Kävin treffeillä miehen kanssa, joka etsi "urheilullista" naista - miksi ei voinut sanoa suoraan, että etsi laihaa!?
Viikonloppuna ekat (ja vikat) Tinder treffit miehen kanssa, jonka profiilissa luki suurinpiirtein näin. "Liikunta, urheilu, ja terveelliset elintavat ovat minulle tärkeitä ja toivon että sinullekin sporttisuus on elämäntapa". Matchasin ja sovin treffit tuon miehen kanssa, en liikuntajutun takia vaan ihan yleisen profiilin järkevyyden vuoksi. Todettakoon kuitenkin, että liikunta on minulle elämäntapa. Treenaan tavoitteellisesti salilla 3-4 kertaa viikossa, sen lisäksi yksi toiminnanllinen HIIT-tyyppinen treeni kerran viikossa, lepopäivinä pitkiä rauhallisia kävelylenkkejä ja kehonhuoltoa, joogaa, pilatesta. Lisäksi teen osa-aikaisesti oman työn ohella pt hommia isossa kuntokeskuksessa (olen lisensoitu pt). Teen myös sijaisuuksia ryhmäliikunnanohjaajana ja keikkatyönä erilaisia muitakin ryhmäliikuntojen vetämisiä, kuten yritysten tyhy-päivien liikuntaosioita jne.
Treffeillä kävi ilmi, ettei mies ollut mitään liikunnallista naista etsimässä vaan yksinkertaisesti HOIKKAA! Liikuntaa hän ei itse harrasta, näen sen puoliammattilaisena jo päältä päin. Huono ryhti, huono keskivartalon hallinta, hoikka ilman lihaksia (=laihaläski), huono hapenottokyky (puuskutti kävellessämme tavallista kävelyvauhtia ilman että oli mikään flunssatoipilas). Kysyin ihan suoraan liikunnan harrastamisesta ja mies siihen "no joo mä oon aatellut ottaa koiran niin sen kanssa sitten lenkkejä", ja "tykkään kyl kesällä käydä pelaan minigolfia, on hyvä laji".
Hetken aikaa mietin, että mitäs helvattia on laittanut profiiliinsa puppua siitä, että "toivon sinullekin liikunnan olevan elämäntapa", kunnes tajusin että hoikkaa naista kaveri on etsimässä. Olisi pitänyt grillata kaveria siitä vielä tarkemmin, tyyliin että paljonko herralla nousee penkistä tai mikä on kyykkymaksimi. V-tti, että olin tuhlannut aikaa mokoman urpon kanssa treffeihin. Ymmärrän, että jollain voi olla preferenssi ulkoisesti hoikkiin ja siroihin naisiin ja se on ihan ok, mutta miksi tuhalta kaikkien aikaa puhumalla jostain liikunnan tärkeydestä jos ei sitä kerran tarkoita.
Kommentit (1320)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Onhan se kohteliaampaa noin ilmaista kuin, että sanoa että läskit eivät kelpaa.
Urheilullinen ja hoikka eivät ole synonyymeja.
Jos hakee urheilullista, voi ihminen (joka on urheillullinen) olla myös aika roteva/iso ja laiha taas ei välttämättä ole ollenkaan urheilullinen.
Joten jos hakee laihaa/hoikkaa, ei voi ilmoittaa, että hakee urheilullista, koska urheilulla ja hoikkudella ei välttämättä ole mitään tekemistä keskenään.
Miehelle hoikkuus on edellytys urheilullisuudelle. Kaikki hoikat naiset eivät ole urheilullisia, mutta kaikki urheilulliset naiset on hoikkia.
Onko tilanne ollut se että iso nainen haluaa urheilullisen miehen ja iso mies haluaa urheilullisen naisen mutta kumpikaan ei saanu haluamaansa. Se ei katso sukupuolta jos kokee liikkumisen sohvalta jääkaapille ja takaisin urheiluksi kun se on rankkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska harvempi etsii laihaa naista. Suurin osa haluaa sopusuhtaisen ja normipainoisen naisen joka on suht timmi eli harrastaa liikuntaa. On siis urheilullinen/sporttinen.
Se ei ole sama asia kuin laiha. Toki joku varmaan haluaa sellainen anorektisen ja luisevankin. Silloin ei vaan haluta urheilullista vaan ihan jotain muuta.
Oman kokemukseni mukaan monet miehet etsivät nimen omaan sitä laihaa naista. Olen sairastanut aikanaan anoreksiaa, ja silloin treffipyyntöjä sateli ikkunoista ja ovista. Kuulin usein myös sellaisia kommentteja, että ”onpa kiva nähdä noin itsestään huolehtiva nainen”. Joo, huolehdin itsestäni todella hyvin näännyttämällä itseni lähes hengiltä.
Höpö höpö, ei kukaan mies luurangoista tykkää. Joku itseään näännyttämään alkanut Ally McBealikin oli vastenmielinen luukasa myöhemmissä tuotantokausissa verrattuna viehättävään sopusuhtaiseen kroppaan alkupäässä.
Tämä on läskien naisten mielikuva. Hoikat on automaattisesti anorektikkoja ja läskit naiset normaalipainoisia. Urheilullinen nainen on liikunnallinen ja hoikka, mies osaa erottaa sellaisen vain laihasta.
Kyllä moni mies haluaa hoikan, muttei laihaa naista. Älä yleistä omia stereotypioitasi.
Minua ihmetyttää joka ketjussa toistuva oletus lihavista naisista, jotka tulevat tänne mollaamaan hoikkia ja hyväkuntoisia naisia. Tämänkin ketjun aloittaja on treenattu nainen, monet kommentit ovat oletettavasti miehiltä jotka haluavat hoikan muttei liian lihaksikasta naista. Missä ne lihavat naiset tässä keskustelussa sitten ovat?
Eihän tällä palstalla pitänyt olla miehiä juuri lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama vuosi sitten juoksin 40-50 km viikossa. Olen 169cm pitkä ja painoin tuolloin 65kg. Käytin vaatteissa kokoa xs/s. Treffikumppani arveli oma-aloitteisesti että painan alle 50 kg. Miehet ovat niin helvetin tyhmiä.
Sama täällä, vaatteissa menee koko s, vaikka mitat 163/89. Olen treenattu ja kiinteä, duuni liikunnan parissa.
Älkää nyt jauhako paskaa. Itse olen ollut parisuhteessa naisen kanssa, joka oli 163cm pitkä ja hänen painonsa oli vuosien varrella 48-53kg. Hän oli hoikka ja käytti xs/s -kokoisia vaatteita. Ei millään tavalla, mitenkään mahdollista, että 89kg olisi tuon pituisena hoikka :)
Naisesi oli anorektikko, tuon pituisen naisen normaalipaino liikkuu välillä 67-87kg.
Terveisin,
Hoikka, liikunnallinen ja hyvinvoiva nainen (162cm/78kg)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan yleisesti tiedossa oleva kiertoilmaushan tuo on ollut jo jonkin aikaa, kun ei ole ollut poliittisesti korrektia kummaltakaan sukupuolelta hakea "hoikkaa" tai "laihaa", joten se on korvattu tuolla "urheilullinen" termillä.
Tai sitten ”itsestään huolta pitävä”.
Ei vaan selkeästi että harrastat liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n tindermiehen sporttisuuskäsitykset ovat tasoa Ensitreffit alttarilla -Matti. Kuvitellaan olevamme jotenkin urheilullisia ja aktiivisia, kun istutaan vähän golfkärryssä ja kenties on teininä jotain joukkueurheilua vähän harrasteltu.
Ja eikös Enskari-Mattikin yrttänyt laittaa siippansa näyttämään jotenkin passiiviselta, että sai siinä itse paistatella muka aktiivisempana. Antoi ymmärtää, että hän on niin reipas ja vaimo tylsä kotihiiri. Vaikka vaimolla oli mm. säännöllisiä jumppatunteja ja intohimona puutarhanlaittaminen, ei mikään sohvaperuna todellakaan.
Kyllä näin oli ja Matti vähän kritisoi Miraa siitä, ettei hänellä muka olisi ollut harrastuksia. Säestämään sai vielä ystävänsä, Ensitreffit alttarilla -Villen, ja yhdessä nämä punaposkiset sedät siellä golfpäivänsä lomassa harmittelivat, kun Mira ei ole niin aktiivinen kuin Matti. 🤦♀️
Vierailija kirjoitti:
Hahaha! Palstan mammat on kaikki olevinaan jotain lihaskimppuja :D Myöntäkää vaan pois että olette lihavia ja naisille sitä lihasta eli massaa ei tule läheskään yhtä paljon kuin miehille.
Se on kumma etten ole salilla koskaan nähnyt naista, joka nostaisi raskailla painoilla. Ehkä naisilla sitten ne lihakset kasvaa niillä lelupainoilla, joilla olen naisten nostavan painoja.
Odotan sitä päivää kun näen naisen nostavan penkistä edes 100 kg tai kyykystä 150kg. Nämä on normipainoja urheilullisille miehelle, mutta ei niillä miehet vielä lihaksia saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama vuosi sitten juoksin 40-50 km viikossa. Olen 169cm pitkä ja painoin tuolloin 65kg. Käytin vaatteissa kokoa xs/s. Treffikumppani arveli oma-aloitteisesti että painan alle 50 kg. Miehet ovat niin helvetin tyhmiä.
Sama täällä, vaatteissa menee koko s, vaikka mitat 163/89. Olen treenattu ja kiinteä, duuni liikunnan parissa.
Älkää nyt jauhako paskaa. Itse olen ollut parisuhteessa naisen kanssa, joka oli 163cm pitkä ja hänen painonsa oli vuosien varrella 48-53kg. Hän oli hoikka ja käytti xs/s -kokoisia vaatteita. Ei millään tavalla, mitenkään mahdollista, että 89kg olisi tuon pituisena hoikka :)
Naisesi oli anorektikko, tuon pituisen naisen normaalipaino liikkuu välillä 67-87kg.
Terveisin,
Kuva ois kiva. Näin mutulla tuntuu että noilla spekseillä peilistä näkyy suht tuhti emäntä.
Itsekin olen kokenut saman. "Urheilullinen" mies oli tyyliin 175-178 cm pituinen kuivakan laiha maratoonari. Ilta oli kiusallinen molemmin puolin, kun ohikulkijat silmäilivät häntä minun seurassani.
Minä en siis olisi voinut tuota miestä matchata, kun en ole kovin urheilullinen. Tai käyn välillä lenkillä tms, mutta en katso sitä vielä treenaamiseksi. Olen kuitenkin hoikka, pieni ja siro. Nytkin mussutan karkkia. Muuten en elämässä ole mitään voittanut tai saanut helpolla, kuin hyvän vartalon geenilotossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin,
No ei todellakaan ollut anorektikko. Normaali, liikuntaa harrastava, hoikka nainen. Lihaskuntoaankin treenasi jonkin verran. Oma painoni on ollut 76-84kg välillä ja olen huomattavasti pidempi. Tuo 87kg on naiselle kaukana normaalista.
Vierailija kirjoitti:
Niin, miehen olisi pitänyt olla tarkempi ja rajata kuulantyöntäjät ja voimaurheilijat pois ja alleviivata toivettaan tavata taitoluistelija, voimistelija tai ballerina.
Kuulantyöntöä harrastavia naisia on yllättävän paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla aiemmin joku antoikin aika hyvän ohjeen miehille Tinderissä, eli älkää laittako mitään naisen painoon liittyviä vaatimuksia profiiliinne. Sen näkee kyllä kuvasta, että miellyttääkö kroppa vai ei ja jos sitä vartalokuvaa ei ole niin joko ottaa tietoisen riskin tykkäämällä tai jättää suosiolla muille sen profiilin.
Ei siinä ole kuin voitettavaa -> Et loukkaa tai karsi ketään, näet kuvista joka tapauksessa onko nainen mieleinen vai ei ja jos kuvasta on +20kg & +10v niin et menetä mitään koska kukaan ei halua valehtelijaa kumppanikseen.
"jos kuvasta on +20kg & +10v niin et menetä mitään"
Menettäähän! Kaiken sen ajan ja vaivan, mitä treffien aikaansaamiseksi meni.
videopuhelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska harvempi etsii laihaa naista. Suurin osa haluaa sopusuhtaisen ja normipainoisen naisen joka on suht timmi eli harrastaa liikuntaa. On siis urheilullinen/sporttinen.
Se ei ole sama asia kuin laiha. Toki joku varmaan haluaa sellainen anorektisen ja luisevankin. Silloin ei vaan haluta urheilullista vaan ihan jotain muuta.
Oman kokemukseni mukaan monet miehet etsivät nimen omaan sitä laihaa naista. Olen sairastanut aikanaan anoreksiaa, ja silloin treffipyyntöjä sateli ikkunoista ja ovista. Kuulin usein myös sellaisia kommentteja, että ”onpa kiva nähdä noin itsestään huolehtiva nainen”. Joo, huolehdin itsestäni todella hyvin näännyttämällä itseni lähes hengiltä.
Höpö höpö, ei kukaan mies luurangoista tykkää. Joku itseään näännyttämään alkanut Ally McBealikin oli vastenmielinen luukasa myöhemmissä tuotantokausissa verrattuna viehättävään sopusuhtaiseen kroppaan alkupäässä.
Tämä on läskien naisten mielikuva. Hoikat on automaattisesti anorektikkoja ja läskit naiset normaalipainoisia. Urheilullinen nainen on liikunnallinen ja hoikka, mies osaa erottaa sellaisen vain laihasta.
Kyllä moni mies haluaa hoikan, muttei laihaa naista. Älä yleistä omia stereotypioitasi.
Minua ihmetyttää joka ketjussa toistuva oletus lihavista naisista, jotka tulevat tänne mollaamaan hoikkia ja hyväkuntoisia naisia. Tämänkin ketjun aloittaja on treenattu nainen, monet kommentit ovat oletettavasti miehiltä jotka haluavat hoikan muttei liian lihaksikasta naista. Missä ne lihavat naiset tässä keskustelussa sitten ovat?
Olen lihava mutta ikinä ei ole tarvinnut tinderiä kokea kun olen ollut mieheni kanssa jo 27 vuotta.
Mielenkiinnolla luen näitä ja ihmettelen kun ei osata puhua suoraan mutta niin ettei loukkaa toista. Paljonko nostat on todella typerä kysyä kun voi kysyä mitä urheilua harrastat ja kuinka usein treenaat viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin,
No huh, huh. Trolliko se siellä?
163cm pitkälle nimellinen normaalipaino, eli bmi 18.5, alkaa ~49kg:sta.
162/78 on törkeän lihavan rajoilla.
Naiselle yläraja on bmi 22, mikäli haluaa olla nätti.
Ihmiset älkää menkö Tinderiin, koska se alkaa olla kuin Tori.fi. Ihmiset vaativat toisiltaan mitä kummallisempia juttuja ja joskus mietin, että ollaanko siellä hakemassa ihmissuhdetta vai tavaraa.
"Olethan halpa ja kapea"
"Tulen hakemaan, jos saan ilmaiseksi"
"Onko se vähän käytetty?"
Nämä lauseet voi melkein kuulla niin Tinderissä kuin Torissa. :D
Vierailija kirjoitti:
Huom!
Hoikka tai solakka ei ole sama kuin laiha!
Laiha on vain ylipainoisten ilkeä nimittely hoikista/ normaalipainoisista.
Just joo. Eli laihoja ei ole olemassakaan. Pelkkä ylipainoisten keksimä tapa kiusata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lihava mutta ikinä ei ole tarvinnut tinderiä kokea kun olen ollut mieheni kanssa jo 27 vuotta.
Mielenkiinnolla luen näitä ja ihmettelen kun ei osata puhua suoraan mutta niin ettei loukkaa toista. Paljonko nostat on todella typerä kysyä kun voi kysyä mitä urheilua harrastat ja kuinka usein treenaat viikossa.
Salilla voi käydä kaksi ihmistä tasan yhtä paljon, esim. 5 kertaa viikossa. Toinen treenaa tavoitteellisesti ja tiukasti jotain omaa ohjelmaansa noudattaen. Toinen polkee kuntopyörää, venyttelee ja tekee kaikkia kivoja liikkeitä, mitkä ei rasita liikaa. Nämä ihmiset ovat aivan erilaisia ja eri näköisiä treenikäyntien tuloksena. Eli ei se kerro välttämättä vielä mitään, jos sanoo harrastavansa 5 kertaa kuntosalia viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla aiemmin joku antoikin aika hyvän ohjeen miehille Tinderissä, eli älkää laittako mitään naisen painoon liittyviä vaatimuksia profiiliinne. Sen näkee kyllä kuvasta, että miellyttääkö kroppa vai ei ja jos sitä vartalokuvaa ei ole niin joko ottaa tietoisen riskin tykkäämällä tai jättää suosiolla muille sen profiilin.
Ei siinä ole kuin voitettavaa -> Et loukkaa tai karsi ketään, näet kuvista joka tapauksessa onko nainen mieleinen vai ei ja jos kuvasta on +20kg & +10v niin et menetä mitään koska kukaan ei halua valehtelijaa kumppanikseen.
"jos kuvasta on +20kg & +10v niin et menetä mitään"
Menettäähän! Kaiken sen ajan ja vaivan, mitä treffien aikaansaamiseksi meni.
Aika halvalla pääsee kun ei tarvitse edes keskustella toisen ihmisen kanssa todetakseen valehtelijaksi ja täten väistää luodin melko olemattomalla vaivalla.
Niin, miehen olisi pitänyt olla tarkempi ja rajata kuulantyöntäjät ja voimaurheilijat pois ja alleviivata toivettaan tavata taitoluistelija, voimistelija tai ballerina.