Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poliisi soitti keskellä yötä, että 16v poikani oli ajanut heitä vastaan kännissä, pimeällä mopolla

Vierailija
10.04.2022 |

Ja kuulema vielä haistatellut heille. Yritän luottaa, mutta näin siinä käy. Väitti minulle menevänsä kaverille yöksi, mutta olivatkin keskellä yötä rälläämässä kännissä mopoilla. En edes ymmärrä, miten niille on tuollainen idea tullut mieleen. Luntakin satoi ja on kylmää ja liukasta. Nyt on lasu tehty pojasta ja poliisilla merkintä. Hyvin meni taas. Ei edes ollut katuvan näköinen kun poliisit heitti pihalle. Minullekin tiuski viinapäissään. Oon kyllä ihan tosi pettynyt. En olisi ikinä hänestä uskonut tuollaista vaikka välillä jotain pientä ongelmaa onkin ollut.

Kommentit (105)

Vierailija
101/105 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

semmoisen olet sitten kasvattanut

Mitä itse teit nuorena???

No se istu tietnkin kotona ovet lukossa omassa huoneessa itkien. Koska vanhemmat ei päästänyt mihinkän, elämään sitä nuoruutta.

Nyt se on sitte katkerana, kun jäi paitsi jostain sellaisesta, josta ei voi keskustella kenenkään kanssa näin aikuisena.

Ei voi muistella omia hölmöyksiään ja nauraa niille ystävien kanssa. Sillä ei oo mitään muisteltavaa. 

Koska se oli vankina kotona.

Ja on huomannut, että suurimmasta osasta näitä hölmöyksiä tehneistä, on kuitenkin tullut ihan järkeviä aikuisia.

Plus. ei sitä aikuisenkaan aina tarvii olla mikään jäykkä jöpöttäjä ja asiallinen. 

Aina hetkellisesti tunnen jonkinlaista tyhjyyttä. Mutta sitten muistan, miten nuorena hölmöiltiin kavereiden kanssa. Laitan heille whatsapp-viestin, miten hauskaa oli nuorena kun hölmöiltiin ja sitten sieltä tulee nauruhymiö takaisin ja mieleni on taas paljon parempi.  Paitsi no Pera ja Irkku ei enää vastaa.

Vierailija
102/105 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ap piittaa näistä trollien kommenteista. Krapuloissaan esittävät hyvää äitiä ja mukamas lapsensa olleet aina kilttejä ja nyplänneet pitsiä viikonloppuisin.

Ja nyt tähän vastaa joku että "minä olen antanut hyvän mallin ja meillä on lapset täydellisiä, vain huonoissa kodeissa teinit töpeksii". Kun tänne on anonyymisti helppo keksiä päässilmäisiä kommentteja  :D

Tämä on ihan uskomatonta, miten alkoholin ongelmakäyttäjät uskottelevat itsellensä, että kaikki muutkin ovat samanlaisia. 

On paljon ihmisiä, jotka eivät koskaan ole olleet humalassa, kun ei ole vain alkoholi kiinnostanut. Itse olen ollut humalassa, ensimmäisen kerran 23-vuotiaana. Mutta niin humalassa en ole koskaan ollut, että olisin saanut krapulan. 

Oma lapseni on nyt 21-vuotias eikä hänkään ole koskaan ollut humalassa. En todellakaan kuvittele tämän vuoksi olevani mitenkään parempi äiti, minun lapseni sattuu vain olemaan samanlainen kuin itsekin olin nuorena, ettei kiinnosta. Ja on viettänyt nuoruutensa samanhenkisessä porukassa.

Mutta ärsyttää tuo yleistäminen, että väitetään kaikkien teinien kännäävän ja että kaikki aikuisetkin joisivat itsensä niin humalaan, että tulee krapula! Ihan kuin kännääjät olisivat omassa kuplassaan eivätkä pystyisi näkemään, että suuri osa ihmisistä elää elämää, jossa alkoholia ei ole ollenkaan tai se näyttelee hyvin pientä roolia, ei ole todellakaan mikään elämän keskipiste.

Tottakai on teinejä ja nuoria jotka ei koskaan ole kännänneet, enhän minä mitään sellaista kirjoittanutkaan jotta kaikki vetää viinaa ja töppii. Minä puutuin niihin kommentteihin jossa äitsykät jalustallaan horjuen piipittävät kuinka ap on huono esimerkki ja kasvatus mennyt pieleen ja kuinka kommentoijat ovat itse vallan esimerkillisiä ja täydellisiä vanhempia ja teininsä virheettömiä mallikansalaisia.

Ap:n poika kietaisi kännit, ajeli juovuspäissään mopolla ja töpeksi poliisien kanssa. Ei se tarkoita että ap olisi epäonnistunut äitee, juoppo tai välinpitämätön. Mutta nämä heikkoitsetuntoiset trollaajat huutaa täällä tuomioitaan, siihen mä puutuin. Ja oikeasti on hieno juttu jos nuoriso teillä ei piittaa alkoholista, ei siitä tarvikkaan piitata.

Sinisilmäinenkään ei kannata olla. Olin itse kiltti kympin tyttö, jona vanhemmat edelleen mua pitävät, vaikka olen jo kolmekymppinen.

Teininä hiivin kesäöinä salaa parvekkeelta ikkunan alta ulos, kun vanhemmat nukkuivat. Saatoin olla koko yön salaa poikaystävän ja kavereiden kanssa ulkona. Tuli juotua ja naituakin... Aamulla 5-6 aikaan hiivin salaa takaisin kotiin.

Kyllähän teinit voivat tehdä yhtä sun toista, vaikka kotiolot olisi kunnossa. Myös niistä hölmöilevistä teineistä kasvaa yleensä ihan fiksuja aikuisia (niin kuin minusta ja kavereistanikin).

Hyvät välit kannattaa pitää lapsiin. Kun opettelette keskustelemaan kaikesta lapsen kanssa niin, että kannustatte lastakin rohkeaksi kommunikoijaksi, hän saattaa ryhmäpaineen alla uskaltaa olla se, joka sanoo typerille ideoille rohkeasti ei. Liika miellyttämisenhalu sosiaalisissa tilanteissa voi olla jopa nimenomaan tiukassa kurissa kasvaneiden lasten ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/105 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ap piittaa näistä trollien kommenteista. Krapuloissaan esittävät hyvää äitiä ja mukamas lapsensa olleet aina kilttejä ja nyplänneet pitsiä viikonloppuisin.

Ja nyt tähän vastaa joku että "minä olen antanut hyvän mallin ja meillä on lapset täydellisiä, vain huonoissa kodeissa teinit töpeksii". Kun tänne on anonyymisti helppo keksiä päässilmäisiä kommentteja  :D

Tämä on ihan uskomatonta, miten alkoholin ongelmakäyttäjät uskottelevat itsellensä, että kaikki muutkin ovat samanlaisia. 

On paljon ihmisiä, jotka eivät koskaan ole olleet humalassa, kun ei ole vain alkoholi kiinnostanut. Itse olen ollut humalassa, ensimmäisen kerran 23-vuotiaana. Mutta niin humalassa en ole koskaan ollut, että olisin saanut krapulan. 

Oma lapseni on nyt 21-vuotias eikä hänkään ole koskaan ollut humalassa. En todellakaan kuvittele tämän vuoksi olevani mitenkään parempi äiti, minun lapseni sattuu vain olemaan samanlainen kuin itsekin olin nuorena, ettei kiinnosta. Ja on viettänyt nuoruutensa samanhenkisessä porukassa.

Mutta ärsyttää tuo yleistäminen, että väitetään kaikkien teinien kännäävän ja että kaikki aikuisetkin joisivat itsensä niin humalaan, että tulee krapula! Ihan kuin kännääjät olisivat omassa kuplassaan eivätkä pystyisi näkemään, että suuri osa ihmisistä elää elämää, jossa alkoholia ei ole ollenkaan tai se näyttelee hyvin pientä roolia, ei ole todellakaan mikään elämän keskipiste.

Tottakai on teinejä ja nuoria jotka ei koskaan ole kännänneet, enhän minä mitään sellaista kirjoittanutkaan jotta kaikki vetää viinaa ja töppii. Minä puutuin niihin kommentteihin jossa äitsykät jalustallaan horjuen piipittävät kuinka ap on huono esimerkki ja kasvatus mennyt pieleen ja kuinka kommentoijat ovat itse vallan esimerkillisiä ja täydellisiä vanhempia ja teininsä virheettömiä mallikansalaisia.

Ap:n poika kietaisi kännit, ajeli juovuspäissään mopolla ja töpeksi poliisien kanssa. Ei se tarkoita että ap olisi epäonnistunut äitee, juoppo tai välinpitämätön. Mutta nämä heikkoitsetuntoiset trollaajat huutaa täällä tuomioitaan, siihen mä puutuin. Ja oikeasti on hieno juttu jos nuoriso teillä ei piittaa alkoholista, ei siitä tarvikkaan piitata.

Sinisilmäinenkään ei kannata olla. Olin itse kiltti kympin tyttö, jona vanhemmat edelleen mua pitävät, vaikka olen jo kolmekymppinen.

Teininä hiivin kesäöinä salaa parvekkeelta ikkunan alta ulos, kun vanhemmat nukkuivat. Saatoin olla koko yön salaa poikaystävän ja kavereiden kanssa ulkona. Tuli juotua ja naituakin... Aamulla 5-6 aikaan hiivin salaa takaisin kotiin.

Kyllähän teinit voivat tehdä yhtä sun toista, vaikka kotiolot olisi kunnossa. Myös niistä hölmöilevistä teineistä kasvaa yleensä ihan fiksuja aikuisia (niin kuin minusta ja kavereistanikin).

Hyvät välit kannattaa pitää lapsiin. Kun opettelette keskustelemaan kaikesta lapsen kanssa niin, että kannustatte lastakin rohkeaksi kommunikoijaksi, hän saattaa ryhmäpaineen alla uskaltaa olla se, joka sanoo typerille ideoille rohkeasti ei. Liika miellyttämisenhalu sosiaalisissa tilanteissa voi olla jopa nimenomaan tiukassa kurissa kasvaneiden lasten ongelma.

Tässä on vaan se ero, että sä tajusit hävetä ja piilotella sitä hölmöilyä. Ap:n lapsi haistatteli kytille. 

Vierailija
104/105 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on vaan se ero, että sä tajusit hävetä ja piilotella sitä hölmöilyä. Ap:n lapsi haistatteli kytille. 

Jos sä yhtään tajuaisit teinejä niin hiffaisit että haistattelu oli lapsellista uhittelua jota teinit harrastaa. Positiivista on se ettei poika käynyt poliisin päälle.

Ja ennenkuin joku taas takertuu johonkin tekstin muotoseikkoihin niin ei, kaikki teinit ei uhittele.

Vierailija
105/105 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuollainen teini. Mikään ei olisi auttanut käytökseeni. Menin kännissä yläasteelle, lintsailisin, haastattelun opettajille, karkailin, hankin lävistyksiä, poltin tupakkaa.. olin se hirviö teini. 20 -vuotiaana taisin aikuistua, menin lukioon, yliopistoon ja nykyään hyvin kunnollinen kansalainen, joka ajaa autollakin aivan liikennesääntöjen mukaisesti :)

Vielä en olisi siis huolissani!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi