Poliisi soitti keskellä yötä, että 16v poikani oli ajanut heitä vastaan kännissä, pimeällä mopolla
Ja kuulema vielä haistatellut heille. Yritän luottaa, mutta näin siinä käy. Väitti minulle menevänsä kaverille yöksi, mutta olivatkin keskellä yötä rälläämässä kännissä mopoilla. En edes ymmärrä, miten niille on tuollainen idea tullut mieleen. Luntakin satoi ja on kylmää ja liukasta. Nyt on lasu tehty pojasta ja poliisilla merkintä. Hyvin meni taas. Ei edes ollut katuvan näköinen kun poliisit heitti pihalle. Minullekin tiuski viinapäissään. Oon kyllä ihan tosi pettynyt. En olisi ikinä hänestä uskonut tuollaista vaikka välillä jotain pientä ongelmaa onkin ollut.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Miten teillä kotona käytetään alkoa? Ihmettelen, että mistä saanut tuollaisen mallin...
Aika maltillisesti. Välillä lauantaina muutama saunajuoma ja juhla-aterioilla jotain viiniä. Ei olla ikinä örvelletty kännissä lasten edessä. Itse en ole kännejä vetänyt 20 vuoteen. Mies muutamat, mutta silloinkin ollaan oltu jossakin ilman lapsia. Ap
Tervetuloa "kultapossukerhoon". Toi ruopiminen kestääkin sitten niin kauan kunnes täyttää noin 40. Ei niille mikään huutaminen, opastus ym perille mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä aiot tehdä asialle?
Keskustellaan kun herää. Mulla ainakin luottamus koki kolauksen tästä. Mopon avaimet otin jo itselleni talteen. Pitää katsoa milloin uskallan ne antaa takaisin. En kuitenkaan ihan heti. Onneksi ei käynyt pahemmin. Ap
Niin yleensä se oma sinisilmäisyys kostautuu kun jotain sattuu. Otitko selvää että kaverilla on esim vanhemmat kotona? Ei minun lapsi vaan muiden kakarat. Tällä kertaa ei sattunut mitään vakavampaa.
Nyt on viimeistää hyvä aika ottaa selvää niistä kavereista ja heidän vanhemmista ja sopia ne kaveripiirin yhteiset säännöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä aiot tehdä asialle?
Keskustellaan kun herää. Mulla ainakin luottamus koki kolauksen tästä. Mopon avaimet otin jo itselleni talteen. Pitää katsoa milloin uskallan ne antaa takaisin. En kuitenkaan ihan heti. Onneksi ei käynyt pahemmin. Ap
Niin yleensä se oma sinisilmäisyys kostautuu kun jotain sattuu. Otitko selvää että kaverilla on esim vanhemmat kotona? Ei minun lapsi vaan muiden kakarat. Tällä kertaa ei sattunut mitään vakavampaa.
No en ottanut. Luotin, niinkuin aloituksessa jo sanoin. Ajattelin, että hän on jo sen verran iso. Parin vuoden päästä jo täysikäinen. Onneksi ei käynyt pahemmin, mutta kyllä jäi yksi sydämen lyönti välistä, kun poliisi soitti keskellä yötä. Ap
Sen siitä saa kun jakaa pildeään kylän kaikille repuuseille - lapsi on kuin vanhempansa...
Hetkinen, jos se on ollut umpituiterissa niin kai ne pollarit vei sen kortin. Eli toisin sanoen et saa edes lain mukaan luovuttaa mopon avaimia viikarille.
Siis vit tui li poliiseille??? Kyllä on nyt mennyt joku kasvatuksessa pahemmin pieleen.
Katso peiliin. Sieltä se vika löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä ap. Muistan nuo ajat. Kyllä ne siitä kasvaa ja rauhoittuu.
Paitsi kun kännissä kyysää kavereita ja ajaa jontkaan...
Vierailija kirjoitti:
Porukassa fiksumpikin tekee tyhmyyksiä. Ryhmäpaine. Hyvä ettei sattunut mitään henkeen tai terveyteen vaikuttavaa. Asiallinen keskustelu auttaa. Jos toistuu, sitten joku rangaistus.
Teini-ikäinen ei opi keskustelusta mitään. Sen ikäisille pitää heti antaa rangaistuksia eikä silitellä päätä koska se saa vain käsityksen, että sekoilla voi vaikka kuinka paljon mutta mitään sanktiota siitä ei tule.
Mopon avaimet pois. Jos tulee sakkoja, mopo myyntiin ja niillä rahoilla maksetaan sakot. Arestia vähintään viikko, kaikki rahahanat kiinni. Puhelin, tabletti, pelikoneet käyttökieltoon. Noin itse toimisin. Kunnon huudot vielä päälle, tietysti. Ei mitään päänsilittelyjä.
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen, jos se on ollut umpituiterissa niin kai ne pollarit vei sen kortin. Eli toisin sanoen et saa edes lain mukaan luovuttaa mopon avaimia viikarille.
Joo. Hän menetti kortin hetkeksi ja silloin ei tietenkään aja. Tarkoitin vain lähinnä sitä, että mulla meni häneen nyt kokonaan luottamus. Tällä hetkellä tuntuu vaikealta antaa niitä avaimia enää takaisin (siis ajokiellon jälkeenkään). En tiedä miten pystyn siihen. Kohta on kesä ja tällä hetkellä näen jo mielessäni miten tuo tulee toistumaan. Pelottaa, että jotain vielä sattuu. Mun on tällä hetkellä tosi vaikeaa uskoa, että tämä mitään muuttaa. Toivottavasti olen väärässä, kun tunteet ovat edelleen pinnassa. Jospa poika ois herättyään saanut vähän järkeä päähänsä ja keskustelu menisi hyvin. Sitä toivon. Ap
Mä tiedän tällaisen tapauksen. Kaveri ajoi toisen kevarilla kännissä ja kaatui. Siinä meni se elämä, ei kuollut, mutta vammautui vakavasti.
Nyt heti stoppi hölmöilylle.
Pojat saa välillä tällaisiapäähänpistoja.Minulla kaksi ja ihan kunnon kansalaisia tullut,vaikka välillä sählänneetkin.
Juttelette asiasta,ja eiköhän poika itsekkin säikähtänyt.
Kyl se siitä!
Vierailija kirjoitti:
Mopon avaimet pois. Jos tulee sakkoja, mopo myyntiin ja niillä rahoilla maksetaan sakot. Arestia vähintään viikko, kaikki rahahanat kiinni. Puhelin, tabletti, pelikoneet käyttökieltoon. Noin itse toimisin. Kunnon huudot vielä päälle, tietysti. Ei mitään päänsilittelyjä.
Mopo myyntiin totta kai mutta rahat pitää vanhemmat koska jommankumman nimissähän se mopo kuitenkin on. Kakara saakoon sitten itse miettiä miten sakon maksaa, jos maksaa. Jos/kun sakko menee ulosottoon asti niin siitä seuraa maksuhäiriömerkintä. Kakaralla onkin sitten "hauskaa" kun vanhemmat heittävät ulos eikä maksuhäiriönsä takia saa asuntoa mistään, ei edes ongelma-alueilta.
Vierailija kirjoitti:
Pojat saa välillä tällaisiapäähänpistoja.Minulla kaksi ja ihan kunnon kansalaisia tullut,vaikka välillä sählänneetkin.
Juttelette asiasta,ja eiköhän poika itsekkin säikähtänyt.
Kyl se siitä!
Joopa joo. Miksi aina pitää vähätellä vakaviakin asioita? Ne sinun "kunnon kasalaisesi" ovat todellisuudessa jotain ongelmatapauksia nykyään(kin).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mopo myyntiin totta kai mutta rahat pitää vanhemmat koska jommankumman nimissähän se mopo kuitenkin on. Kakara saakoon sitten itse miettiä miten sakon maksaa, jos maksaa. Jos/kun sakko menee ulosottoon asti niin siitä seuraa maksuhäiriömerkintä. Kakaralla onkin sitten "hauskaa" kun vanhemmat heittävät ulos eikä maksuhäiriönsä takia saa asuntoa mistään, ei edes ongelma-alueilta.
Höpöhöpö.Tuollaisella asenteella aiheuttaa vain lisäharmia.Huutaminen ei teineille auta.Jotain sanktiota tietty,mutta ei mopon myyminen mitään auta.Jos haluaa ajaa kännissä,ajaa sitten vaikka kaverin mopolla.Kunnon keskustelu aiheesta.
Vanhemmat ovat liian luottavaisia, yökyläily on koodi sille että maataan jossain metsässä umpikännissä. Mutta kun ajatellaan että "Ei se meidän JuusoJulia nyt semmoista"... New flash: teini on teini.
Ei tämä ole mikään neuvontapalsta. Järjestä itse elämäsi.
Porukassa fiksumpikin tekee tyhmyyksiä. Ryhmäpaine. Hyvä ettei sattunut mitään henkeen tai terveyteen vaikuttavaa. Asiallinen keskustelu auttaa. Jos toistuu, sitten joku rangaistus.