Tuomitsin ennen itse pettäjät. En ymmärtänyt heitä. Nyt olenkin itse ns. pettäjä. Kysy minulta mitä haluat. Vastaan, jotta ymmärtäisitte....
Niin. Otsikossa se jo tulikin. Olen naimisissa ja siltikin minulla on ns. säätöä toisen miehen kanssa. Mieskin on varattu omalla tahollaan.
Kysy jotain, niin vastaan.
Ja siksi, että itse tuomitsin ennen kaikki pettäjät. En ymmärtänyt heitä. Ja nyt olenkin itse tässä tilanteessa.
Kommentit (225)
Ap:n tarina on se normaali tarina. Ei mitään ihmeellistä. Vanhempana sitten ymmärtää paremmin, ja osaa ajatella eri tavalla. Nyt on vain minä ja ainutkertainen elämäni, ja perhoset vatsassani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet rakastunut toiseen mieheen (joka on myös parisuhteessa), miksi ihmeessä et eronnut siitä aikaisemmasta miehestäsi? Miksi petät parisuhteessa olevan miehen kanssa? Miksi myös hän pettää? Jos jatkuvasti tekee mieli uutta miestä (etkä pysty sitoutumaan), mikset pysy sinkkuna?
En voi vastata toisen puolesta. En siis tiedä miksi tämä toinen mies ei eroa.
-ap
Teillä on siis pelkkä himoon perustuva panosuhde, eikä aitoa suhdetta, jossa voisi KESKUSTELLA asioista. Et tunne koko tyyppiä ja siltikin annat seksiä hänelle etkä omalle puolisollesi. Pettäjämies on tilanteeseen tyytyväinen kun saa sekä sinulta että vaimoltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rajan ylitys vaan tapahtui. Siihen minulla ei ole puolustelevaa selitystä. Kumpikin olimme jo pitkään olleet ihastuneita toisiimme.
Ja en ole eronnut mielestäni, koska hän on niin kiltti. En halua satuttaa häntä.
-apHeikkoa logiikkaa. Eikö muka miestäsi satuta enemmän se että olet rakastunut toiseen, petät häntä tämän toisen kanssa ja valehtelet hänelle? Enemmin tai myöhemmin aviomiehesi saa sen kuitenkin selville.
Minusta sinä petät kaikken eniten itseäsi. Kuvittelet että olet rakastunut ja että se antaa sinulle oikeuden loukata toista ihmistä. Jos olet oikein rehellinen itsellesi, niin sinähän haluat tässä säilyttää kakun (avioliiton turvan) ja syödä sen kakun (pitää rakastajaa) samaan aikaan.
Sinä pelkäät sitä että miehesi jättää sinut, mutta pelkäät myös sitä että eron jälkeen et enää kiinnostakaan sitä toista miestä, kun on uhka että haluat hänen jättävän vaimonsa ja aloittavan oikean suhteen kanssasi. Monet haluavat vaan sen seksisuhteen. Nämä salasuhteet kun elävät siitä innosta että voi kuvitella tekevänsä jotain kiellettyä ja voi nauttia passiivisagressiivisesta kostosta omalle ja sen toisen puolisolle.
Aika harvoin nämä salasuhteet sitten kehittyvät muuksi, koska niiden käyttövoima tulee siitä, että se on salainen ja muka rajoja rikkova sekä siinä puretaan negatiivisia tunteita omaan puolisoon.
Kummasti salasuhteen paljastuttua ja aviopuolisoiden heittäessä pettäjät ulos, se on se pettäjäpuoliso joka useimmiten itkee ja anelee sitä puolisoaan ottamaan takaisin. Ei se "uusi rakkaus" yhtäkkiä enää kiinnostakaan eikä kanna.
Ihan vaan sivusta totean, että ei todellakaan kaikki pettämiset tule ilmi. Ei ennemmin, eikä myöhemmin. Hyvin paljon jää ikuisiksi salaisuuksiksi. Vaikka ymmärrän, että se tuomitsijoita harmittaaki.
Näinhän pettäjät luulevat.
Vierailija kirjoitti:
Suomeksi sanottuna olet siis rahan takia yhdessä miehesi kanssa.
No en :D
Tienataan suurinpiirtein yhtä paljon.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin provohan tää, saat 3/5!
Mene muualle perseilemään, jos ketju ei kiinnosta.
Ja sitten itkupotkuillaan kun ei osata edes kunnolla trollata.
Vierailija kirjoitti:
No aika moni suomalainen nainen on.
Sanoit, että et halua loukata puolisoasi, mutta onko muita syitä miksi et eroa?
Vierailija kirjoitti:
Olen tällaisessa tilanteessa, mutta pettänyt vain henkisellä tasolla. Sitä todella luulee rakastavansa jotain, mutta sitten elämään käveleekin joku aivan ainutlaatuinen ihminen.
Kaikki on mahdollista. Mutta toisaalta kun ei ole sen toisen kanssa suhteessa, eihän sitä pysty testamaan onko se oikeasti rakkautta vai vaan tylsistymistä omaan avioelämään. Se "rakkaus" elää enimmäkseen vain sen rakastujan omissa kuvitelmissa.
No itsekkin olen lennosta vaihtanut yksinhuoltajasta lapsettomaan naiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet rakastunut toiseen mieheen (joka on myös parisuhteessa), miksi ihmeessä et eronnut siitä aikaisemmasta miehestäsi? Miksi petät parisuhteessa olevan miehen kanssa? Miksi myös hän pettää? Jos jatkuvasti tekee mieli uutta miestä (etkä pysty sitoutumaan), mikset pysy sinkkuna?
Ei tee jatkuvasti milloin uutta miestä. :D Avioliittomme on kestänyt todella monta vuotta. Menimme nuorina naimisiin. Ehkä se legendaarinen erilleen kasvaminen on tapahtunut. En vaan rakasta miestäni enää. Ei hänestä ole mitään pahaa sanottavaa.
En voi vastata toisen puolesta. En siis tiedä miksi tämä toinen mies ei eroa.
-apSitten kysymys kuuluu, miksi olet yhdessä miehen kanssa, jota et rakasta? Sanoit itse, ettet halua satuttaa häntä eroamalla, mutta se, että häntä petetään selän takana ja koko kylä tietää siitä häntä ennen ei muka satuta tätä aviomiestäsi?
Milloin olit ajatellut kertoa pettämisestäsi aviomiehelle? Ajattelitko kertoa kakkosmiehen kumppanille myös?
En ole ajatellut kertoa. Monien vuosien avioliiton kuvioita ei selitetä kirjoittaen kovin nopeasti. Mutta lyhyesti sanottuna meillä ei ole mitään yhteistä. Mies ei kykene puhumaan tunteistaan ollenkaan. Hän on mykkäkoulun pitäjä. Vuosien saatossa olen kyllästunyt olemaan se terapeutti, joka kyselee mikä ongelma.
Arki sujuu kahden ihmisen tuloilla jne. Minulla ei ole ollut syytä tai halua erota. Ja olen varma, että mieheni ei saisi ikinä sanottua, että haluaa erota. En edes tiedä mitä hän ajattelee liitostamme. Ei tosin hänkään, että mitä minä, kun emme tosiaan ikinä juttele.
Parhaiten menee, kun työvuorot osuvat niin, että olemme eri aikaan kotona.
-apAijai, ap taitaa todella olla provo, kun etenee tarinassaan niin stereotyyppisesyi. Tässä hän jo tosiaan kirjoittaa, miten hänen pettämistouhunsa ovat tosiaan itse asiassa puolison syytä. 😀👍
Tässä on todella sama tapa kirjoittaa kuin usein palstalla trollailleella henkilöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en :D
Tienataan suurinpiirtein yhtä paljon.
-ap
Pelottaa ilmeisesti ajatus joutua pärjäämään puolella siitä. Kun haluaa kulissiliiton, kuten pettäjät ja siis ap, niin onhan se kiva, kun on puolison rahat käytössä myös. Eron jälkeen pitäisi muuttaa halvempaan asuntoon ja kulutustaso laskisi.
Vierailija kirjoitti:
Ap on siis hyvin tyypillinen pettäjä. Yhden laadullisen, haastatteluihin perustuneen, tutkimuksen mukaan yksi isoin varoitusmerkki puolison tulevasta syrjähypystä/sivusuhteesta parisuhteessa oli se, että ko puoliso tuomitsi pettämisen hyvin voimakkaasti. Vaikkei äkkiseltään uskoisi, ne kaksi asiaa ovat yhteydessä toisiinsa.
Sehän on ihan looginen. Sellaiset ihmiset pelkäävät jääneensä ikuisesti jumiin parisuhteeseensa (koska itse eivät anna itselleen muita vaihtoehtoja). Ja koska eivät voi mielestään erota, ahdistuvat lisää. Raikkaan tuulahduksen ahdistuksensekaiseen, tunkkaiseen huoneeseen tuo uusi ihminen ja ihmissuhde.
Varmaan onkin tyypillinen tarina tämä. Itse vaan aikaemmin kuvittelin, että tyypillinen petäjä on ilkeä, joka tietoisesti haluaa pahaa kumppanilleen.
En tiennyt, että avioliittoon voi jumiutua. Luulin että rakastaisin itse aina. Ja eikö jokainen hakua olla onnellinen?
En osaa vastata miksen eroa. Ehkä jo ekana se syy, että emme juttele. Ja kun asiat on on solmussa, niin ne vaan on.
Taloudellista puolta en ole edes miettinyt.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kutsut itseäsi "ns. pettäjäksi" etkä pettäjäksi?
Luultavasti siksi, että en vastaa sitä stereotyyppistä kuvaa pettäjästä, jollaiseksi itse luokitteluin pettäjät aikaisemmin.
-apHöpönlöpön. Sinähän vaikutat täysin normipettäjältä. Itsekeskeinen, taipuvainen kaksinaismoraalin omaksi edukseen, huomionkipeä, epärehellinen, asettaa omat tarpeensa muiden oikeuksien edelle, jne...
Ihan tavispettäjältä vaikutat.
Näistä en tunnista itseäni ollenkaan. Joo, petän eli olen siinä mielessä paha ihminen.
Mutta muu menee pieleen. Olen aina ollut se muista huolehtia. Ammatissanikin. Ja jo lapsuudessa. Myös omista lapsistani olen aina huolehtinut. He ovat aina etusijalla. Nyt vaan jo isoja.
Omat tarpeet on ehkä unohtuneetkin viime vuosiin saakka. Nyt kun en jaksa olla miehelleni terapeutti, niin emme koskaan keskustele siis mistään. Hän ei kykene esimerkiksi tukemaan minua elämän kriiseissä mitenkään. Olen vuosia kokenut olevani täysin yksin.
-ap
Mitä tekemistä noilla asioilla on sen kanssa kuinka käyttäydyt miestäs kohtaan?
Tuskin sellaista ihmistä on maapallo vielä päällään nähnytkään, joka ei ois ketään kohdellut hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan onkin tyypillinen tarina tämä. Itse vaan aikaemmin kuvittelin, että tyypillinen petäjä on ilkeä, joka tietoisesti haluaa pahaa kumppanilleen.
En tiennyt, että avioliittoon voi jumiutua. Luulin että rakastaisin itse aina. Ja eikö jokainen hakua olla onnellinen?
En osaa vastata miksen eroa. Ehkä jo ekana se syy, että emme juttele. Ja kun asiat on on solmussa, niin ne vaan on.
Taloudellista puolta en ole edes miettinyt.
-Ap
Tie helvettiin on päällystetty hyvillä aikomuksilla. Oletko itse yrittänyt jutella miehesi kanssa?
Ja ei tämä mikään peiton heilutus suhde ole pelkästään. Pitkään ei ollut mitään fyysistä. Vain ihastumista ja keskusteluja.
Ja taloudellinen puoli vielä. Mieheni ei ole rikas. Eikä tämä toinenkaan. Rahaa En ole miettinyt yhtään. Minulle riittää että laskut saa maksettua ja ruokaa pöytään.
En ole edes selvittänyt riittäisivätkö tuloni vuokraan ja elämiseen. Koska en ole ajatellut erota. Joskus pari vuotta sitten puolen vuoden mykkäkoulun aikoihin mietin kyllä vakavasti eroa.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kutsut itseäsi "ns. pettäjäksi" etkä pettäjäksi?
Luultavasti siksi, että en vastaa sitä stereotyyppistä kuvaa pettäjästä, jollaiseksi itse luokitteluin pettäjät aikaisemmin.
-apHöpönlöpön. Sinähän vaikutat täysin normipettäjältä. Itsekeskeinen, taipuvainen kaksinaismoraalin omaksi edukseen, huomionkipeä, epärehellinen, asettaa omat tarpeensa muiden oikeuksien edelle, jne...
Ihan tavispettäjältä vaikutat.
Näistä en tunnista itseäni ollenkaan. Joo, petän eli olen siinä mielessä paha ihminen.
Mutta muu menee pieleen. Olen aina ollut se muista huolehtia. Ammatissanikin. Ja jo lapsuudessa. Myös omista lapsistani olen aina huolehtinut. He ovat aina etusijalla. Nyt vaan jo isoja.
Omat tarpeet on ehkä unohtuneetkin viime vuosiin saakka. Nyt kun en jaksa olla miehelleni terapeutti, niin emme koskaan keskustele siis mistään. Hän ei kykene esimerkiksi tukemaan minua elämän kriiseissä mitenkään. Olen vuosia kokenut olevani täysin yksin.
-ap
Selittele mitä selittelet. Jokainen voi päätyä huonoon avioliittoon, toiset vaan kertovat rehellisesti puolisolleen asiasta ja ottavat eron.
Toiset eivät kerro, pettävät, valehteleva, eivätkä ota eroa.
Eihän noita kahdenlaisia ihmisiä voi verrata, ensinmainituilla on moraalia ja selkärankaa, jälkimmäisillä ei.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n tarina on se normaali tarina. Ei mitään ihmeellistä. Vanhempana sitten ymmärtää paremmin, ja osaa ajatella eri tavalla. Nyt on vain minä ja ainutkertainen elämäni, ja perhoset vatsassani.
Ihan mielenkiinnosta, kuinka vanha olet?
Melko varmasti on Provo. Aloittajan kuulostaa aivan stereotyyppiseltä pettäjältä, vaikka itse kuvittelee muuta.
Ja ei muka halua jättää miestä, koska ei halua loukata. Samalla on miehen kanssa vain hyötymään takia. Ei loukkaa niin...
Minusta kuullostaa siltä, että olit yksinäinen liitossasi ja tämä vieras mies viehätti sinua, koska hän oli kiinnostunut sinusta ja kuunteli. Sitten suhde alkoi syvetä myös henkisellä tasolla ja kaikki tämä etäännytti sinua puolisostasi lisää. Hyvin perinteinen tarina itse asiassa.
Mitä ajattelet siitä, jos vieras mies haluaakin sinulta vain peitonheilutusta ja sinne asti päästäkseen hän on halunnut antaa kiinnostuneen kuvan itsestään? Millaiset toiveet sinulla on tulevaisuuden suhteen?