Tajusin yhtäkkiä että mieheni on itsekäs
Ihan yhtäkkiä eilen koin valaistuksen, että mulla on aika itsekäs mies. Olen pitkään kuunnellut kun ystävät ja sukulaisnaiset kertoo, miten suurin osa kodin vastuusta kasautuu heille, he tekevät kaiken metatyön ja mies ajattelee vain itseään. Olen ollut salaa kiitollinen, että meillä esimerkiksi kotityöt jakautuu pitkälti tasan ja koen olevani miehen ajatuksissa korkealla prioriteettilistalla. (Toki meillä ei ole yhteisiä lapsia, joka muuttaisi varmasti dynamiikkaa.)
Sitten eilen, kuin salama kirkkaalta taivaalta koin valaistuksen. Ei se nyt ihan niinkään ole. Meillä on takana vasta hieman alle kahden vuoden parisuhde, eli oikeasti tosi lyhyt. Luulin myös ettei meillä ollut koskaan ollut alkuhuumaa tai mulla mitään vaaleanpunaisia laseja. Meidän suhde alkoi niin, että molemmat olivat ensikohtaamisesta asti tietoisia siitä, että tässä se nyt on. Ei ollut huumaa, vaan varmuutta. Meillä oli kuitenkin molemmilla tahoillamme hankala vaihe, joten oli hieman tunne-elämän kuohuja alkuun. Ehkä meillä sittenkin on ollut joku alkuhuuma, jonka kupla eilen rikkoutui ihan yllättäen.
Itsekkyys esiintyy esimerkiksi niin, että mies alkaa yhtäkkiä valmistaa kysymättä ruokaa, jota minä en voi syödä. Tekee ruoan ja sitten syö nopeasti ja palaa puuhiensa pariin. Ei siinä mitään, mutta jos nälkä yllättää minut ensin, kyselen onko nälkä ja mitä syötäisiin. Voidaan olla menossa nukkumaan ja halaillaan ennen itse nukahtamista, yhtäkkiä miestä alkaa vaikka kutittaa ja hän tekee äkillisen liikkeen raapiakseen, jonka seurauksena tönäisee minut aika ”kivuliaasti” syrjään. Itse tuollaisessa asennossa/tilanteessa liikun niin, etten satuta vahingossakaan toista. Jos hän käy kaupassa ja ostaa kassan läheisyydestä vaikka virvoitusjuoman, ei välttämättä tuo minulle ollenkaan. Tässä kyse siis siitä, että hän tulee sen kotiin juomaan. En tietenkään oleta, että pitkälle automatkalle ryhtyessään tuo mullekin lopulta kotiin asti juotavaa. :D Jos me ollaan automatkalla, saattaa pohtia pysähdyksiä sen perusteella missä olettaisi itsellään olevan tarve käydä vessassa ja voi vaikka sanoa ääneen että ”Kouvolan kohdalla pysähdyn levähdyspaikalle” ja sitten mä istun hoomoilasena kysyen, että oletatko munkin pyllistyvän puskaan kun 5 minuutin päässä ois ABC ja sisävessa?
Nää oli nyt ihan pieniä esimerkkejä jotka tuli tässä mieleen ja jotka on tälläisiä ”yleisiä”, etten mene liian yksityiskohtiin.
Onko nää ihan normijuttuja ja mä olen vaan yhtäkkiä herkkis ja vaadin liikaa, vai mikä juttu? Jotenkin koen, että mua tai mun tarpeita ei ajatella tai kohdata tässä.
Kommentit (197)
Kyllä tuollaisia ajattelemattomia tolloja on aika paljonkin. Jos on kasvanut äidin passuuttamana ja kotona ei ole opetettu huomioimaan toisia ihmisiä, niin tuollaisiahan niistä tulee. Olen itse tavannut onneksi toisenlaisiakin, omassa nyt jo valitettavasti edesmenneessä puolisossani, kiinnitin huomiota nimenomaan siihen hyvään ja kohteliaaseen käytökseen, avuliaisuuteen vanhuksia ja lapsia, heikko-osaisia ja tietysti minua, sittemmin tulevaa puolisoaankin kohtaan. Siksi hänet valitsinkin koska olin jo elämässäni törmännyt aika moneen "miestolloon". Osa ei ole varsinaisesti ilkeitä, eivät vaan ymmärrä että on muitakin kuin minä itte ja minun tarpeet.
Hyvä luonne tulee varmasti osin perimän mukana ,mutta kyllä kasvatuksellakin on erittäin suuri osa siinä. Hyvin suuri osa miehistä tarvitsee kuitenkin ns. sanoittamista naisen tahoilta, eivät yksinkertaisesti ymmärrä toisen tarpeita huomioida, jos sitä ei sano ääneen. Siinä on iso ero naisten ja miesten välillä, toki naistollojakin löytyy.
Totta, ainoastaan mädätys saa rahoitusta, kuten Praid. Kaikki järkevä on haram, paitsi tietysti pakolaisten massamaahantuonti. Se on kannattavaa, syystä,että ihmisoikeudet maastaan pakeneville rais.kureille on taattava Suomessa veronmaksajien piikkiin ja heille on rakennettava moskeijoita.
Ap:n "valaistuminen" miehensä itsekkyydestä ja siitä avautuminen vauvapalstalle 😂
Olet kiltti ja huomaavainen ihminen joka aina ensin miettii miten voisi ilahduttaa toista. Mies ei ole samanlainen vaan porskuttaa eteenpäin miettimättä toisten tarpeita tai mieltymyksia. Toivot että mies huomaisi ihan itse miten kiltti ja huomaavainen olet ja alkaisi vuorostaan huomioida sinua. Ei toimi noin. Ei mies sellaisia asioita mieti. Olisi jo huomannut jos miettisi.
Tuosta on kaksi reittiä joista valita. Joko laitat pisteen suhteelle koska olette liian erilaisia, tai sitten suitsit omaa paapomishaluasi ja alat tehdä asioita vain itsellesi kuten mieskin. Jos mies tinttaa vahingossa raapiessaan niin karjaiset kunnolla. Oppii olemaan. Tee ruokaa vain itsellesi utelematta miehen ruokahaluja. Ja niin edelleen.
Voit muuttaa vain itseäsi, et miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustarpeet veroista kattava yhteiskunta tekee miehestä lähtökohtaisesti tarpeettoman, kutsuvat tätä tasa-arvoksi nauttikaa siitä. Luuletko, että Turkissa kitistään siitä, että miehellä on karvainen rinta ja ostaa kojusta ensin 5 kastanjaa itselleen ja murahtaa vaimolle, että joko mennään moskeijaan. Naiset pääsevät liian helpolla. Se on modernin länsimaisen tasa-arvo yhteiskunnan ongelma nr1. pieni taloudellinen riippuvuus mieheen korjaa asian luonnostaan parempaan suuntaan.
Aivan. Naisen tehtävä on palvella ja miellyttää miestään. Tätä kutsutaan harmoniaksi ja rakkaudeksi. Tämä antaa miehelle tasa-painon ZEN hengen ja hyvän tasapainon tehdä paljon töitä ja olla lojaali. Tämä tekee naisen onnelliseksi. Hylkäämällä psykofyysinen perusta tasa-arvolla hylätään DNA:han tuhansien vuosien aikana rakennettu koodi. Siksi vauvapalstalla on tuhansia ketjuja naisten vaikeuks
Hihi 😆😆🤣🤣.... ootko kauankin ollut parisuhteessa?
No sitä vähän arvelinkin.
Ei tuollaiset pahemmin kiinnosta naisia. Sinkkuna naisella on lokoisaa. Jotkut miehet kiukuttelee siitä mutta ei voi asialle yhtään mitään. Kun me ei tarvita tuollaista miestä mihinkään.
Miksi apn mies ei saisi tehdä itselleen omaa herkkuruokaa? Miksi sen ruoan pitää olla aina sellaista mitä kaikki voi syödä?
Kaupassa käydessä minä ainakin nappaan kärryyn mitä haluan enkä kysele muilta otatko. Jokainen ottaa itse. Kotiin aina vien muillekin herkkuja eli en vain itselle, mutta en minä siellä kaupassa muilta kysele "otatko tätä ja tätä".
Miulla on ollut oikeasti itsekäs ja kylmä aviomies. En edes ole kehdannut kaikkea läheisilleni kertoa. Niin törkeää itsekkyyttä ettei voi käsittää ja hävettää, että siedin.
Ette tarvitsekaan, siksi vaimo kannattaa hankkia virosta. Siellä tarvitaan, kun sos. turva ei ole niin kattava ja asennoituvat miehiin kunnioittavammin. Kuin aikamatka menneisyyteen - Aasian maat ja muu itä-eurooppa myös hyviä miehelle joka on menestynyt. Ei tarvitse vaihtaa vaippoja tai leikkiä äitiä osaavat roolinsa.
Vierailija kirjoitti:
Ette tarvitsekaan, siksi vaimo kannattaa hankkia virosta. Siellä tarvitaan, kun sos. turva ei ole niin kattava ja asennoituvat miehiin kunnioittavammin. Kuin aikamatka menneisyyteen - Aasian maat ja muu itä-eurooppa myös hyviä miehelle joka on menestynyt. Ei tarvitse vaihtaa vaippoja tai leikkiä äitiä osaavat roolinsa.
Hyvä pointti. Tämä keskustelu on tosin käyty moneen kertaan. Siihen sanovat, että et kelvannut suomalaiselle naiselle - ehkä asian voisi myös ajatella toisinpäin.
Taas on joku sperma-aivo aktivoitunut keskustelemaan itsensä kanssa tässäkin ketjussa. On heille vaan niin kova paikka aina, kun miehen käytöstä aiheellisesti kritisoidaan. Voi voi pikkuisia.
Kyllä ap:kin vielä voi oppia miestään kouluttamaan.
Ei mies itse tajua olla huomaavainen. Hän juo kun janottaa ja kusee metsään kun kusettaa.
Nainen sitten hoitaa omat tarpeensa omaan tyyliinsä. Käsket pysähtyä abc:lle ja ostat sieltä vesipullon ja itsellesi naposteltavaa.
Ihan helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Taas on joku sperma-aivo aktivoitunut keskustelemaan itsensä kanssa tässäkin ketjussa. On heille vaan niin kova paikka aina, kun miehen käytöstä aiheellisesti kritisoidaan. Voi voi pikkuisia.
luovuta, olet parantumaton tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Ei mies itse tajua olla huomaavainen. Hän juo kun janottaa ja kusee metsään kun kusettaa.
Nainen sitten hoitaa omat tarpeensa omaan tyyliinsä. Käsket pysähtyä abc:lle ja ostat sieltä vesipullon ja itsellesi naposteltavaa.
Ihan helppoa.
Niin ostaa itselle. Se taas sitten ei olekaan itsekästä, kun nainen ostaa itselle eikä huomioi miestä.
En luottaisi ihmiseen, joka haukkuu puolisoaan tuntemattomien ihmisten kanssa.
Niin kauan kun fattasta saa rahaa ja jonosta leipää mies on melko hyödytön ja helposti vaihdettavissa. Kun yhteiskunta, eli veronmaksajat eivät näistä asioista huolehdi arvostus miestä kohtaan yhtäkkiä nousee, kuin raketti. Sota voi myös olla hyvä katalyytti. Pommeja tippuu niskaan, kuka teitä puolustaa?
Seuraavan 20 vuoden aikana suomea uhkaa sota.
Seuraavan 20 vuoden aikana sosiaaliturva romutetaan, koska siihen ei kattavuudessaan ole varaa alijäämäisellä budjetilla ja nykyisellä väestörakenteella.
Yksinäisen miehen kannattaa olla kärsivällinen, kyllä nälkäisiä naisia tulee vielä olemaan ja asenteet muuttumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan helppoa.
Niin ostaa itselle. Se taas sitten ei olekaan itsekästä, kun nainen ostaa itselle eikä huomioi miestä.
Miksei miestä saisi kohdella sanoin, kun hän kohtelee ap:ta? Luulisi olevan miehestä ok, kun itsekin niin toimii.
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kun fattasta saa rahaa ja jonosta leipää mies on melko hyödytön ja helposti vaihdettavissa. Kun yhteiskunta, eli veronmaksajat eivät näistä asioista huolehdi arvostus miestä kohtaan yhtäkkiä nousee, kuin raketti. Sota voi myös olla hyvä katalyytti. Pommeja tippuu niskaan, kuka teitä puolustaa?
Seuraavan 20 vuoden aikana sosiaaliturva romutetaan, koska siihen ei kattavuudessaan ole varaa alijäämäisellä budjetilla ja nykyisellä väestörakenteella.
Yksinäisen miehen kannattaa olla kärsivällinen, kyllä nälkäisiä naisia tulee vielä olemaan ja asenteet muuttumaan.
Aivan. Helpot ajat tekee heikkoja ja vaativia ihmisiä, vaikeat ajat tekee ahkeria ihmisiä. Sukupolvesta seuraavaan ollaan menty alaspäin ja tätä tuottavuuden ongelmaa valtio pyrkii suitsimaan patistamalla kaikki töihin. Ei onnistu, kun arvot on mädätetty. Opintolainoja ei makseta enää takaisin, ei ymmärretä että se oli laina. Ei ymmärretä, että joku toinen verorahoista maksaa sen sinun työttömyytesi ja elämisesi. Ollaan vieraannuttu perusasioista. Kannattaa muuttaa pois jos pystyy.
Vierailija kirjoitti:
Niille kaltaisillesi yksinäisille miehillekö täällä paasaat noita juttujasi? Ei ne täällä ole lukemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinäisen miehen kannattaa olla kärsivällinen, kyllä nälkäisiä naisia tulee vielä olemaan ja asenteet muuttumaan.Niille kaltaisillesi yksinäisille miehillekö täällä paasaat noita juttujasi? Ei ne täällä ole lukemassa.
En ole yksin. Olen naimisissa ja valistan täällä ihan kutsumuksesta, tämän on tällaista ilmaista sosiaalityötä. Lue vaikka kanakeittoa sielulle kirjasta tarina, missä mies käveli rannalla ja toinen kysyi, että miksi viskot simpukoita takaisin veteen, kun vuorovesi huuhtoo ne kuitenkin kuolemaan? Mies vastasi, että jos autan edes yhtä olen tehnyt jotakin hyödyllistä.
Nuoret naiset ovat niin pestyjä Suomessa ja parantumattomia, etten usko, että mikään saisi heitä enää raiteilleen paitsi joku kriisi, kuten sota. Miehille sen sijaan voin antaa toivoa paremmasta ja varmasti täällä on myös mies lukijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinäisen miehen kannattaa olla kärsivällinen, kyllä nälkäisiä naisia tulee vielä olemaan ja asenteet muuttumaan.Niille kaltaisillesi yksinäisille miehillekö täällä paasaat noita juttujasi? Ei ne täällä ole lukemassa.
En ole yksin. Olen naimisissa ja
Kiitos sinulle, sinulla on hyvä sydän ja arvot kohdallaan. Väsymätön mädätyksen vastustaja! Sinulle pitäisi myöntää valtionapuraha.
Mielenkiintoinen näkemys, voisit kirjoittaa asiasta väitöskirjan : modernin ajan parisuhteet - kulttuurisidonaninen onnellisuusmittaus ; sukupuoliroolit ja asemat eri kulttuureissa
Mikään taho ei tätä Suomessa rahoittaisi