Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajusin yhtäkkiä että mieheni on itsekäs

Vierailija
16.04.2022 |

Ihan yhtäkkiä eilen koin valaistuksen, että mulla on aika itsekäs mies. Olen pitkään kuunnellut kun ystävät ja sukulaisnaiset kertoo, miten suurin osa kodin vastuusta kasautuu heille, he tekevät kaiken metatyön ja mies ajattelee vain itseään. Olen ollut salaa kiitollinen, että meillä esimerkiksi kotityöt jakautuu pitkälti tasan ja koen olevani miehen ajatuksissa korkealla prioriteettilistalla. (Toki meillä ei ole yhteisiä lapsia, joka muuttaisi varmasti dynamiikkaa.)

Sitten eilen, kuin salama kirkkaalta taivaalta koin valaistuksen. Ei se nyt ihan niinkään ole. Meillä on takana vasta hieman alle kahden vuoden parisuhde, eli oikeasti tosi lyhyt. Luulin myös ettei meillä ollut koskaan ollut alkuhuumaa tai mulla mitään vaaleanpunaisia laseja. Meidän suhde alkoi niin, että molemmat olivat ensikohtaamisesta asti tietoisia siitä, että tässä se nyt on. Ei ollut huumaa, vaan varmuutta. Meillä oli kuitenkin molemmilla tahoillamme hankala vaihe, joten oli hieman tunne-elämän kuohuja alkuun. Ehkä meillä sittenkin on ollut joku alkuhuuma, jonka kupla eilen rikkoutui ihan yllättäen.

Itsekkyys esiintyy esimerkiksi niin, että mies alkaa yhtäkkiä valmistaa kysymättä ruokaa, jota minä en voi syödä. Tekee ruoan ja sitten syö nopeasti ja palaa puuhiensa pariin. Ei siinä mitään, mutta jos nälkä yllättää minut ensin, kyselen onko nälkä ja mitä syötäisiin. Voidaan olla menossa nukkumaan ja halaillaan ennen itse nukahtamista, yhtäkkiä miestä alkaa vaikka kutittaa ja hän tekee äkillisen liikkeen raapiakseen, jonka seurauksena tönäisee minut aika ”kivuliaasti” syrjään. Itse tuollaisessa asennossa/tilanteessa liikun niin, etten satuta vahingossakaan toista. Jos hän käy kaupassa ja ostaa kassan läheisyydestä vaikka virvoitusjuoman, ei välttämättä tuo minulle ollenkaan. Tässä kyse siis siitä, että hän tulee sen kotiin juomaan. En tietenkään oleta, että pitkälle automatkalle ryhtyessään tuo mullekin lopulta kotiin asti juotavaa. :D Jos me ollaan automatkalla, saattaa pohtia pysähdyksiä sen perusteella missä olettaisi itsellään olevan tarve käydä vessassa ja voi vaikka sanoa ääneen että ”Kouvolan kohdalla pysähdyn levähdyspaikalle” ja sitten mä istun hoomoilasena kysyen, että oletatko munkin pyllistyvän puskaan kun 5 minuutin päässä ois ABC ja sisävessa?
Nää oli nyt ihan pieniä esimerkkejä jotka tuli tässä mieleen ja jotka on tälläisiä ”yleisiä”, etten mene liian yksityiskohtiin.

Onko nää ihan normijuttuja ja mä olen vaan yhtäkkiä herkkis ja vaadin liikaa, vai mikä juttu? Jotenkin koen, että mua tai mun tarpeita ei ajatella tai kohdata tässä.

Kommentit (197)

Vierailija
181/197 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on omituinen esimerkkeineen. En kiinnittäisi mitään huomiota tuollaisiin asioihin. Jos pissattaa, niin sitten pitää sanoa että on päästävä pissalle. Kai ap itse tietää mitä juotavaa haluaa matkalle eikä oleta, että toinen ostaa hänenkin puolesta ellei toinen erikseen pyydä. Onko ap nyt tällainen kuuluisa passiivis-aggressiivinen. Menis hermot tuollaiseen, joka ei osaa suutaan aukaista mitä haluaa. 

Ja miten kommentoit satuttamista?

Ja jos molemmat on unohtaneet juoman, jota toki tarvitaan, ja toinen muistaakin viime tipassa. Niin mielestäsi ok että toinen on sit juomatta. Mitäs ei muistanut. 

Vierailija
182/197 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n pitäis puhua äijälleen jos se ei osaa lukea ajatuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/197 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti on. 

Vierailija
184/197 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
185/197 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan Ap itse ihan puhtoinen pulmunen? 

Vierailija
186/197 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aloittajan mies ääneen puhui puskapissastaan etukäteen, niin miksei hän siihen sanonut itse, että mennään sinne 5 minuutin matkan päähän ABC:lle saakka. Kun ollaan yhdessä reissussa niin yhdessähän yleensä näistä jutellaan eikä olla hiljaa jos toisen ääneen puhutut suunnitelmat ei miellytä. Kun toinen on hiljaa niin se on myöntymisen merkki yleensä. 

Juomajuttu on silloin helppoa jos ollaan molemmat yhdessä kaupassa. Sen kun molemmat valkkaavat itselleen kärryyn mieleiset juomat. Tuosta yksin ostetusta voisin miehelle sanoa, että osta mullekin limsaa jos ostat itsellesikin niin minulle tulee hyvä mieli. En itsekään välttämättä aina huomaisi, olen siis nainen. Mutta ehkä yksittäistä juomatölkkiä miehellä mitenkään en noteerais. Yksi keino on välttyä mielipahasta, että varaa jatkuvasti kotiin muutaman limsatölkin kaappiin. Jos se tuntuu tärkeältä. 

Satuttaminen on sellainen, että siitä sanoisin joka kerta, jo heti ensimmäisestä. Jos mies ei tajuaisi edelleenkään, niin kysyisin mikä on, että tekee näitä äkkiliikkeitään. Mietin, kun aloittaja puhui, että ei voi syödä samaa ruokaa onko hänellä joku yliherkkyys ylipäätään. Silloinhan saattaa olla kipuherkempi ja sellainenkin kosketus sattuu mikä ei yleensä tunnu pahalta. Silloin siitä pitää puhua selkeästi. Tulee kuva, että aloittajan on vaikeaa ilmaista omia ajatuksiaan ja tuntemuksiaan. Onko kyse juuri siitä, että ne jotenkin poikkeavat ja mies ei ymmärrettävästi sitä tajua ja aloittaja ei ole niistä puhunut kyllin selkeästi. 

Vierailija
187/197 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
188/197 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko huomaavaisuus, hienotunteisuus ja empatia ylipäätään enemmän naisten luontaisia ominaisuuksia? Voisiko siitä johtua ajatus, että kaikki miehet on itsekkäitä. Ei varmaan kaikki ole, mutta merkittävä osa miehistä on. Siinäkin on hajontaa, mikä kaikki katsotaan itsekkyydeksi ja mikä ei. 

Vierailija
189/197 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten huomioonottamista voi opetella.

Lapsi ottaa mallia omista vanhemmistaan, miten puolisoa ja toisia kohdellaan.

Vierailija
190/197 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoko mies sun kaljatkin? Hakeeko oma-aloitteisesti uudet kaljat tilalle?

Vierailija
191/197 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on itsekkäitä. Naisten pitäisi ottaa siitä oppia. Joka tilanteessa kysyt itseltäsi, mitä mies tekisi kyseisessä tilanteessa. 

Erityisesti perhe-elämässä ja töissä

Vierailija
192/197 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on itsekäs. Naisena kannattaa olla todella kriittinen miesten suhteen. 

Vierailija
193/197 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo valitettavasti muutu, joko hyväksyt että olet itsekkään ihmisen kanssa yhdessä tai eroat. 

Älä ainakaan tee tuollaisen kanssa lapsia, usein se oma etu menee myös sen pienen lapsen edun edelle. 

Vierailija
194/197 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n pitäis puhua äijälleen jos se ei osaa lukea ajatuksia.

Ohis mutta miten naiset kykenee huomioimaan toisetkin automaattisesti tuollaisissa jutuissa, mutta miehille se on muka mahdotonta?

Miksi nainen tuo kaupasta myös miehelle kokiksen samalla kun ostaa itselleen, mutta mies ostaa vain itselleen?

Vierailija
195/197 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko huomaavaisuus, hienotunteisuus ja empatia ylipäätään enemmän naisten luontaisia ominaisuuksia? Voisiko siitä johtua ajatus, että kaikki miehet on itsekkäitä. Ei varmaan kaikki ole, mutta merkittävä osa miehistä on. Siinäkin on hajontaa, mikä kaikki katsotaan itsekkyydeksi ja mikä ei. 

Ei kaikki, mutta suurin osa. Valitettavasti tuollainen arjen itsekkyys/itsekeskeisyys on kumppanissa tosi vastenmielinen piirre, ja se korostuu jos asuu yhdessä ja etenkin jos on lapsia.

Vierailija
196/197 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

en katsoisi tuollaista

Vierailija
197/197 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepp.  Voin kertoa,  että luonteestahan tuo kertoo,  tosin nuo esimerkkisi ei ihan pahimmasta päästä ole.  Mulla kans miehellä samanlaisia elkeitä ja myöhemmin paljastui muutenkin toksisen itsekkääksi.  Kyseessä mies , joka kaikille muille antaa kuvan kuin olisi niin kiltti, että... mutta kyse oli sen suhteen vain manipulaatiosta.  Myöhemmin tajusin että näitä red flageja riitti. Esim käveli aina " vahingossa "mua edellä. Suuttui jos siitä mainitsi. Saunaan saattaa ottaa vesipullon josta ei tarjoa toiselle oma-aloitteisesti ollenkaan. Saattaa myös tehdä ruokaa niin, että yhtäkkiä huomaan että eihän tästä riittänyt mulle ollenkaan. Mutta hän ei ajatellut että söisin  kun en erikseen maininnut. Saattaa käydä hyvillä lounailla töissä ja ajattelee ettei sitten kotona tarvi mitään syödä, vaikka minä en olis syönyt mitään koko päivänä.  Saatetaan yhdessä katsoa telkkaa ja hän menee tekemään itselleen jotain naposteltavaa , luonnollisesti kysymättä lainkaan haluanko minä.  Näitä riittää.. Ja ainakin tässä tapauksessa kertoivat läpeensä itsekkäästä ihmisestä.  Ja tää on juuri sellainen tyyppi joka pitää kaikkea naisen huomiointia prinsessailuna. Senkin olisi voinut päätellä useasta kommentista jo alkuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän