Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vieraat, jotka eivät kutsuilla syö mitään

Vierailija
02.05.2022 |

Onko teidän mielestä epäkohteliasta, jos kutsuvieras ei juhlissa syö mitään? Eilen oli lapsen syntymäpäivillä pari vierasta, jotka eivät maistaneet mitään. En nyt loukkaanut siitä heille, mutta itsestäni tuntuu ikävältä, kun itse on leiponut kakkuja ja hankkinut muuta tarjottavaa. Ja kyseessä ei siis lapset vaan ihan aikuisvieraat.

Tietenkään ei tarvitse santsata eikä jokaista sorttia tarvitse maistaa, mutta itse ainakin miellän hyvän tavan mukaiseksi, että kutsuilla tai arkenakin kylässä edes jotakin otetaan.

Kommentit (906)

Vierailija
761/906 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me syödään aina kotona valmiiksi. Sitten ei tule pettymystä jos juhlissa ei ole kummoista tarjoilua. Pahinta on jos tulee nälissään ja tarjolla on vaikka vain kahvia. Kun syö valmiiksi kotona jaksaa juhlissa olla iloinen ja hyväntuulinen.

Vierailija
762/906 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin pitkästä aikaa kylässä. Tuntui kivalta, kun emäntä oli tehnyt voileipiä tarjolle. Oli mukava tunne, et valmiiksi tehty voileipä, päällä juusto, makkara ja kurkkua. Tuoksuikin hyvältä.

Nimim. Yleensä itse voileipänsä tekevä

Juu voileivät on kyllä raikkaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/906 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en osta mitään kahvin kanssa vaan teen itse. Samaten ruoka. Maistunut on. 

Vierailija
764/906 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen kylään niin vien jotain kahvin/teen kanssa vähän parempaa. 

Vierailija
765/906 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on jotain kaupan keksejä on tarjolla, niin yhden otan, ehkä kaksi. Kakut ällöttää yli kaiken, kermasokerirasvamössöä, jota kahvin kanssa kun palan syö niin saa pelätä tuleeko kakat housuun kun menee maha välittömästi sekaisin ja tulee niin etova olo muutenkin. Ja voileipäkakut, hyi hel***ti mitä oksennusta! Yököttää jo kun ajatteleekin. Eli, maistettu on kyllä, moneen kertaan. Ei kiitos enää.

Et siis tykkää leivästä jonka päällä on yrttituorejuustoa, kinkkusiivu ja kurkkua/tomaattia? Olet kyllä aika yksin voileipäkakun yököttelysi kanssa.

Täällä toinen, joka ei ymmärrä voileipäkakun ihanuutta. Voileipäkakussa, joka on yleensä tehty jo päivä ennen tarjoamista, täytteet epämääräistä mössöä ja päällä aivan liian paljon tuorejuustoa. päivän seissyt leipäkasa epämääräisine täyteineen on ällöttävä.

Vierailija
766/906 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on vaikea syödä vieraiden seurassa. Se on tavallaan fobia. Ravintolassa on vaivautunut olo, varsinkin, jos on buffet. Rääpin jotain pientä väkisin ja lähden nälkäisenä pois. Ihmiset, jotka ei tunne mua ja näkevät nuo julkiset ruokailutilanteet, luulee varmasti, että oon vain todella pieniruokainen.

Vierailija
767/906 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, pari kissaa nuolemassa tarjoomuksia saa mut ainakin jättämään tarjoomukset väliin. Likaiset astiat jne. myös.

Jotain vikaa tarjoomuksissa jos ei vieraat ota.

Vierailija
768/906 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on jotain kaupan keksejä on tarjolla, niin yhden otan, ehkä kaksi. Kakut ällöttää yli kaiken, kermasokerirasvamössöä, jota kahvin kanssa kun palan syö niin saa pelätä tuleeko kakat housuun kun menee maha välittömästi sekaisin ja tulee niin etova olo muutenkin. Ja voileipäkakut, hyi hel***ti mitä oksennusta! Yököttää jo kun ajatteleekin. Eli, maistettu on kyllä, moneen kertaan. Ei kiitos enää.

Et siis tykkää leivästä jonka päällä on yrttituorejuustoa, kinkkusiivu ja kurkkua/tomaattia? Olet kyllä aika yksin voileipäkakun yököttelysi kanssa.

Täällä toinen, joka ei ymmärrä voileipäkakun ihanuutta. Voileipäkakussa, joka on yleensä tehty jo päivä ennen tarjoamista, täytteet epämääräistä mössöä ja päällä aivan liian paljon tuorejuustoa. päivän seissyt leipäkasa epämääräisine täyteineen on ällöttävä.

Samaa mieltä. Maistuu usein samalle kuin viimeisen käyttöpäivän kaupan kolmioleivät. Ja varsinkin kun se kakku usein jätetään tunneiksi huoneenlämpöön pöydälle. 

Vierailija
769/906 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä minä teidän junttikutsuilla söisin mitään, kun aika menee juomiseen, että teitä kestän?

Vierailija
770/906 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen päättää omasta kehostaan ja siitä, mitä suuhunsa pistää tai on pistämättä.

Menetkö sinä juhliin vaikka alasti, jos haluat koska minä ja mun keho?

Vierailija
771/906 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen päättää omasta kehostaan ja siitä, mitä suuhunsa pistää tai on pistämättä.

Menetkö sinä juhliin vaikka alasti, jos haluat koska minä ja mun keho?

En mene! Koska en ole sinä tai sinun keho.

Vierailija
772/906 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää maistamatta mitään jos kaikki on ihan kunnolla yliällömakeaa tai voista/rasvasta kitalakeen tarttuvaa. Tulee paha olo.

Ja sit toinen jos on epäsiisti paikka tai tiedän just et käydään tyylii vessassa ja käsiä pesemättä leipomaan. Tai jos on tarjoilut tehnyt perhe just ollu vatsataudissa tms.

Vierailija
773/906 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän palstan perusteella suomalaiset ovat kyllä ankeata juhlakansaa.

Juhliin meno on lähtökohtaisesti kärsimystä, kun juhlien järjestäjä kehtasi pilata oman viikonlopun kutsumalla juhliinsa. Tarjoiluille nyrpistetään nenää, kun ei löytynyt juuri omaan uniikkimakuun sopivaa syötävää tai niissä on liikaa kaloreita.

Vierailija
774/906 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua naisia.

Vierailija
775/906 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ole parasta et jokainen on kotonaan ja syö/on syömättä. Kevään ja kesän juhlat peruttu. Kaikki päästään helpommalla.

Vierailija
776/906 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, kakussa kaloreita, ei voi syödä. Älä ota myöskään sitten kuohuviiniä tms., koska alkoholissakin on kaloreita.

Vierailija
777/906 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raastepöytä on ratkaisu. Terveellistä ja niin mehevää. Juhlamieltä!

Vierailija
778/906 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, kuinka kukaan viitsii nykyään kutsua vierailijoita kotiinsa. On kaikenlaista allergiaa, syömishäiriötä ja sitten vielä nämä kaikkea inhoavat terveystarkastajat. Hohhoijaa. Sekin vähän ihmetyttää että eikö nämä tunne riittävän hyvin tuttaviaan, jotta tietäisivät jo etukäteen, että tuota nenännyrpistäjää ei nyt kannata ainakaan kutsua.

En mä oikein viitsikään. Yksi ei syö kalaa(ei allergia) yksi ei syö gluteenia(ei keliakiaa) yhdelle pitää olla laktoositonta(ei laktoosi-intoleranssia) ja loput ei vaan tykkää siitä tai tästä. 

Ei sillä, en itsekään kaikkea syö vaikken ole millekän allerginen. En syö nilviäisiä enkä äyriäisiä tai  hyönteisiä/matelijoita. En syö jänteitä, lihaskalvoja, läskiä, sisäelimiä tai kieltä, enkä imeskele lussutellen luita. Kasviksista uppoaa kaikki.

Ei olle laktoosi-intoleranssia eikä keliakiaa, mutta jos syön vehnäkakkua laktoosikermalla, niin ihan taatusti istun vessassa pian. Ja jos en istu, niin sitten kärsin vatsakivuista. Tosi mukavat juhlat.

Vierailija
779/906 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapakulttuuriin kuuluu, että tarjottavia ruokia syödään. Tilaisuudessa ei kuulu vinkua allergioista ja muista luulosairauksista kuten kasvissyönnistä. Jos ei kestä tätä muodollisuutta, niin pysy kotona.

Sellaista tapakulttuuria sieltä sitten.

Kiitos, pysyn pähkinäallergioineni kotona oikein mielelläni. Myös fiksu seura on oikein hyvä vaihtoehto.

Vierailija
780/906 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen ollut vieraana yh:n kotona, jossa ei tehnyt mieli ottaa edes lasia hanavettä varten

Aijaa mä oon yhteishuoltaja ja mulla on puhtaampi koti ja paremmat tarjoilut kuin naimisissa ollessa,kun oltiin köyhiä. Nyt ei ole enää pursotinkermaa kakun päällä eikä syödä niitä ranskalaisia vai mitä väitti aikoinaan. Mitä se yh.us vaikuttaa tarjoiluun 🤭🤭Tuskin monen mies parempaa pistää pöytään.