Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poliisi soitti keskellä yötä, että 16v poikani oli ajanut heitä vastaan kännissä, pimeällä mopolla

Vierailija
10.04.2022 |

Ja kuulema vielä haistatellut heille. Yritän luottaa, mutta näin siinä käy. Väitti minulle menevänsä kaverille yöksi, mutta olivatkin keskellä yötä rälläämässä kännissä mopoilla. En edes ymmärrä, miten niille on tuollainen idea tullut mieleen. Luntakin satoi ja on kylmää ja liukasta. Nyt on lasu tehty pojasta ja poliisilla merkintä. Hyvin meni taas. Ei edes ollut katuvan näköinen kun poliisit heitti pihalle. Minullekin tiuski viinapäissään. Oon kyllä ihan tosi pettynyt. En olisi ikinä hänestä uskonut tuollaista vaikka välillä jotain pientä ongelmaa onkin ollut.

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mopo pois

Ja seuraan jos menee välit se on hyvä. Haluatko että lapsesi on jengissä jossa kaahaillaan seuraavaksi autoilla? Ja ne keväiset ja kesäiset reissut päätyy muutaman kuulemaan. Kännissä.

Vierailija
62/105 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mopo myyntiin, tilalle pinkki jopo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne poliisit tiesi sun numeron?

Vierailija
64/105 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipäs nyt maalailla piruja seinään.Jokainen teini kokeilee alkoholia jossain vaiheessa ja voi saada jtn näin typerää päähänsä.

Rangaistus ja keskustelua.

Jos toistuu,voi alkaa jo huolestumaan.

Moni vanhempi ei esim tiedä miten yleistä pilven poltto on nuorten keskuudessa sen helpon saatavuuden vuoksi. Esim alkon saaminen on huomattavasti vaikeampaa.

Totta. Pilvihän aiheuttaa suurin piirtein alkoholihumalaa vastaavan olotilan. Iso ero on vain se, että pilvi ei aiheuta varsinaista krapulaa ja siksi sen käytön kynnys on joillain hyvin matala. Moni haluaa saada päänsä päivittäin tai lähes päivittäin sekaisin ilman krapulaa. Pitempään käytettynä pilvi kuitenkin aiheuttaa samanlaiset mielialaongelmat kuin alkoholikin. Tätä pilven puolustelijat eivät kuitenkaan uskalla julkisesti myöntää tai kertoa. Pilven aiheuttamat mielialaongelmat ovat myös iso syy sille miksi pilvenpolttelijat polttavat sitä säännöllisesti - se vie ahdistuksen ja masennuksen hetkellisesti pois eikä siis aiheuta sitä varsinaista krapulaa.

Vierailija
65/105 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä aiot tehdä asialle?

Keskustellaan kun herää. Mulla ainakin luottamus koki kolauksen tästä. Mopon avaimet otin jo itselleni talteen. Pitää katsoa milloin uskallan ne antaa takaisin. En kuitenkaan ihan heti. Onneksi ei käynyt pahemmin. Ap

Niin yleensä se oma sinisilmäisyys kostautuu kun jotain sattuu. Otitko selvää että kaverilla on esim vanhemmat kotona? Ei minun lapsi vaan muiden kakarat. Tällä kertaa ei sattunut mitään vakavampaa.

No en ottanut. Luotin, niinkuin aloituksessa jo sanoin. Ajattelin, että hän on jo sen verran iso. Parin vuoden päästä jo täysikäinen. Onneksi ei käynyt pahemmin, mutta kyllä jäi yksi sydämen lyönti välistä, kun poliisi soitti keskellä yötä. Ap

harmi kun ei satuttanut itseään

Vierailija
66/105 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ne poliisit tiesi sun numeron?

Huoh

Vierailija
67/105 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

semmoisen olet sitten kasvattanut

Vierailija
68/105 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mopo myyntiin, tilalle pinkki jopo

Silläkin se kakara vain pelleilee liikenteessä ja todennäköisesti jonkin päihteen vaikutuksen alaisena.

Vierailija
69/105 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin se oli ollut menossa?

Vierailija
70/105 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammaispalveluissa työssä olleena kertoisin myös esimerkkejä niiden ihmisten elämästä, jotka ovat nuorena halvaantuneet tai vammautuneet liikenteessä. Nuorta ihmistä voit vaikka muistutella elämän tosiasioista... Vammautuneena ei ehkä voi olla itsenäinen, kun hoitajat saattaa esim. tyhjentää suolen, katetroida, pestä ja avustaa koko loppuelämän. Tulee apuvälineet, lääkkeet ja makuuhaavat tutuksi...

Vierailija
71/105 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun poika on sanktionsa virkavallan taholta hoitanut, niin lopettakaa siviilisanktioiden jakeleminen lapsillenne. Se, että te omaa vittuuntumistanne puratte jakamalla ihme kiristyksiä lapsillenne, ei paranna lasten ja teidän tilannettanne mitenkään. Niitä rajoja tullaan uhmaamaan uudelleen kerta toisensa jälkeen, jos siellä ne rajat on nuoren näkökulmasta kohtuuttomat.

Puhukaa lastenne kanssa ja antakaa virkavallan jakaa tällaisissa tapauksissa se tuomio. Kannustakaa olemaan fiksusti ja olkaa itekkin fiksusti.

Vierailija
72/105 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun poika on sanktionsa virkavallan taholta hoitanut, niin lopettakaa siviilisanktioiden jakeleminen lapsillenne. Se, että te omaa vittuuntumistanne puratte jakamalla ihme kiristyksiä lapsillenne, ei paranna lasten ja teidän tilannettanne mitenkään. Niitä rajoja tullaan uhmaamaan uudelleen kerta toisensa jälkeen, jos siellä ne rajat on nuoren näkökulmasta kohtuuttomat.

Puhukaa lastenne kanssa ja antakaa virkavallan jakaa tällaisissa tapauksissa se tuomio. Kannustakaa olemaan fiksusti ja olkaa itekkin fiksusti.

Juuri näin!

Vierailija
73/105 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mopon avaimet pois. Jos tulee sakkoja, mopo myyntiin ja niillä rahoilla maksetaan sakot. Arestia vähintään viikko, kaikki rahahanat kiinni. Puhelin, tabletti, pelikoneet käyttökieltoon. Noin itse toimisin. Kunnon huudot vielä päälle, tietysti. Ei mitään päänsilittelyjä.

Mopo myyntiin totta kai mutta rahat pitää vanhemmat koska jommankumman nimissähän se mopo kuitenkin on. Kakara saakoon sitten itse miettiä miten sakon maksaa, jos maksaa. Jos/kun sakko menee ulosottoon asti niin siitä seuraa maksuhäiriömerkintä. Kakaralla onkin sitten "hauskaa" kun vanhemmat heittävät ulos eikä maksuhäiriönsä takia saa asuntoa mistään, ei edes ongelma-alueilta.

Huomaa ettei sulla ole lapsia!

Vierailija
74/105 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä itse teit nuorena???

Vierailija
75/105 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten teillä kotona käytetään alkoa? Ihmettelen, että mistä saanut tuollaisen mallin...

Sun lapset on ilmeisesti saaneet mallin miten kahta aivosolua käytetään.

Vierailija
76/105 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä itse teit nuorena???

En ainakaan ajellu kännissä pimeällä mopolla, en potkinut mummoja, puukottanut "kavereita", tuhonnut ja sotkenut julkisia paikkoja yms.

Se että sulla on antisosiaalinen lapsuus ja harrastelit jo alaikäisenä rikollisia hommia ei tarkoita että kaikki olisi tehnyt samaa.

Vierailija
77/105 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä taas kirjoittelee yksi nykypäivän uusavuton mamma. Hohhoijaa...vanhempien ei sinun mielestäsi pitäisi puuttua kakaran käytökseen vaan se on vain yhteiskunnan tehtävä. Sinunkin kakarasi ovat 100% varmuudella ongelmatapauksia mutta siitä syytät vain muita.

Vierailija
78/105 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mopon avaimet pois. Jos tulee sakkoja, mopo myyntiin ja niillä rahoilla maksetaan sakot. Arestia vähintään viikko, kaikki rahahanat kiinni. Puhelin, tabletti, pelikoneet käyttökieltoon. Noin itse toimisin. Kunnon huudot vielä päälle, tietysti. Ei mitään päänsilittelyjä.

Mopo myyntiin totta kai mutta rahat pitää vanhemmat koska jommankumman nimissähän se mopo kuitenkin on. Kakara saakoon sitten itse miettiä miten sakon maksaa, jos maksaa. Jos/kun sakko menee ulosottoon asti niin siitä seuraa maksuhäiriömerkintä. Kakaralla onkin sitten "hauskaa" kun vanhemmat heittävät ulos eikä maksuhäiriönsä takia saa asuntoa mistään, ei edes ongelma-alueilta.

Huomaa ettei sulla ole lapsia!

Kyllä muuten on mutta eihän se kaltaisellesi pullamössövanhemmalle kuuluisi.

Vierailija
79/105 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä aiot tehdä asialle?

Keskustellaan kun herää. Mulla ainakin luottamus koki kolauksen tästä. Mopon avaimet otin jo itselleni talteen. Pitää katsoa milloin uskallan ne antaa takaisin. En kuitenkaan ihan heti. Onneksi ei käynyt pahemmin. Ap

Niin yleensä se oma sinisilmäisyys kostautuu kun jotain sattuu. Otitko selvää että kaverilla on esim vanhemmat kotona? Ei minun lapsi vaan muiden kakarat. Tällä kertaa ei sattunut mitään vakavampaa.

No en ottanut. Luotin, niinkuin aloituksessa jo sanoin. Ajattelin, että hän on jo sen verran iso. Parin vuoden päästä jo täysikäinen. Onneksi ei käynyt pahemmin, mutta kyllä jäi yksi sydämen lyönti välistä, kun poliisi soitti keskellä yötä. Ap

16-vuotias on aivan lapsi vielä, eritoten älyllisesti. On täysin oikein, että lasu on tehty kerta olet noin välinpitämätön. Onnea lastensuojelun kanssa "painimiseen". Se tulee olemaan todella vaikeaa ja raskasta.

T: sosiaalityöntekijä

*t ut sä mikään s ossu ole.

Minun pikku kulta jäi kiinni humalassa tehdystä päähänpistosta, yritti p ölliä lisää kal jaa kaupasta.

Poliisi soitti ja hain asemalta. Seuraavalla viikolla mentiin yhdessä asemalle ja sai puhuttelun ja sakkolapun. Kaksi viikkoa myöhemmin soitti sos su (niillä olisi muuten lakiin perustuva velvollisuus ottaa yhteyttä 7 arkipäivän sisällä, mutta en käynyt nipottama an). Kysyi ensin, että haluatko tapaamisen vai miten hoidetaan asia. No t o d e l l a k i n halusin. Tunnin verran keskusteltiin ja se oli hyvä tapaaminen.

Riko srekisteriin ei tullut merkintää ekasta kerrasta teon vähäisyyden vuoksi, mutta poliisin tiedoissa tämä säilyy aktiivisena muutaman vuoden. Passiivisena toki maailman loppuun, mutta jos ei enempää hölmöile niin ei vaikuta mihinkään.

Sakon minä maksoin ja nuori korvasi sen takaisin töillään. Tiukasti taoin sen tietoisuuteen, että koska olet vielä henkisesti kaka ra ja tämä oli eka kerta, autan. Mutta jos toinen kerta tulee, olet omillasi. Ei ole tullut ja muutaman kuukauden päästä hän onkin jo täysi-ikäinen. Valmistuu ammattiin ja odottaa kirjettä kutsuntoihin, kaveri sai sellaisen ja on innoissaan lähtemään inttiin.

Ja ihan takuulla on kasvatettu ja rakastettu lapsi. Eikä ole perheessä päih detaustaa, no vaarinsa on a lkoholisti ja lapsi on aina inhonnut sitä kun se lässytt ää k ännissä idi ootteja juttuja. Selvinpäin vaari on kyllä ihan kiva tyyppi.

Hyvä ettei AP:n pojalle sattunut pahemmin. Tsemppiä, kyllä se siitä. Nuoruuteen kuuluu hölmöily. Ne jotka väittää, että ei meidän lapsi (kun se on niin hyvin kasvatettu ja Bla aBla a), no, niiden nuoret vaan on olleet taitavampia huij aamaan vanhempiaan tai onnekkaita, eivät ole jääneet kiinni...

Yritän pilkkoa sanoja koska automaattinen sanojen blokkaus, mutta tiedä onnistuuko.

Vierailija
80/105 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap piittaa näistä trollien kommenteista. Krapuloissaan esittävät hyvää äitiä ja mukamas lapsensa olleet aina kilttejä ja nyplänneet pitsiä viikonloppuisin.

Ja nyt tähän vastaa joku että "minä olen antanut hyvän mallin ja meillä on lapset täydellisiä, vain huonoissa kodeissa teinit töpeksii". Kun tänne on anonyymisti helppo keksiä päässilmäisiä kommentteja  :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi