Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuomitsin ennen itse pettäjät. En ymmärtänyt heitä. Nyt olenkin itse ns. pettäjä. Kysy minulta mitä haluat. Vastaan, jotta ymmärtäisitte....

Vierailija
15.05.2022 |

Niin. Otsikossa se jo tulikin. Olen naimisissa ja siltikin minulla on ns. säätöä toisen miehen kanssa. Mieskin on varattu omalla tahollaan.
Kysy jotain, niin vastaan.
Ja siksi, että itse tuomitsin ennen kaikki pettäjät. En ymmärtänyt heitä. Ja nyt olenkin itse tässä tilanteessa.

Kommentit (225)

Vierailija
61/225 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tällaisessa tilanteessa, mutta pettänyt vain henkisellä tasolla. Sitä todella luulee rakastavansa jotain, mutta sitten elämään käveleekin joku aivan ainutlaatuinen ihminen. 

Vierailija
62/225 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet rakastunut toiseen mieheen (joka on myös parisuhteessa), miksi ihmeessä et eronnut siitä aikaisemmasta miehestäsi? Miksi petät parisuhteessa olevan miehen kanssa? Miksi myös hän pettää? Jos jatkuvasti tekee mieli uutta miestä (etkä pysty sitoutumaan), mikset pysy sinkkuna?

Ei tee jatkuvasti milloin uutta miestä. :D Avioliittomme on kestänyt todella monta vuotta. Menimme nuorina naimisiin. Ehkä se legendaarinen erilleen kasvaminen on tapahtunut. En vaan rakasta miestäni enää. Ei hänestä ole mitään pahaa sanottavaa.

En voi vastata toisen puolesta. En siis tiedä miksi tämä toinen mies ei eroa.

-ap

Sitten kysymys kuuluu, miksi olet yhdessä miehen kanssa, jota et rakasta? Sanoit itse, ettet halua satuttaa häntä eroamalla, mutta se, että häntä petetään selän takana ja koko kylä tietää siitä häntä ennen ei muka satuta tätä aviomiestäsi?

Milloin olit ajatellut kertoa pettämisestäsi aviomiehelle? Ajattelitko kertoa kakkosmiehen kumppanille myös?

En ole ajatellut kertoa. Monien vuosien avioliiton kuvioita ei selitetä kirjoittaen kovin nopeasti. Mutta lyhyesti sanottuna meillä ei ole mitään yhteistä. Mies ei kykene puhumaan tunteistaan ollenkaan. Hän on mykkäkoulun pitäjä. Vuosien saatossa olen kyllästunyt olemaan se terapeutti, joka kyselee mikä ongelma.

Arki sujuu kahden ihmisen tuloilla jne. Minulla ei ole ollut syytä tai halua erota. Ja olen varma, että mieheni ei saisi ikinä sanottua, että haluaa erota. En edes tiedä mitä hän ajattelee liitostamme. Ei tosin hänkään, että mitä minä, kun emme tosiaan ikinä juttele.

Parhaiten menee, kun työvuorot osuvat niin, että olemme eri aikaan kotona.

-ap

Aijai, ap taitaa todella olla provo, kun etenee tarinassaan niin stereotyyppisesyi. Tässä hän jo tosiaan kirjoittaa, miten hänen pettämistouhunsa ovat tosiaan itse asiassa puolison syytä. 😀👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/225 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaipaat ymmärrystä pettämisellesi muilta?

Vierailija
64/225 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas täällä kokoontuu moraaliposeeraajien mallikelpoisesti elävä kerma, sikäli en henkilökohtaisesti ymmärrä koko konseptia pettämisestä, koska vaikka olenkin naimisissa, en koskaan kuvitellut omistavani vaimoni seksuaalisuutta. Toisekseen jos ihminen jota rakastan haluaa välillä vaihtelua seksiin, niin onko hänen onnellisuutensa jotenkin minulta pois?

Pointti varmaan onkin se, että käykö puoliso hakemassa haluamaansa liiton ulkopuolelta omin luvin (eli pettäminen) vai keskusteleeko asiasta puolisonsa kanssa jonka jälkeen saattaa käydä luvan kanssa.

Pettäminen yleisesti ottaen tuomitaan, koska siinä petetään toisen ihmisen luottamus.

Luvan kanssa seikkailuun kellään taas ei ole mitään sanomista, kun siinä ei tehdä väärin ketään kohtaan.

Vierailija
65/225 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän pettämisen ilmiönä,(jännitystä, salailua, valtaa yli petetyn,) mutta silti minun on vaikea sitä hyväksyä.

Jos avioliitossasi ei ole enää rakkautta, niin mikä on syysi roikkua siinä? Haluatko pettämiselläsi kostaa jotakin miehellesi? Ehkä sen tylsyyden ja kaverillisuuden? Tuoko pettäminen elämääsi kaipaamaasi jännitystä?

En halua kostaa miehelleni mitään. Hän on kiltti mies.

Enkä missään nimessä syytä omista teoistani häntä.

Nyt vaan koen, että minulla on joku joka on kiinnnostunut minusta. Joku joka osaa keskustella. Joku joka huolehtii minusta (henkisellä tasolla). Enkä koe etsiväni jännitystä elämääni. Olen hyvinkin tasaista elämää arvostava. En ota riskejä.

-ap

Vierailija
66/225 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rajan ylitys vaan tapahtui. Siihen minulla ei ole puolustelevaa selitystä. Kumpikin olimme jo pitkään olleet ihastuneita toisiimme.

-ap

Samat sanat sanoi myös julkkis (28v.) kun faninsa (13v.) tuli raskaaksi.

Vierailija
67/225 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kutsut itseäsi "ns. pettäjäksi" etkä pettäjäksi?

Luultavasti siksi, että en vastaa sitä stereotyyppistä kuvaa pettäjästä, jollaiseksi itse luokitteluin pettäjät aikaisemmin.

-ap

Höpönlöpön. Sinähän vaikutat täysin normipettäjältä. Itsekeskeinen, taipuvainen kaksinaismoraalin omaksi edukseen, huomionkipeä, epärehellinen, asettaa omat tarpeensa muiden oikeuksien edelle, jne...

Ihan tavispettäjältä vaikutat.

Vierailija
68/225 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi petät?

Olen rakastunut toiseen mieheen.

-ap

Et ole, tunnet kiimaa toiseen mieheen. Ihan eri asia.

Kuvitteletko olevasi selvänäkijä?

Vierailija
69/225 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, minä joskus ajattelin etten ikinä voisi enkä haluaisi tehdä aborttia mutta teinpä kuitenkin. Elämä ei ole mustavalkoista.

En tuomitse ap:tä mutta en myöskään tarjoa varauksetonta päänsilitystä.

Tämä. En tuomitse AP:ta huonoksi ihmiseksi. Ite olen vaan huomannut minä olen erheellinen ja virheellinen ihminen enkä näin ollen odota muilta täydellisyyttä.

Pettämiseen on varmasti aina syyt (ei välttämättä hyviä, mutta syitä) ja niin kauan kun se ei ole ainoastaan sellasta tunteetonta ja itsekästä toimintaa, esim miten itse näin tämän APn tilanteen, niin...  noh...

Kyllähän se petetyksi tuleminen kirvelee ihan saakelisti, ei sitä voi kieltää.

Olen miettinyt pitkään että me ihmiset ollaan aika viallisia toimijoita ja koko elämä on tasapainottelua huonojen ja aivan helvetin huonojen tilanteiden välissä.

Vierailija
70/225 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehesi on kiltti, niin miksi haluat pilata hänenkin elämänsä? Ymmärräthän sinä, että tulet jäämään kiinni? Tai ainakin tämä asia jää kalvamaan välejänne suhteenne loppuun saakka. Toivottavasti teillä ei ole lapsia, tai ovat jo aikuisia.

En koe pilaavani hänen elämäänsä. Sillä mikään ei ole muuttunut suhteessamme, vaikka olenkin rakastunut toiseen. Samaa arkea. Mies käy töissä, minä käyn töissä. Mitään yhteistä ei ole, paitsi arki. Jos avioliitto olisi ollut kunnossa, luulen että en olisi edes rakastunut toiseen.

-ap

Eli koko juttu on siis puolisosi syytä. Ei olisi kannattanut mennä naimisiin kilttiksen kanssa.

Vierailija
71/225 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin provohan tää, saat 3/5!

Mene muualle perseilemään, jos ketju ei kiinnosta.

Vierailija
72/225 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehesi on kiltti, niin miksi haluat pilata hänenkin elämänsä? Ymmärräthän sinä, että tulet jäämään kiinni? Tai ainakin tämä asia jää kalvamaan välejänne suhteenne loppuun saakka. Toivottavasti teillä ei ole lapsia, tai ovat jo aikuisia.

En koe pilaavani hänen elämäänsä. Sillä mikään ei ole muuttunut suhteessamme, vaikka olenkin rakastunut toiseen. Samaa arkea. Mies käy töissä, minä käyn töissä. Mitään yhteistä ei ole, paitsi arki. Jos avioliitto olisi ollut kunnossa, luulen että en olisi edes rakastunut toiseen.

-ap

Valhe sattuu aina enemmän kuin totuus.

Jos toimisit suoraselkäisesti ja kertoisit miehellesi ettet enää rakasta ja haluat erota, niin joo häntä sattuisi, mutta hän pääsisi yli sinusta.

Kun jossain vaiheessa toi pettäminen tulee kuitenkin ilmi, niin tapahtuu kaikki samat asiat plus, että kiltti ja hyvä miehesi tulee tuntemaan itsensä petetyksi, arvottomaksi, ja käytetyksi.

Että kannattaa uudestaan miettiä mitä tämä kiltti miehesi ansaitsee. Ehkä tulevaisuuden ilman sinua?

Vierailija
73/225 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeksi sanottuna olet siis rahan takia yhdessä miehesi kanssa.

Vierailija
74/225 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rajan ylitys vaan tapahtui. Siihen minulla ei ole puolustelevaa selitystä. Kumpikin olimme jo pitkään olleet ihastuneita toisiimme.

Ja en ole eronnut mielestäni, koska hän on niin kiltti. En halua satuttaa häntä.

-ap

Sori sittenkin 0/5

Eikö sulla ole mitään parempaa tekemistä? Katselisit vaikka, kun maali kuivuu.

Vierailija
75/225 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän pettämisen ilmiönä,(jännitystä, salailua, valtaa yli petetyn,) mutta silti minun on vaikea sitä hyväksyä.

Jos avioliitossasi ei ole enää rakkautta, niin mikä on syysi roikkua siinä? Haluatko pettämiselläsi kostaa jotakin miehellesi? Ehkä sen tylsyyden ja kaverillisuuden? Tuoko pettäminen elämääsi kaipaamaasi jännitystä?

Nyt vaan koen, että minulla on joku joka on kiinnnostunut minusta. Joku joka osaa keskustella. Joku joka huolehtii minusta (henkisellä tasolla). Enkä koe etsiväni jännitystä elämääni. Olen hyvinkin tasaista elämää arvostava. En ota riskejä.

-ap

Sinä siis etsit tyydytystä omiin tarpeisiisi pettämällä. Se on itsekeskeistä.

Jos olisit rehellinen ja arvostaisit miestäsi, kertoisit hänelle tunteesi ja ottaisit eron. Nyt selvästi pysyttelet parisuhteessasi itsekkäistä syistä, ehkä taloudelliset seikat, joihin jo viittasitkin kahden ihmisen tulohin.

Käytät muita ihmisiä hyväksi tyydyttääksesi omia tarpeitasi, rakastat sivusuhteessakin varmaan sitä, että saat ihailua ja huomiota, etkä rakasta oikeasti muita kuin itseäsi.

Vierailija
76/225 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet rakastunut toiseen mieheen (joka on myös parisuhteessa), miksi ihmeessä et eronnut siitä aikaisemmasta miehestäsi? Miksi petät parisuhteessa olevan miehen kanssa? Miksi myös hän pettää? Jos jatkuvasti tekee mieli uutta miestä (etkä pysty sitoutumaan), mikset pysy sinkkuna?

Ei tee jatkuvasti milloin uutta miestä. :D Avioliittomme on kestänyt todella monta vuotta. Menimme nuorina naimisiin. Ehkä se legendaarinen erilleen kasvaminen on tapahtunut. En vaan rakasta miestäni enää. Ei hänestä ole mitään pahaa sanottavaa.

En voi vastata toisen puolesta. En siis tiedä miksi tämä toinen mies ei eroa.

-ap

Sitten kysymys kuuluu, miksi olet yhdessä miehen kanssa, jota et rakasta? Sanoit itse, ettet halua satuttaa häntä eroamalla, mutta se, että häntä petetään selän takana ja koko kylä tietää siitä häntä ennen ei muka satuta tätä aviomiestäsi?

Milloin olit ajatellut kertoa pettämisestäsi aviomiehelle? Ajattelitko kertoa kakkosmiehen kumppanille myös?

En ole ajatellut kertoa. Monien vuosien avioliiton kuvioita ei selitetä kirjoittaen kovin nopeasti. Mutta lyhyesti sanottuna meillä ei ole mitään yhteistä. Mies ei kykene puhumaan tunteistaan ollenkaan. Hän on mykkäkoulun pitäjä. Vuosien saatossa olen kyllästunyt olemaan se terapeutti, joka kyselee mikä ongelma.

Arki sujuu kahden ihmisen tuloilla jne. Minulla ei ole ollut syytä tai halua erota. Ja olen varma, että mieheni ei saisi ikinä sanottua, että haluaa erota. En edes tiedä mitä hän ajattelee liitostamme. Ei tosin hänkään, että mitä minä, kun emme tosiaan ikinä juttele.

Parhaiten menee, kun työvuorot osuvat niin, että olemme eri aikaan kotona.

-ap

Miksi haluat ylläpitää noin pystyynkuollutta avioliittoa, jossa et viihdy edes samassa asunnossa kavereina?

Vierailija
77/225 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Niin no, ne "riskithän" onkin silloin mukavinta ottaa, kun ei ite saa siipeensä :'D

Mulla ei oo tarvetta itse toimintaa vieraille ihmisille tuomita, niin paljoa ei kiinnosta, mutta miksi aina tämä selittely? En halua loukata, mutta teen niin silti, en syytä muita, mutta kun mies ei tee tätä ja tuota.

Vierailija
78/225 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kutsut itseäsi "ns. pettäjäksi" etkä pettäjäksi?

Luultavasti siksi, että en vastaa sitä stereotyyppistä kuvaa pettäjästä, jollaiseksi itse luokitteluin pettäjät aikaisemmin.

-ap

Höpönlöpön. Sinähän vaikutat täysin normipettäjältä. Itsekeskeinen, taipuvainen kaksinaismoraalin omaksi edukseen, huomionkipeä, epärehellinen, asettaa omat tarpeensa muiden oikeuksien edelle, jne...

Ihan tavispettäjältä vaikutat.

Näistä en tunnista itseäni ollenkaan. Joo, petän eli olen siinä mielessä paha ihminen.

Mutta muu menee pieleen. Olen aina ollut se muista huolehtia. Ammatissanikin. Ja jo lapsuudessa. Myös omista lapsistani olen aina huolehtinut. He ovat aina etusijalla. Nyt vaan jo isoja.

Omat tarpeet on ehkä unohtuneetkin viime vuosiin saakka. Nyt kun en jaksa olla miehelleni terapeutti, niin emme koskaan keskustele siis mistään. Hän ei kykene esimerkiksi tukemaan minua elämän kriiseissä mitenkään. Olen vuosia kokenut olevani täysin yksin.

-ap

Vierailija
79/225 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole kysyttävää. Melkein kaikilla pettäjillä ollu samat piirteet mitä nyt tullut sivusta seurattua.. Ei kyllä kovin älykkäitä muutenkaan jotenkin yksinkertaisia, huono itsetunto tai jotain mielenterveysongelmaa.

Vierailija
80/225 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ristiriitaista, sanot että miehesi on kiltti ja arki hyvää, mutta miehesi myös pitää mykkäkoulua ja arki sujuu kun olette eri aikoihin kotona. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että raha ei ole riittävä syy pysyä yhdessä, mutta jos se jollekin riittää niin mikäpä minä siinä olen tuomitsemaan. Reilumpaa kyllä olisi erota jos rakkautta ei kerran enää ole

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi