Vinted - millainen käytös ärsyttää? Peukutusketju
Millainen käytös myyjiltä tai ostajilta saa sinut ärsyyntymään Vintedissä tai vastaavilla käytetyn tavaran myyntialustoilla. Ja en siis niinkään hae selkeitä sääntörikkomuksia ym. vaan käytöstä, joka on sallittua, mutta ärsyttävää. Yksi asia per viesti ja peukku ylös: sapettaa minuakin - peukku alas: mitäs tuosta, ihan normaalia käytöstä.
Minä aloitan: suostun usein tarjouksiin, mutta jostain syystä juuri maksimitinkaus (-40%) saa minut ärsyyntymään, jos tuote on vastikää julkaistu.
Kommentit (77)
Paljon todennäköisemmin suostun myymään kolmen euron tuotteen kahdella kuin 1,8
Myydään jotain Tokmannilta ostettuja tennissukkia ja ilmoitus:
#marimekko #uhana #gugguu #metsola #merinovilla #kashmir #silkki
Varsinkin puolalaisilla myyjillä näkee ilmoituksia, joissa pyydetään kysymään hintaa/jättämään tarjous yksityisviestillä. Itselleni koko pointti Vintedissä on ettei tarvitsisi säätää.
Jättää tarjouksen eikä ostakaan vaikka hyväksyntää tarjotun hinnan heti samantien.
Vierailija kirjoitti:
Jättää tarjouksen eikä ostakaan vaikka hyväksyntää tarjotun hinnan heti samantien.
Joo, ymmärrän jos kestäisi vastata, mutta jos saa vastauksen minuutissa...
Olisi kiva, jos tarjouksiin suostumiseen saisi "voimassaoloajan" tai sen voisi perua. Joskus hyväksyn oikeastaan liian alhaisen tarjouksen, koska olen vaikka samana iltana menossa postittamaan jotain muuta, mutta seuraavana päivänä en enää halua myydä sillä hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Paljon todennäköisemmin suostun myymään kolmen euron tuotteen kahdella kuin 1,8
Monen mielestä tinkiminen kuuluu kirppareille, mutta harvoin toreilla kuuluu: "Ai 3e? Sopiiko 1,8e?"
"Olisiko 10e näistä neljästä 3e tuotteesta sopiva?" on enemmän sitä "perinteistä kaupantekoa"
Kuntoluokituksena välttävä, muttei mitään kuvia tai kommentteja mahdollisista virheistä. Muutenkin ilmoitukset, joissa lukee tyyliin: "Paita" tai ehkä "Punainen paita kissakuvalla". Voisi jotain sanoa siitä, mikä ei ole täysin ilmeistä kuvasta.
Varausten pyytelijät. Jos pyytää varaamaan juuri julkaistun tuotteen seuraavaan viikkoon, on myyjä menettänyt parhaan mahdollisuuden myyntiin. Useimmat näistä ei kuitenkaan osta ja sitten ilmoitus onkin jo hautautunut uudempien alle
Minun mielestäni jos vaate on nukkaantunut, sen kunto ei ole "erittäin hyvä".
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni jos vaate on nukkaantunut, sen kunto ei ole "erittäin hyvä".
Mun mielestä on. Eihän tuo tarvitse muuta kun nukanpoistoa.
Mulla oli Marimekon kulho hinnalla 6€ myynnissä. Kulho täysin uutta vastaavassa kunnossa kun siinä oli pidetty vain pähkinöitä. Otin tuotteen pois Vintedistä, koska jatkuvasti tingattiin jotain 2€ tarjousta. Ovh kulholla oli 36€ niin hintapyyntöni ei ollut mielestäni kallis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni jos vaate on nukkaantunut, sen kunto ei ole "erittäin hyvä".
Mun mielestä on. Eihän tuo tarvitse muuta kun nukanpoistoa.
"Mun mielestä on. Eihän tuo tarvitse muuta kun nukanpoistoa."
Kaikista materiaaleista ei ensinnäkään voi poistaa nukkaa, mutta "erittäin hyvä" tarkoittaa, ettei pitäisi joutua tekemään mitään toimenpiteitä saadakseen vaatteen käyttökuntoon.
Eihän reikäinenkään vaate tarvitse muuta kuin parsimista ja tahrainen tahranpoistoa
Nyt on osunut kohdalle monta sellaista ostajaa, jotka ostavat ja peruvat muutaman minuutin kuluttua. Ei mitään etukäteiskyselyjä tms., pelkkä osto ja peruminen. Mikä järki näissä on? Tuotteet maksaneet 2 -10 euroa, pääosin asusteita tai vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on osunut kohdalle monta sellaista ostajaa, jotka ostavat ja peruvat muutaman minuutin kuluttua. Ei mitään etukäteiskyselyjä tms., pelkkä osto ja peruminen. Mikä järki näissä on? Tuotteet maksaneet 2 -10 euroa, pääosin asusteita tai vaatteita.
En ole vintedissä mutta mikä järki on että voit tosta noin vaan perua kaupat?
Ihmettelen myös myyjiä, jotka eivät lähetä tuotteita. Ostin tuotteen, joka oli ladattu Vintediin kaksi tuntia aiemmin, ei siis mikään kuukausia vanha myyjältä unohtunut ilmoitus. Ei lähetetty, en saanut mitään selitystä, rahat tuli takaisin ja myyjä sai automaattisen huonon palautteen. Vilkaisin palautteita ja hänellä oli monia muitakin vastaavia yhden tähden automaattisia palautteita lähettämättömistä tuotteista. Mutta myyjällä oli kuitenkin keskiarvona viisi tähteä, koska hänellä oli niin paljon onnistuneita kauppoja.
En tiedä ärsyttikö tuo erityisesti, mutta hämmensi. Mikä pointti tuossakin oli? Myyjä otti kuvat, latasi tuotteen, ja muutti heti mielensä? Ja kuitenkin käy jatkuvasti kauppaa Vintedissä, muttei välitä negatiivisista palautteista.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen myös myyjiä, jotka eivät lähetä tuotteita. Ostin tuotteen, joka oli ladattu Vintediin kaksi tuntia aiemmin, ei siis mikään kuukausia vanha myyjältä unohtunut ilmoitus. Ei lähetetty, en saanut mitään selitystä, rahat tuli takaisin ja myyjä sai automaattisen huonon palautteen. Vilkaisin palautteita ja hänellä oli monia muitakin vastaavia yhden tähden automaattisia palautteita lähettämättömistä tuotteista. Mutta myyjällä oli kuitenkin keskiarvona viisi tähteä, koska hänellä oli niin paljon onnistuneita kauppoja.
En tiedä ärsyttikö tuo erityisesti, mutta hämmensi. Mikä pointti tuossakin oli? Myyjä otti kuvat, latasi tuotteen, ja muutti heti mielensä? Ja kuitenkin käy jatkuvasti kauppaa Vintedissä, muttei välitä negatiivisista palautteista.
Lisään vielä, että jos myyjä vain muutti mielensä heti, niin hänhän olisi voinut painaa sitä peruutusnappulaa ja valita syyksi "sovittu ostajan kanssa" (vaikkei olekaan), niin hän ei olisi edes saanut sitä huonoa palautetta. Mutta jostain syystä hän roikutti ostoa viikon ja antoi Vintedin peruuttaa sen.
Nyt ihan viime aikoina on useamman kerran käynyt näin:
Laitan tuotteen myyntiin ja nopeasti tulee kymmeniä "sydämiä", mutta menee ainakin pari päivää ennen kuin kukaan ostaa. Sitten kun tuote on myyty, alkaa tulla kommentteja tyyliin "Olisin niiiiin halunnut sen. Onko sulla toista?" Ja nämä voivat jatkaa monen kysymyksen verran ("Onko tulevaisuudessa tulossa lisää? Laita viesti, jos ostaja ei hae pakettia. Jne). Jos niin kovasti halusi ostaa, niin miksi ei vain ostanut? Ja kuinka monella on useita kappaleita samaa vanhaa tavaraa? En erityisesti rakasta viesteihin vastaamista ennen toteutunutta myyntiä, mutta sen jälkeen se on täyttä ajanhukkaa.
Ja jos tajuatte, mistä noissa kyselyissä on kyse, niin valaiskaa kiltit tyhmempäänne.
Palapelistä väitetään kunnoksi erinomainen vaikka siitä puuttuisi pala tai jopa useampi. Eihän se silloin ole mikään erinomainen, kun osa tuotteesta puuttuu kokonaan!
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen myös myyjiä, jotka eivät lähetä tuotteita. Ostin tuotteen, joka oli ladattu Vintediin kaksi tuntia aiemmin, ei siis mikään kuukausia vanha myyjältä unohtunut ilmoitus. Ei lähetetty, en saanut mitään selitystä, rahat tuli takaisin ja myyjä sai automaattisen huonon palautteen. Vilkaisin palautteita ja hänellä oli monia muitakin vastaavia yhden tähden automaattisia palautteita lähettämättömistä tuotteista. Mutta myyjällä oli kuitenkin keskiarvona viisi tähteä, koska hänellä oli niin paljon onnistuneita kauppoja.
En tiedä ärsyttikö tuo erityisesti, mutta hämmensi. Mikä pointti tuossakin oli? Myyjä otti kuvat, latasi tuotteen, ja muutti heti mielensä? Ja kuitenkin käy jatkuvasti kauppaa Vintedissä, muttei välitä negatiivisista palautteista.
Mt-ongelmia.
Panikoi, pelkotiloja, sosiaalinen fobia, ptsd jne.
Joskus onnistuu, joskus ei.
Joudun itse välillä pyytämään apua että saan paketin postiin kun en vaan pääse ovesta ulos.
"No miksi sitten olet vintedissä jos et kykene tuohonkaan?"
No sen takia että saisin sitä altistusta, vähän rahaa ja jotain puuhaa, silti en aina pysty.
Täysin turhat kyselyt. Kun on kahdeksas viesti samalta ostajalta, on lähetetty kai-kai mittaa, värin tarkkaa sävyä jne., ja ostaja kysyy onko vaatteessa reikiä. Jo ilmoituksessa lukee ettei ole, mutta kun vastaan ettei ole, niin ostaja katoaa. Toivoiko siis reikäistä vaatetta?