Kävin treffeillä miehen kanssa, joka etsi "urheilullista" naista - miksi ei voinut sanoa suoraan, että etsi laihaa!?
Viikonloppuna ekat (ja vikat) Tinder treffit miehen kanssa, jonka profiilissa luki suurinpiirtein näin. "Liikunta, urheilu, ja terveelliset elintavat ovat minulle tärkeitä ja toivon että sinullekin sporttisuus on elämäntapa". Matchasin ja sovin treffit tuon miehen kanssa, en liikuntajutun takia vaan ihan yleisen profiilin järkevyyden vuoksi. Todettakoon kuitenkin, että liikunta on minulle elämäntapa. Treenaan tavoitteellisesti salilla 3-4 kertaa viikossa, sen lisäksi yksi toiminnanllinen HIIT-tyyppinen treeni kerran viikossa, lepopäivinä pitkiä rauhallisia kävelylenkkejä ja kehonhuoltoa, joogaa, pilatesta. Lisäksi teen osa-aikaisesti oman työn ohella pt hommia isossa kuntokeskuksessa (olen lisensoitu pt). Teen myös sijaisuuksia ryhmäliikunnanohjaajana ja keikkatyönä erilaisia muitakin ryhmäliikuntojen vetämisiä, kuten yritysten tyhy-päivien liikuntaosioita jne.
Treffeillä kävi ilmi, ettei mies ollut mitään liikunnallista naista etsimässä vaan yksinkertaisesti HOIKKAA! Liikuntaa hän ei itse harrasta, näen sen puoliammattilaisena jo päältä päin. Huono ryhti, huono keskivartalon hallinta, hoikka ilman lihaksia (=laihaläski), huono hapenottokyky (puuskutti kävellessämme tavallista kävelyvauhtia ilman että oli mikään flunssatoipilas). Kysyin ihan suoraan liikunnan harrastamisesta ja mies siihen "no joo mä oon aatellut ottaa koiran niin sen kanssa sitten lenkkejä", ja "tykkään kyl kesällä käydä pelaan minigolfia, on hyvä laji".
Hetken aikaa mietin, että mitäs helvattia on laittanut profiiliinsa puppua siitä, että "toivon sinullekin liikunnan olevan elämäntapa", kunnes tajusin että hoikkaa naista kaveri on etsimässä. Olisi pitänyt grillata kaveria siitä vielä tarkemmin, tyyliin että paljonko herralla nousee penkistä tai mikä on kyykkymaksimi. V-tti, että olin tuhlannut aikaa mokoman urpon kanssa treffeihin. Ymmärrän, että jollain voi olla preferenssi ulkoisesti hoikkiin ja siroihin naisiin ja se on ihan ok, mutta miksi tuhalta kaikkien aikaa puhumalla jostain liikunnan tärkeydestä jos ei sitä kerran tarkoita.
Kommentit (1320)
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen kokenut saman. "Urheilullinen" mies oli tyyliin 175-178 cm pituinen kuivakan laiha maratoonari. Ilta oli kiusallinen molemmin puolin, kun ohikulkijat silmäilivät häntä minun seurassani.
Miten pituus liittyy urheilullisuuteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinderissä urheilullinen tarkoittaa hoikkaa. Sinne on muodostunut ihan oma sanastonsa.
Okei, minä hoikkana naisena olen skipannut kaikki urheilullista naista etsivät koska en ole mikään fitnessmimmi tai urheiluhullu, vaikka terveet elintavat omaankin.
Sama. Eräs PT sanoi suoraan kävelytreffien päätteeksi, että koska en ole yhtä kiinnostunut salista niin ei halua tavata toiste. Joten vältin sen jälkeen myös näitä urheilullista naista etsiviä, vaikka olenkin juuri sellainen pieni ja siro xs-kokoinen
Olisi kyllä erikoista, jos noilla liikuntamäärillä ap ei olisi sporttisen näköinen. Toisaalta erikoista myös tuo, että naisen pitäisi olla liikunnallinen mutta joutuisi ilmeisesti harrastamaan liikuntaa lähinnä yksin :D
Kuten täällä joku jo sanoikin, reippaanpuoleinen ylipaino kostautuu myöhemmin nivelrikkona. Nivelet kun eivät tiedä, onko ylimääräinen massa lihasta, raskas taakka vai jotain muuta.
Ajatuksia joita heräsi tässä lukiessa.
-Mies selkeästi valehteli, eikä tule löytämään urheilullista naista joka olisi häneen tyytyväinen
-Ap:llä on aika ikävä tapa arvioida ja kommentoida toisten vartaloa heti ensisilmäyksellä, varmaan harva mies tulee riittämään jos on noin tarkat perusteet
-Normaali kävelyvauhti kuntoliikkujalle on jo huonompikuntoiselle hölkkäämistä ja siinä hengästyy
-Tämä ketju meni nyt lähes täysin siihen, millainen nainen on "läski" ja mikä paino tai ulkonäkö on hyväksyttävää, vaikka tässä alun perin arvosteltiin miehiä eikä naisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama vuosi sitten juoksin 40-50 km viikossa. Olen 169cm pitkä ja painoin tuolloin 65kg. Käytin vaatteissa kokoa xs/s. Treffikumppani arveli oma-aloitteisesti että painan alle 50 kg. Miehet ovat niin helvetin tyhmiä.
Sama täällä, vaatteissa menee koko s, vaikka mitat 163/89. Olen treenattu ja kiinteä, duuni liikunnan parissa.
Älkää nyt jauhako paskaa. Itse olen ollut parisuhteessa naisen kanssa, joka oli 163cm pitkä ja hänen painonsa oli vuosien varrella 48-53kg. Hän oli hoikka ja käytti xs/s -kokoisia vaatteita. Ei millään tavalla, mitenkään mahdollista, että 89kg olisi tuon pituisena hoikka :)
Naisesi oli anorektikko, tuon pituisen naisen normaalipaino liikkuu välillä 67-87kg.
Terveisin,
Hoikka, liikunnallinen ja hyvinvoiva nainen (162cm/78kg)
Täällä on palstalla on ihan omat käsitykset normaalipainosta. Tiedän, että painoindeksi on vähän vanhanaikainen, mutta 163-senttinen on 67 kg:n painoisena ylipainon rajoilla.
Kyllä saa aikamoinen rautapeffa olla, että 78-kilosena olisi hoikka 😅
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä erikoista, jos noilla liikuntamäärillä ap ei olisi sporttisen näköinen. Toisaalta erikoista myös tuo, että naisen pitäisi olla liikunnallinen mutta joutuisi ilmeisesti harrastamaan liikuntaa lähinnä yksin :D
Liikuntamäärät ei tarkoita mitään, jos ei treenaa tosissaan. Saleilla näkee paljon naisia, jotka laiskasti lukevat lehteä kuntopyörässä tai nostavat aivan naurettavan pienillä painoilla, joista ei ole mitään hyötyä. Parempi kaksi kertaa viikossa tosissaan kuin viisi kerta viikossa löysäillen.
Vierailija kirjoitti:
Kuten täällä joku jo sanoikin, reippaanpuoleinen ylipaino kostautuu myöhemmin nivelrikkona. Nivelet kun eivät tiedä, onko ylimääräinen massa lihasta, raskas taakka vai jotain muuta.
Neljän kilon reippaanpuoleinen ylipaino, salli mun nauraa. Ei ole vielä millään tapaa vaarallista, tosin jos ei olisi kyse urheilullisesta ihmisestä, asialle kannattaisi jo tehdä jotain tai ainakin huolehtia, ettei liho lisää.
Kiitos mielenkiintoisesta keskustelusta. Olen ehkä sokaistunut siihen, että liikunnallisuus ja hyvä kunto eivät tarkoita automaattisesti samaa kuin hoikka ja siro vartalo. Omalla kotisalillani (iso, monipuolinen hyvä sali) käy paljon erilaisia ja eri tavoin hyväkuntoisia ihmisiä. On tosi hoikkia ballerina-mallisia, on hyväkuntoisia normaalipainoisia mutta on myös hyväkuntoisia ylipainoisiakin. Kaikilla yhdistävänä tekijänä liikunnan ilo ja siinä mielessä koen, että ollaan kaikki samassa veneessä vaikka jotkut mallia ballerina ja jotkut mallia sumopainija ja monet siltä väliltä. Ehkä siinä mielessä olen ollut onnekas, että olen saanut pitkään liikkua salilla, jossa on oikeasti kiva ilmapiiri eri näköisten, ikäisten ja kokoisen, niin naisten kuin miestenkin, välillä.
Sanottakoon muuten vielä se, kun jäi tuossa alkuperäisessä viestissäni sanomatta, eli sinänsä en ollut edes etsimässä treenikaveria miehestä. Minulle on ihan ok, jos mies tykkäisi treenata itsekseen tai harrastaa jotain lajia mistä en itse ole kiinnostunut. Toki on plussaa, jos löytyisi mies jolla on kiinnostuksen kohteita ja liikuntahan on tosi tervehenkinen kiinnostuksen kohde.
ap
Miksi tämän ketjun huomio lähti pois siitä, että miehet valehtelevat treffi-ilmoituksissa, ja kääntyi siihen minkä painoinen nainen on lihava?
Ettekö te äijät osaa tämän vertaa kritisoida toista miestä, vaan pitää päätyä haukkumaan naisia ja epäilemään ap:n kuntoa/ulkonäköä?
Selvä, kannattaa sopia moisen tyypin kanssa lenkkitreffit ja kysyä sen jälkeen miten sen liikunnan kanssa oli.
Sitä ihmettelen kuinka heppoisasti lähdetään tapaamaan vierasta ihmistä. Olisi joskus kiva nähdä miltä Tinderi näyttää mutta katsomaan ei kait pääse.
Kuinka paljon siellä pystyy kertomaan minkälaista kumppania etsii ja mitä itse tekee ja harrastaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämän ketjun huomio lähti pois siitä, että miehet valehtelevat treffi-ilmoituksissa, ja kääntyi siihen minkä painoinen nainen on lihava?
Ettekö te äijät osaa tämän vertaa kritisoida toista miestä, vaan pitää päätyä haukkumaan naisia ja epäilemään ap:n kuntoa/ulkonäköä?
Opit ainakin sen, että miesten mielestä urheilullisuuden perusedellytys on hoikkuus. Osaat lukea paremmin treffi-ilmoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Sitä ihmettelen kuinka heppoisasti lähdetään tapaamaan vierasta ihmistä. Olisi joskus kiva nähdä miltä Tinderi näyttää mutta katsomaan ei kait pääse.
Kuinka paljon siellä pystyy kertomaan minkälaista kumppania etsii ja mitä itse tekee ja harrastaa.
Ihan niin paljon kuin tykkää kertoa, miehet vaan yleensä keskittyvät siihen mikä on heidän naisihanteensa, eivätkä sano itsestään juuri mitään.
Voithan sä luoda tilin kokeilumielessä, ketään ei ole pakko tavata jos ei halua.
Mutta muuten etsisin seuraa sieltä salilta, menisi ehkä elämänarvot paremmin yksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te äijät osaa tämän vertaa kritisoida toista miestä, vaan pitää päätyä haukkumaan naisia ja epäilemään ap:n kuntoa/ulkonäköä?Opit ainakin sen, että miesten mielestä urheilullisuuden perusedellytys on hoikkuus. Osaat lukea paremmin treffi-ilmoituksia.
Et vastannut kysymykseeni.
Eikä mulle ole siitä tiedosta mitään iloa, koska olen pitkässä parisuhteessa josta en aio enää lähteä ja ruveta deittailemaan.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos mielenkiintoisesta keskustelusta. Olen ehkä sokaistunut siihen, että liikunnallisuus ja hyvä kunto eivät tarkoita automaattisesti samaa kuin hoikka ja siro vartalo. Omalla kotisalillani (iso, monipuolinen hyvä sali) käy paljon erilaisia ja eri tavoin hyväkuntoisia ihmisiä. On tosi hoikkia ballerina-mallisia, on hyväkuntoisia normaalipainoisia mutta on myös hyväkuntoisia ylipainoisiakin. Kaikilla yhdistävänä tekijänä liikunnan ilo ja siinä mielessä koen, että ollaan kaikki samassa veneessä vaikka jotkut mallia ballerina ja jotkut mallia sumopainija ja monet siltä väliltä. Ehkä siinä mielessä olen ollut onnekas, että olen saanut pitkään liikkua salilla, jossa on oikeasti kiva ilmapiiri eri näköisten, ikäisten ja kokoisen, niin naisten kuin miestenkin, välillä.
ap
Tämä selittää aikaisemman hämmennykseni. Tällaista monipuolisuutta ei juurikaan näe erikoistuneemmilla saleilla, kuten kiipeilyhalleilla tai kilpajuoksuradoilla.
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole erityisen mielenkiintoinen tai rakentava aihe keskustelulle, että jotkut valehtelevat treffi-ilmoituksissaan. Onhan täällä tosin sitäkin pohdittu mistä valehtelu johtuu ja voiko kyseessä olla virhetulkinta.
Vierailija kirjoitti:
Naiselle ihanne paino on pituus miinus 110 ja miehelle pituus miinus 100.
Tuolla nyt ei ole mitään terveydellistä perustetta, eikä nykyään enää käytetä noita pituus miinus sitä sun tätä -juttuja.
Tärkein terveyden kannalta on vyötärön mitta. Jos on hoikka vyötärö mutta iso pylly ja reidet, se on terveyden kannalta huomattavasti parempi kuin iso maha ja pieni lantio. Ja siitähän vaaka ei sano mitään, siinä näkyy vain massa, joka voi olla läskiä tai lihasta.
Vierailija kirjoitti:
Naiselle ihanne paino on pituus miinus 110 ja miehelle pituus miinus 100.
Kun katsoo naisurheilijoiden mittoja:
Krista Pärmäkoski 160cm 56kg
Kerttu Niskanen 172cm 58kg
Therese Johaug 162cm 46kg
Mira Potkonen 165cm 60kg
Ja nämä on urheilijoita, heillä on lihaksia, he urheilevat joten miksi ne ei ole 170cm 80kg?
Mammojen mielestä selvästi anorektikkoja.
Niin, ja 163cm pitkän normaalipaino loppuu 65kg kohdalla, ja sekin on tuon pituiselle naiselle aivan liikaa.
Eikä siinä mitään, saa olla lihava. Minäkin olen välillä. Mutta en silloin teeskentele, ettenkö olisi.