Poliisi soitti keskellä yötä, että 16v poikani oli ajanut heitä vastaan kännissä, pimeällä mopolla
Ja kuulema vielä haistatellut heille. Yritän luottaa, mutta näin siinä käy. Väitti minulle menevänsä kaverille yöksi, mutta olivatkin keskellä yötä rälläämässä kännissä mopoilla. En edes ymmärrä, miten niille on tuollainen idea tullut mieleen. Luntakin satoi ja on kylmää ja liukasta. Nyt on lasu tehty pojasta ja poliisilla merkintä. Hyvin meni taas. Ei edes ollut katuvan näköinen kun poliisit heitti pihalle. Minullekin tiuski viinapäissään. Oon kyllä ihan tosi pettynyt. En olisi ikinä hänestä uskonut tuollaista vaikka välillä jotain pientä ongelmaa onkin ollut.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Eipäs nyt maalailla piruja seinään.Jokainen teini kokeilee alkoholia jossain vaiheessa ja voi saada jtn näin typerää päähänsä.
Rangaistus ja keskustelua.
Jos toistuu,voi alkaa jo huolestumaan.
No ei todellakaan kokeile! Puhu sinä vain omasta ja omien lastesi puolesta. On paljon teinejä, joita ei alkoholi kiinnosta tipan vertaa.
Sinä kuulut varmaan näihin, joiden mielestä nuoruus on mennyt hukkaan jos ei ole kännissä örveltänyt pitkin ojanpohjia?
Vierailija kirjoitti:
Mopo pois
Ja seuraan jos menee välit se on hyvä. Haluatko että lapsesi on jengissä jossa kaahaillaan seuraavaksi autoilla? Ja ne keväiset ja kesäiset reissut päätyy muutaman kuulemaan. Kännissä.
Kaikkein naurettavinta on, että kun ensin joukolla kännisekoillaan erilaisten ajopelien kanssa, niin sitten tulee kuitenkin kauhea itku ja parku kun joku törttöilee itsensä hengiltä. Viedään kynttilöitä onnettomuuspaikalle ja ollaan niiiiiiin surullisia.
Ei mene kuin muutama viikko, niin sama meno jatkuu taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä aiot tehdä asialle?
Keskustellaan kun herää. Mulla ainakin luottamus koki kolauksen tästä. Mopon avaimet otin jo itselleni talteen. Pitää katsoa milloin uskallan ne antaa takaisin. En kuitenkaan ihan heti. Onneksi ei käynyt pahemmin. Ap
No tuostahan lähtee jo korttivainakin 3 kk pois ja sossuun joudutte keskustelemaan
Vierailija kirjoitti:
Älä ap piittaa näistä trollien kommenteista. Krapuloissaan esittävät hyvää äitiä ja mukamas lapsensa olleet aina kilttejä ja nyplänneet pitsiä viikonloppuisin.
Ja nyt tähän vastaa joku että "minä olen antanut hyvän mallin ja meillä on lapset täydellisiä, vain huonoissa kodeissa teinit töpeksii". Kun tänne on anonyymisti helppo keksiä päässilmäisiä kommentteja :D
Tämä on ihan uskomatonta, miten alkoholin ongelmakäyttäjät uskottelevat itsellensä, että kaikki muutkin ovat samanlaisia.
On paljon ihmisiä, jotka eivät koskaan ole olleet humalassa, kun ei ole vain alkoholi kiinnostanut. Itse olen ollut humalassa, ensimmäisen kerran 23-vuotiaana. Mutta niin humalassa en ole koskaan ollut, että olisin saanut krapulan.
Oma lapseni on nyt 21-vuotias eikä hänkään ole koskaan ollut humalassa. En todellakaan kuvittele tämän vuoksi olevani mitenkään parempi äiti, minun lapseni sattuu vain olemaan samanlainen kuin itsekin olin nuorena, ettei kiinnosta. Ja on viettänyt nuoruutensa samanhenkisessä porukassa.
Mutta ärsyttää tuo yleistäminen, että väitetään kaikkien teinien kännäävän ja että kaikki aikuisetkin joisivat itsensä niin humalaan, että tulee krapula! Ihan kuin kännääjät olisivat omassa kuplassaan eivätkä pystyisi näkemään, että suuri osa ihmisistä elää elämää, jossa alkoholia ei ole ollenkaan tai se näyttelee hyvin pientä roolia, ei ole todellakaan mikään elämän keskipiste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun poika on sanktionsa virkavallan taholta hoitanut, niin lopettakaa siviilisanktioiden jakeleminen lapsillenne. Se, että te omaa vittuuntumistanne puratte jakamalla ihme kiristyksiä lapsillenne, ei paranna lasten ja teidän tilannettanne mitenkään. Niitä rajoja tullaan uhmaamaan uudelleen kerta toisensa jälkeen, jos siellä ne rajat on nuoren näkökulmasta kohtuuttomat.
Puhukaa lastenne kanssa ja antakaa virkavallan jakaa tällaisissa tapauksissa se tuomio. Kannustakaa olemaan fiksusti ja olkaa itekkin fiksusti.
Siinä taas kirjoittelee yksi nykypäivän uusavuton mamma. Hohhoijaa...vanhempien ei sinun mielestäsi pitäisi puuttua kakaran käytökseen vaan se on vain yhteiskunnan tehtävä. Sinunkin kakarasi ovat 100% varmuudella ongelmatapauksia mutta siitä syytät vain muita.
Vanhempien tehtävä on keskustella kotona asioista, ei rangaista kotiaresti meiningillä lapsia ja lisätä lapsensa uhmaa vanhempaansa kohtaan. Valitettavasti aloittajan tapauksessa uhma mitä luultavimmin kasvaa, jos mopo myydään tai sillä ajaminen kielletään kokonaan.
Virkavalta rangaisee voimassa olevan lain mukaan, jolloin päihtyneenä ajoneuvoa ajanut henkilö saa sanktionsa sitä kautta.
Poliisi soitti mulle yöllä, että 16 - vuotiaani pössyttelee koulun pihalla.
Teinien kanssa nyt on tällaista.
Paitsi hyvien ihmisten teineillä on kaikki hienosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mopo myyntiin, tilalle pinkki jopo
Silläkin se kakara vain pelleilee liikenteessä ja todennäköisesti jonkin päihteen vaikutuksen alaisena.
Pienempi todennäköisyys näyttää kavereille ja samalla vahingoittaa sivullisia.
Jos tuo kakara kuolee jossain hiekkakuopassa niin sillä ei ole mitään väliä. Sori vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
semmoisen olet sitten kasvattanut
Mitä itse teit nuorena???
No se istu tietnkin kotona ovet lukossa omassa huoneessa itkien. Koska vanhemmat ei päästänyt mihinkän, elämään sitä nuoruutta.
Nyt se on sitte katkerana, kun jäi paitsi jostain sellaisesta, josta ei voi keskustella kenenkään kanssa näin aikuisena.
Ei voi muistella omia hölmöyksiään ja nauraa niille ystävien kanssa. Sillä ei oo mitään muisteltavaa.
Koska se oli vankina kotona.
Ja on huomannut, että suurimmasta osasta näitä hölmöyksiä tehneistä, on kuitenkin tullut ihan järkeviä aikuisia.
Plus. ei sitä aikuisenkaan aina tarvii olla mikään jäykkä jöpöttäjä ja asiallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ap piittaa näistä trollien kommenteista. Krapuloissaan esittävät hyvää äitiä ja mukamas lapsensa olleet aina kilttejä ja nyplänneet pitsiä viikonloppuisin.
Ja nyt tähän vastaa joku että "minä olen antanut hyvän mallin ja meillä on lapset täydellisiä, vain huonoissa kodeissa teinit töpeksii". Kun tänne on anonyymisti helppo keksiä päässilmäisiä kommentteja :D
Tämä on ihan uskomatonta, miten alkoholin ongelmakäyttäjät uskottelevat itsellensä, että kaikki muutkin ovat samanlaisia.
On paljon ihmisiä, jotka eivät koskaan ole olleet humalassa, kun ei ole vain alkoholi kiinnostanut. Itse olen ollut humalassa, ensimmäisen kerran 23-vuotiaana. Mutta niin humalassa en ole koskaan ollut, että olisin saanut krapulan.
Oma lapseni on nyt 21-vuotias eikä hänkään ole koskaan ollut humalassa. En todellakaan kuvittele tämän vuoksi olevani mitenkään parempi äiti, minun lapseni sattuu vain olemaan samanlainen kuin itsekin olin nuorena, ettei kiinnosta. Ja on viettänyt nuoruutensa samanhenkisessä porukassa.
Mutta ärsyttää tuo yleistäminen, että väitetään kaikkien teinien kännäävän ja että kaikki aikuisetkin joisivat itsensä niin humalaan, että tulee krapula! Ihan kuin kännääjät olisivat omassa kuplassaan eivätkä pystyisi näkemään, että suuri osa ihmisistä elää elämää, jossa alkoholia ei ole ollenkaan tai se näyttelee hyvin pientä roolia, ei ole todellakaan mikään elämän keskipiste.
Tottakai on teinejä ja nuoria jotka ei koskaan ole kännänneet, enhän minä mitään sellaista kirjoittanutkaan jotta kaikki vetää viinaa ja töppii. Minä puutuin niihin kommentteihin jossa äitsykät jalustallaan horjuen piipittävät kuinka ap on huono esimerkki ja kasvatus mennyt pieleen ja kuinka kommentoijat ovat itse vallan esimerkillisiä ja täydellisiä vanhempia ja teininsä virheettömiä mallikansalaisia.
Ap:n poika kietaisi kännit, ajeli juovuspäissään mopolla ja töpeksi poliisien kanssa. Ei se tarkoita että ap olisi epäonnistunut äitee, juoppo tai välinpitämätön. Mutta nämä heikkoitsetuntoiset trollaajat huutaa täällä tuomioitaan, siihen mä puutuin. Ja oikeasti on hieno juttu jos nuoriso teillä ei piittaa alkoholista, ei siitä tarvikkaan piitata.
Vierailija kirjoitti:
” miten niille on tuollainen idea tullut mieleen.” Ihan tosissasi kysyt?🤣
En ole ap, mutta miksei kysyisi? Eipä olis itsellenikään tullut noin typeriä ideoita mieleen, mutta ilmeisesti sinulle tuli?
Hei,
ei semmosilla riitä ymmärrys nurison hölmöilyyn, jotka ite on ollu vanhempiensa ikeen alla, eikä oo saanut tehdä yhtään mitään.
Ei ne tajua, että nuoruuteen vähän niiku kuuluu semmonen pöljäily. Jos siis saa elää nuoruttaan.
Eri juttu, jos vanhemmat ei anna.
Vierailija kirjoitti:
Roskaväeltä tulee roskapentuja.
Ja älykkyydeltään heikkolahjaisilta tulee pieruja aivoista.
Vierailija kirjoitti:
Roskaväeltä tulee roskapentuja.
=D voi juma. Sinä vaikutat roskaväeltä kaikkine sivistyneiden juttujes kanssa.
Olenkin uomannut, että usein nämä" muka parempaa" väkeä olevat ei oikeesti osaa köyttäytyä yhtään.
Luulevat ylimielisenä, että ku on rahaa, niin saa tehä ja sanoa mitä vaan.
Ja nämä "roskaven " lapset osaa käyttäytyä.
Älä oo kade. Älä oo kade siitä, jos sun piti nuorena istua hopeahaarukka kädessä ja lautasliina sylissä tylsillä illallisilla, kun sun kaverit sillä aikaa vietti ihania kesäpäiviä yhdessä ranalla tai jossain muualla.
Kaikki ne Helmi-viestitkin aikanaan opettajilta oli vaan kiusantekoa teitä kohtaan ja nyt yhtäkkiä yllättäen poikasi ajautui mokaamaan. Ehkä hänelle langetettiin pahiksen rooli ja nyt yhtäkkiä paatui sen vuoksi. Kuule, lämmitä hänelle kaakaota ja tee muna-anjovisleipiä. Hän ansaitsee kaiken rakkautesi. Ehkä pehmyt niskahieronta päälle. Poliisista voisit tehdä valituksen.
Kannattais palauttaa se, tais olla virhehankinta kun aiheuttaa tollein harmii XD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä ap. Muistan nuo ajat. Kyllä ne siitä kasvaa ja rauhoittuu.
Eivät kaikki selviä murrosiästä hengissä.
No, jotkut rauhoittuu siten.
Eivät kaikki selviä murrosiästä hengissä.