Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin treffeillä miehen kanssa, joka etsi "urheilullista" naista - miksi ei voinut sanoa suoraan, että etsi laihaa!?

Vierailija
25.04.2022 |

Viikonloppuna ekat (ja vikat) Tinder treffit miehen kanssa, jonka profiilissa luki suurinpiirtein näin. "Liikunta, urheilu, ja terveelliset elintavat ovat minulle tärkeitä ja toivon että sinullekin sporttisuus on elämäntapa". Matchasin ja sovin treffit tuon miehen kanssa, en liikuntajutun takia vaan ihan yleisen profiilin järkevyyden vuoksi. Todettakoon kuitenkin, että liikunta on minulle elämäntapa. Treenaan tavoitteellisesti salilla 3-4 kertaa viikossa, sen lisäksi yksi toiminnanllinen HIIT-tyyppinen treeni kerran viikossa, lepopäivinä pitkiä rauhallisia kävelylenkkejä ja kehonhuoltoa, joogaa, pilatesta. Lisäksi teen osa-aikaisesti oman työn ohella pt hommia isossa kuntokeskuksessa (olen lisensoitu pt). Teen myös sijaisuuksia ryhmäliikunnanohjaajana ja keikkatyönä erilaisia muitakin ryhmäliikuntojen vetämisiä, kuten yritysten tyhy-päivien liikuntaosioita jne.

Treffeillä kävi ilmi, ettei mies ollut mitään liikunnallista naista etsimässä vaan yksinkertaisesti HOIKKAA! Liikuntaa hän ei itse harrasta, näen sen puoliammattilaisena jo päältä päin. Huono ryhti, huono keskivartalon hallinta, hoikka ilman lihaksia (=laihaläski), huono hapenottokyky (puuskutti kävellessämme tavallista kävelyvauhtia ilman että oli mikään flunssatoipilas). Kysyin ihan suoraan liikunnan harrastamisesta ja mies siihen "no joo mä oon aatellut ottaa koiran niin sen kanssa sitten lenkkejä", ja "tykkään kyl kesällä käydä pelaan minigolfia, on hyvä laji".

Hetken aikaa mietin, että mitäs helvattia on laittanut profiiliinsa puppua siitä, että "toivon sinullekin liikunnan olevan elämäntapa", kunnes tajusin että hoikkaa naista kaveri on etsimässä. Olisi pitänyt grillata kaveria siitä vielä tarkemmin, tyyliin että paljonko herralla nousee penkistä tai mikä on kyykkymaksimi. V-tti, että olin tuhlannut aikaa mokoman urpon kanssa treffeihin. Ymmärrän, että jollain voi olla preferenssi ulkoisesti hoikkiin ja siroihin naisiin ja se on ihan ok, mutta miksi tuhalta kaikkien aikaa puhumalla jostain liikunnan tärkeydestä jos ei sitä kerran tarkoita.

Kommentit (1320)

Vierailija
101/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo nämä "aktiiviset" miehet. Kropasta kyllä näkee, että aktiviteettia ollut lähinnä jääkaapin suuntaan. Miksi mä hoikkana ja oikeasti aktiivisena naisena kiinnostuisin?

Vierailija
102/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ei ole päässeet tästä "iso vahva mies ja siro hento nainen"-ajattelusta. Ei kuitenkaan haluta kuntoilla, että omasta kehosta tulisi vahva, myös hyväkuntoiseen naiseen verrattuna. 

Tuo taitaa olla ihan biologinen vietti. Ei kaikilla, mutta useimmilla miehillä. Samoin nainen haluaa tuntea olevansa se pienempi osapuoli ja haluaa miehen voimakkaiden käsivarsien syleilyyn jne...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tindermiehen sporttisuuskäsitykset ovat tasoa Ensitreffit alttarilla -Matti. Kuvitellaan olevamme jotenkin urheilullisia ja aktiivisia, kun istutaan vähän golfkärryssä ja kenties on teininä jotain joukkueurheilua vähän harrasteltu.

Vierailija
104/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama vuosi sitten juoksin 40-50 km viikossa. Olen 169cm pitkä ja painoin tuolloin 65kg. Käytin vaatteissa kokoa xs/s. Treffikumppani arveli oma-aloitteisesti että painan alle 50 kg. Miehet ovat niin helvetin tyhmiä.

Sama täällä, vaatteissa menee koko s, vaikka mitat 163/89. Olen treenattu ja kiinteä, duuni liikunnan parissa.

Vierailija
105/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni on varmaan nähnyt sen mainoksen, jossa pyöreähkö taitoluistelijanainen mainosti olikohan se nyt terveyssiteitä. Mitäs mieltä?

Yllättäen tekee mainoksessa piruetteja eikä hyppyjä, miksiköhän?

Vierailija
106/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urheilullinen nainen ei ole painava ellei se ole bodari. Urheilullinen nainen on hoikka ja rasvaprosentit on alhaiset. Naisilla vääristynyt kuva omasta kropasta jos ne väittää että urheilulinen kroppa tarkoittaa 165cm70kg.

Urheilullisuus on enemmän elämäntyyli- kuin ulkonäkökysymys.

Vierailija
107/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki miehet tulivat näköjään tänne kertomaan, että haluavat tosiaan laihan naisen, ei urheilullista. Kai se niin sitten on.

Vierailija
108/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo nämä "aktiiviset" miehet. Kropasta kyllä näkee, että aktiviteettia ollut lähinnä jääkaapin suuntaan. Miksi mä hoikkana ja oikeasti aktiivisena naisena kiinnostuisin?

Ja sama toiseen suuntaan, miksi urheilullinen mies kiinnostuisi läskistä naisesta (joka väittää olevansa urheilullinen).

Vierailija
109/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahaha! Palstan mammat on kaikki olevinaan jotain lihaskimppuja :D Myöntäkää vaan pois että olette lihavia ja naisille sitä lihasta eli massaa ei tule läheskään yhtä paljon kuin miehille.

Harva täällä on itsestään kertonut mitään. Minäkään en kuvittele olevani sen enempää lihaksikas, hoikka kuin urheilullinenkaan vaan peilistä katsoo normaalipainoinen, mutta löysävartaloinen eläjä. Varmaan silti voin kommentoida?

Vierailija
110/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla aiemmin joku antoikin aika hyvän ohjeen miehille Tinderissä, eli älkää laittako mitään naisen painoon liittyviä vaatimuksia profiiliinne. Sen näkee kyllä kuvasta, että miellyttääkö kroppa vai ei ja jos sitä vartalokuvaa ei ole niin joko ottaa tietoisen riskin tykkäämällä tai jättää suosiolla muille sen profiilin.

Ei siinä ole kuin voitettavaa -> Et loukkaa tai karsi ketään, näet kuvista joka tapauksessa onko nainen mieleinen vai ei ja jos kuvasta on +20kg & +10v niin et menetä mitään koska kukaan ei halua valehtelijaa kumppanikseen.

Vierailija
111/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja sanomattakin siis selvää, että en ole mikään pikkuinen hoikka kokoa xs tai edes s. Olen rintava, reitevä ja isopeppuinen 68kg/160cm, vaatekoko M tai L. Vyötärö erottuu, koska on treenatut hartiat ja selkä, samoin pyöreä peppu mutta hoikkaa tai siroa minusta ei saa tekemälläkään. Urheilullinen kyllä olen ja minusta on ihan kieroa, jos urheilullista/liikunnallista/sporttista joku urpo käyttää synonyymina hoikalle tai sirolle. Lisäksi liikunnalliselle ja hyväkuntoiselle ihmiselle, kuten minulle, voi myös ruoka maistua oikein hyvin eikä liikunnan motiivina olekaan mikään painonpudotus tai edes "kiinteytyminen". 

ap 

Olihan siinä se "terveelliset elämäntavat" myös, johon rajaa ylipainoiset pois.

Vierailija
112/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla aiemmin joku antoikin aika hyvän ohjeen miehille Tinderissä, eli älkää laittako mitään naisen painoon liittyviä vaatimuksia profiiliinne. Sen näkee kyllä kuvasta, että miellyttääkö kroppa vai ei ja jos sitä vartalokuvaa ei ole niin joko ottaa tietoisen riskin tykkäämällä tai jättää suosiolla muille sen profiilin.

Ei siinä ole kuin voitettavaa -> Et loukkaa tai karsi ketään, näet kuvista joka tapauksessa onko nainen mieleinen vai ei ja jos kuvasta on +20kg & +10v niin et menetä mitään koska kukaan ei halua valehtelijaa kumppanikseen.

"jos kuvasta on +20kg & +10v niin et menetä mitään"

Menettäähän! Kaiken sen ajan ja vaivan, mitä treffien aikaansaamiseksi meni.

Vierailija
113/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies ei saa etsiä hoikkaa naista? Ylipaino ei ole kaunista eikä ylipaino ole terveellistä! 

Tottakai saa etsiä, mutta eikö silloin voisi puhua asioista ihan niiden oikeilla nimillä, eikä käyttää näitä kiertoilmaisuja?

Juuri näin. Jos haetaan hoikkaa naista, niin siihen ilmoitukseen ei kannata laittaa että etsitään urheilullista/terveet elämäntavat omaavaa/itsestään huolta pitävää jne., koska nämä tarkoittavat eri ihmisille eri asioita.

Mutta tuo kaikki voi olla vain ap:n päässä. Voi olla että deitti ei kestänyt tuollaista päsmäripersoonaa, joka päättelee mitä muut ajattelee, kuten nytkin tekee.

Jaa. Että nyt onkin vika ap:ssa, kun MIES VALEHTELEE profiilissaan?

Niinhän se ap syyttää, mutta mitään ei osaa perustella.

"Treffeillä kävi ilmi, ettei mies ollut mitään liikunnallista naista etsimässä vaan yksinkertaisesti HOIKKAA!"

Tähän kaipasin perusteluja. MISTÄ AP NÄIN PÄÄTTELEE. Ei kykene vastaamaan. Jokainen voi miettiä miksi ei.

ei ollut ainut vale.

mies VALEHTELI olevansa itse urheilullinen.

Vierailija
114/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ei ole päässeet tästä "iso vahva mies ja siro hento nainen"-ajattelusta. Ei kuitenkaan haluta kuntoilla, että omasta kehosta tulisi vahva, myös hyväkuntoiseen naiseen verrattuna. 

Tuo taitaa olla ihan biologinen vietti. Ei kaikilla, mutta useimmilla miehillä. Samoin nainen haluaa tuntea olevansa se pienempi osapuoli ja haluaa miehen voimakkaiden käsivarsien syleilyyn jne...

Minä kyllä väittäisin, että naiset ovat tässä asiassa kehittyneet. Nykynainen haluaa olla tasavertainen miehen rinnalla, eikä hento tyttönen joka pyörtyy miehen vahvoille käsivarsille. Paljon treenaava nainen haluaa, että hänen kuntoaan arvostetaan, koska hän on nähnyt sen eteen paljon vaivaa. Samoin kuin vaikka akateeminen nainen haluaa miehen, joka osaa arvostaa sitä kovaa työtä, joka on sen tutkinnon saamiseksi tehty. Iso osa miehistä vaan kokee sen kolauksena itsetunnolle, jos nainen onkin vahvempi/fiksumpi tai muuta. 

No, onneksi löytyy myös aidosti vahvoja miehiä, jotka eivät halua pelastaa heikkoa pikku prinsessaa, vaan oikean tasavertaisen parisuhteen.

Vierailija
115/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama vuosi sitten juoksin 40-50 km viikossa. Olen 169cm pitkä ja painoin tuolloin 65kg. Käytin vaatteissa kokoa xs/s. Treffikumppani arveli oma-aloitteisesti että painan alle 50 kg. Miehet ovat niin helvetin tyhmiä.

Sama täällä, vaatteissa menee koko s, vaikka mitat 163/89. Olen treenattu ja kiinteä, duuni liikunnan parissa.

Älkää nyt jauhako paskaa. Itse olen ollut parisuhteessa naisen kanssa, joka oli 163cm pitkä ja hänen painonsa oli vuosien varrella 48-53kg. Hän oli hoikka ja käytti xs/s -kokoisia vaatteita. Ei millään tavalla, mitenkään mahdollista, että 89kg olisi tuon pituisena hoikka :)

Vierailija
116/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska harvempi etsii laihaa naista. Suurin osa haluaa sopusuhtaisen ja normipainoisen naisen joka on suht timmi eli harrastaa liikuntaa. On siis urheilullinen/sporttinen.

Se ei ole sama asia kuin laiha. Toki joku varmaan haluaa sellainen anorektisen ja luisevankin. Silloin ei vaan haluta urheilullista vaan ihan jotain muuta.

Oman kokemukseni mukaan monet miehet etsivät nimen omaan sitä laihaa naista. Olen sairastanut aikanaan anoreksiaa, ja silloin treffipyyntöjä sateli ikkunoista ja ovista. Kuulin usein myös sellaisia kommentteja, että ”onpa kiva nähdä noin itsestään huolehtiva nainen”. Joo, huolehdin itsestäni todella hyvin näännyttämällä itseni lähes hengiltä.

Höpö höpö, ei kukaan mies luurangoista tykkää. Joku itseään näännyttämään alkanut Ally McBealikin oli vastenmielinen luukasa myöhemmissä tuotantokausissa verrattuna viehättävään sopusuhtaiseen kroppaan alkupäässä.

Tämä on läskien naisten mielikuva. Hoikat on automaattisesti anorektikkoja ja läskit naiset normaalipainoisia. Urheilullinen nainen on liikunnallinen ja hoikka, mies osaa erottaa sellaisen vain laihasta.

Vierailija
117/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies ei saa etsiä hoikkaa naista? Ylipaino ei ole kaunista eikä ylipaino ole terveellistä! 

Tottakai saa etsiä, mutta eikö silloin voisi puhua asioista ihan niiden oikeilla nimillä, eikä käyttää näitä kiertoilmaisuja?

Juuri näin. Jos haetaan hoikkaa naista, niin siihen ilmoitukseen ei kannata laittaa että etsitään urheilullista/terveet elämäntavat omaavaa/itsestään huolta pitävää jne., koska nämä tarkoittavat eri ihmisille eri asioita.

Mutta tuo kaikki voi olla vain ap:n päässä. Voi olla että deitti ei kestänyt tuollaista päsmäripersoonaa, joka päättelee mitä muut ajattelee, kuten nytkin tekee.

Jaa. Että nyt onkin vika ap:ssa, kun MIES VALEHTELEE profiilissaan?

Niinhän se ap syyttää, mutta mitään ei osaa perustella.

"Treffeillä kävi ilmi, ettei mies ollut mitään liikunnallista naista etsimässä vaan yksinkertaisesti HOIKKAA!"

Tähän kaipasin perusteluja. MISTÄ AP NÄIN PÄÄTTELEE. Ei kykene vastaamaan. Jokainen voi miettiä miksi ei.

Etkö ole lukenut tätä ketjua ollenkaan? Joka toinen kommentti sanoo että miehet tarkoittavat urheilullisella hoikkaa, ja että kaikki miehet haluavat keskiverron hoikan naisen muttei liikaa lihaksia, jne. Oletan että ainakin osa näistä on miesten kirjoittamia kommentteja. Miksi ap:n pitäisi tätä selkeästi oikeaa tulkintaa enää perustella? 

Vierailija
118/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n tindermiehen sporttisuuskäsitykset ovat tasoa Ensitreffit alttarilla -Matti. Kuvitellaan olevamme jotenkin urheilullisia ja aktiivisia, kun istutaan vähän golfkärryssä ja kenties on teininä jotain joukkueurheilua vähän harrasteltu.

Ja eikös Enskari-Mattikin yrttänyt laittaa siippansa näyttämään jotenkin passiiviselta, että sai siinä itse paistatella muka aktiivisempana. Antoi ymmärtää, että hän on niin reipas ja vaimo tylsä kotihiiri. Vaikka vaimolla oli mm. säännöllisiä jumppatunteja ja intohimona puutarhanlaittaminen, ei mikään sohvaperuna todellakaan. 

Työpaikalla mulla on myös yksi tällainen 5-kymppinen ukko työkaverina. Kovasti lounastunnilla on niin pätemässä aina omista salijutuistaan, selittää milloin on menossa perusvoimatreeni, milloin volyymiä, milloin mitäkin. Aina sama paasaus siitä, miten on koittanut emäntääkin saada salille, mutta ei siltä kuulemma p-rse liikku kuin leveyssuunnassa. *tähän tulisi facepalm-hymiö* Hauska juttu on, että tuo samainen jamppa käy kanssani samalla salilla ja siellä näen, miten hänen treeninsä on istua nököttämistä ukkoporukassa laitteissa ja juoruamista. Ei siinä mitään, saa salilla käydä sosiaalisessa mielessä ja kiva että hänellä on kavereita, mutta hitto se öyhötys omasta treenistä, liikunnallisuudesta ja aktiivisuudesta on ihan täyttä puppua.  

Vierailija
119/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten deittailee pannukakussa missä taisi suoraan lukea se vartalomuoto.

Vierailija
120/1320 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska harvempi etsii laihaa naista. Suurin osa haluaa sopusuhtaisen ja normipainoisen naisen joka on suht timmi eli harrastaa liikuntaa. On siis urheilullinen/sporttinen.

Se ei ole sama asia kuin laiha. Toki joku varmaan haluaa sellainen anorektisen ja luisevankin. Silloin ei vaan haluta urheilullista vaan ihan jotain muuta.

Oman kokemukseni mukaan monet miehet etsivät nimen omaan sitä laihaa naista. Olen sairastanut aikanaan anoreksiaa, ja silloin treffipyyntöjä sateli ikkunoista ja ovista. Kuulin usein myös sellaisia kommentteja, että ”onpa kiva nähdä noin itsestään huolehtiva nainen”. Joo, huolehdin itsestäni todella hyvin näännyttämällä itseni lähes hengiltä.

Höpö höpö, ei kukaan mies luurangoista tykkää. Joku itseään näännyttämään alkanut Ally McBealikin oli vastenmielinen luukasa myöhemmissä tuotantokausissa verrattuna viehättävään sopusuhtaiseen kroppaan alkupäässä.

Tämä on läskien naisten mielikuva. Hoikat on automaattisesti anorektikkoja ja läskit naiset normaalipainoisia. Urheilullinen nainen on liikunnallinen ja hoikka, mies osaa erottaa sellaisen vain laihasta.

Kyllä moni mies haluaa hoikan, muttei laihaa naista. Älä yleistä omia stereotypioitasi. 

Minua ihmetyttää joka ketjussa toistuva oletus lihavista naisista, jotka tulevat tänne mollaamaan hoikkia ja hyväkuntoisia naisia. Tämänkin ketjun aloittaja on treenattu nainen, monet kommentit ovat oletettavasti miehiltä jotka haluavat hoikan muttei liian lihaksikasta naista. Missä ne lihavat naiset tässä keskustelussa sitten ovat? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän