Mitä kieliä osaat puhua?
Itse osaan englantia, espanjaa, ruotsia, sekä turkkia. Ja tottakai suomea.
Kommentit (116)
Suomi, englanti, ruotsi, saksa, pärjään myös korealla. Ymmärrän myös italiaa ja espanjaa kohtuu hyvin, mutta puhun hyvin vähän.
Vierailija kirjoitti:
suomea
englantia
espanjaa
italiaa
katalaania
japania
koreaa
Niin, ja olen "pelkkä" amis ja elämäntapatyötön. M27
Jos tuo on totta, niin meneepä taidot talteen.
suomi, ruotsi, englanti ja venäjä
hieman saksaa ja ranskaa
Suommee ja Savvoo hiljoo ja kovvoo.
Suomi, ruotsi, englanti, saksa, ranska (tätä näistä huonoimmin), espanja.
Vierailija kirjoitti:
Ma räägin Soome ja Eesti keelt.Rootsi keel ma ei saa aru.
rootsi keelest
Vierailija kirjoitti:
suomea
englantia
espanjaa
italiaa
katalaania
japania
koreaa
Niin, ja olen "pelkkä" amis ja elämäntapatyötön. M27
Osaatko muka oikeasti sujuvasti näitä puhua. Vähän epäilen.
Haa, m mandika kaŋo moyi. Saayiŋ m mandinka kumoobuku dadaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
suomea
englantia
espanjaa
italiaa
katalaania
japania
koreaa
Niin, ja olen "pelkkä" amis ja elämäntapatyötön. M27Jos tuo on totta, niin meneepä taidot talteen.
Miksi valehtelisin harrastuksestani, kielten opiskelusta? Sorry, mutta sellaista työnantajaa ei ole, joka pystyisi maksamaan minulle tarpeeksi suurta palkkaa. Arvostan vapaa-aikaani enemmän kuin rahaa. Sorry. M27
Noin kymmentä. En luettele, koska osan osaaminen kertoo liikaa minusta tälle palstalle, tosiaan ala on aika pieni.
Miksi kysyt?
En välitä enää vastata kun monen kielen
osaaminen herättää täällä ärtymystä.
Mut sen voin kyllä sanoa että kielitaidosta on aina iloa ja hyötyä. Kannattaa lukea siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
suomea
englantia
espanjaa
italiaa
katalaania
japania
koreaa
Niin, ja olen "pelkkä" amis ja elämäntapatyötön. M27Osaatko muka oikeasti sujuvasti näitä puhua. Vähän epäilen.
Osaan. Siinäpähän epäilet. Noinko kova paikka on korkeasti koulutetulle käsienheiluttajalle, kun amis on jossakin parempi? M27
Sujuvasti suomen lisäksi vain englantia. Ruotsia ymmärrän hyvin ja luen jonkin verran ruotsiksi, mutta en ole oikein päässyt harjoittelemaan puheentuottoa, joten en uskalla sanoa puhuvani sitä. Saksakin on sen verran ruosteessa, ettei muu kuin aika alkeellinen keskustelu onnistuisi. Japaniakin ymmärrän jonkin verran ja osaan puhua alkeellisesti. Kaikki nämä kielet haluaisin saada korkeammalle tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
suomea
englantia
espanjaa
italiaa
katalaania
japania
koreaa
Niin, ja olen "pelkkä" amis ja elämäntapatyötön. M27Osaatko muka oikeasti sujuvasti näitä puhua. Vähän epäilen.
Osaan. Siinäpähän epäilet. Noinko kova paikka on korkeasti koulutetulle käsienheiluttajalle, kun amis on jossakin parempi? M27
No kirjotappas muutama lause vaikka japaniks. Osaan sitä hieman
Vain seitsemää eurooppalaista kieltä.
Useamman opiskeluun ei ole ollut motiivia. Mieluummin syvennän vanhoja taitoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
suomea
englantia
espanjaa
italiaa
katalaania
japania
koreaa
Niin, ja olen "pelkkä" amis ja elämäntapatyötön. M27Jos tuo on totta, niin meneepä taidot talteen.
Miksi valehtelisin harrastuksestani, kielten opiskelusta? Sorry, mutta sellaista työnantajaa ei ole, joka pystyisi maksamaan minulle tarpeeksi suurta palkkaa. Arvostan vapaa-aikaani enemmän kuin rahaa. Sorry. M27
Joo miks kukaan valehtelis netissä :DD
Suomea, ruotsia ja venäjää hyvin. Englantia ja saksaa heikommin.
Suomea ja viikonloppuisin Norjaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
suomea
englantia
espanjaa
italiaa
katalaania
japania
koreaa
No kirjotappas muutama lause vaikka japaniks. Osaan sitä hieman
Tai kerro jotain itsestäsi italiaksi ja espanjaksi.
Vain englantia sujuvasti. Luen ruotsinkielistä kirjallisuutta jatkuvasti ja pystyn seuraamaan ruotsinkielisiä sarjoja kohtuuhyvin, mutta jotta voisin käyttää ruotsia esimerkiksi työkielenä tai vaihtaa koska tahansa puheeni ruotsiksi, minun pitäisi harjoitella sitä.
Saksaa osaan vielä heikommin ja ranskaa ymmärrän vain vähän.
Aina, kun kysytään, mitä kieliä joku osaa, pitäisi määritellä, mitä osaamisella tarkoitetaan. Voisin itsekin luetella listan kieliä, joita olen opiskellut sen verran, että osaan joitakin perusfraaseja (kreikka, albania, espanja, italia, venäjä), mutta en todellakaan sanoisi puhuvani niitä. Minusta puhuminen tarkoittaa sitä, että voisi sujuvasti esimerkiksi vastata tähän kysymykseesi kyseisellä kielellä,
Sovitaanko, että tästä eteenpäin jokainen vastaa kysymykseesi kielillä, joita puhuu?