttä ja itselleen armollisuutta, joka tekee hänestä kauniin, vaikka on jo 86v.

Kauneus on paljon muutakin kuin naama ja kroppa, siihen kuuluu ihmisyys, ilmeet ja eleet, iloisuus, hymy, puhe jne.

Rumasuisesta ja ilkeästä ihmisestä ei saa kaunista millään, vaikka olisi naamallaan miss Universum.

Vierailija
57/100 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa tuon ikäisistä on suonsilmästä ryömineitä lihavia hirviöitä.

Vierailija
58/100 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorekkuus on eri asia kuin nuorelta näyttäminen.

Missä tahansa iässä voi olla nuorekas, mutta nuorelta ei kyllä näytä kukaan enää keski-ikäisenä, vaikka mitä tekisi.

ei ehkä suomalaiset, mutta itämaiset voi näyttää vielä nuorilta keski-ikäisenäkin.

Vierailija
59/100 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa tuon ikäisistä on suonsilmästä ryömineitä lihavia hirviöitä.

peiliinkö katsoit`?

Vierailija
60/100 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti on vähän päälle 70 ja todella nuorekas, sitä luullaan usein viisikymppiseksi. Uskon, että vastaus kysymykseesi on, että voi olla. Pakko kuitenkin sanoa, että kannattaa miettiä miksi pitäisi olla "nuorekkaan" näköinen? Mitä vikaa olla ikäisensä näköinen? Omasta mielestäni meidän pitäisi saada taas arvostus keski-ikäisille ja vanhemmille ihmisille. Ei nuoruus ole niin erityistä aikaa kuin muutkaan ikäkaudet ja elämänvaiheet. Kaikissa on omat hyvät ja huonot puolensa. Nuoruuden ylikorostaminen on ihan överiä ja oikeastaan aika hölmöäkin. Itse näin päälle 40-vuotiaana olen tosi helpottunut, että ei tarvitse olla enää nuori!

Kyllähän se nuorekas ihminenkin on ikäisensä näköinen - hän on ikäisensä näköinen omalla tavallaan. Ei kai kaikkien tarvitse muutenkaan ulkonäössä olla samanlaisia kuin kaikki muut. Typerää sekin on, että jos on luonnostaan ja tyylinsä puolesta ikäisiinsä verrattuna nuoremman näköinen, pitäisi alkaa keinotekoisesti vanhentaa itseään ja tyyliään, jotta mahtuisi johonkin tiettyyn muottiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi