Työtön työnhakija ei vastaa aamulla puhelimeen?
Olisin klo 7 pyytänyt työhaastatteluun, mutta ei vastannut. Soitin toisen kerran klo 7.15. Sama juttu toisen työttömän kanssa. Nyt tuli toiselta viesti "?" eli näköjään hän on jo avannut silmänsä, kun osasi noinkin asiallisen viestin laittaa. :)
Valitettavasti piti sitten hylätä nämä kaksi laiskiaista ja kutsuin työhaastatteluun erään jo työlämässä olevan.
Laiskiaisista ilmoitin juuri työkkäriin, jos vaikka karenssilla muistaisivat.
Kommentit (90)
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:03"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:41"]
Mulla on puhelin äänettömällä aina kun nukun koska muuten saisin heräillä kokoajan sähköposteihin, whatsappiin ja fb messengeriin (etenkin ryhmäkeskusteluihin). Jos ei tarvitse, en yleensä herää ennen yhdeksää koska se sopii rytmiini parhaiten. Ei se tee kenestäkään laiskimusta, voihan sitä olla vaikka kuinka ahkera päivän muina aikoina.
[/quote]
OT, mutta nämähän saa hiljennettyä erikseen...
[/quote]
Niin saa, mutta hirveä vaiva joka ilta ja sitten aamulla muistaa laittaa jokainen erikseen päälle tai illalla arvuutella että nukunkohan yli 8 tuntia.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:54"]Aivan sama mitä vastaat. Minä en ainakaan vastaa puheluihin aamuisin. Jos työaika alkaa ennen klo 9 minua on turha pyydellä töihin. Tuskin menisin vaikka alkaisi kymmeneltä koska kuitenkin palkka on surkea ja mitään ei jää käteen. Te tuulipuvut olette rakentaneet yhteiskunnan jossa työnteko ei kannata.
[/quote]
Minäkään en enää alennu tekemään kakkaduuneja, kun ei edes ihmismäisiä työolosuhteita voi järjestää!
Hikoilu ok, ihotulehdukset ei! Joku roti...
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:10"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:03"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:44"] En voi ymmärtää näitä aikuisia jotka eivät vastaa tuntemattomaan numeroon. Itse vastaan aina, mitä siinä menettää? Ei kukaan voi sua sen puhelimen välityksellä satuttaa, kaupustelijoillekin voi lyödä luurin korvaan. [/quote] Samaa mieltä. Jotenkin huvittavia nämä "en vastaa kuin tutuille"-ihmiset. Miten he ovat pärjänneet aikana ennen kännyköitä, kun ei nähnyt kuka soittaa :) Vastaan aina ja jos soittaja kaupittelee jotain, niin lyön luurin korvaan. [/quote] Samaa ihmettelen! Ymmärrän tuon esim. velkojia pakoilevilla rikollisilla, muuten tosi outoa. Luurin korvaan lyömistä kaupustelijalle en itse suosittele, voihan sitä sanoa asiallisesti, ettei kiinnosta ja lopettaa puhelu.
[/quote]
Yleensä noilla myyjillä on mahdottoman pitkä dialogi ja toisaalta en jaksa alkaa taistelemaan heidän kanssaan. Useinhan "ei" tarkoittaa myyjille ihan jotain muuta ja suunvuoroa ei meinaa saada millään. Pääsee helpommalla kun lyö luurin korvaan.
[/quote]
Miksi kaikesta pitää päästä helpolla? Minäkin löin teininä luuria puhelinmyyjille, nykyään ei ongelmaa. Se on ei kiitos ja hyvät päivänjatkot. Työtänsähän hekin tekevät. Ne käytöstavat...
Komppaan tota, että yhdeksän jälkeen soittoa vasta, oli se sitten kaveri, työnantaja tai perheenjäsen. Poikkeuksena tietenkin hätätilanteet. Jos olisin vastannut 7 aikaan ja tullut haastatteluun (karenssin pelossa) niin olisin vetäny haastattelun pisin mäntyjä, kuulostaa kyttääjäpomolta jolla ei ole omat asiat kunnossa joka purkaa työntekijöihin huonon olonsa ja pitää itseään jotenkin ylempänä mitä muut.
Kai myös tiesit, että monet älyköt on iltavirkkuja tutkimusten mukaan, jotka soittelisi mielummin 10 aikaan illalla ja ihmettelisi mikä pomon työpanos oikeen on kun ei ole edes ylitöissä.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:44"]Mulle on monesti soitettu aamulla klo 7-7.30 tulenko tekemään sairasloma sijaisuuksia. Kertaakaan en ole kieltäytynyt/jättänyt vastaamatta. Mulle riitti kahden vuoden työttömyys. Kolme vuotta ekasta soitosta sain vakituisen viran, ahkeruus palkittiin :)
[/quote][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:44"]Mulle on monesti soitettu aamulla klo 7-7.30 tulenko tekemään sairasloma sijaisuuksia. Kertaakaan en ole kieltäytynyt/jättänyt vastaamatta. Mulle riitti kahden vuoden työttömyys. Kolme vuotta ekasta soitosta sain vakituisen viran, ahkeruus palkittiin :)
[/quote]
Taidat olla opettaja. "ahkeruus palkittiin", siis se että teit sijaisuuksia. No, hyvä niin. Jatkuvasti kuitenkin palkataan niitä, jotka eivät ole sijaistaneet päivääkään. Mutta kiva jos koet että toi oli sulle palkinto .
17 jatkaa vielä, että on myös esimiestasolla.
Olen usein salilla jo tuohon aikaan. Jumpassa ei saa vastata. Joskus lapsi on yrjönnyt koko yön ja nukun kymmeneen. Toisinaan vien miehen töihin autolla, enkä vastaa. Suihkussakin käyn ja kakalla.
Minun puhelimessani ei ole edes ääniä päällä, kun olen nukkumassa. Menen nukkumaan yöllä kahden tai kolmen aikaan ja herään yhdeltätoista.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:25"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:10"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:03"] [quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:44"] En voi ymmärtää näitä aikuisia jotka eivät vastaa tuntemattomaan numeroon. Itse vastaan aina, mitä siinä menettää? Ei kukaan voi sua sen puhelimen välityksellä satuttaa, kaupustelijoillekin voi lyödä luurin korvaan. [/quote] Samaa mieltä. Jotenkin huvittavia nämä "en vastaa kuin tutuille"-ihmiset. Miten he ovat pärjänneet aikana ennen kännyköitä, kun ei nähnyt kuka soittaa :) Vastaan aina ja jos soittaja kaupittelee jotain, niin lyön luurin korvaan. [/quote] Samaa ihmettelen! Ymmärrän tuon esim. velkojia pakoilevilla rikollisilla, muuten tosi outoa. Luurin korvaan lyömistä kaupustelijalle en itse suosittele, voihan sitä sanoa asiallisesti, ettei kiinnosta ja lopettaa puhelu. [/quote] Yleensä noilla myyjillä on mahdottoman pitkä dialogi ja toisaalta en jaksa alkaa taistelemaan heidän kanssaan. Useinhan "ei" tarkoittaa myyjille ihan jotain muuta ja suunvuoroa ei meinaa saada millään. Pääsee helpommalla kun lyö luurin korvaan. [/quote] Miksi kaikesta pitää päästä helpolla? Minäkin löin teininä luuria puhelinmyyjille, nykyään ei ongelmaa. Se on ei kiitos ja hyvät päivänjatkot. Työtänsähän hekin tekevät. Ne käytöstavat...
[/quote]
Noille on tosi vaikea saada suunvuoroa edes sen "ei kiitos" verran. Siihenhän heidät on koulutettu, että puhuu sen ripulinsa sellaista vauhtia ettei kuulija ehdi vastata mitään. Itse en vastaa tuntemattomille, jos en odota jotakin tiettyä puhelua. Virastoiden numerot erottaa eri suuntanumeroista ja niihin voi vastata, vaikka muuten jättäisikin väliin. Ei vain jaksa kun myyntipuheluita tulee useita päivässä. Ja markkinointikielto ei auta, on kokeiltu.
Työtään tekevät juu, mutta kun se heidän työnsä on ihmisten häiriköiminen, niin en minä sitä kyllä pätkän vertaa arvosta. Enemmän arvostan juoppoa joka ei koskaan ole töitä tehnyt, kunhan jättää minut rauhaan.
No, kukaan ei voi olla pitkään psykopaatin alaisena, joten ei ollut mikään menetys niille työttömille. Mieluummin vaikka ikuinen työttömyys, kuin työskentely psykopaatille, jos on pakko valita. Tämä aloitushan on todennäköisesti provo, mutta voisi aivan hyvin olla tottakin, olen sen nimittäin aivan omin silmin ikävä kyllä nähnyt.
Sekin jo työelämässä oleva jonka valitset, tullee päätymään joko todella pitkälle saikulle tai irtisanoutumaan itse valitakseen lopulta elämän henkisen totaalisen kuoleman sijasta, sillä kaltaisesi ihmishirviöt tuhoavat kaiken, kaiken. Olisi palvelus kaikille, jos poistaisit itsesi.
Mulle on monesti soitettu aamulla klo 7-7.30 tulenko tekemään sairasloma sijaisuuksia. Kertaakaan en ole kieltäytynyt/jättänyt vastaamatta. Mulle riitti kahden vuoden työttömyys. Kolme vuotta ekasta soitosta sain vakituisen viran, ahkeruus palkittiin :)
Ei kait kenenkään tarvi puhelimen vieressä päivystää 24/7
Itse kyllä oon jo hereillä siihen aikaan
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:41"]
Olisin klo 7 pyytänyt työhaastatteluun, mutta ei vastannut. Soitin toisen kerran klo 7.15. Sama juttu toisen työttömän kanssa. Nyt tuli toiselta viesti "?" eli näköjään hän on jo avannut silmänsä, kun osasi noinkin asiallisen viestin laittaa. :)
Valitettavasti piti sitten hylätä nämä kaksi laiskiaista ja kutsuin työhaastatteluun erään jo työlämässä olevan.
Laiskiaisista ilmoitin juuri työkkäriin, jos vaikka karenssilla muistaisivat.
[/quote]
Tee ilmoitus poliisille, että nukkuvat, vaikka SINÄ olet hereillä.
Voisit samalla ilmoittaa viime yönä töissä olleesta sairaanhoitaja-naapuristani, hänkin näyttää nukkuvan.
Kun kerran nukkuminen klo 7.00-7.15 on rikos.
ITSE TAIDAN PAINUA PEHKUIHIN, ÖITÄ!
Voi, minä olen usein lenkillä klo 7, eikä ole kännykkää mukana.
Muutenkin, eikö ole olemassa virastoaika?
Tai edes kohteliaat tavat?
Työtön ei saisi nukkua, käydä suihkussa tai tehdä mitään muutakaan jossa ei voi olla heti lähtövalmiudessa. Nim. Varttia vaille 8 soitettiin pääsisinkö klo 8 tulemaan sijaiseksi.
Jospa istuu vessassa. Syitä on monia. Provo.
Eikö pitäis ihan normaaliin työaikaan soittaa?
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:13"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:03"]Itse en vastaa kenenkään tuntemattoman numeroon! Mulle täytyy sitten laittaa viestiä kuka soitta, niin soitan takaisin.
[/quote]
Tätä olen miettinyt. Itse en myöskään vastaa tuntemattomiin numeroihin. Kauppaavat minulle kuitenkin jotain! Kun Ilmoittaudun työttömäksi, joudunko sitten vastaamaan kaikille, vai viitsiikö mahdollinen työnantaja laittaa viestiä? Ja ei, minulla ei ole niin nykyaikaista puhelinta, että siihen saisi finderin.
[/quote]
Miten et voi käyttää Finderiä jos tekstareita voit kuitenkin vastaanottaa??
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:57"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:03"]
Itse en vastaa kenenkään tuntemattoman numeroon! Mulle täytyy sitten laittaa viestiä kuka soitta, niin soitan takaisin.
[/quote]
Minkälaisia mielenterveydellisiä ongelmia sinulla on todettu?
[/quote] jos sua niin kovasti kiinnostaa, niin ahdistusta, vieraiden ihmisten pelko, jne. En ole ennen kännykkää vastannut ollenkaan puhelimeen vaan äitini.