Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka uskot Jeesukseen mutta et siihen että Raamattu on Jumalan sanaa, mistä

Vierailija
19.09.2022 |

tiedät että Jeesus on? Miten olet Häneen tutustunut, mistä saat tietoa Hänestä?

Mihin uskosi Jeesukseen siis perustuu?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätkäätä ja vartiotornia juujuu

Vierailija
2/13 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Tosin harva Raamatun kyseenalaistava varmaan ihan oikeasti oikeasti uskoo Jeesukseen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herätkäätä ja vartiotornia juujuu

No jehovathn eit edes ole kristittyjä kun kieltävät Jeesuksen jumaluuden, että sikäli "Jeesukseen uskova" ei varmaan ainakaan vartiotorniin tukeudu :D

Vierailija
4/13 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän haluaisin saada Itsekkin vastauksen. Kun moni haluaa muuttaa kirkon oppia palvelemaan paremmin itseään, ja sitä perustellaan sillä että Raamattu on höpönpöppöä syistä a, b ja c, niin miten he alunperinkään kuvittelevat voivansa "uskoa" asiaan, mistä kerrotaan vain Raamatussa.

Kun eihän Jumalasta ja Jeesuksesta ole mitään muuta tietoa, kuin se mikä Raamatussa on?!

Vierailija
5/13 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko parempi kysyä niin, että Jos uskot Jumalaan, mihin uskosi perustuu?

Vierailija
6/13 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon jollain tasolla Raamattuun, mutta en että se on kokonaisuudessaan mitään virheetöntä Jumalan sanaa, vaan uskon että siihen on ihmisistä tarttunut paljonkin "astian makua" eli heidän omia näkemyksiään, tulkintojaan, käytäntöjään. Niinpä pidän siitä sen, mikä vaikuttaa hyvältä ja hylkään sen mikä ei. Jeesuksen sanoma on aina koskettanut minua ensi kerrasta kun siitä kuulin, eli lopulta oma intuitioni ja sydämeni on mulla se joka ratkaisee mikä on minulle hyödyllistä oppia ja mikä ei.

Vierailija
7/13 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saamaani ilmoitukseen.

Vierailija
8/13 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko parempi kysyä niin, että Jos uskot Jumalaan, mihin uskosi perustuu?

Ei varmaan, koska Jumalaan uskoo monetkin jotka ei ole kristittyjä ollenkaan. Minäkin uskon Jumalaan, uskoni perustuu jatkuvaan kokemukseen siitä että tämä olemassaolo ja tietoisuus on jumalallinen ja yksi, vaikka ilmeneekin monissa muodoissa, mutta en ole kristitty koska en usko siihen synti ja lunastus ja pelastus asiaan.

Vierailija
9/13 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voi uskoa raamattuun ilman että se olisi Jumalan sanA (huom ei monikkoa)?

Raamattuhan ei itse väitä olevansa Jumalan sana. Onhan siinä paljon muitten sanoja, mm pirun ja ihmisten. Ihan typerä harhaoppi.

Vierailija
10/13 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymyhs. Onhan moni avoliitossakin, ja sanoo olevansa uskossa. Miksi siis eivät pidä avoliittoa syntinä?

Vierailija
11/13 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ainakin uusi testamentti ole paljolti aikalaisten yms. kirjoittama? Jeesushan on historiallinen henkilö.

Vierailija
12/13 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys. Tosin harva Raamatun kyseenalaistava varmaan ihan oikeasti oikeasti uskoo Jeesukseen...

Ei kukaan.

Vierailija
13/13 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ainakin uusi testamentti ole paljolti aikalaisten yms. kirjoittama? Jeesushan on historiallinen henkilö.

Kaikki jotka ovat kirjoittaneet Raamatun tekstejä, sanovat tehneensä sen Pyhä Hengen vaikutuksesta. Eli ne tekstit eivät ole heidän omia ajatuksiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän