Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni aloitti yliopistossa, tunnen onnistuneeni kasvatuksessa

Vierailija
25.08.2026 |

Oi että, nopeasti meni vuodet. Nyt on aika kokeilla omia siipiään. 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi on opiskellut töiden ohessa AMK:ssa tammikuusta lähtien. Aloitti vakituisessa työssä lukion jälkeen. Olen ylpeä lapsestani.

Vierailija
2/13 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hän valitsi sen. Jokainen saa valita aivan itse. Yliopisto ei ole sen isompi asia kuin amis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lapsi" on YLIOPISTOSSA ja sinä olet vieläkin hänessä kiinni? Ja sinä koetat omia siipiäsi? 

Oksettavaa.

Vierailija
4/13 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi ei ole opiskellut korkeasti, mutta on rohkeasti lähtenyt maailmalle ja työskennellyt maissa, joissa harva edes käy.

Olen hyvin ylpeä hänen rohkeudesta kulkea onaa tietään.

Vierailija
5/13 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ikioma projektisihan lapsesi on. Kaikki hänen onnistumisensa ovat sinun onnistumisiasi, mutta hänen epäonnistumisensa ovat hänen omaa syytään.

Vierailija
6/13 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hän valitsi sen. Jokainen saa valita aivan itse. Yliopisto ei ole sen isompi asia kuin amis

On se nyt vähän isompi asia, ottaen huomioon että sinne yliopistoon mennään vasta sen amiksen tai lukion jälkeen. Ei sillä, että amiksessakaan mitään vikaa olisi.

Vierailija
7/13 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa teinissä oli raivostuttavaa että se vain luki luki luki koko ajan jotain koulujuttuja, menee elämä ihan ohi. Vähempikin rittäis, ainakin meillä riitti amiksessa. Onneksi priorisoi ajankäyttönsä biletykseen yliopistossa ja jäi opinnot kesken.

Vierailija
8/13 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se, mutta älä itke jokainen tekee mitä osaa.

Vierailija
9/13 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tunnetko onnistuneesi kasvatuksessa myös silloin, kun lapsesi keskeyttää opinnot 11 vuoden jälkeen vaihdettuaan ensin viisi kertaa pääainetta?

Vierailija
10/13 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on alemmuuskompleksi.

Vierailija
11/13 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma lapsi on opiskellut töiden ohessa AMK:ssa tammikuusta lähtien. Aloitti vakituisessa työssä lukion jälkeen. Olen ylpeä lapsestani.

Kyllä kyllä mutta nyt kyseei ollut amiksesta.

Vierailija
12/13 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on varmaan ollut matalasti koulutetulle vanhemmalle suuri ponnistus. Monien yliopistossa opiskelevien isovanhemmat ovat tohtoreiksi väitelleitä ja professoreita. Siellä pitää sitten puheenaiheet miettiä sen mukaan, haluaako paljastaa alaluokkaiset taustansa, vaiko ei.

Vierailija
13/13 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajana itselläni on sama ylpeyden tunne, kun uudet ylioppilaat jatkavat yliopistoon eivätkä joudu amk. Ei tietenkään yhtä voimakkaana kuin sinulla, mutta tietää tehneensä hyvää työtä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän