Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vieraat, jotka eivät kutsuilla syö mitään

Vierailija
02.05.2022 |

Onko teidän mielestä epäkohteliasta, jos kutsuvieras ei juhlissa syö mitään? Eilen oli lapsen syntymäpäivillä pari vierasta, jotka eivät maistaneet mitään. En nyt loukkaanut siitä heille, mutta itsestäni tuntuu ikävältä, kun itse on leiponut kakkuja ja hankkinut muuta tarjottavaa. Ja kyseessä ei siis lapset vaan ihan aikuisvieraat.

Tietenkään ei tarvitse santsata eikä jokaista sorttia tarvitse maistaa, mutta itse ainakin miellän hyvän tavan mukaiseksi, että kutsuilla tai arkenakin kylässä edes jotakin otetaan.

Kommentit (906)

Vierailija
901/906 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En syö juhlissa mitään, koska olen niin ahdistunut juhliin joutumisesta, että en osaa keskittyä syömiseen, ja aina, siis aina jos olen yrittänyt, kaadan tai tiputan jotain päälleni, tai jonkun toisen päälle. Noin yleisesti en kyllä edes ymmärrä, miten ketään kiinnostaa syökö jotain vaiko ei.

Eli olet kuin "Elizabeth, Pokka pitää ohjelmassa...." Jos nyt täällä huumoria sallitaan, kenenkään loukkaantumista😂!!! 

Vierailija
902/906 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mun yksi sukulainen tekee tätä. On todella raivostuttavaa. Jos on sovittu, että tulee syömään, niin lautasella on sellainen pieni nökkönen ruokaa että just saa sen lautasen likaiseksi. Sama kakkujen ja leivon sen kanssa.

Kun sitten mennään hänelle, niin pöydässä vähintään seitsemää sorttia ja kaikkia pitäisi maistaa. Kun kieltäydyn kohteliaasti, alkaa maanittelu "ota nyt, kun ihan teitä varten tein". Olen jo vuosikausia selittänyt, että ei tarvitse laittaa kuin yhtä sorttia, se riittää ihan hyvin, niin ei mene hukkaan ainakaan meidän takia. Tuputus loppuu vasta kun ärähdän, että kyllä minä itse tiedän mitä haluan syödä ja mitä en, eikä kyse ole siitä etteikö ne kaikki tarjottavat olisi hyviä."

Minun äitini on täsmälleen samanlainen tuputtaja kuin yllä kuvataan. "Ota nyt minun mielikseni" ja "Ota nyt, kun ihan sinua varten tein" ovat hänen lempirepliikkinsä. Luulisi, että olen lapsi, mutta aikuinen olen! Äiti on jopa uhkaillut minua herustäen nyrkkiä nenäni edessä: "Sinä et syönyt tarpeeksi, vaikka minä olen nähnyt vaivaa sinun takiasi!" Noin hävyttömän käytöksen jälkeen oli helppo sanoa: "Kiitos ja hei sitten, äiti!"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/906 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskivaikeasti kehitysvammaisten vekkuleiden autismin ekkojen ei tarvitse kutsuilla pistää mutåpn vekkulisti.

TYHMÄ 🙈🙈🙈!!! 

Vierailija
904/906 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole oikein luottoa muiden leipomuksia kohtaan, kun ei tiedä, onko ne tuoreita, onko ne tehty hygieenisesti, kuka niihin on koskenut ennen tarjoilua jne. Pöydässä tulee ahdistunut olo, kun on vähän paineita syödä jotain kun tarjotaan, mutta samalla yököttää se epähygieenisyys. Myös ihmisten läheisyys ahdistaa ja juonkin kahvini mieluummin seisaalleen.

Pysy sitten poissa juhlista ja juo kahvisi seisaalleen kotonasi... 😅!! 

Vierailija
905/906 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Jo s ei olemitään suolaista tarjolla, en ota muuta. En ole koskaan, edes lapsena, pitänyt pullista, kakuista jäätelöstä tai muusta makeasta. Kun puhutaan herkuista, itselleni se tarkoittaa jotain ruokaa tai ainakin suolaista piirakkaa tai lohileipiä tms. Siksi  jotkut ns. kahvikutsut ovat ei-toivottujen listalla.

Vierailija
906/906 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole oikein luottoa muiden leipomuksia kohtaan, kun ei tiedä, onko ne tuoreita, onko ne tehty hygieenisesti, kuka niihin on koskenut ennen tarjoilua jne. Pöydässä tulee ahdistunut olo, kun on vähän paineita syödä jotain kun tarjotaan, mutta samalla yököttää se epähygieenisyys. Myös ihmisten läheisyys ahdistaa ja juonkin kahvini mieluummin seisaalleen.

Pysy sitten poissa juhlista ja juo kahvisi seisaalleen kotonasi... 😅!! 

No ainakin täällä kaksi "nirppanokkaa" 👎👎..... 😅