Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön työnhakija ei vastaa aamulla puhelimeen?

Vierailija
02.10.2015 |

Olisin klo 7 pyytänyt työhaastatteluun, mutta ei vastannut. Soitin toisen kerran klo 7.15. Sama juttu toisen työttömän kanssa. Nyt tuli toiselta viesti "?" eli näköjään hän on jo avannut silmänsä, kun osasi noinkin asiallisen viestin laittaa. :)

Valitettavasti piti sitten hylätä nämä kaksi laiskiaista ja kutsuin työhaastatteluun erään jo työlämässä olevan.

Laiskiaisista ilmoitin juuri työkkäriin, jos vaikka karenssilla muistaisivat.

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän sinä teit.

Vierailija
22/90 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei todellakaan tule karenssia tuollaisesta. Sen sijaan, jos jättäisi menemättä sovittuun haastatteluun ilman pätevää syytä voisi tullakin. Ellei sitten ap jättänyt jotain kertomatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti.

Vierailija
24/90 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kohteliasta edes soittaa tuntemattomille kotiin ennen kymmentä.. Eri asia tietysti, jos työt pitäis aloittaa jo samana päivänä.

Vierailija
25/90 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on puhelin äänettömällä aina kun nukun koska muuten saisin heräillä kokoajan sähköposteihin, whatsappiin ja fb messengeriin (etenkin ryhmäkeskusteluihin). Jos ei tarvitse, en yleensä herää ennen yhdeksää koska se sopii rytmiini parhaiten. Ei se tee kenestäkään laiskimusta, voihan sitä olla vaikka kuinka ahkera päivän muina aikoina.

Vierailija
26/90 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen työelämässä ja en todellakaan vastaisi tuohon aikaan kenenkään puheluihin vaan löisin luuria korvaan. Yövuorosta juuri palautuneena ei huvita vastailla. Kannattaa soitella virka-aikana asiat jotka siihen aikaan kuuluu. Ihme terroristi.

Vierailija
27/90 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ymmärtää näitä aikuisia jotka eivät vastaa tuntemattomaan numeroon. Itse vastaan aina, mitä siinä menettää? Ei kukaan voi sua sen puhelimen välityksellä satuttaa, kaupustelijoillekin voi lyödä luurin korvaan.

Vierailija
28/90 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kans työelämässä enkä herää ikinä ennen yhdeksää kun ei tarvii. Puhelimeen vastaisin kyllä seitsemältä jos se soisi mutta tuskin haluaisit mua haastatteluun kun kuulisit mun ynähtävän langan toisessa päässä unenpöpperöisenä "haloo?"

Vierailija
29/90 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpas sinä ilkeä ihminen, ap.

Työtön työnhakija on saattanut olla vaikka edellisen yön töissä. Kyllä, heilläkin voi olla satunnaisia lyhyitä työpätkiä.

Mikä omassa elämässäsi mättää kun noin yrität kiusata ihmisiä joiden kuvittelet olevan itseäsi huonommassa asemassa?

Vierailija
30/90 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:43"]

Onko kohteliasta edes soittaa tuntemattomille kotiin ennen kymmentä.. Eri asia tietysti, jos työt pitäis aloittaa jo samana päivänä.

[/quote]

Mit vit? Kyllä 8-16 pitää olla tavoitettavissa. Tuo 7.15 on hieman hölmöä AP:lta, mutta kahdeksan jälkeen voidaan olettaa kaikkien vastaavan.

Vierailija
31/90 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä mitään karenssia tule jos ei joka hetki vastaa puhelimeen. Työtön työnhakija saa olla vaikka rantalomalla nykyään.

Vierailija
32/90 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen työtön työnhakija, en olisi vastannut tuohon aikaan puhelimeen koska olin töissä. Teen satunnaisia siivouskeikkoja.

Vierailija
33/90 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajien kannattaa välttää aamu-unisia ihmisiä, koska tutkimuksen mukaan aamu-unisilla on epäterveelliset elämäntavat ja huono terveys. Yleensä muukin elämänhallinta on sekaisin ja käsitys ajoissa olemisesta ranskalaistyylinen.

Vierailija
34/90 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä vastasin puhelimeen ympäri vuorokauden. Kerran tuli puhelu aamulla seitsemältä jossa pyydettiin työhaastatteluun 800km päähän. En kuitenkaan saanut paikkaa.
Tämähän on provo tietenkin. Ei kukaan dille soita kenellekään aamulla seitsemältä ilman erillistä sopimusta. Kirjoittamaton etiketti asian suhteen on soittaa klo 9 jälkeen.

Vierailija
35/90 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei työtön soita sitten takaisin klo 8 niin kuin työelämän tapoihin kuuluu?

Vierailija
36/90 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:52"]Työnantajien kannattaa välttää aamu-unisia ihmisiä, koska tutkimuksen mukaan aamu-unisilla on epäterveelliset elämäntavat ja huono terveys. Yleensä muukin elämänhallinta on sekaisin ja käsitys ajoissa olemisesta ranskalaistyylinen.
[/quote]

Saisko linkin tuohon tutkimukseen?

Vierailija
37/90 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama mitä vastaat. Minä en ainakaan vastaa puheluihin aamuisin. Jos työaika alkaa ennen klo 9 minua on turha pyydellä töihin. Tuskin menisin vaikka alkaisi kymmeneltä koska kuitenkin palkka on surkea ja mitään ei jää käteen. Te tuulipuvut olette rakentaneet yhteiskunnan jossa työnteko ei kannata. 

Vierailija
38/90 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:44"]

En voi ymmärtää näitä aikuisia jotka eivät vastaa tuntemattomaan numeroon. Itse vastaan aina, mitä siinä menettää? Ei kukaan voi sua sen puhelimen välityksellä satuttaa, kaupustelijoillekin voi lyödä luurin korvaan.

[/quote]

Samaa mieltä. Jotenkin huvittavia nämä "en vastaa kuin tutuille"-ihmiset. Miten he ovat pärjänneet aikana ennen kännyköitä, kun ei nähnyt kuka soittaa :)

Vastaan aina ja jos soittaja kaupittelee jotain, niin lyön luurin korvaan.

Vierailija
39/90 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:03"]

Itse en vastaa kenenkään tuntemattoman numeroon! Mulle täytyy sitten laittaa viestiä kuka soitta, niin soitan takaisin.

[/quote]

Minkälaisia mielenterveydellisiä ongelmia sinulla on todettu?

Vierailija
40/90 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön ja haluaisin lisää korvausta. Voisiko joku alkaa ajamaan tätä asiaa. Olisin mielelläni Suomessa jos ei tarvitsisi mennä töihin ikinä ja saisi vähän lisää rahaa. Joudun kuitenkin lähtemään ulkoimaille töihin kun 800 kuussa ei ole ihan riittävästi. Hävetkää suomalaiset, olette jättänyt minut tyhjän päälle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän