Tajusin yhtäkkiä että mieheni on itsekäs
Ihan yhtäkkiä eilen koin valaistuksen, että mulla on aika itsekäs mies. Olen pitkään kuunnellut kun ystävät ja sukulaisnaiset kertoo, miten suurin osa kodin vastuusta kasautuu heille, he tekevät kaiken metatyön ja mies ajattelee vain itseään. Olen ollut salaa kiitollinen, että meillä esimerkiksi kotityöt jakautuu pitkälti tasan ja koen olevani miehen ajatuksissa korkealla prioriteettilistalla. (Toki meillä ei ole yhteisiä lapsia, joka muuttaisi varmasti dynamiikkaa.)
Sitten eilen, kuin salama kirkkaalta taivaalta koin valaistuksen. Ei se nyt ihan niinkään ole. Meillä on takana vasta hieman alle kahden vuoden parisuhde, eli oikeasti tosi lyhyt. Luulin myös ettei meillä ollut koskaan ollut alkuhuumaa tai mulla mitään vaaleanpunaisia laseja. Meidän suhde alkoi niin, että molemmat olivat ensikohtaamisesta asti tietoisia siitä, että tässä se nyt on. Ei ollut huumaa, vaan varmuutta. Meillä oli kuitenkin molemmilla tahoillamme hankala vaihe, joten oli hieman tunne-elämän kuohuja alkuun. Ehkä meillä sittenkin on ollut joku alkuhuuma, jonka kupla eilen rikkoutui ihan yllättäen.
Itsekkyys esiintyy esimerkiksi niin, että mies alkaa yhtäkkiä valmistaa kysymättä ruokaa, jota minä en voi syödä. Tekee ruoan ja sitten syö nopeasti ja palaa puuhiensa pariin. Ei siinä mitään, mutta jos nälkä yllättää minut ensin, kyselen onko nälkä ja mitä syötäisiin. Voidaan olla menossa nukkumaan ja halaillaan ennen itse nukahtamista, yhtäkkiä miestä alkaa vaikka kutittaa ja hän tekee äkillisen liikkeen raapiakseen, jonka seurauksena tönäisee minut aika ”kivuliaasti” syrjään. Itse tuollaisessa asennossa/tilanteessa liikun niin, etten satuta vahingossakaan toista. Jos hän käy kaupassa ja ostaa kassan läheisyydestä vaikka virvoitusjuoman, ei välttämättä tuo minulle ollenkaan. Tässä kyse siis siitä, että hän tulee sen kotiin juomaan. En tietenkään oleta, että pitkälle automatkalle ryhtyessään tuo mullekin lopulta kotiin asti juotavaa. :D Jos me ollaan automatkalla, saattaa pohtia pysähdyksiä sen perusteella missä olettaisi itsellään olevan tarve käydä vessassa ja voi vaikka sanoa ääneen että ”Kouvolan kohdalla pysähdyn levähdyspaikalle” ja sitten mä istun hoomoilasena kysyen, että oletatko munkin pyllistyvän puskaan kun 5 minuutin päässä ois ABC ja sisävessa?
Nää oli nyt ihan pieniä esimerkkejä jotka tuli tässä mieleen ja jotka on tälläisiä ”yleisiä”, etten mene liian yksityiskohtiin.
Onko nää ihan normijuttuja ja mä olen vaan yhtäkkiä herkkis ja vaadin liikaa, vai mikä juttu? Jotenkin koen, että mua tai mun tarpeita ei ajatella tai kohdata tässä.
Kommentit (197)
Exäni oli myös sellainen ettei osannut ottaa toisia huomioon. Erittäin itsekästä käytöstä minua, lapsiamme ja omia kavereita kohtaankin. Paha mieli oli usein, kun ei ottanut minua huomioon asioissa. Sitten taas hävetti, kun kohteli omia kavereitaan itsekkäästi. Erittäin pihi ihminen ja laiskakin. Maksatti ja teetätti muilla. Eron jälkeen itsekkyys vielä korostui. Ei onneksi tarvi olla missään tekemisissä enää.
Nykyinen miesystäväni on aivan toisenlainen. Kiltti ja auttavainen kaikille. Ottaa huomioon muut ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Kannattais puhua näistä asioista miehen kanssa niin selviäis onko se vaan vähän ajattelematon vai oikeasti itsekäs. Jos et sano mitään, niin mies voi esim luulla ettet tahdo sen kokkaamaa ruokaa tvs.
No ei ap viitsi ja kehtaa.
Kohtele toista siten miten toivoisit itseäsi kohdeltavan. Puhu asioista selkeästi ja suoraviivaisesti. Sano miten sinut otetaan huomioon ja missä asioissa. Aloita pienistä asioista ja etene isoihin asioihin. Ihminen joka on tottunut elämään vain itselleen tarvitsee parisuhdekoulutusta jotta asiat sujuisivat.
Minullakin on itsekäs mies. Hän ei tule kenenkään läheiseni kanssa toimeen ja ilmoittaa säännöllisesti tämän mustan listan. Hänellä ei ole yhtään kaveria johtuen narsistisesta luonteesta. Yksi veli on eivät ole juurikaan tekemisissä ja yksi serkku, joka joskus soittelee. Muisti pätkii ja kaikki tekeminen pyörii oman navan ympärillä. Ollaan masentuneita. Hän pääsee riitoihin kaikkien kanssa. Minä yritän pitää yhteyttä niiden tuttujen kanssa joita on muutama. Hänellä on vanhemmat kuolleet. Minulla on ainut lapsi kuollut. En pääse senkään asian kanssa puusta pitkällekään. Ei tässä tilanteessa ole voimia erotakaan. Olisko ideoita mitä voisi tehdä?
Koin Elämäni järkytyksen. Menimme iäkkään äitini luo kylään ja miesystäväni ensi töikseen kynnyksen yli astuttuaan ilmoitti, että te sitten kuolette ennen minua. Hän jatkaa täällä elämistä eikä aio ainakaan omia rahojaan jakaa kenenkään kanssa. Miten tuohon pitäisi suhtautua?
Oletko sanonut miehelle näistä? On eri asia, ettei mies itself ymmärrä ja se, etteu hän huomioi sanomisen jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Koin Elämäni järkytyksen. Menimme iäkkään äitini luo kylään ja miesystäväni ensi töikseen kynnyksen yli astuttuaan ilmoitti, että te sitten kuolette ennen minua. Hän jatkaa täällä elämistä eikä aio ainakaan omia rahojaan jakaa kenenkään kanssa. Miten tuohon pitäisi suhtautua?
No nyt! Mitenkähän tuohon pitäisi suhtautua...EN KYLLÄ TIEDÄ.
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on itsekäs mies. Hän ei tule kenenkään läheiseni kanssa toimeen ja ilmoittaa säännöllisesti tämän mustan listan. Hänellä ei ole yhtään kaveria johtuen narsistisesta luonteesta. Yksi veli on eivät ole juurikaan tekemisissä ja yksi serkku, joka joskus soittelee. Muisti pätkii ja kaikki tekeminen pyörii oman navan ympärillä. Ollaan masentuneita. Hän pääsee riitoihin kaikkien kanssa. Minä yritän pitää yhteyttä niiden tuttujen kanssa joita on muutama. Hänellä on vanhemmat kuolleet. Minulla on ainut lapsi kuollut. En pääse senkään asian kanssa puusta pitkällekään. Ei tässä tilanteessa ole voimia erotakaan. Olisko ideoita mitä voisi tehdä?
Jotenkin tuntuu että se ero voisi tuoda sinulle voimat päästä menetyksesi käsittelyssä pidemmälle, niin ettei se lamauttaisi koko elämää vaikka kauheana asiana pysyykin.
Voi kun toivon että uusi vaihde löytyisi! Uskon ettei tuossa seurassa. Usein eron jälkeen ensimmäinen ajatus on, miksen tehnyt tätä aiemmin.
Kyllä on miehet itsekkäitä. Itsellä suuri oman tilan tarve. Ja tämän olen heti suhteen alussa kertonut. Oli meihelle ok. Kuitenkin kun ottaisin omaa aikaa tulee painostava tunnelma. Ja mies pyrkii kaikkialle mukaan.
On siis erikseen sovittu miten voisi toimia. Keskustelussa miehelle tämä käy ja on olevinaan ymmärtäväinen.
Kuitenkin jos sanon meneväni kävelemään, niin haluaa mukaan. Vaikka aiemmin on erikseen sovittu että jos en pyydä mukaan haluan mennä itsekseni. Jos kieltäydyn seurasta mies loukkaantuu.
Omasta mielestä aivan uskomatonta käytöstä ja toimintaa parisuhteessa.
Aloittajan mies on vain vähän tollo.
tarpeeksi kun huomioit olet pehmo ja pehmo saa naisen dna:ssa hylkimisreaktion. Sitten saadaan ketju : kivamies, josta naiset ei kiinnostu. kivamies jonka jätin jne.
kaiken huomioiva diskuteeraava herrasmies = naiselle psykofyysinen hylkimisreaktio ruotsimies
totuus on täydellisyyden epätäydellisyydessä , itsepäinen ja jurottava, mutta valikoiden NIIN IHANA YLLÄTTÄJÄ jne.
nainen vaatii tällaisia vastakohtia ja ne löytyy usein miehiltä joilla on omapäinen ja hankala luonne jollain tapaa
Voi sanoa ääneen, että pysähdytään abc:lle että pääsen vessaan. Mies tajuaa, että olinpa hölmö kun 5 minuuttia aikaisemmin pysähdyi kuselle metsään.
Vierailija kirjoitti:
tarpeeksi kun huomioit olet pehmo ja pehmo saa naisen dna:ssa hylkimisreaktion. Sitten saadaan ketju : kivamies, josta naiset ei kiinnostu. kivamies jonka jätin jne.
kaiken huomioiva diskuteeraava herrasmies = naiselle psykofyysinen hylkimisreaktio ruotsimies
totuus on täydellisyyden epätäydellisyydessä , itsepäinen ja jurottava, mutta valikoiden NIIN IHANA YLLÄTTÄJÄ jne.
nainen vaatii tällaisia vastakohtia ja ne löytyy usein miehiltä joilla on omapäinen ja hankala luonne jollain tapaa
Nainen on epärationaalinen olento joka elää tunteiden ja vaistojen varassa. Jos saat naisen kokemaan tunteiden vuoristorataa olet löytänyt tien pitkään ja kuoppaiseen parisuhteeseen. Jos asetat itsesi naisen huomiojaksi ja palvelijaksi, tulet petetyksi ja jätetyksi. Ainoastaan todistamalla oman erinomaisuutesi muihin miehiin verrattuna voit saada rakkautta ja hyväksyntää. Tämän todistaminen pitkäjänteisesti onnistuu ainoastaan olemalla korkeassa yhteiskunnalisessa asemassa tai muuten vaan menestynyt. Muuten olet täysin tossun alla ja jatkoajalla. Käytöksesi on melko merkityksetön asia, titteli ja pankkitili ratkaisee suhteen todellisen luonteen.
Ap, tiedoksi sinulle, jos et ole asiaan aiemmin kiinnittänyt huomiota: miehet ovat itsekkäitä. Heidän ajatuksensa ovat 98% ajasta heissä itsessään, heidän tarpeissaan, suunnitelmissaan, jopa seksiä harrastaessaan heidän ajatkksensa ovat omassa mielihyvässään, tuntemuksissaan ja fantasioissaan.
Nyt tiedät. Kannattaako parisuhde naiselle?
joillaki hidas sytytys,naisilla useinkin..
niillä menee 10 vuotta että ne huomaa jotaki.
Kyllä tuo on aika tavallista. Miehet ovat itsekkäitä, koska heidän elämänsä pyörii oman navan ympärillä, eivätkä he ole siksi pahoja, ei vain ole edellytyksiä huomata muita. On poikkeuksia kuten naisissakin on juntteja.
En minä mitään itsekkyyttä tuossa huomaa. Jotain ajattelemattomuutta. Ap itse voi avata suutaan.
En minäkään kaupassa käydessä kysy perheeltä, että otatteko juoman, jos itse otan. Ottakoot itse mitä haluavat. Laitan joskus ruokaa ihan itselleni enkä tarjoa muille, jos tiedän ettei muut pidä siitä. Minullakin on oikeus tehdä omia herkkuja ni ja syödä itse.
Reissuilla voi avata suunsa ja sanoa, että on tarve seuraavalla huoltoasemalla päästä vessaan.
Perustarpeet veroista kattava yhteiskunta tekee miehestä lähtökohtaisesti tarpeettoman, kutsuvat tätä tasa-arvoksi nauttikaa siitä. Luuletko, että Turkissa kitistään siitä, että miehellä on karvainen rinta ja ostaa kojusta ensin 5 kastanjaa itselleen ja murahtaa vaimolle, että joko mennään moskeijaan. Naiset pääsevät liian helpolla. Se on modernin länsimaisen tasa-arvo yhteiskunnan ongelma nr1. pieni taloudellinen riippuvuus mieheen korjaa asian luonnostaan parempaan suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Perustarpeet veroista kattava yhteiskunta tekee miehestä lähtökohtaisesti tarpeettoman, kutsuvat tätä tasa-arvoksi nauttikaa siitä. Luuletko, että Turkissa kitistään siitä, että miehellä on karvainen rinta ja ostaa kojusta ensin 5 kastanjaa itselleen ja murahtaa vaimolle, että joko mennään moskeijaan. Naiset pääsevät liian helpolla. Se on modernin länsimaisen tasa-arvo yhteiskunnan ongelma nr1. pieni taloudellinen riippuvuus mieheen korjaa asian luonnostaan parempaan suuntaan.
Aivan. Naisen tehtävä on palvella ja miellyttää miestään. Tätä kutsutaan harmoniaksi ja rakkaudeksi. Tämä antaa miehelle tasa-painon ZEN hengen ja hyvän tasapainon tehdä paljon töitä ja olla lojaali. Tämä tekee naisen onnelliseksi. Hylkäämällä psykofyysinen perusta tasa-arvolla hylätään DNA:han tuhansien vuosien aikana rakennettu koodi. Siksi vauvapalstalla on tuhansia ketjuja naisten vaikeuksista. Submissiivisilla perheilleen omistautuvilla naisilla näitä vaikeuksia ei yllättäen ole. Saavat harmonian.
Öö... jos minulla on jano ja mieleni tekee vaikka limua, niin ostan itselleni pullon, enkä edes ajattele miestäni siinä vaiheessa. En ajattele myöskään lapsiamme, vaan ajattelen, että ostan juoman ja juon sen.
Saatan ostaa ja ostankin ihan vain itselleni esimerkiksi irtokarkkeja, sipsejä, mieleistäni juustoa, leipää, kahvia, ruokaa tai ihan mitä vain. Käyn myös ihan ypöyksin tai kaverin kanssa syömässä ja mies saa tehdä sapuskaa itselleen tai olla tekemättä, ei meillä kotona nälkään voi kuolla. Olemme olleet mieheni kanssa 25 vuotta ja pärjäämme tosi hyvin yhdessä ja perheenä.
Emme me ole mikään paita ja peppu, joiden pitäisi koko ajan ajatella toista, vaan kykenemme molemmat toimimaan itsenäisesti. Olemme kaksi aikuista ihmistä, jotka saavat oikein hyvin ostaa kaupasta mitä haluaa ilman että ostaisi aina toiselle samanlaisen. Harrastimme siskoni kanssa noin 3-13 vuotiaana tuota kaikki tasan -ajatusta, mutta sen jälkeen emme ole enää tainneet kumpikaan sitä muistaa. Tsiisus...